Перегляд за Автор "Larionov, S. O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Reflection of personality self-organization of future police employees as a condition for the development of psychological resilience [: Chapter 5](Quality parameters of higher education officers of the National Police in the conditions of imperative human-scale values: monograph. – Kharkiv, 2023. – P. 78-91, 2023) Shvets, D. V.; Швець, Д. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Yevdokimova, O. O.; Євдокімова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Larionov, S. O.; Ларіонов, С. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535У розділі 5 досліджено процес рефлексії самоорганізації як способу особистісної організації життєдіяльності майбутніх поліцейських, що сприятиме розвитку психологічної стійкості шляхом впровадження методів психологічної підготовки. Уточнено показники тестометричної агресивності поліцейських; виявлено взаємозв'язки тестометричної та поведінкової агресивності працівників міліції; визначено чинники прояву стресового та постстресового реагування, поведінку майбутніх поліцейських у процесі виконання психотренінгових вправ; визначено принципи надання психологічної допомоги з метою відновлення психологічних ресурсів в аспекті підготовки до професійної діяльності працівників правоохоронних органів; визначено напрямки професійно-психологічної підготовки майбутніх поліцейських щодо розвитку їх стійкості.Документ Асоціальна поведінка: теоретичний аналіз категорії(Проблеми екстремальної та кризової психології. - 2015. - Вип. 18. - С. 120-126, 2015) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; Геращенко, О. В.; Herashchenko, O. V.Наведено результати теоретичного аналізу стану проблеми асоціальної поведінки як психологічної категорії. Визначено, що семантичне навантаження цієї категорії розмите. Проведене порівняння підходів до класифікації видів і форм асоціальної поведінки показало їх неузгодженість. Запропоновано вважати осі «асоціальність – просоціальність» (результативна сторона поведінки) та «девіація – норма» (процесуальна сторона поведінки) незалежними одна від одної. Пропонується розуміння асоціальної поведінки як окремого вчинку або діяльності, які зумовлені мотивацією спричинення шкоди суспільству, його окремим членам чи групам, або ухилення від соціальної корисності поведінки.Документ Втеча підлітків із дому як психологічна проблема(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 226-230, 2014) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Петленко, О. В.; Petlenko, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2005-9600; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Розглянуто теоретико-психологічні аспекти проблеми втеч підлітків із дому. Проаналізовано класифікації підліткових утеч (емансипаційні, імпульсивні, демонстративні, дромоманічні) і самих підлітків-утікачів (тимчасові та навмисні). Узагальнено соціально-психологічні причини та безпосередні психологічні чинники втеч підлітків із дому. Проведено аналіз утечі підлітків із дому на різних рівнях організації поведінки, таких як: фізіологічна реакція, форма психологічного захисту, поведінкова реакція, симптом психологічного синдрому втечі від реальності, симптом поведінкового розладу.Документ Досвід конвергенції психології та медицини під час підготовки фахівців для сектору безпеки і оборони(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 281-282., 2020) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORClD: https://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Надано висновок, що актуальним напрямом вдосконалення освітнього процесу у ЗВО сектору безпеки і оборони є створення комплексних навчальних дисциплін, які давали б змогу формувати у здобувачів суміжні компетентності. Для ЗВО, де готують майбутніх фахівців Національної поліції такою навчальною дисципліною могла б стати «Перший на місці події», де б відбувалась інтеграція домедичної і першої психологічної допомоги. Представлен вывод, что актуальным направлением совершенствования образовательного процесса в ЗВО сектора безопасности и обороны есть создание комплексных учебных дисциплин, которые позволяли бы формировать у соискателей смежные компетентности. Для ЗВО, где готовят будущих специалистов Национальной полиции, такой учебной дисциплиной могла бы стать «Первый на месте происшествия», где бы происходила интеграция в медицинскую и первую психологическую помощь. The conclusion is presented that the actual direction of improving the educational process in the ZVO of the security and defense sector is the creation of complex academic disciplines that would allow applicants to form related competencies. For the Western Military District, where future specialists of the National Police are being trained, such an academic discipline could be “First at the scene”, where integration into medical and first psychological aid would take place.Документ Діагностика агресивної поведінки особистості засобами психологічного тренінгу(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 берез. 2018 р.). – Харків, 2018. – С. 179-182, 2018) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Проаналізовано проблему поведінкової діагностики агресивності особистості засобами психологічного тренінгу. Наведено дані щодо наявних взаємозв’язків «поведінкової» і «тестометричної» агресивності поліцейських.