Перегляд за Автор "Koshykov, D. O."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Promising ways to increase the effectiveness of public policy on economic security(Підприємництво, господарство і право. – 2021. – № 8. – С. 52-58, 2021) Koshykov, D. O.; Кошиков, Д. О.Сучасні політичні та економічні процеси, які відбуваються в державі, потребують системних і виважених кроків щодо вдосконалення нормативно-правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення державної політики у сфері економічної безпеки. Метою статті є визначення перспективних шляхів підвищення ефективності державної політики у сфері економічної безпеки. Результати. Аргументовано, що процеси формування й реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки України потребують суттєвого вдосконалення та оптимізації, що стосується як нормативної бази формування й забезпечення системи економічної безпеки держави, так і питань, які належать до компетенції центральних органів виконавчої влади, що мають повноваження з реалізації політики економічної безпеки в окремих сферах суспільнополітичного життя. Основними пропозиціями в цьому напрямі є такі: 1) трансформація нормативноправового забезпечення реалізації державної політики у сфері економічної безпеки в частині: а) удосконалення положень Закону України «Про національну безпеку України»; б) внесення змін до Стратегії національної безпеки України (2020 року); в) оптимізації змісту Стратегії кібербезпеки України; 2) створення при Президентові України Ради з питань забезпечення економічної безпеки, продовження дії Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Організацією економічного співробітництва, зокрема, за напрямами протидії відмиванню коштів, реформування податкової системи та системи адміністрування митних зборів і платежів, забезпечення сприятливого інвестиційного клімату; 3) запровадження стратегічного планування у сфері економічної безпеки шляхом прийняття Стратегії економічної безпеки, концепцій і стратегій у межах окремих складників економічної безпеки (фінансової, виробничої, макроекономічної, інвестиційної, зовнішньоекономічної та гуманітарної безпеки); 4) розроблення проєкту Закону України «Про економічну безпеку України». Висновки. Запропоновано створити при Президентові України Раду з питань забезпечення економічної безпеки. У складі такого органу варто сформувати декілька профільних комісій за напрямами (зокрема, з фінансової, макроекономічної, виробничої, енергетичної, зовнішньоекономічної, інвестиційно-інноваційної та гуманітарної безпеки).Документ The concept and content of public policy on state economic security(Підприємництво, господарство і право. – 2021. – № 9. – С. 52-57, 2021) Koshykov, D. O.; Кошиков, Д. О.Метою статті є визначення поняття та змісту державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Результати. Запропоновано державну політику у сфері економічної безпеки розуміти в таких аспектах: як процес ухвалення законодавчих актів або управлінських рішень у сфері економічної безпеки та подальший контроль за їх виконанням; як певний курс (напрям) у сфері економічної безпеки, який визначений керівництвом держави та реалізується уповноваженими суб’єктами публічної адміністрації; як організуючий цілеспрямований вплив уповноважених суб’єктів публічної адміністрації на суспільні відносини у сфері економічної безпеки за допомогою нормативно визначених форм і методів. Мету державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави визначено як створення належних умов для впорядкування та розвитку суспільних економічних відносин, забезпечення реалізації соціальноекономічних прав і свобод громадян, а також створення умов для подальшого розвитку та зростання рівня національної економіки, забезпечення її конкурентоспроможності. Доведено, що у структурі державної політики із забезпечення економічної безпеки держави можна виділити декілька складових елементів: 1) нормативно-правовий, до якого входять законодавчі та підзаконні акти з питань забезпечення економічної безпеки, а також регулювання економічних відносин; 2) інституційний, який становлять уповноважені органи публічної адміністрації та їх посадові особи, які мають нормативно закріплені повноваження щодо забезпечення економічної безпеки держави; 3) організаційний, який містить принципи, форми й методи реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки. Висновки. Встановлено, що з огляду на завдання державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави її підвидами є нормативно-інституційна політика у сфері економічної безпеки, політика забезпечення економічних прав громадян, політика розвитку національної економіки та економічних відносин, політика цифровізації економічних відносин, політика забезпечення економічної та фінансової грамотності населення, правоохоронна політика у сфері економічної безпеки.Документ Адміністративно-правові засади застосування форм реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників III Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 черв. 2020 р.) . - Харків: НДІ ППСН, 2020. – С. 98-101, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Зазначено, що форми реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави виявляються у адміністративній діяльності держави та її органів з метою забезпечення та захисту економічно важливих інтересів держави та суспільства, а також прав і свобод громадян у відповідності із законом.Документ Адміністративно-правові засади реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави : монографія(Факт, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.; Безпалова, О. І.Монографія є комплексним дослідженням сутності та особливостей адміністративно-правових засад реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави, а також шляхів їх удосконалення. У роботі проаналізовано методологічні засади реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави, надано загальну характеристику економічної безпеки держави як об’єкта адміністративно-правового регулювання. Окрема увага в роботі приділена аналізу системи суб’єктів реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави, формам та методам їх діяльності. У монографії сформульовано конкретні пропозиції щодо удосконалення адміністративно-правових засад реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Монографія буде корисною викладачам, ад’юнктам, аспірантам, докторантам закладів вищої освіти юридичного профілю, працівникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також всім, хто цікавиться проблемами забезпечення економічноїх безпеки держави.