Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вдосконалення правового регулювання припинення суб’єктивних прав на земельні ділянки внаслідок їх викупу для суспільних потреб(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2016. - № 2 (73). - С. 170-175, 2016) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Виконано аналіз окремих елементів механізму примусового викупу земельних ділянок для суспільних потреб. Запропоновано доповнити перелік суспільних потреб, для задоволення яких можливий викуп земельних ділянок, необхідністю виконання державою своїх міжнародних зобов’язань. Акцентовано увагу на необхідності внесення змін до законодавства – зобов’язати власника земельної ділянки, який отримав належним чином оформлене повідомлення про викуп земельної ділянки, повідомити орендаря про викуп відповідної орендованої земельної ділянки.Документ Використання природних ресурсів для розвитку територіальних громад(Порівняльно-аналітичне право. - 2020. - № 1. - С. 287-290, 2020) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314; Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4753-7433Визначено роль природних ресурсів у розвитку територіальних громад та шляхи оптимізації використання природних ресурсів для забезпечення матеріальної та фінансової спроможності місцевого самоврядування територіальних громад.Документ Порушення вимог екологічної безпеки як підстава примусового припинення спеціального природокористування(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 227-229., 2020) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Зроблено висновок, що примусове припинення спеціального природокористування суб’єктами господарювання внаслідок їх неправомірної поведінки, зокрема порушення вимог екологічної безпеки, являється не самостійним видом екологічної або земельної, водної чи іншої юридичної відповідальності, а особливою еколого-правовою санкцією в складі механізму еколого-правового стимулювання позитивної поведінки суб’єктів прав на природні об’єкти. Зауважено, що можливим є класифікація названих еколого-правових санкцій залежно від виду прав на природні об’єкти, де вони застосовуються; тобто можливо виділення, відповідно, земельно-правової санкції, водно-правової, надро-правової, лісо-правової тощо. Заключено, что принудительное прекращение специального природопользования субъектами хозяйствования вследствие их неправомерного поведения, в частности нарушения требований экологической безопасности, является не самостоятельным видом экологической или земельной, водной или иной юридической ответственности, а особой эколого-правовой санкцией в составе механизма эколого-правового стимулирования положительного поведения субъектов прав на природные объекты. Замечено, что возможна классификация названных эколого-правовых санкций в зависимости от вида прав на природные объекты, где они применяются; то есть возможно выделение, соответственно, земельно-правовой санкции, водно-правовой, недро-правовой, лесо-правовой и т.п. It is concluded that the forced termination of special environmental management by business entities due to their illegal behavior, in particular violation of environmental safety requirements, is not an independent type of environmental or land, water or other legal liability, but a special environmental legal sanction as part of the mechanism of environmental legal incentives for positive behavior subjects of rights to natural objects. It is noted that it is possible to classify the named environmental legal sanctions depending on the type of rights to natural objects where they are applied; that is, it is possible to allocate, respectively, a land-legal sanction, water-legal, subsoil-legal, forest-legal, etc.Документ Правове регулювання добровільної відмови від спеціального природокористування(Юридичний науковий електронний журнал. - 2019. - № 1. - С. 110-113, 2019) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Стаття присвячена дослідженню порядку правового регулювання добровільної відмови від спеціального природокористування. Проаналізовано норми природоресурсного законодавства, що регулюють добровільну відмову від права спеціального природокористування, зокрема щодо припинення відносин спеціального водокористування та надрокористування. Акцентовано увагу на тому, що необхідною умовою припинення права спеціального природокористування внаслідок волевиявлення природокористувача є додержання встановленого порядку такого волевиявлення. З’ясовано, що в основі добровільної відмови від права спеціального природокористування мають бути принципи добровільності волевиявлення, належного правового оформлення відмови від спеціального природокористування, прийняття рішення про припинення права спеціального природокористування компетентним суб’єктом, як правило, органом, який надав дозвіл на спеціальне природокористування, належний стан природних об’єктів, що повертаються до власника або уповноваженого ним суб’єкта, такі природні об’єкти мають бути придатні для подальшого їх використання за відповідним цільовим призначенням. У результаті дослідження запропонована деталізація правового регулювання порядку припинення права спеціального природокористування на рівні підзаконного нормативно-правового акта.Документ Правові наслідки загибелі (зникнення) водного об’єкта(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2018. – Вип. 49, т. 2. – С. 12-15, 2018) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Стаття присвячена дослідженню проблемі зникнення водного об’єкта як підставі припинення права водокористування. Окремо акцентовано увагу на питанні визначення поняття водного об’єкта на підставі аналізу чинного визначення, наданого Водним кодексом України, авторських підходів та закордонного законодавства, щодо визначення поняття водного об’єкта. Зроблено висновок щодо доцільності закріплення підстави припинення права водокористування внаслідок зникнення водного об’єкта або істотного погіршення якості води через дію антропогенних факторів, що не дозволяє використовувати водний об’єкт за цільовим призначенням.