Перегляд за Автор "Marykivska, H. A."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Slavic Scholar and Educator Pyotr Bezsonov (1827-1898): A Life and Legacy(Academic Journal of Interdisciplinary Studies. – 2021. – Vol 10, No 3 (May). – P. 134-142, 2021) Kaplin, A.; Honcharova, O.; Hlushych, V.; Marykivska, H. A.; Мариківська, Г. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292; Budianska, V.; Lavinda, S.В даний час ім'я Петра Безсонова, визнаного в дореволюційній Росії вченого, відомо лише вузькому колу дослідників, оскільки деякі міфи і стереотипи про нього виявилося важко спростувати. Проте, він простежується в історії славістики як старанний збирач творів давньоруської та слов'янської літератури та дослідник болгарського, білоруського та сербського фольклору, зокрема народних пісень, дослідник слов'янських мов і діалектів, талановитий педагог і редактор. . Заснована на справжніх джерелах, таких як листи, документи і мемуари, а також на публікації дев'ятнадцятого століття, які стали бібліографічною рідкістю, ця стаття спрямована на те, щоб представити перероблену біографію вченого через розкриття раніше невідомих або недооцінених фактів його життя і дослідницької діяльності ; також, щоб виділити його досягнення в області слов'янської історії, літератури та мовознавства; нарешті, визначити місце, заслужене Безсонова в російській і європейській культурі в цілому. Особливу увагу приділено харківському періоду, пов'язаного з роками його професорства в Харківському університеті.Документ Застосування різних типів групової взаємодії в процесі підготовки менеджерів освіти до ділового спілкування(Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 51, т. 1. - С. 153-159, 2022) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Досліджено проблему підготовки менеджерів освіти в умовах кардинальних змін у суспільстві, що у свою чергу вимагає від них нових підходів до управління освітніми закладами. Проаналізовано застосування різних типів групової взаємодії під час підготовки до ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти. Розглянуто процеси групової взаємодії в мікрогрупах та малих групах. Зазначено, що ділові і рольові ігри вважаються одним із найкращих способів організації комунікативного навчання. Наведено приклади рольових і ділових ігор, що застосовувалися в процесі підготовки менеджерів освіти.Документ Культурологічний підхід як теоретико-методологічна основа формування мовленнєвої культури студентів(Results of modern scientific research and development: The 2nd International scientific and practical conference (Madrid, Spain, May 2-4, 2021). - Madrid, 2021. - P. 311-317, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Проаналізовано культурологічний підхід як теоретико-методологічну основу формування мовленнєвої культури студентів. Наголошено, що важливість використання культурологічного підходу як методологічної бази дослідження обраної проблеми зумовило стратегією гуманізації процесу виховання учнів, яка передбачає формування їх як суб’єктів і носіїв сучасної культури. Крім того, проведення наукового пошуку з позиції окресленого підходу забезпечує сприйняття мовленнєвої культури як важливого складника духовної культури окремої особистості й людства загалом.Документ Мистецтво ділового спілкування менеджера освіти як складник його професіоналізму(Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 43, т. 1. - С. 78-82, 2022) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Розглянуто проблему вміння здійснювати процес ділового спілкування менеджерами освіти. Розкрито сутність ділової бесіди, переговорів, нарад, публічних виступів як форм ділового спілкування. Показано всі етапи зазначених форм ділового спілкування (початок ділового спілкування, передача початкового повідомлення, активне слухання, аргументування своєї позиції, підбиття підсумків, закінчення ділового спілкування), доведено необхідність дотримання всіх етапів цих форм ділового спілкування. Зазначено, що від уміння здійснювати ділове спілкування – обмін пропозиціями, вимогами, поглядами й мотивацією з метою розв’язання конкретних проблем освітнього закладу – залежить успіх функціонування цього закладу.Документ Національно-патріотичне виховання майбутніх поліцейських на заняттях з української мови професійного спрямування(Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 34, т. 2. - С. 93-97, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Досліджено шляхи здійснення національно-патріотичного виховання поліцейських на заняттях з української мови професійного спрямування. Для цього потрібно формувати мотивацію для вивчення української мови, удосконалювати мовленнєву культуру, підвищувати загальнокультурний рівень майбутніх поліцейських, виховувати в них почуття національної гідності й відповідальності за свою країну та народ, патріотичних почуттів, поглядів, переконань.