Документ Гарантії прав учасників адміністративно-правових відносин у сфері реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Юридична наука. - 2020. - № 2 (104). - С. 184-191, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Виокремлено ознаки адміністративно-правових відносин щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Під гарантіями прав учасників адміністративно-правових відносин щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави запропоновано розуміти сукупність нормативно-закріплених положень, що забезпечують можливість уповноважених суб’єктів, які вступають у адміністративноправові відносини в сфері забезпечення економічної безпеки держави, зокрема з приводу формування та реалізації державної політики, охороняти та захищати власні права та безперешкодно здійснювати професійну діяльність, отримувати належне матеріально-технічне забезпечення, приймати нормативні та управлінські рішення; здійснювати заходи організаційного характеру та звертатися за захистом свої прав до суду.Документ Загальна характеристика правової форми реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2021. – Вип. 4. – С. 123-130, 2021) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Розкрито сутність та класифікація правових форм реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави, що виражається у певній публічно-правовій діяльності.Документ Загальнотеоретичні підходи до визначення сутності економічної безпеки держави(Прикарпатський юридичний вісник. – 2018. – Вип. 2 (23), т. 3. – С. 176-181, 2018) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.У статті сформульовано поняття економічної безпеки держави, як основної складової національної безпеки. Автором виокремлені основні ознаки економічної безпеки України, які пов’язані із стійкістю та захищеністю економічних відносин, а також їх здатністю гарантувати реалізацію економічних прав і свобод громадян та забезпечувати розвиток національної економіки. Проаналізовані складові елементи економічної безпеки України до яких віднесено фінансову безпеку, макроекономічну безпеку, виробничу безпека, енергетичну безпеку, зовнішньоекономічну безпеку, інвестиційно-інноваційна безпеку.Документ Зарубіжний досвід оцінювання економічної безпеки: основні підходи та можливості для України(Право і безпека. - 2020. - № 2 (77). - С. 118-125, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2546-0965Аргументовано необхідність подальшого вивчення ефективності діяльності державних органів зарубіжних країн стосовно реалізації політики економічної безпеки, що потужно впливатиме на розбудову національної системи оцінювання такої ефективності. Pозглянуто наукові підходи до визначення в зарубіжних наукових джерелах терміна «економічна безпека» залежно від об’єкта дослідження (держава, регіон, людина), а також показники її оцінювання. Проаналізовано закордонний досвід оцінювання економічного стану та економічної безпеки зарубіжних країн, який застосовується як на рівні керівництва держав, так і для міжнародних рейтингів Світового банку та Банку реконструкції та розвитку. Запропоновано основні напрямки імплементації позитивного зарубіжного досвіду оцінювання рівня економічної безпеки в національну практику.Документ Критерії оцінки ефективності реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. - Вип. 6, т. 1. – С. 178-183, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Аргументовано, що ефективність реалізації державної політики у сфері економічної безпеки України може бути оцінена за критеріями та показниками ефективності системи публічного управління й діяльності окремих суб’єктів публічної адміністрації у сфері економічної безпеки, а також критеріями та показниками правоохоронної діяльності у сфері економічної безпеки. It is argued that the effectiveness of state policy in the field of economic security of Ukraine can be assessed by criteria and indicators of public administration and the activities of individual public administration entities in the field of economic security, as well as criteria and indicators of law enforcement in the field of economic security. Аргументировано, что эффективность реализации государственной политики в сфере экономической безопасности Украины может быть оценена по критериям и показателям эффективности системы публичного управления и деятельности отдельных субъектов публичной администрации в сфере экономической безопасности, а также по критериям и показателям правоохранительной деятельности в сфере экономической безопасности.Документ Напрями вдосконалення нормативно-правового забезпечення державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. – Вип. 3. – С. 117-123, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Виявлено прогалини у чинному законодавстві України, що регулює питання формування та реалізації державної політики у сфері економічної безпеки, та надано пропозицій щодо їх усунення та забезпечення відповідності загальноприйнятим світовим практикам у досліджуваній сфері суспільних відносин.Документ Окремі елементи системи суб’єктів реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2019. - Вип. 6. - С. 177-184, 2019) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Виокремлено види безпеки, що в сукупності складають економічну безпеку держави та компетентних суб’єктів, які забезпечують функціонування кожного з видів. Встановлено окремі елементи системи суб’єктів реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави (вищі та центральні органи державної влади, органи місцевого самоврядування та інституції громадянського суспільства). Наголошено на необхідності врахування деяких правоохоронних органів як окремих складових елементів даної системи.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування щодо реалізації державної політки у сфері забезпечення економічної безпеки держави: актуальні аспекти систематизації та класифікації(Юридична наука. - 2020. - № 1 (103). - С. 160-169, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Проаналізовано положення нормативно-правових актів, які регламентують межі повноважень органів місцевого самоврядування щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Окреслено конкретне коло органів місцевого самоврядування, які наділено повноваженнями щодо реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави, та здійснено систематизацію таких повноважень (виокремлення конкретного переліку). Запропоновано науковий підхід до класифікації відповідних повноважень за такими класифікаторами: залежно від суб’єкту реалізації повноважень; за належністю повноважень; за змістом повноважень.