Перегляд за Автор "ResearcherID: G-8140-2019"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості бюджетної децентралізації в Україні(Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2019. - Вип. 28 (1). - С. 264-271, 2019) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961X; ResearcherID: G-8140-2019; Храмцов, О. М.; Khramtsov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0137-2626; Коломоєць, Н. В.; Kolomoiets, N. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4623-610X; Тищенкова, І. O.; Tyshchenkova, І. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0323-5035Розвиток бюджетної децентралізації в Україні характеризується значними досягненнями в зростанні дохідної частини місцевих бюджетів. В той же час спостерігається певна недостатність фінансових коштів для забезпечення діяльності у бюджетній сфері. Децентралізація характеризується процесом передачі повноважень і фінансових ресурсів від центральних органів влади до місцевих. Такі відносини передбачають різний рівень розподілу бази формування фінансових коштів між державним (центральним) бюджетом та місцевими бюджетами органів самоврядування. На прикладі зарубіжного досвіду розглянуто рівні розвитку бюджетної децентралізації, визначено основні ії ознаки та результати реформування місцевого самоврядування України за рахунок бюджетної децентралізації, можливості удосконалення механізму формування дохідної частини місцевих бюджетів та контроль за виконанням місцевих бюджетів. Згідно з дослідженням економічної та правової літератури визначені основні умови бюджетної децентралізації в Україні (виходячи з розширення дохідної бази місцевих бюджетів, закріплення або збільшення відсотка стабільних податкових платежів та зборів за місцевими бюджетами). Децентралізованими можна вважати системи фінансового забезпечення місцевого самоврядування тих країн, де власні надходження місцевих бюджетів складають понад 50%, а країни, де рівень надходжень від трансфертів складає понад 45%, мають централізовану систему фінансового забезпечення. За основу пропонується взяти досвід Великобританії, в частині використання відрахувань від загальнодержавних податків (наприклад, частина податку з прибутку, ПДВ). Удосконалення механізму формування дохідної частині місцевих бюджетів багато в чому залежить від організації контролю за своєчасністю та повнотою надходжень до місцевих бюджетів для подолання можливостей фінансових та інших втрат. Таким чином необхідно зробити висновок, що застосування бюджетної децентралізації є суттєвим джерелом зростання фінансової незалежності та самостійності місцевих бюджетів органів самоврядування, зміцнення фінансової незалежності органів самоврядування.