Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Верховний Суд Республіки Польща як правозахисна інституція(Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2018. - Спец. вип. № 3 (94). "Права людини: методологічний, гносеологічний та онтологічний аспекти". - С. 132-137, 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XРозглянуто проблему визначення конституційно-правового статусу Верховного Суду як вищої судової інституції у Республіці Польща. З'ясовано місце та роль Верховного Суду в механізмі захисту прав і свобод та встановлено специфіку його правозахисної діяльності. Наведені приклади судової практики захисту цих прав Верховним Судом відповідно до демократичних стандартів, прийнятих у Європейському Союзі.Документ Дії працівників поліції під час виборчого процесу в Україні : методичні рекомендації(Харків: ХНУВС, 2019. - 82 с., 2019) ХНУВС; Kharkiv National University of Internal Affairs; Бакумов, О. С.; Bakumov, O. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4003-1974; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Гудзь, Т. І.; Gudz, T. I.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6950-6136; Кікінчук, В. В.; Kikinchuk, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2241-6384; Котелюх, М. О.; Koteliukh, M. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5580-7798; Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Орлова, Т. А.; Orlova, T. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7635-1160; Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076; Прокопенко, О. Ю.; Prokopenko, O. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5826-7830; Селюков, В. С.; Seliukov, V. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6690-6484; Таранов, В. Л.; Taranov, V. L.;Дані рекомендації розроблені відповідно до рішення Науково-методичної ради ХНУВС від 26.12.2018 року № 12 з метою організаційно-правового забезпечення діяльності органів та підрозділів Національної поліції України під час виборчого процесу в Україні, в рамках реалізації Стратегії розвитку органів системи Міністерства внутрішніх справ на період до 2020 року, схваленої розпорядженням КМУ від 15.11.2017 р. № 1023-р. В них розглядаються загальні положення виборчого процесу в Україні, окремо звернута увагу на вибори Президента України, що відбудуться у 2019 році, охарактеризовано функціональні обов’язки працівників поліції під час виборчого процесу, проаналізовано алгоритм дій працівників поліції під час виборчого процесу, здійснено аналіз адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення виборчого законодавства.Документ Еволюція адміністративно-територіальної організації в ході післявоєнної перебудови польського суспільства(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. - Вип. 26. - С. 216-222, 2004) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XПід час дослідження процесу еволюції адміністративно-територіальної організації Республіки Польща з'ясовано основні детермінанти, що вплинули на перебіг змін; з'ясовані хронологічні рамки та здійснено періодизацію; визначено рівні сучасної адміністративно-територіальної організації.Документ Здоров’я як конституційна цінність: порівняльний аспект(Підготовка поліцейських в умовах реформування системи МВС України : зб. наук. пр. – Харків: ХНУВС, 2019. – С. 237-240, 2019) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Стегній, ТомашДосліджено пропагування здоров’я як конституційної цінності сучасної держави. Визначено особливості конституційно-правового врегулювання здоров’я особи в Україні та зарубіжних державах.Документ Компетенція Президента Республіки Польща щодо охорони її суверенітету, незалежності і територіальної цілісності(Аналітично-порівняльне правознавство. - 2022. - № 3. - С. 326-330, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Коломієць, Ю. М.; Kolomiets, Y. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5171-7808Проаналізовано роль та повноваження Президента Республіки Польща з охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності. Визначено місце і роль повноважень, що складають дану функцію в системі компетенцій Президента Польщі. Встановлено критерії, що обумовлюють його конкретні повноваження у сфері охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності та впливають на дієвість їх реалізації в умовах мирного та воєнного часу. До традиційних повноважень Президента Республіки Польща як глави держави, пов’язаних із охороною суверенітету, незалежності та державної цілісності віднесено його повноваження, пов’язані із представництвом держави та міжнародними зносинами, а також керівництво Збройними Силами й повноваження у сфері оборони та внутрішньої безпеки. Зауважено, що у Республіці Польща результативність реалізації даних напрямів досягається за допомогою злагодженої роботи всіх органів державної влади, яку очолює глава держави. Підкреслено, що з огляду на те, що сфера охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності Польської держави є предметом відання як глави держави, так і Уряду, то виникає необхідність чіткого розподілу повноважень указаних суб’єктів. Наголошено, що реалізація Президентом Республіки Польща функції щодо охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності польської держави як в умовах збройного конфлікту, так і в мирний час безпосередньо нав’язують до дієвості системи органів державного управління, що представляють вертикаль безпосереднього примусу: армії, поліції та служб безпеки та одночасного використання інших конституційно-правових механізмів стримувань і противаг.