Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Деякі особливості систематизації підзаконних нормативноправових актів у позитивному праві України(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. – Вип. 1. – С. 3-8, 2020) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525У статті досліджуються особливості нормативно-правового забезпечення систематизації підзаконних нормативно-правових актів, що видаються Кабінетом Міністром України. Наголошується, що саме за умов правової держави, де доктринально, юридично й фактично забезпечується верховенство закону як акту, що має вищу юридичну силу, проблема систематизації (упорядкування) підзаконних нормативно-правових актів набуває окремого й самостійного значення.Документ До питання щодо принципів систематизації підзаконних нормативно-правових актів(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2018. – Вип. 5, т. 1. – С. 3-8, 2018) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525У статті проведено аналіз наукових публікацій вітчизняних та закордонних дослідників, які присвячені принципам систематизації нормативно-правових актів. Наведено бачення авторів, що досліджували питання принципів упорядкування законодавства. Звернуто увагу на визначення такої юридичної категорії, як принципи права. Здійснено аналіз низки робіт, присвячених принципам правотворчості. На основі цього проведено поділ принципів правотворчості на загальні та спеціальні, а також надано їх загальну характеристику. Далі у статті акцентується увага на наукових доробках, що присвячені принципам систематизації нормативно-правових актів, що визначаються у теорії держави та права. Розглянуто підходи дослідників до переліку принципів стосовно такого виду систематизації законодавства, як кодифікація. Зазначено, що принципи кодифікації поділяються на загальні та спеціальні, здійснено їх характеристику. Зосереджено увагу на основних принципах правотворчої діяльності органів державної виконавчої влади, перелічено ці принципи. Звернуто увагу на принципи, що застосовуються під час упорядкування нормативно-правових актів, наведено перелік цих принципів, а також здійснено їх загальну характеристику. Характеризуючи стан наукової розробки проблеми, автором констатується, що під час систематизації підзаконних нормативно-правових актів застосовуються принципи, притаманні систематизації законодавства і процесу правотворчості. Висловлюється власне ставлення автора до принципів діяльності органів державної виконавчої влади у сфері правотворчості. Також наводиться авторське бачення переліку принципів систематизації нормативно-правових актів, які мають бути закріплені у Законі «Про нормативно-правові акти».Документ Загальні тенденції розвитку співробітництва при розслідуванні злочинів міжнародного характеру у ХХ столітті(Сучасне державотворення та правотворення: питання теорії та практики: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Одеса, 9-10 груд. 2016 р.). – Одеса: ГО «Причорноморська фундація права», 2016. – с. 114-116, 2016) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525У тезах доповіді розглядаються загальні тенденції розвитку співробітництва при розслідуванні злочинів міжнародного характеру в ХХ столітті. Відзначено, що злочини міжнародного характеру мають деструктивний, руйнівний вплив на систему вітчизняних громадських відносин, спостерігається їх яскраво виражений антисоціальний характер, що вимагає активізації суспільно-державних зусиль для їх подолання.Документ Подолання корупції в поліції Латвії, Литви, Естонії та забезпечення службової дисципліни та законності в їхній діяльності(Шістнадцяті економіко-правові дискусії. Секція 1. Теорія та історія держави і права. Філософія права. Історія політичних і правових вчень : [Тези доп. міжнар. наук.-практ. інтернет-конф.], 2017) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525Автором доведено, що ефективність діяльності поліції Латвії, Литви та Естонії пов’язана як з належною організацією кадровою діяльністю, так і з створенням належних умов роботи поліцейських, достатнім та необхідним матеріально-технічним забезпеченням поліцейської діяльності, соціальною захищеністю кожного працівника поліції.Документ Поняття та сутність взаємодії в діяльності поліції (міліції) країн СНД(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2016. - Вип. 6, т. 1. - С. 10-20, 2016) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525В статті комплексно розглядається взаємодія діяльності поліції (міліції) країн Співдружності незалежних держав в організаційно-правовому аспекті. Дається характеристика понятійного апарату «взаємодії». Зміст взаємодії виступає інструментом прозорого й об’єктивного розгляду певного напряму роботи такого інституту правозабезпечення, як міліція (поліція). Слід зазначити, що взаємодія – це обмін результатами діяльності, у процесі якої важливо не тільки здійснити обмін інформацією, а й організувати обмін діями, спланувати загальну діяльність. Проведений аналіз показав, що взаємодія міліції-поліції держав СНД є одним із напрямів зовнішньої політики держав. Вона є цілеспрямованою активною діяльністю держави із захисту суспільства від злочинності, розроблення та реалізації цілей та її завдань, визначення засобів, форм і методів діяльності правоохоронних органів. Отже, саме взаємодія міліції-поліції являє собою з’єднання окремих дій у єдину сукупність, найбільш придатну для досягнення мети, тобто інтеграцію дій. Вважається, що лише конкретний, діловий підхід, високий фаховий рівень пропозицій щодо удосконалення взаємодії органів внутрішніх справ країн СНД, активна зацікавленість у їх втіленні в життя дозволяють об’єктивно розраховувати на позитивний результат у боротьбі з правопорушеннями та злочинністю.Документ Принципи систематизації підзаконних нормативно-правових актів: загальна характеристика(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 84-86., 2020) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525Зазначено, що під час систематизації підзаконних нормативно-правових актів застосовуються принципи, що притаманні систематизації законодавства і процесу правотворчості. Таким чином, процесу здійснення систематизації підзаконних нормативно-правових актів не притаманні власні принципи. Правотворчій діяльності органів державної виконавчої влади притаманні принципи органів, які здійснюють процес правотворчості у державі. Отмечено, что при систематизации подзаконных нормативно-правовых актов применяются принципы, характерные для систематизации законодательства и процесса правотворчества. Таким образом, процессу осуществления систематизации подзаконных нормативно-правовых актов не присущи собственные принципы. Правотворческой деятельности органов государственной власти характерны принципы органов, осуществляющих процесс правотворчества в государстве. It is noted that when systematizing by-laws, the principles typical for the systematization of legislation and the law-making process are applied. Thus, the process of implementing the systematization of by-laws does not have its own principles. The law-making activity of public authorities is characterized by the principles of the bodies that carry out the process of law-making in the state.Документ Сучасний науковий дискурс щодо природи правових колізій(Підприємництво, господарство і право. - 2020. - № 4. - С. 240-244, 2020) Безуса, Ю. О.; Bezusa, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0494-6525У статті подається аналіз сучасних вітчизняних та зарубіжних наукових інтерпретацій поняття «правова колізія», робиться їх узагальнення. Наголошено, що система права, її розвиток, удосконалення, прийняття нових нормативних актів, внесення в них змін, скасування застарілих норм об’єктивно зумовлюють упорядкування всього комплексу чинних нормативних актів, можливо, їх укрупнення, приведення в певну науково обґрунтовану систему, видання збірників законодавства тощо. З’ясовано, що у юридичній літературі тема колізій традиційно пов’язується з проблемою неузгодженості системи як права, так і законодавства. Зроблено висновок, що в межах нормотворчого процесу дієвим засобом усунення колізій є систематизація нормативно-правового матеріалу.