Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942"
Зараз показуємо 1 - 20 з 34
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The process of individual decision-making in non-standard situations: a theoretical aspect: theoretical and neuropsychological aspects(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. – 2020. – Vol. 11, Issue 3. – P. 17-36, 2020) Khurtenko, O.; Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Makarova, O. P.; Макарова, О. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Dzhahupov, H. V.; Джагупов, Г. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4443-9114; Bereziak, K. M.; Березяк, К. М.; Kravchenko, T.Важливість пізнання процесів вибору, прийняття рішень визначається тією об'єктивною роллю, яку вони відіграють в організації діяльності людини. Важливою особливістю людини є її унікальна здатність приймати рішення в найскладніших умовах діяльності, які характеризуються високою невизначеністю, наявністю багатьох неузгоджених критеріїв, дефіцитом часу, високою відповідальністю тощо. Цільову ефективність рішення можна оцінити лише після його реалізації, але прогноз потенційних рішень можливий лише за умови вивчення його нейропсихологічних механізмів. Економічна ефективність характеризується інтелектуальними, фізичними, нервово-психічними та матеріальними витратами на прийняття рішень. Нестандартна ситуація, як правило, спрямована на зниження економічної ефективності, оскільки в цьому випадку рішення досягаються напругою інтелектуальних, емоційних і фізичних сил і визначається здатністю особистості діяти в такому середовищі. . Нервопсихологічні механізми таких рішень становлять інтерес для науки з точки зору забезпечення адекватності та часу прийняття таких рішень, що гіпотетично пов’язане з морфологічними та психоневрологічними особливостями суб’єктів дій. У контексті нашого дослідження важливо провести ретельний психологічний аналіз різного роду нестандартних ситуацій у діяльності тренера та знайти шляхи підвищення ефективності прийнятих рішень, яка насамперед залежить від рівня психологічної готовності особистості до виконання своїх завдань. .Документ Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 берез. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 140-142, 2022) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Наразі українське суспільство визнає існування проблеми жорстокого поводження з дітьми, а також необхідність здійснення комплексу послідовних заходів щодо вдосконалення системи попередження, виявлення та подолання цього явища. Останнім часом тема насильства досить популярна в нашому суспільстві. Це пояснюється тим, що з насильством ми або безпосередньо, або опосередковано стикаємося досить часто. Питання безпеки дитини, збереження її життя та здоров'я, формування вміння захистити себе в навколишньому середовищі є вкрай актуальними у системі освіти та виховання дітей і молоді.Документ Використання методу Brainspotting при роботі з травмою(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 143-144, 2023) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Наголошено, що Brainspotting (BSP)- це новий психотерапевтичний підхід, заснований на припущенні, що поле зору можна використовувати для визначення такого положення очей, яке було б пов’язане з внутрішніми нервовими та емоційними переживаннями. Як інструменти BSP використовує сфокусовану активацію і цілеспрямовану свідомість. Цей психотерапевтичний підхід спрямований на повну, всебічну розрядку збудження, що відбувається я в мозку та тілі людини. BSP - це модель, що включає системну активацію та ресурси, які застосовуються на основі діагностичних даних та міркувань, пов’язаних з розвитком. BSP розроблена як реляційна та технічна модель, з філософськими та фізіологічними основами.Документ Використання цифрових технологій в діяльності поліції для боротьби зі злочинністю(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 174-176, 2021) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Зазначено, що цифрові докази це сукупність технічного відображення, дослідження та закріплення криміналістичної значимої інформації, яка відповідає принципам використання в кримінальному судочинстві. Розглядаючи питання ефективного виконання службових обов’язків поліцейськими з захисту прав і свобод людини, необхідним є створення нових інституцій. Цифрові права, являють собою нову категорію права, яка є результатом епохи активного розвитку цифрових технологій, які потребують законодавчого закріплення.Документ Дистанційне підвищення кваліфікації під час воєнних дій в Україні(Сучасні напрями вдосконалення педагогічної майстерності викладачів: матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Чернігів, 27–28 квіт. 2023 р.). – Чернігів, 2023. – С. 192-194, 2023) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Зазначено, що в Україні є актуальною проблема формування підвищення кваліфікації працівників силових структур, науково-педагогічного складу та фахівців інших напрямків через новітні альтернативні форми навчання, такі як дистанційне навчання.