Документ Концепція соціальної держави у польській правовій доктрині(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2018. - № 4. - С. 29-32, 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XВстановлено, що зміни політичної та економічної систем у Польщі зумовили реформування її соціальної політики. Проаналізовано особливості створення нової (багаторівневої) системи соціальної діяльності, заснованої на партнерстві державних та самоврядних інституцій і громадських організацій. Досліджено сучасні підходи до реалізації соціальної політики у Республіці Польща. Проаналізований вплив соціальної політики Європейського Союзу на практику держав-членів (на прикладі Польщі).Документ Міжнародно-правовий статус «невизнаних держав» як особливих політико-територіальних утворень(Право і безпека. – 2022. – № 1 (84). – С. 115-123, 2022) Войціховський, А. В.; Voitsikhovskyi, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5629-8852; Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Логвиненко, Є. С.; Lohvynenko, Y. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7687-843XРозкрито проблеми визначення статусу «невизнаних держав» із погляду сучасного міжнародного права. Зауважено, що прагнення різних територіальних утворень до відокремлення в останні роки все частіше призводить до виникнення «невизнаних держав» як особливих політико-територіальних утворень, чиє існування відіграє чималу роль як одне з джерел конфліктів у сучасній світовій політиці. Метою статті є визначення поняття «невизнані держави», виокремлення їх загальних ознак та дослідження їх міжнародно-правового статусу. На ґрунті аналізу новітніх наукових розробок показано колізію в сучасному міжнародному праві між принципом права народів на самовизначення та принципом територіальної цілісності, які є передумовою геополітичних суперечок у сучасних умовах розвитку міжнародних відносин. Зважаючи на складність практики визнання подібних утворень, зауважено на необхідності розроблення чітких правових норм, які б регламентували процедуру становлення таких політико-територіальних утворень («невизнаних держав») як суб’єктів міжнародного права.Документ Місцеві вибори у країнах Європейського Союзу та Україні: порівняльна характеристика(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2022. – Вип. 70. – С. 119-123, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Гудзь, Л. В.; Hudz, L. V.Проведено порівняльний аналіз виборчого законодавства країн ЄС та України на місцевому рівні. Надано пропозиції щодо вдосконалення виборчого законодавства України з урахуванням досвіду Європейського Союзу.Документ Набуття майна одиницями територіального самоврядування Республіки Польща(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2006. - Вип. 34. - С. 71-77, 2006) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XРозглянуто особливості передачі майна органами державної влади одиницям територіального самоврядування Республіки Польща в результаті проведення самоврядних реформ 1990-1998 рр.Документ Окремі аспекти сучасної соціальної політики Республіки Польща(Актуальні проблеми трудового законодавства, законодавства про державну службу та службу в правоохоронних органах : матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 16 листоп. 2018 р.). – Xарків : Харків. нац. ун-т внутр. справ, 2018. – С. 177 - 180., 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XРозкрито окремі аспекти сучасної соціальної політики Республіки Польща.Документ Основні доктринальні підходи до розуміння функції «хранителя» конституції Президента Республіки Польща(Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Сер.: Право. – 2022. – Вип. 72, ч. 2. – С. 241-246, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XУ статті окреслюються основні доктринальні підходи до розуміння ролі Президента Республіки Польща щодо охорони Конституції Польської держави. Констатується, що попри той факт, що охорона Конституції законодавчо визнається однією із ключових функцій Президента Республіки Польща як глави держави, у польській конституційній доктрині відсутнє чітке бачення реального наповнення даної функції відповідними повноваженнями. Акцентується, що дана ситуація обумовлена наявним у Польщі різновидом республіканської форми правління та специфікою польської моделі поділу влад. Доводиться, що тлумачення Конституції, яке міститься в офіційних актах, виданих Президентом, має перевагу над тлумаченням інших державних органів щодо повноважень, які здійснюються цими органами, а також коли між Президентом та іншим центральним конституційним органом держави трапляються суперечливі або навіть конфліктні ситуації. Зроблено