Документ Емпіричне дослідження емоційно-вольового компонента професійно- психологічної компетентності військовослужбовців НГУ на етапі фахової підготовки(Наукові перспективи. - 2022. - № 11(29). - С. 507-520, 2022) Шевченко, В. В.; Shevchenko, V. V.; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Визначено, що емоційновольовий компонент професійно-психологічної компетентності військовослужбовців Національної гвардії України – це здатність розуміти власний емоційний стан у різноманітних професійних ситуаціях; адекватність реагування на результати діяльності та можливі невдачі; цілеспрямованість; терпіння і володіння собою в ситуаціях невизначеності; наполегливість та енергійність в досягненні поставленої мети й розв’язанні навчально-професійних завдань; ініціативність, сміливість, принциповість в розробці та реалізації навчальних і професійних проектів.Документ Засади роботи психолога з персоналом сектору безпеки і оборони у зв’язку із проблемами адиктивної поведінки(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 93-96, 2023) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Визначено, що залежність від психоактивних речовин – біопсихосоціальна проблема, вона поширюється на усі сфери функціонування людини (сімейну, професійну, дозвілля тощо). Зазначено, що термін «залежність» є традиційним для вітчизняної наукової школи і клінічної практики, воднораз замість нього як діагностичний термін у DSM-5 використовується більш нейтральна дефініція «розлад вживання речовини». Психологічна допомога за запитами, пов’язаними із залежною поведінкою, базується на інтегративному підході, що включає доказову психотерапію, фармакотерапію та підтримку відновлення.Документ Навчальна успішність курсантів ВНЗ МВС: особистісні та соціально-психологічні чинники(Право і безпека. – 2017. – № 4 (67). – С.168-174, 2017) Гіренко, С. П.; Girenko, S. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4871-5481; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Проаналізовано результати емпіричного дослідження чинників навчальної успішності курсантів різної статі, які навчаються на випускному курсі Харківського національного університету внутрішніх справ. Виділено симптомокомплекси особистісних особливостей, що відрізняють курсантів з різними рівнями навчальної успішності. Побудовано дискримінантні рівняння особистісних і соціально-психологічних предикторів, які дають прогноз навчальної успішності курсантів різної статі.Документ Особливості переживання типових психічних станів працівниками ОВС з різним рівнем комфортності робочого стану(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Психологія. - 2011. - Вип. 45. - С. 177-182, 2011) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.Робота присвячена дослідженню особливостей переживання типових психічних станів працівниками ОВС з різним рівнем суб’єктивної комфортності типового робочого стану (ТРС). Встановлено, що у працівників, ТРС яких переживається як комфортний, активують поведінку натхнення, спокій, гнів, злість та жалість, а пригнічує поведінку апатія. У працівників, ТРС яких є некомфортним, активують поведінку натхнення та спокій, а пригнічують її жах, страх, гнів, образа, самотність, сум, лінь, туга.Документ Особливості саморегуляції психічних станів депресії-агресії у працівників органів внутрішніх справ(Вісник Національного університету оборони України. - 2014. - Вип. 4(41). - С. 243-247, 2014) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження негативних психічних станів континууму депресії-агресії у працівників органів внутрішніх справ. Проведений аналіз взаємозв’язків особливостей переживання окремих негативних станів (депресії, самотності, агресії, фрустрації, ригідності, тривожності) із механізмами психологічного захисту, копінг-стратегіями показав, що астенічні стани депресії виявились більшою мірою взаємообумовлені з непродуктивними механізмами психологічного захисту (регресія, гіперкомпенсація) та копінг-стратегією уникнення.Документ Перспективи формування конфліктологічної культури працівників поліції(Сучасний стан психологічного забезпечення професійної діяльності сил охорони правопорядку: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 листоп. 2016 р.). - Харків: Нац. акад. Нац. гвардії України, 2016. - С.110-112, 2016) Гіренко, С. П.; Girenko, S. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4871-5481; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535В тезах розглянуто психологічні складові та орієнтири формування конфліктологічної культури працівників поліції в умовах реформування правоохоронної системи. Визначено причини та джерела найбільш розповсюджених конфліктів в діяльності працівників патрульної поліції та кіберполіції. Акцентовано увагу на необхідності формування конфліктологічної культура фахівця - як системного чиннику та елементу професійно-культурного підходу до підготовки майбутніх працівників поліції.Документ Поведінкова діагностика агресивної поведінки працівників Національної поліції засобами психологічного тренінгу(Право і безпека. – 2018. – № 1(68). – С. 39-49, 2018) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287; Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793Подано результати емпіричного дослідження агресивної поведінки працівників Національної поліції. Виявлено показники тестометричної агресивності працівників поліції різної статі, проведено їх порівняльний аналіз. Здійснено стандартизацію психотренінгової вправи «Стілець» за шкалами, що відображають стратегії заперечення, заміщення, пошуку допомоги, агресії, регресу та співробітництва. Визначено критерії прояву та рівнів вираженості зазначених стратегій у поведінці учасників тренінгу. На підставі цього визначено показники поведінкової агресивності працівників поліції різної статі, проведено їх порівняльний аналіз. Зроблено співставлення показників тестометричної та поведінкової агресивності працівників поліції, на підставі чого зроблено висновки про принципову можливість використання психологічного тренінгу як засобу психологічної діагностики їх агресивної поведінки.