Документ Підготовка майбутніх поліцейських до ділового спілкування на заняттях з української мови професійного спрямування(Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 55, т. 2. - С. 129-133, 2023) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Наголошено, що від культури ділового спілкування, володіння комунікативними вміннями і навичками значною мірою залежить успішність професійної діяльності майбутнього поліцейського, який має вміти добре орієнтуватись у різноманітних комунікативних ситуаціях, обирати адекватні засоби, форми, прийоми спілкування, висловлювати власні погляди, налагоджувати продуктивні взаємини з колегами, партнерами, потерпілими, свідками, підозрюваними. Проаналізовано застосування рольових і ділових ігор як шляхів формування ділового мовлення студентів. Завдання рольової гри – забезпечення всебічного й глибокого аналізу тієї чи іншої проблеми, а завдання ділової гри – моделювання фахової діяльності.Документ Розвиток навичок раціонального читання студентів як умова формування їхньої професійно-комунікативної компетентності(Science progress in European countries: new concepts and modern solutions: The 5th International Scientific Conference (Stuttgart, Germany, February 28, 2019). - Stuttgart, 2019. - P. 163-173, 2019) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Лавінда, С. Д.; Lavinda, S. D.Відзначено, що формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців, зокрема фахівців з будівництва та цивільної інженерії, передбачає якісну мовну підготовку, в основі якої лежить розвиток мовленнєвих умінь: уміння читати, слухати, писати і говорити.Документ Роль профорієнтаційних центрів у формуванні мовленнєвої культури старшокласників(Global science: prospects and innovations: The 6th International scientific and practical conferenc (Liverpool, United Kingdom, February 1-3, 2024). - Liverpool, 2024. - P. 188-198, 2024) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Зазначено, що мовленнєва культура – це інтегративна особистісна якість, що відбиває спроможність людини здійснювати ефективну мовленнєву діяльність на основі врахування поставленої мети й наявної мовленнєвої ситуації, а також норм літературної мови. Доведено доцільність формування мовленнєвої культури старшокласників у профорієнтаційних центрах закладів вищої освіти.Документ Спеціфіка підготовки до ділового спілкування майбутніх правоохоронців на заняттях з української мови професійного спрямування(Педагогічні науки: теорія та практика. - 2021. - № 2(38). - С. 138-144, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Визначено, що уміння здійснювати ділове спілкування, досягати взаєморозуміння в процесі виконання професійних функцій є найважливішою основою високої ефективності праці майбутнього правоохоронця. Ці уміння можна вдосконалювати на заняттях з української мови професійного спрямування. З цією метою доцільно застосовувати ігрові методи, сюжетно-рольові та ділові ігри, зміст яких має відображати різноманітні професійні ситуації. Оскільки бесіда, інтерв’ю, інтерв’ювання є загальноприйнятими жанрами ділової комунікації в роботі поліцейського, доцільно ці жанри використовувати в рольових і ділових іграх.Документ Удосконалення мовленнєвої підготовки майбутніх абітурієнтів у системі позашкільної освіти(Results of modern scientific research and development: The 1st International scientific and practical conference (Madrid, Spain, April 4-6, 2021). - Madrid, 2021. - P. 288-294, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Обґрунтовано шляхи мовленнєвої підготовки абітурієнтів на підготовчих курсах закладів вищої освіти. Підкреслено, що мовленнєва підготовка майбутніх абітурієнтів на підготовчих курсах має передбачати залучення їх до виконання різних мовленнєвих вправ з метою забезпечення осмислення ними основних мовних норм та мовленнєвих правил, засвоєння знань про функціональні стилі літературного мовлення, усвідомлення взаємозв‘язків усіх складових системи мови, структури мовлення та невербальних структур.Документ Формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти(Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 28. - С. 127-133, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Розглянуто процес формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти. Проаналізовано поняття «ділове спілкування», «культура ділового спілкування», «компоненти культури ділового спілкування», «змістовий компонент культури ділового спілкування»; «знання», «уміння», «навички». З метою формування змістового критерію культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти доцільно застосовувати мовні вправи різного рівня складності, мовленнєві вправи, творчі завдання.