Документ Правові передумови реалізації загального використання об’єктів рослинного світу як різновиду загального природокористування(Юридичний науковий електронний журнал. - 2018. - № 2. - С. 104-106, 2018) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Стаття присвячена дослідженню законодавчого забезпечення загального використання об’єктів рослинного світу, пошуку прогалин та визначення шляхів їх вирішення. Проаналізовані законодавчі передумови забезпечення загального використання об’єктів рослинного світу. Акцентовано увагу на необхідності узгодження публічних інтересів у реалізації загального використання рослинного світу та приватних інтересів власників та користувачів місць зростання об’єктів рослинного світу. Зроблено висновок про те, що законодавством мають бути чітко встановлені необхідність та, відповідно, порядок отримання згоди на здійснення загального використання рослинних (зокрема лісових) ресурсів у приватних власників лісів та земельних ділянок. Запропоновано також встановити можливі форми заборони приватними власниками природних об’єктів здійснення права загального природокористування цими об’єктами.Документ Припинення діяльності суб'єкта господарювання як підстава припинення відносин природокористування(Європейські перспективи. - 2015. - № 1. - С. 154-158, 2015) Кирєєва, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314; Kyrieieva, I. V.У статі розглянуто нормативно-правове закріплення факту припинення існування суб’єкта господарювання як підстави припинення відносин з використання природних ресурсів. На основі аналізу чинного законодавства встановлено, що факт смерті фізичної особи та ліквідацію підприємств, установ чи організацій, як підстава припинення відносин використання природних ресурсів передбачено лише деякими природо-ресурсними нормативно-правовими актами. Відсутність у нормах, які передбачають підстави припинення природокористування, факту смерті фізичних осіб-користувачів відповідними природними ресурсами є певною прогалиною чинного законодавства, яка потребує усунення.Документ Припинення існування об’єкта права користування лісами(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2017. - № 2 (77). - С. 221-227, 2017) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Досліджено місце припинення існування об’єкта лісокористування серед правового регулювання правоприпиняючих фактів права користування лісами. Окремо акцентовано на питанні розмежування постійного та тимчасового лісокористування за підставами їх припинення. Окреслено певні прогалини у правовому регулюванні підстав припинення права лісокористування внаслідок припинення існування об’єкта цього права. Зроблено висновок, що доцільно закріпити в Лісовому кодексі України припинення права використання лісових ресурсів на території, безпосередньо пов’язаній із постраждалою земельною ділянкою, природні ресурси якої зазнали істотного пошкодження.Документ Роль подій у правовому регулюванні права природокористування, специфіка припинення існування суб’єкта природокористування(Право і безпека. – 2017. – № 1 (64). – С. 99-103, 2017) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314На підставі аналізу норм, які визначають підстави припинення різноманітних видів природокористуваня, встановлено, що події, пов’язані із припиненням суб’єктів природокористування, недостатньо чітко визначені природоресурсним законодавством і потребують повного законодавчого закріплення. Зроблено висновок про доцільність внесення змін до чинного законодавства з метою більш повного та чіткого формулювання суті юридичного факту – події, яка покладена в саму суть підстави припинення правовідносин – припинення існування суб’єкта права.Документ Специфіка еколого-процесуальних правовідносин при припиненні прав на природні об’єкти(Європейські перспективи. - 2016. - № 1. - С. 139-143, 2016) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Стаття присвячена дослідженню характерних рис еколого-процесуальних відносин, що виникають в процесі припинення прав на природні об’єкти. Проаналізовано загальні риси еколого-процесуальних відносин, розглянуто функції підстав припинення прав на природні об’єкти та їх потенційний вплив на процесуальні відносини з припинення цих прав за відповідними підставами. Зроблено висновок, що порядок припинення конкретних прав на природні об’єкти повинен адекватно відображати цілі та завдання конкретних підстав їх припинення, розглянуті крізь призму цілей та завдань природоресурсного законодавства в цілому.Документ Специфіка припинення публічних форм права власності на землю(Наше право. - 2015. - № 2. - С. 136-140, 2015) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314У статті проаналізовано нормативно-правове регулювання припинення права державної та комунальної власності на природні ресурси. Названі загальні підстави припинення права державної та комунальної власності на природні ресурси та специфічні, властиві кожній з цих форм власності окремо. Встановлено, що різниця між підставами припинення права державної та комунальної власності також ґрунтується на відповідному колі суб’єктів, інтереси яких повинна забезпечувати та чи інша форма права публічної власності на землю. Запропоновано законодавчо закріпити підстави припинення комунальної форми власності, оскільки Земельний кодекс України, закріпивши підстави набуття територіальною громадою права власності на землю, повинен передбачати й підстави та порядок припинення прав, які мають відповідну специфіку.Документ Функції медичного страхування в контексті медичної реформи в Україні(Держава та регіони. Серія: Право. – 2020. – № 1 (67), т. 1. – С. 115-120, 2020) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314; Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4753-7433Стаття присвячена дослідженню ролі та функцій медичного страхування в Україні в умовах медичної реформи. В статті проаналізовано відповідність медичного страхування нормам Конституції України. Акцентовано увагу на тому, що право на медичне страхування є однією з конституційних гарантій забезпечення охорони здоров’я.