Документ Професійні деструкції, емоційне вигоряння: що не так із ресурсами правоохоронців?(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 берез. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 117-119, 2022) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Сашуріна, О. Ю.; Sashurina, O. Yu.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4857-7645У тезах доповіді розглянуто негативні емоційні стани які можуть траплятися у профенсійній діяльності правоохоронців.Документ Профілактична робота з протидії сексуальному насильству щодо дитини(Протидія кіберзлочинності та торгівлі людьми : зб. матеріалів Міжнарод. наук.-практ. конф. (27 травня 2020 р., м. Харків). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 40-43., 2020) Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.Автори виокремили основні види і завдання профілактичної роботи з протидії сексуальному насильству щодо дітей. The authors singled out the main types and tasks of preventive work to combat sexual violence against children. Авторы выделили основные виды и задачи профилактической работы по противодействию сексуальному насилию в отношении детей.Документ Психологічна діагностика професійної деформації працівників органів внутрішніх справ(Вісник Національного університету оборони України. - 2014. - Вип. 2(39). - С. 258-262, 2014) Медведєв, В. С.; Medvediev , V. S.; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.У статті викладено результати модифікації опитувальника професійної деформації (ОПД). На основі факторного аналізу показників професійної деформації працівників різних підрозділів ОВС здійснено модифікацію ОПД. Уточнено зміст і назви шкал опитувальника: 1.Суб’єктивна прийнятність реалізації негативних моделей професійної поведінки і спілкування внаслідок переваги цілей професійної діяльності над оцінкою засобів їх досягнення. 2. Зміни образу «Я» та надмірне виконання професійної ролі. 3. Професійне огрублення особистості працівника. 4. Психологічна установка на упереджене, негативне ставлення до громадян як об’єктів професійної діяльності. 5. Довільно-суб’єктивне тлумачення регламентації власної діяльності та прагнення уникати відповідальності.Документ Психологічна робота з наслідками психічної травматизації персоналу сектору безпеки і оборони(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 берез. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 114-117, 2022) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Проаналізовані завдання та інструментарій психолога на різних етапах роботи з психотравмою, обговорюються проблемні питання психологічного супроводу персоналу сектору безпеки і оборони в цьому контексті.Документ Психологічні аспекти десоціалізації особистості в підлітковому віці(Право і безпека. – 2016. – № 3 (62). – С. 125–129, 2016) Воробйова, І. В.; Vorobyova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0325-7744; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535Здійснено теоретичний огляд проблеми десоціалізації особистості в підлітковому віці. Проаналізовано закономірності та механізми нормативного психічного розвитку в підлітковому віці, провідні мотиви й інтереси підлітків. Розкрито зміст понять «соціалізація» та «десоціалізація», механізми й закономірності соціалізації та її дефектів у підлітковому віці. Проаналізовано закордонні та вітчизняні теорії десоціалізації підлітків.Документ Психологічні аспекти ставлень майбутніх працівників кіберполіції до явищ соціально-професійного оточення(Актуальні питання протидії кіберзлочинності та торгівлі людьми : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 15 листоп. 2017 р.). – Харків : ХНУВС, 2017. – С. 181 - 185., 2017) Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535Розкрито психологічні аспекти ставлень майбутніх працівників кіберполіції до явищ соціально-професійного оточення.Документ Психологічні особливості сприйняття працівниками ОВС типових ситуацій службової діяльності(Вісник Національного університету оборони України. - 2011. - Вип. 2(21). - С. 147-151, 2011) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.Проаналізовано особливості сприйняття та переживання працівниками ОВС типових ситуацій, які виникають в службовій діяльності. Показано суб’єктивні критерії, за якими відбувається оцінка працівниками типових ситуацій службової діяльності. Виділено чинники сприйняття типових ситуацій службової діяльності як ситуацій загрози, виклику та втрати.Документ Психологічні ресурси особистості правоохоронця: погляд на проблему(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 27 берез. 2020 р.). - Харків, 2020. - С. 208-211, 2020) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Сашуріна, О. Ю.; Sashurina, O. Yu.Викладено теоретичні міркування щодо сутності поняття психологічних ресурсів особистості, їх істотних особливостей і значення у житті людини. Наводяться погляди дослідників на різновиди психологічних ресурсів особистості.