Документ Дослідження професійної ідентичності майбутніх правоохоронців на етапі фахової підготовки(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 8 квіт. 2016 р.). – Харків, 2016. – С. 81-84, 2016) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Здійснено теоретичний та емпіричний аналіз психологічних особливостей професійної ідентичності правоохоронців на етапі фахової підготовки. Уявлення про себе як про професіонала включається в систему професійних дій, які визначають стиль міжособистісної взаємодії в професійному співтоваристві. Усвідомлена ідентичність дозволяє майбутньому правоохоронцю розвинути систему цінностей і переконань, адекватних вимогам сучасних соціально-економічних умов і динамічного світу професій.Документ Надання психологічної допомоги дітям, які постраждали від домашнього насильства(Габітус. - 2020. - Вип. 12, т. 1. - С. 181-185, 2020) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Проаналізовано надання психологічної допомоги дітям, які стали жертвами домашнього насильства. Розглянуто роботу з емоційною та поведінковою сферами постраждалої дитини. Досліджено групову роботу з дітьми, які стали жертвами домашнього насильства, що допоможе вирішувати терапевтичні, превентивні та профілактичні завдання. Розглянуто методи допомоги дітям у подоланні емоційних, когнітивних, поведінкових наслідків травми.Документ Надання психологічної допомоги жертвам які постраждали від домашнього насильства під час військового стану в Україні(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 101-105, 2023) Зінченко, Д. А.; Zinchenko, D. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8089-0511; Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Червоний, П. Д.; Chervonyi, Р. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732Розкрито особливості надання психологічної допомоги жертвам які постраждали від домашнього насильства під час військового стану в Україні.Документ Напрямки дослідження професійної ідентичності(Вісник Національного університету оборони України. - 2014. - № 3 (40). - С. 268-272, 2014) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Стаття присвячена аналізу основних напрямків дослідження професійної ідентичності як інтегративного поняття. Розглядаються питання визначення поняття «професійна ідентичність» в межах різних підходів. Автором проводиться аналіз цього феномену з позиції взаємозв’язку когнітивних, мотиваційних, ціннісних характеристик особистості, що забезпечують орієнтацію в світі професії та дозволяють реалізувати себе, свій особистісний потенціал в професійній діяльності; сприяють прогнозуванню перспектив розвитку фахівця.Документ Обґрунтування комплексної програми розвитку професійної ідентичності для майбутніх поліцейських(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 7 квіт. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 95-99, 2017) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Здійснено теоретичний аналіз становлення та розвитку професійної ідентичності поліцейських в процесі навчанні у вищому навчальному закладі системи МВС. Зазначено, що важливим чинником розвитку професійної ідентичності є процес навчання, соціальне оточення та цінності, які прививаються правоохоронцям на етапі професійного становлення.Документ Особливості визначення типів ідентичності майбутніх правоохоронців(Право і безпека. - 2015. - № 1 (56). - С. 113-118., 2015) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Проведено теоретичний та емпіричний аналіз психологічних типів особистості майбутніх правоохоронців на етапі фахової підготовки. Розглянуто основні теоретичні положення запропонованої типології, які основані на опублікованій Американською психологічною асоціацією у 1994 р. класифікації розладу особистості. За допомогою методики «Персональний автопортрет», яка була розроблена Дж. Олдхємом та Л. Морісом, визначено норму та акцентуацію визначеного типу особистості. Представлено різноманітні типи особистості, ступені «представленості» у респондентів ознак того чи іншого типу.Документ Особливості допиту неповнолітніх(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 берез. 2018 р.). – Харків, 2018. – С. 279-281, 2018) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Радіонова, Л. О.; Radionova, L. O.Розглянуто склад і роль осіб, які приймають участь під час допиту неповнолітніх у кримінальному провадженні. Проаналізовано норми часу для дітей різного віку та особливості, які необхідно враховувати при допиті дитини.Документ Особливості розвитку професійної ідентичності правоохоронців на етапі фахової підготовки : автореферат дисертації(Харків, 2016) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; Макарова, Е. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Мілорадова, Н. Е. - науковий керівникДисертаційна робота присвячена теоретико-емпіричному вивченню проблеми розвитку професійної ідентичності правоохоронців на етапі фахової підготовки. Визначено, що професійна ідентифікація розглядається як концептуальне уявлення людини про своє місце у професійній групі й відповідно у суспільстві, а професійна ідентичність правоохоронців виступає результатом професійного самовизначення, персоналізації й самоорганізації, проявляється в усвідомленні своєї єдності з професією та її представниками. ЇЇ розвиток на етапі фахової підготовки визначається особливістю психолого-педагогічних умов та низкою суб’єктивних і об’єктивних чинників. В роботі досліджено особливості складових професійної ідентичності (самооцінка, причетність, задоволеність від виконання ролі) які розвиваються у майбутніх правоохоронців на наступних рівнях (когнітивному, мотиваційному, поведінковому та афективному). Автором виявлено та детально описано типи професійної ідентичності правоохоронців на етапі фахової підготовки. Розроблено програму розвитку професійної ідентичності правоохоронців на етапі фахової підготовки та запропоновано шляхи її реалізації та впровадження у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ України.Документ Перша психологічна допомога в гострих стресових ситуаціях : навчально-практичний посібник(Харків : ХНУВС, 2022. – 84 с., 2022) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4948-9524; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892; Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793; Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287; Медведєва, О. В.; Medvedieva, O. V.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0003-4445-735; Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У навчально-практичному посібнику висвітлено матеріал, що відображає сучасний стан питань щодо надання першої психологічної допомоги. Для курсантів і студентів, психологів та науково-педагогічного складу закладів вищої освіти МВС, практичних психологів, працівників підрозділів ювенальної превенції, патрульної поліції, дільничних офіцерів поліції та всіх, хто працює з людьми, які опинилися в екстремальній ситуації та страждають від гострого стресу.Документ Проблема булінгу в сучасному суспільстві(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 5 квіт. 2019 р.). — Харків, 2019. - С. 285 - 288, 2019) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Радіонова, Л. О.; Radionova, L. O.Розглянуто поняття «булінг», описані його ознаки та види. Розглянуто визначенняпонять «жертва булінгу» та «кривдник». Висвітлено види відповідальності за заскоєння булінгу згідно чинного законодавства.Документ Професійна ідентичність майбутніх поліцейських на її когнітивному рівні(Вісник Національного університету оборони України. - 2019. - №1(51). - С. 74-83, 2019) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Розглянуто розвиток професійної ідентичності поліцейських під час навчання у вищому навчальному закладі зі специфічними умовами навчання. Визначено рівні професійної ідентичності. Висвітлено результати емпіричного дослідження професійної ідентичності на когнітивному рівні.Документ Професійна ідентичність: структура та особливості(Теорія і практика сучасної психології. - 2019. - № 3, т. 1. - С. 77-82, 2019) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942Проведено теоретичний аналіз понять «ідентичність», «ідентичність особистості» та «професійна ідентичність». Розглянуто актуальну проблему розвитку професійної ідентичності особистості в сучасному світі та визначено взаємний вплив соціально-психологічного процесу у формуванні особистості. Визначено співвідношення ідентичності з такими поняттями, як самовизначення, самооцінка та самосвідомість. Наголошено, що підвищенні вимоги до сучасного фахівця потребують розвиненої професійної ідентичності особистості, що є важливою передумовою адаптації на етапі професійного розвитку. Добре сформована професійна ідентичність є важливим фактором для отримання гідного статусу професіонала.Документ Профілактика радикалізму серед молодіжних угрупувань(Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія. - 2022. - № 1 (54). - С. 55-60, 2022) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Червоний, П. Д.; Chervonyi, Р. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732Під впливом негативних соціальних, економічних та багатьох інших факторів молоді громадяни країни найбільш схильні до руйнівного впливу соціуму. Серед молодих людей легше формуються радикальні погляди та переконання. Молодь країни поповнює неформальні, кримінальні, екстремістські та терористичні угрупування, які в свою чергу використовують молодь у своїх економічних, політичних та соціальних інтересах. В силу своїх соціальних характеристик та сприйняття навколишнього середовища, молодіжні угрупування є частиною суспільства. Статистичні дані вказують на те що членами молодіжних угрупувань загалом стають особи неповнолітнього, юнацького та молодого віку. Членами молодіжних угрупувань можуть бути як молоді люди чоловічої статі так і жіночої, які в силу соціально – психологічних, демографічних та фізіологічних особливостей є найбільш схильними до радикальних настроїв. Under the influence of negative social, economic and many other factors, young citizens of the country are most prone