Документ Формування конкурентоспроможності майбутніх правоохоронців(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 300-303., 2020) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Зазначено, що конкурентоспроможна особистість повинна бути професійно компетентною. Однією із складових професійної компетентності є мовленнєва компетентність, яка формується в процесі здійснення основних видів мовленнєвої діяльності: слухання, читання, говоріння, письма. Усебічний мовленнєвий розвиток студентів, зокрема майбутніх правоохоронців, формування їхньої конкурентоспроможності, зокрема мовленнєвої компетентності – найважливіше завдання сучасного навчання. Формування мовленнєвої компетентності здійснюється шляхом виконання спеціального комплексу мовленнєвих завдань, комунікативно-ситуативних завдань, інтерактивних методів навчання. Указано, что конкурентоспособная личность должна быть профессионально компетентной. Одной из составляющих профессиональной компетентности является речевая компетентность, которая формируется в процессе осуществления основных видов речевой деятельности: слушание, чтение, говорение, письма. Всестороннее речевое развитие студентов, в частности будущих правоохранителей, формирование их конкурентоспособности, в частности, речевой компетентности – важнейшая задача современного обучения. Формирование речевой компетентности осуществляется путём выполнения специального комплекса речевых задач, коммуникативно-ситуативных задач, интерактивных методов обучения. It is indicated that a competitive personality must be professionally competent. One of the components of professional competence is speech competence, which is formed in the process of implementing the main types of speech activity: listening, reading, speaking, writing. The comprehensive speech development of students, in particular future law enforcement officers, the formation of their competitiveness, in particular, speech competence, is the most important task of modern education. The formation of speech competence is carried out by performing a special set of speech tasks, communicative-situational tasks, interactive teaching methods.Документ Формування красномовності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови в закладі вищої освіти(Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 67, т. 1. - С. 201-207, 2024) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Будянська, В. А.; Budianska, V. A.Окреслено шляхи формування риторичної майстерності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови професійного спрямування. Важливе місце в роботі, спрямованій на оволодіння студентами красномовністю, має бути відведено організації спеціальних практикумів, тренінгів, які сприятимуть засвоєнню риторичних знань на практиці. Зокрема студенти мають залучатися до виконання вправ різного типу, спрямованих на оволодіння технікою мовлення. Одним із шляхів формування красномовності студентів є використання мовленнєвих ситуацій. Під мовленнєвими ситуаціями розуміємо сукупність спеціально створених зовнішніх обставин, що спонукають здобувачів вищої освіти до спілкування та створюють певні відносини між ними. Такі ситуації дають їм можливість на практиці відпрацювати дотримання загальноприйнятих норм комунікативної поведінки та побудови мовленнєвого процесу. Ефективним засобом формування красномовності є виконання спеціальних мовленнєвих вправ та завдань. Значний вплив на розвиток красномовності студентів має також проведення різноманітних виховних заходів, які вимагають від кожного учасника демонстрації мовленнєвих знань та вмінь. Для активізації розвитку в студентів красномовності викладачі мають залучати їх до виконання індивідуальних навчально-дослідних проєктів на різну тематику.Документ Формування культури ділового спілкування як умова підготовки майбутніх правоохоронців(Eurasian scientific discussions: The 9th International scientific and practical conference ( Barcelona, Spain, September 25-27, 2022). - Barcelona, 2022. - P. 127-135, 2022) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Доведено доцільність використання інтерактивних методів для навчання культури ділового спілкування в процесі підготовки майбутніх правоохоронців. Проблема професіоналізму правозахисників має велике значення як для охорони закону, так і для існування й розвитку суспільства загалом. Навчити майбутніх правоохоронців спілкуванню, зокрема діловому спілкуванню, – першочергове завдання викладачів.Документ Формування мовленнєвої культури майбутніх діячів мистецтв(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2020. - № 7. - С. 318-334, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.Дана стаття присвячена проблемі застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови професійного спрямування в процесі підготовки майбутніх діячів мистецтв. Доведено доцільність застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови. Розкрито сутність термінів мовленнєвої культури; зроблено аналіз методу «лінгвістична гра»; надано приклади використання лінгвістичних ігор. Перспективним напрямом дослідження є розробка системи лінгвістичних ігор, які можна застосовувати в процесі підготовки спеціалістів будь-яких спеціальностей, зокрема під час підготовки майбутніх фахівців мистецтв.Документ Шляхи формування мовленнєвої культури в закладах вищої освіти(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2020. - № 1 (95). - С. 149-159, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9561-9292Обґрунтовано педагогічні умови формування мовленнєвої культури студентів у закладах вищої освіти. Визначено шляхи формування мовленнєвої культури майбутніх фахівців: створення культурного мовленнєвого середовища; організації системної роботи з оволодіння студентами упорядкованою сукупністю нормативних мовленнєвих засобів; забезпечення постійного вправляння студентів у красномовстві.