Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Financial and legal regulation of electronic money circulation in developed countries(Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. - 2019. - Vol. 22, Special Issue 2, 2019) Stetsenko, S.; Стеценко, С.; Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Shelukhin, M. L.; Шелухін, М. Л.; Lykash, S. S.; Лукаш, С. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052; Barash, Ye.; Бараш, Є. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8402-061XШироке поширення використання електронних грошей в розвинених країнах як в електронній комерції, так і в реальній економіці зумовило необхідність розробки нормативного регулювання їх обігу в різних країнах. Незважаючи на те, що юридична природа договору купівлі-продажу не змінилася від способу прийняття пропозиції, усно або з використанням електронних пристроїв, практика використання електронних грошей довела, що юридичні інструменти, які були створені раніше і ефективно регулюють традиційні правові відносини у багатьох випадках не підходять для ефективного врегулювання фінансових відносин, що реалізується за допомогою сучасних технологічних пристроїв. Відсутність законодавчих регламентів, які б дозволили врахувати специфіку використання електронних грошей, призвели до серйозних юридичних проблем, які зростали пропорційно розвитку електронних грошей. Розвиток фінансово-правового регулювання обігу електронних грошей у розвинених країнах визначався потребами: створення умов для підвищення ефективності державної кредитної системи; встановлення нагляду за випуском та обігом електронних грошей; підтримання стабільності національної платіжної системи в цілому, підвищення її якості та надійності; забезпечення максимального захисту учасників обігу електронних грошей; створення умов для оподаткування електронних грошових операцій; недопущення руху коштів, що використовуються в незаконних операціях; стимулювання розвитку економічної діяльності на фінансовому ринку інноваційних технологій.Документ Nature and content of internal labour regulations as an element of the employer’s economic power(Підприємництво, господарство і право. – 2021. – № 12. – С. 48-52, 2021) Lykash, S. S.; Лукаш, С. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Мета статті – розкрити сутність та зміст правил внутрішнього трудового розпорядку як елемента економічних повноважень роботодавця.Документ Place and significance of ILO regulatory documents in the system of labour law sources of Ukraine(Підприємництво, господарство і право. – 2022. – № 1. – С. 23-27, 2022) Lykash, S. S.; Лукаш, С. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Мета статті – встановити місце та значення нормативних документів Міжнародної організації праці в системі джерел трудового права України. У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм чинного міжнародного законодавства, обґрунтована важливість та необхідність здійснення нормотворчої діяльності Міжнародною організацією праці. Констатовано, що проблема дії й застосування джерел міжнародного трудового права в правовій системі України є лише частиною іншої більшої проблеми – співвідношення міжнародного й внутрішньодержавного права. Наголошено, що встановлено особливий порядок денонсації конвенцій. Будь-яка держава може денонсувати ратифіковану конвенцію після закінчення 10 років з моменту набуття нею законної сили в цій держави. Якщо держава протягом року після закінчення десятилітнього періоду не скористається своїм правом на денонсацію, то вона залишається пов’язаною цією конвенцією ще на 10 років. Висновки. Зроблено висновок, що рекомендації Міжнародної організації праці відрізняються від інших актів рекомендаційного характеру. Зокрема, відповідно до п. 6 ст. 19 Статуту Міжнародної організації праці кожна держава зобов’язана представити рекомендацію компетентним державним органам протягом року з моменту її прийняття на Генеральній конференції Міжнародної організації праці. Держава-член Міжнародної організації праці зобов’язана інформувати Генерального директора про заходи, вжиті відповідно до зазначеного зобов’язання. Держава зобов’язана за запитом Адміністративної ради Міжнародної організації праці представляти доповіді про стан свого права й практики стосовно питань рекомендації. Таким чином, не накладаючи на держави-члени Міжнародної організації праці обов’язку щодо виконання норм про працю, що містяться в цих рекомендаціях, вони, проте, передбачають вчинення дій, що сприяють впливу цих норм на національне право. Юридичні особливості конвенцій і рекомендацій Міжнародної організації праці відображаються на порядку реалізації їхніх положень у вітчизняному трудовому праві. Однак проблема дії й застосування джерел міжнародного трудового права в правовій системі України є лише частиною іншої більшої проблеми – співвідношення міжнародного й внутрішньодержавного права, яка потребує проведення подальших змістовних досліджень у даному напрямку.