висновок, що із функції «хранителя» Конституції випливає «презумпція правоти» Президента Республіки Польща перед іншими органами влади. Зазначається, що лише винесення Конституційним Трибуналом остаточного рішення щодо компетенційної суперечки може скасувати тлумачення Президента, спростовуючи його інтерпретацію відповідних положень Конституції, що ґрунтується на конкретних преференціях тлумачення Президента як «хранителя Конституції». Підкреслюється, що нагляд Президента Республіки Польща за дотриманням Конституції, очевидно, також означає особливу турботу про дотримання Конституції самим Президентом як невід’ємною інституційною складовою системи органів державної влади. Резюмується, що конкретизація і доповнення принципу легалізму, вираженого у ст. 7 Конституції Республіки Польща, викладена у ч. 3 ст. 126, невипадково міститься в тій самій статті, що і положення ч. 1 та 2, визначаючи основні функції (завдання) Президента. Тому Президент Республіки Польща як «хранитель» Конституції може виконувати ці та інші передбачені законом функції, причому не лише на основі повноважень, визначених у конкретних положеннях Конституції та законів, а й на основі уповноважуючих норм, системно сконструйованих на основі конституційних або законодавчих положень.Документ Право людини на свободу світогляду та віросповідання в Україні(Право і безпека. - 2012. - № 1 (43). - С. 23-26, 2012) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X; Лимар, А. М.; Lymar, A. M.Висвітлено проблеми законодавчого забезпечення та реалізації права людини на свободу світогляду і віросповідання в Україні. Досліджено історію його становлення та закріплення у законодавстві України. На підставі визначених особливостей правового унормування даного інституту зроблено висновок про необхідність розроблення нового закону з указаної проблематики.Документ Право на інтернет як базове право людини(Протидія кіберзагрозам та торгівлі людьми: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 26 листоп. 2019 р.). – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 116-119, 2019) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XВ Україні доступ до мережі Інтернет не є таким, який гарантується державою на рівні з іншими правами людини. Отже, вірогідними лишаються такі ситуації, коли доступ до Інтернету може бути обмежений. Водночас віднесення доступу до Інтернету до прав людини автоматично унеможливить такі обмеження. Обмеження доступу до всесвітньої мережі Інтернет сьогодні переходить «із категорії недоцільного у категорію неприпустимого», оскільки запровадження такого механізму дозволить знехтувати правом на свободу слова, доступу до інформації тощо.Документ Правова природа Конституційного Трибуналу Республіки Польща(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Право. - 2017. - Вип. 24. - С. 39-43, 2017) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XУ статті розкрито основні підходи щодо розуміння правової природи Конституційного Трибуналу Республіки Польща. Вказано на те, що усі вони опосередковують зв’язок Конституційного Трибуналу із судовою гілкою влади і процесом здійснення правосуддя. Досліджено аргументи на користь кожного підходу, визначено їх плюси і мінуси. Звернено увагу на сучасне розширення змісту судової влади. На підставі аналізу зроблено висновок про особливу правову природу Конституційного Трибуналу, що дозволило визнати його окремим сегментом судової влади у Республіки Польща. Зосереджено увагу на певну дуалістичність ролі Конституційного Трибуналу у світлі членства Польської Республіки у Європейському Союзі.Документ Принцип поділу влади у Конституції Республіки Польща(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2014. - Вип. 24, т. 1. - С. 148-153., 2014) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XСтаття присвячена особливостям реалізації принципу поділу влади у Республіці Польща як універсальної основи конституційної демократії заснованої на класичних європейських цінностях та правової демократичної держави. У роботі розкривається також проблематика трансформації принципу поділу влади у РП при реалізації інтеграційних програм. Особлива увага приділяється практичним аспектам застосування принципу поділу влади в РП, зокрема через доповнення системи органів держави механізмами протидії концентрації та зловживанню державною владою, забезпечуючи її здійснення у відповідності до волі народу і поваги до прав і свобод людини.Документ Прокуратура в Республіці Польща: аналіз правових змін(Правоохоронна функція держави: теоретико-методологічні та історико-правові проблеми : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 трав. 2019 р.). - Харків : ХНУВС, 2019. - С. 134-135, 2019) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XЗазначено, що практично всі дискусії щодо необхідності реформування прокуратури у Республіці Польща зводилися до доцільності її конституційного унормування, визначення обсягу її повноважень та координат у державному механізмі. При цьому, визначаючи концепції подальшої розбудови органів прокуратури польські політики намагалися орієнтуватися не тільки на зарубіжні зразки організації та діяльності прокуратури, але й на власний історичний досвід, національний менталітет та правові традиції, а також політичне середовище в якому проводилася реформа органів прокуратури.