Документ Поняття та класифікація функцій державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Право і безпека. - 2020. - № 1 (76). - С. 67-73, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2546-0965Досліджено феномен функцій держави як основних напрямків її діяльності для виконання завдань і мети її існування у конкретний період розвитку, визначено їх особливості та види. На підставі аналізу наукових праць щодо здійснення державної політики у сфері економіки та соціально-гуманітарній сфері сформульовано авторське визначення функцій державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки, а також визначено їх ознаки. Наголошено на подвійній природі функцій державної політики у сфері економічної безпеки, що дозволило сформулювати авторський підхід до їх класифікації залежно від загальносистемних та процесних підстав. The phenomenon of the state’s functions as the main directions of its activity for the fulfillment of tasks and the purpose of its existence in a specific period of development, their peculiarities and types have been studied. Based on the analysis of scientific works on the implementation of state policy in the sphere of economy and social and humanitarian sphere, the author has defined own definition of the functions of state policy in the sphere of economic security. Исследован феномен функций государства как основных направлений его деятельности для выполнения задач и достижения цели его существования в конкретный период развития, определены их особенности и виды. На основании анализа научных работ по осуществлению государственной политики в сфере экономики и социально-гуманитарной сфере сформулировано авторское определение функций государственной политики в сфере обеспечения экономической безопасности, а также определены их признаки. Отмечено двойственную природу функций государственной политики в сфере экономической безопасности, что позволило сформулировать авторский подход к их классификации в зависимости от общесистемных и процессных оснований.Документ Реалізація державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави окремими вищими органами державної влади(Південноукраїнський правничий часопис. - 2019. - № 4, ч. 3. - С. 113-117, 2019) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Досліджено зміст та особливості діяльності вищих органів державної влади як окремої групи суб’єктів реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави шляхом окреслення їх компетенції. Визначено низку вищих органів державної влади, які реалізують державну політику в сфері забезпечення економічної безпеки держави, серед них Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент України та суди. В результаті систематизації, узагальнення та аналізу повноважень вказаних органів, а також визначення їх компетенції автором було виділено особливості діяльності вищих органів державної влади як суб’єктів реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави.Документ Роль інституцій громадянського суспільства в механізмі реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Прикарпатський юридичний вісник. - 2018. - Вип. 1(22), т. 5, ч. 1. - С. 87-93, 2018) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Досліджено роль інституцій громадянського суспільства в механізмі реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Надано визначення поняття «громадянське суспільство». Визначено, інститути громадянського суспільства, які відіграють важливу роль у формуванні та реалізації різних сфер державної політики, в тому числі у сфері забезпечення економічної безпеки держави, з метою відстоювання своїх легітимних інтересів у процесі подальшої розбудови громадянського суспільства в Україні та розбудови України як демократичної, правової та соціальної держави.Документ Сутність адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави(Порівняльно-аналітичне право. - 2019. - № 6. - С. 264-268, 2019) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.У статті досліджено зміст поняття «адміністративно-правове регулювання» та його складові елементи. Окрему увагу приділено науковій характеристиці ознак адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави, дослідженню їх змісту та особливостям реалізації у практичній діяльності державних органів.Документ Сутність державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Юридичний бюлетень. - 2019. - Вип. 11, ч. 1. - С. 67-75, 2019) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Проаналізовано зміст і основні ознаки понять «політика» та «державна політика», що дозволило сформулювати авторське визначення терміна «державна політика у сфері забезпечення економічної безпеки держави». Встановлено, що метою державної політики у сфері гарантування економічної безпеки держави є створення належних умов для впорядкування та розвитку суспільних економічних відносин, забезпечення реалізації соціально-економічних прав і свобод громадян, а також створення умов для подальшого розвитку і зростання національної економіки та забезпечення її конкурентоспроможності.Документ Функції як складник компетенції Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства україни у сфері забезпечення економічної безпеки держави(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2019. - Вип. 5, т. 2. - С. 124-129, 2019) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.З’ясовано зміст та складові елементи поняття «компетенція», визначено компетенцію центральних органів виконавчої влади в межах реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Встановлено та охарактеризовано окремі структурні елементи компетенції Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у сфері забезпечення економічної безпеки держави, такі як предмет відання, який обмежується сферою національної економічної безпеки; повноваження; функції (нормативна, методична, аналітична, організаційна, координаційна, мобілізаційна, охоронна, а також функції планування, прогнозування, регулювання, моніторингу).