Документ Вплив міжнародного права на національне трудове законодавство України(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Юрид. науки. – 2021. – № 5 (71), т. 32. – С. 12-16, 2021) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Актуальність статті полягає в тому, що важливою умовою розвитку держави є правове регулювання. Правові явища, за допомогою яких воно здійснюється, утворюють цілісну систему, діють не ізольовано, а в комплексі, утворюючи механізм правового регулювання. Основними елементами правового регулювання є норми права, правові відносини, акти реалізації, правозастосовні й інтерпретаційні акти. В юридичній науці, як загальнотеоретичній, так і галузевій, є чимало робіт, присвячених аналізу зазначених елементів. Проте отримати повне уявлення про їхню роль, особливості, принципи можна лише у разі аналізу їх в єдності та дії у рамках правового регулювання окремих галузей права. Зроблено висновок, що міжнародне право впливає на національне законодавство не безпосередньо лише фактом самої появи відповідного документа, а опосередковується волею держави, яка одночасно є і учасником міжнародно-правових відносин, і територіальним сувереном. Суверенітет держави виключає дію в межах її території державної волі інших країн, у тому числі узгодженої волі, яка знайшла відображення у нормі міжнародного права. Для того щоб міжнародне право у вигляді міжнародно-правових актів набрало юридичної сили у межах дії національного права, воно має набрати сили національної правової норми шляхом визнання відповідного міжнародно-правового документа та видання державою національного нормативно-правового акта. Такі акти можуть містити загальні норми, які передбачають надання міжнародно-правовим нормам сили внутрішньодержавної волі або ж надавати конкретним нормам міжнародного права сили внутрішньодержавної дії шляхом їхнього відображення у цих актах текстуально або у вигляді положень, адаптованих до національного права, чи шляхом законодавчого вияву згоди на їх застосування іншим способом. Проникнення норм міжнародно-правового регулювання в трудове законодавство України відбувається двома напрямами: по-перше, шляхом ратифікації конвенцій та інших актів міжнародних організацій або їх органів, учасником яких є Україна; і по-друге, шляхом укладення Україною двосторонніх та багатосторонніх міжнародно-правових договорів з іншими державами. Крім того, окремим положенням міжнародних актів, які не є обов’язковими для України, надається сила шляхом відображення їхніх норм у національному законодавстві.Документ Дисциплінарна відповідальність поліцейських: європейський досвід та шляхи його запровадження в Україні(Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції : матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції (18-19 травня 2018 року, м. Суми). – Суми, 2018. – С. 56-59., 2018) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Вивчено досвід деяких країн Західної Європи щодо регулювання дисциплінарної відповідальності поліцейських, а також українські нрмативно-правові акти з цього питання. Зроблено висновок, що на сьогоднішній день в Україні існує потреба в подальшому затвердженні Дисциплінарного статуту поліції, уточненні поняття дисциплінарного правопорушення, визначенні діянь, що визнаються дисциплінарними проступками, та диференціації дисциплінарних стягнень в залежності від тяжкості дисциплінарного проступку.Документ До характеристики зарубіжного досвіду правового регулювання трудових правовідносин(Юридична наука. - 2020. - № 5 (107), т. 2. - С. 196-202, 2020) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Надано характеристику зарубіжному досвіду правового регулювання трудових правовідносин. Аргументовано, що в переважній більшості держав суттєва увага приділяється локальному регулюванню трудових та тісно пов’язаних із ними правовідносин. Наголошено, що саме локальне регулювання трудових правовідносин в зарубіжних державах дозволяє забезпечити більш якісний та ефективний захист законних прав, свобод та інтересів працівника. Локальне правове регулювання праці у зарубіжних країнах є найбільш гнучким при врахуванні інтересів окремо взятого працівника чи групи працівників, що надає можливість приймати такі норми, що реально відображують та зважають на фактичні умови, які склалися на певному підприємстві, установі або організації, а беручи до уваги загальноєвропейську тенденцію щодо істотного значення колективно-договірного регулювання за участю профспілок держава забезпечує їм підтримку та встановлює відповідні гарантії прав особи в сфері праці.Документ Методичні рекомендації щодо організації роботи із запобігання корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС(Київ : Держ. підприємство “ІНФОТЕХ”, 2019. - 90 с., 2019) Фодчук, А. Б.; Fodchuk, A. B.; Романюк, П. І.; Romaniuk, P. I.; Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5281-6007; ResearcherID: AAB-6020-2020; Бурдін, М. Ю.; Burdin, M. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6748-3321; ResearcherID: B-8227-2018; Клочко, А. М.; Klochko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/ 0000-0002-6898-964X; Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2952-8258; Салманова, О. Ю.; Salmanova, O. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6376-1160; Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; ResearcherID: I-5612-2016; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961X; Зайцев, О. Л.; Zaitsev, O. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9530-3941; Панова, І. В.; Panova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4325-5428; Чумак, В. В.; Chumak, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250; Терницький, С. М.; Ternytskyi, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5082-1400; Стрельніков, О. В.; Strelnikov, O. V.