Перегляд за Автор "ResearcherID: N-5015-2014"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The studies of administrative procedure (european approach)(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2020. - Вип. 60. - С. 119-122., 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014Стаття присвячена розгляду й аналізу концепцій європейської доктрини, які вплинули на розвиток як законодавства про адміністративну процедуру, так і на доктрину. Автор використовує інтегративний підхід, який спрямований на комплексне вивчення даного питання на прикладі різних європейських країн загалом і Франції та Федеративної Республіки Німеччина зокрема. За основу автор бере декілька концепцій: концепцію адміністративного акта, концепцію «дискреційних повноважень» і концепцію «доброго урядування». На різних етапах еволюції адміністративної процедури концепції відігравали важливу роль. На етапі виникнення адміністративної процедури концепція адміністративного акта була основоположною, оскільки діяльність органів державного управління об’єктивізовувалася в актах, як наслідок, учені більше фокусувалися на дослідженні актів, їх видів, а не на процедурі їх ухвалення. На етапі становлення відбуваються істотні зміни в концептуальному підході та в поглядах вчених, які повязані з розширенням повноважень органів державної влади, у результаті чого виникла необхідність в їх процедурному врегулюванні та контролі за їх реалізацією з метою неприпустимості прояву свавілля і суб’єктивізму щодо громадян із боку органів. Тому на цьому етапі у вченнях про адміністративну процедуру превалює концепція «дискреційних повноважень», яка була створена для сфери публічного управління як система цінностей, заснованих на принципах верховенства закону, демократії та прав людини. Вона включає в себе набір процедурних правил, які є стандартами в адміністративній діяльності органів.Документ Законодавство про адміністративну процедуру: проблемні питання(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24-25 трав. 2019 р.) / МВС України, Сум. філія Харків. нац. ун-ту внутр. справ. – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2019. – С. 90-92., 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014Зазначено, що актуальність ухвалення загального закону (кодексу) про адміністративну процедуру, що закріпить основні стандарти адміністративної процедури є нагальною потребою для нашого суспільства і одночасно вимогою Європейського Союзу. Наявність такого законодавчого акту з одного боку, упорядкує процедуру прийняття рішень та вчинення дій усіма органами публічної адміністрації, а з іншого – об’єктивно покращить сприйняття права через можливість громадян реалізувати надані їм права.Документ Обжалование административного акта: сравнительно-правовой подход(Вісник Запорізького національного університету. Юридичні науки. - 2020. - № 3. - С. 90-97, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014В данной статье автор рассматривает одну из стадий административной процедуры – стадию обжалования административного акта, используя сравнительный подход, который заключается в анализе доктринальных позиций и положений законодательства ФРГ, Польши и Украины. Только такой подход сможет обеспечить возможность изучить европейский опыт по данному вопросу и сопоставить с имеющимися положениями в украинском проектном законодательстве об административной процедуре. Европейская доктрина, законодательство и правоприменительная практика исходят из того, что обжалованию подлежат именно окончательные, итоговые (разрешающие дело по существу) административные акты. Проанализировав Закон об административной процедуре и Закон об административных судах, необходимо отметить, что в Германии существует отличительная особенность административно-судебного порядка защиты прав граждан, юридических лиц, в отношении которых были приняты административные акты, подлежащие обжалованию. В польском законодательстве предусмотрен как административный, так и судебный порядок обжалования решения органов как в органы первой инстанции. Жалобу на решение органа можно подать как в органы, уполномоченные рассматривать такие жалобы в соответствии с Кодексом административного производства, так и в административный суд. Проанализировав положения обеих проектных документов – Закона Украины «Об административной процедуре» и Административно- процедурного кодекса – на предмет закрепления особенностей в положениях, регулирующие порядок обжалование актов, мы считаем наиболее приемлемым для нашей страны положение проекта Административно-процедурного кодекса, в котором определяется, что субъектом рассмотрения жалобы является образованная административным органом комиссия по рассмотрению жалоб, действующая на общественных началах. Почему не проекта Закона Украины «Об административной процедуре»? Учитывая ментальность нашего общества, правосознание, в т. ч. и уполномоченных лиц, которые представляют орган, считаем целесообразным отойти от концепции рассмотрение жалобы вышестоящим органом, в связи с тем, что должностные лица нарушают принцип упреждённости.Документ Окреме провадження у цивільному процесі України : навчальний посібник(Суми : 2014. – 194 с., 2016) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014; Садикова, Я. М.; Sadykova, Y. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2841-8324; ResearcherID: D-1543-2018Навчальний посібник складено відповідно до навчальної програми дисципліни «Окреме провадження у цивільному процесі». Подано авторський підхід до розгляду групи справ, які розглядаються в окремому провадженні. Надається характеристика справам за критеріями, аналізуються особливості процесуального розгляду цих справ. Видання розраховане на студентів вищих навчальних закладів, юристів-практиків та інших осіб, які цікавляться питаннями процесуального розгляду справ в порядку окремого провадження у цивільному процесі.