Документ Республіка Польща як демократична держава(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Право. - 2018. - Вип. 25. - С. 58-62, 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XРозглянуто проблеми ідентифікації Республіки Польща як сучасної демократичної європейської держави. Визначено основні характеристики демократичних процесів у Республіці Польща на сучасному етапі її державного розвитку. Зазначено, що особливості польської демократії обумовили історичні традиції польскої демократії, ментальність польського народу, членство в ЄС та інших міжнародних організаціях. Визначено, що криза мультикультурального середовища Європейського Союзу, посилена ментальними особливостями польського народу,а також безпекові виклики на фоні популістських заяв окремих політичних сил, посилили роль правих сил у польському політикумі. Це мало наслідком прихід до влади партії «Право і Справедливість», яка почала проводити часткове згортання ліберальної політики, характерної для ЄС. Такий стан речей був сприйнятий світовою спільнотою як сигнал про можливу кризу демократії у Республіці Польща та підштовхнув ЄС до ініціації санкційних процедур, що лише посилило ступінь напруги у середині польського суспільства та радикалізацію поглядів польської політичної еліти.Документ Самоврядні механізми забезпечення прав та свобод людини і громадянина(Право і Безпека. - 2008. - № 2, т. 7. - С. 19-24., 2008) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XСтаттю присвячено самоврядним механізмам як найбільш дієвим і результативним інструментам захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. Досліджено роль та функціональне призначення органів місцевого самоврядування в галузі забезпечення прав і свобод громадян. Проаналізовано характер взаємозв’язків 24 місцевого самоврядування з правами людини. Розглянуто напрямки і пріоритетні сфери забезпечення прав і свобод органами місцевого самоврядування. Статья посвящена самоуправленческим механизмам как наиболее действенным и результативным инструментам защиты прав и свобод человека и гражданина в Украине. Исследована роль и функциональное назначение органов местного самоуправления в области обеспечения прав и свобод граждан. Проанализирован характер связей местного самоуправления с правами человека. Рассмотрены направления и приоритетные сферы обеспечения прав и свобод органами местного самоуправления. The article is devoted to self-government mechanisms as the most effective tools in protecting the citizen’s rights and freedoms in Ukraine. The role and functional purpose of local government bodies in the field of securing the rights and freedoms of citizens have been investigated. The interconnection between the local government and the human rights has been analyzed. The directions and top priority spheres of securing the rights and freedoms by the local government bodies have been investigated.Документ Система органів судової влади Республіки Польща(Право і суспільство. - 2018. - № 3-1. - С. 306-313, 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XСтаття присвячена дослідженню проблематики правового врегулювання та організації судової гілки влади Республіки Польща після реформ 2017 р. Наголошується, що відповідно до Конституції судову владу у Польщі здійснюють вільні та незалежні суди (Верховний Суд, суди загальної юрисдикції, адміністративні суди, військові суди), а також трибунали - Конституційний трибунал і Державний трибунал, які утворюють окремий сегмент судової влади.Документ Теоретичні проблеми дефініції права Європейського Союзу(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. № 872. Серія: Право. - 2009. - Вип. 6. - С. 167-171, 2009) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XСтаттю присвячено проблемі визначення сутності права Європейського Союзу як правового феномена сучасної Європи, для якої характерний специфічний правопорядок і правова система, що склалася на межі міжнародного й національного права держав-членів. Досліджено різні підходи вчених до визначення даної правової системи. На основі аналізу характерних рис даного правового явища сформульовано авторське визначення Права Європейського Союзу як системи права. Статья посвящена проблеме определения сущности права Европейского Союза как правового феномена современной Европы, для которой характерен специфический правопорядок и правовая система, сложившаяся на рубеже международного и национального права государств-членов. Исследованы различные подходы ученых к определению данной правовой системы. На основе анализа характерных особенностей данного правового явления сформулировано авторское определение Права Европейского Союза как системы права. The article is devoted to the problem of concept definition of the European Union Law as a legal phenomenon of modern Europe. The different approaches to define the notion "European Union Law" are considered.