Методичні рекомендації щодо організації роботи із запобігання корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС, підготовлено Міністерством внутрішніх справ України спільно з Харківським національним університетом внутрішніх справ з метою дієвого впровадження превентивних інструментів зі здійснення в межах повноважень заходів щодо запобігання і протидії корупції в закладах, установах і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС.Документ Надомна робота: міжнародний досвід(Харківський національний університет внутрішніх справ: 20 років у статусі національного : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 2 берез. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 40-42, 2021) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Досліджено міжнародний досвід щодо надомної роботи. З'ясовано, що небагато країн мають відповідні органи з охорони та інспекції праці, пристосовані для перевірки дотримання законодавства про працю за умов надомної роботи. International experience in homework is studied. It was found that few countries have appropriate labor protection and inspection bodies adapted to verify compliance with home-based labor legislation. Исследован международный опыт надомной работы. Выяснено, что немногие страны имеют соответствующие органы по охране и инспекции труда, приспособленные для проверки соблюдения законодательства о труде в условиях надомной работы.Документ Окремі питання правового регулювання трудових відносин у Національному антикорупційному бюро України(Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції : зб. матеріалів ІХ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2016 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2016. – С. 122-124, 2016) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Розглянуто проблеми службово-трудових відносин, учасниками яких є працівники Національного антикорупційного бюро України, а саме питання пов’язаних з виникненням, зміною та припинення трудових правовідносин, забезпеченням соціального захисту та інших аспектів трудової діяльності його працівників.Документ Основні критерії визначення ефективності праці науково-педагогічних працівників(Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції : матеріали Х Міжнар. наук-практ. конф. (м. Суми, 20-21 трав. 2017 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2017. – С. 83 - 87., 2017) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Зазначено, що на сьогоднішній день в законодавстві України відсутній чіткий перелік критеріїв ефективності праці науково-педагогічних працівників. Вищі навчальні заклади на власний розсуд визначають такі показники, спираючись на ті чи інші пріоритети діяльності. Проведено аналіз чинного законодавства та розроблених вищими навчальними закладами систем рейтингового оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників. Виділені блоки критеріїв ефективності праці науково-педагогічних працівників.Документ Особливості проведення колективних переговорів у деяких країнах ЄС, Великобританії та США за умов пандемії COVID-19(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 59-62., 2020) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Підкреслено, що пандемія коронавірусної хвороби COVID-19 суттєво вплинула на організацію та проведення колективних переговорів для укладення колективного договору у всіх країнах світу. Сучасні технології дозволяють не порушувати основні принципи трудового права й укладати колективні договори з дотриманням правил колективних переговорів без фізичної присутності сторін. Пандемія спонукала до запровадження нових форм ведення переговорів, зокрема за допомогою інтернету. Це сталося на тлі загального посилення ролі цифрових технологій і засобів дистанційного зв’язку під час пандемії. Подчеркнуто, что пандемия коронавирусной болезни COVID-19 оказала существенное влияние на организацию и проведение коллективных переговоров для заключения коллективного договора во всех странах мира. Современные технологии позволяют не нарушать основные принципы трудового права и заключать коллективные договоры с соблюдением правил коллективных переговоров без физического присутствия сторон. Пандемия побуждала к внедрению новых форм ведения переговоров, в частности с помощью интернета. Это произошло на фоне всеобщего усиления роли цифровых технологий и средств дистанционной связи во время пандемии. It was emphasized that the pandemic of the coronavirus disease COVID-19 had a significant impact on the organization and conduct of collective bargaining for the conclusion of a collective agreement in all countries of the world. Modern technologies make it possible not to violate the basic principles of labor law and to conclude collective agreements in compliance with the rules of collective bargaining without the physical presence of the parties. The pandemic prompted the introduction of new forms of negotiation, in particular through the Internet. This happened against the backdrop of a general increase in the role of digital technologies and means of remote communication during the pandemic.Документ Правове регулювання гнучкого режиму робочого часу у Канаді(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 41-45, 2021) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Зауважено, що гнучкість робочого часу в Канаді має більш широке поняття та багатоманітність шляхів використання, що дійсно надає працівнику та роботодавцю більше переваг в організації виробничого процесу та, як результат, збільшення прибутку.