to the destructive influence of society. Radical views and beliefs are easier to form among young people. The country's youth joins informal, criminal, extremist and terrorist groups, which in turn use young people for their economic, political and social interests. Due to their social characteristics and perceptions of the environment, youth groups are part of society. Statistics indicate that members of youth groups generally include minors, young people and young people. Members of youth groups can be both young men and women, who due to socio – psychological, demographic and physiological characteristics are most prone to radical sentiments. Под влиянием негативных социальных, экономических и многих других факторов молодые граждане страны наиболее склонны к разрушительному влиянию социума. Среди молодых людей легче формируются радикальные взгляды и убеждение. Молодежь страны пополняет неформальные, криминальные, экстремистские и террористические группировки, которые, в свою очередь, используют молодежь в своих экономических, политических и социальных интересах. В силу своих социальных характеристик и восприятия окружающей среды молодежные группировки является частью общества. Статистические данные указывают на то, что членами молодежных группировок в целом становятся лица несовершеннолетнего, юношеского и молодого возраста. Членами молодежных группировок могут быть как молодые люди мужского пола и женского, которые в силу социально – психологических, демографических и физиологических особенностей наиболее склонны к радикальным настроениям.Документ Психолого-педагогічні особливості підготовки майбутніх поліцейських до службової діяльності в екстремальних умовах(Актуальні аспекти психологічного забезпечення професійної діяльності сил безпеки та оборони України : матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 29 листоп. 2021 р.). - Харків : Нац. акад. Нац. гвардії України, 2021. - C. 175-178, 2021) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Червоний, П. Д.; Chervonyi, Р. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті розглянуто шляхи зниження психологічних ризиків, що негативно впливають на психологічне здоров’я у майбутніх поліцейських у ході службової діяльності в екстремальних умовах. Однією із причин плинності поліцейських кадрів є отримання психологічної травми у ході служби. Визначено, що формування готовності майбутніх працівників поліції до умов несення служби в екстремальних умовах повинно здійснюватися у вищих навчальних закладах зі специфічними умовами навчання. The article discusses ways to reduce the psychological risks that negatively affect the mental health of future police officers in the course of work in extreme conditions. One of the reasons for the turnover of police personnel is psychological trauma during the service. It is determined that the formation of the readiness of future police officers for the conditions of service in extreme conditions should be carried out in higher education institutions with specific training conditions В статье рассмотрены пути снижения психологических рисков, негативно влияющих на психологическое здоровье у будущих полицейских в ходе служебной деятельности в экстремальных условиях. Одной из причин текучести полицейских кадров - получение психологической травмы в ходе службы. Определено, что формирование готовности будущих работников полиции к условиям несения службы в экстремальных условиях должно производиться в высших учебных заведениях со специфическими условиями обучения.Документ Психолого-педагогічні та правові засади діяльності поліції із захисту прав дитини : навчальний посібник(Харків: ХНУВС, 2020. - 284 с., 2020) Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; ResearcherID: B-9071-2018; Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517; Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4948-9524; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Бандурка, І. О.; Bandurka, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9697-5587; Джагупов, Г. В.; Dzhahupov, H. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4443-9114; Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892; Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793; Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Платковська, О. В.; Platkovska, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0011-9290; Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732; Радіонова, Л. О.; Radionova, L. O.; Геращенко, О. В.; Gerashchenko, O. V.; Швець, Д. В.У навчальному посібнику висвітлено матеріал, що відображає сучасний стан питань щодо психолого-педагогічних та правових аспектів захисту прав дітей, особливостей реагування і профілактики злочинів проти дитинства та злочинів неповнолітніх. Для курсантів і студентів, психологів та науково-педагогічного складу закладів вищої освіти МВС, практичних психологів, працівників підрозділів ювенальної превенції, патрульної поліції, дільничних офіцерів поліції та всіх, хто цікавиться діяльністю поліції із захисту прав дитини.