Документ Пробеми й прогалини в трудовому законодавстві України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . - 2018. - Вип. 53. - С. 148-151, 2018) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Стаття присвячена актуальним проблемам та прогалинам, які наявні на цей час в трудовому законодавстві. У роботі надано визначення таким поняттям, як проблеми та прогалини в національному трудовому законодавстві. Виділено основні види цих проблем. Зроблено акцент на важливості їх вирішення та проаналізовано необхідні зміни в трудовому законодавстві для ефективного та належного регулювання трудових відносин.Документ Проблеми та переваги аутсорсингу як однієї з нестандартних форм зайнятості(Актуальні проблеми трудового законодавства, законодавства про державну службу та службу в правоохоронних органах : матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 16 листоп. 2018 р.). – Xарків : Харків. нац. ун-т внутр. справ, 2018. – С. 82 - 86., 2018) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Зазначено, що ринок аутсорсингових послуг знаходиться на стадії розвитку, а для каталізації його адаптивного процесу в Україні та подолання наявних проблем необхідні: редагування законодавства, що його регулює; залучення іноземних інвесторів до українських підприємств, що ведуть аутсорсингову діяльність у сфері ІТ; активна співпраця із закордонними фірмами.Документ Розвиток нормативної бази організаційно-структурної побудови і функціонування органів внутрішніх справ(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 19. - С. 274-278, 2002) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Зазначено, що нормативно-правове забезпечення управління в органах та підрозділах внутрішніх справ України не обмежується підтриманням стабільності управлінських структур та відносин. Будь-яка з них протягом часу вимагає відповідних удосконалень, певної перебудови. Отмечено, что нормативно-правовое обеспечение управления в органах и подразделениях внутренних дел Украины не ограничивается поддержанием стабильности управленческих структур и отношений. Любая из них в течение времени требует соответствующих усовершенствований, определенной перестройки. It is noted that the regulatory support of management in the bodies and units of the internal affairs of Ukraine is not limited to maintaining the stability of management structures and relations. Any of them over time requires appropriate improvements, a certain adjustment.Документ Системний підхід до удосконалення нормативного забезпечення управління в органах внутрішніх справ(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 17. - С. 136-143, 2002) Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052Головне завдання управлінської діяльності полягає в тому, щоб підібрати виконавців з необхідними трудовими навичками і кваліфікаційним розвитком, об’єднати їх на спільні узгоджені дії, визначити для них загальні цілі, для досягнення яких наділити відповідними правами і обов'язками, створити раціональну організаційну структуру і забезпечити її діяльність необхідними технічними і правовими умовами. Главная задача управленческой деятельности заключается в том, чтобы подобрать исполнителей с необходимыми трудовыми навыками и квалификационным развитием, объединить их на совместные согласованные действия, определить для них общие цели, для достижения которых наделить соответствующими правами и обязанностями, создать рациональную организационную структуру и обеспечить ее деятельность необходимыми техническими и правовыми условиями. The main task of managerial activity is to select performers with the necessary labor skills and qualification development, to combine them into joint concerted actions, to define common goals for them, to achieve which they will endow with the relevant rights and responsibilities, create a rational organizational structure and provide its activities with the necessary technical and legal conditions.Документ Трудове право України : підручник(Харків, 2019. – 408 с., 2019) Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5281-6007; Мельник, К. Ю.; Melnyk, K. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8960-0234; ResearcherID: J-7829-2016; Могілевський, Л. В.; Mohilevskyi, L. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6994-6086; Лукаш, С. С.; Lykash, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2957-8052; Подорожній, Є. Ю.; Podorozhnii, Ye. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1677-1937; ResearcherID: AAB-6020-2020У підручнику висвітлено основні положення сучасного трудового права України та порядку проходження служби в Національній поліції України. Підручник підготовлено на підставі норм чинного національного законодавства й сучасних напрацювань науки трудового права. Авторський колектив підручника становлять учені Харківського національного університету внутрішніх справ. Видання присвячено 25-річчю Харківського національного університету внутрішніх справ. Для студентів, курсантів і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти та закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання. Видання також буде корисним для юристів-практиків та усіх тих, хто цікавиться трудовим правом.