Перегляд за Автор "Shovkun, Yu. I."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Публікація Legal basis for the activities of law enforcement agencies under the legal regime of martial law(International Journal of Religion. – 2024. – Vol. 5, № 3. – P. 281-287, 2024) Gusarov, S. M.; Гусаров, С. М.; Salmanova, O. Yu.; Салманова, О. Ю.; Prysyazhnyuk, O.; Shovkun, Yu. I.; Шовкун, Ю. І.; Сергій ГусаровПроблемні питання щодо правових засад діяльності правоохоронних органів в умовах правового режиму воєнного стану зумовлені значними загрозами українській державності, суверенітету та територіальній цілісності України. Ці аспекти особливо загострилися після 24 лютого 2022 року внаслідок повномасштабного вторгнення Російської Федерації, що зумовлює актуальність теми. Метою дослідження є визначення правових основ діяльності органів внутрішніх справ в умовах правового режиму воєнного стану у світлі новітніх соціально-економічних, ідеологічних та безпекових проблем. У статті використано такі методи як аналіз, синтез, дедукція, індукція, логіко-правовий метод і прогнозування. У рамках дослідження виділено окремі організаційно-правові принципи, які найбільш широко ілюструють глибину змін у діяльності правоохоронних органів в умовах воєнного стану. Принцип ситуативного впровадження нових послуг для допомоги населенню зводиться до того, щоб правоохоронці надавали послуги з розміщення населення в притулках, забезпечення питною водою та продуктами харчування незахищених верств населення тощо. Тут діє правило, щоб ефективний зміст у протидії роз’єднанню, існує потреба у розкритті існуючої призми, яка зможе запобігти заходам, що використовуються для запобігання озброєним групам, які більшою мірою продовжуватимуть становити загрозу для побудови стабільної зовнішньої політики держави.Публікація Peculiarities of Public Service Under the Legal Regime of Martial Law(International Journal of Religion. – 2024. – Vol. 5, № 5. – P. 494-500, 2024) Salmanova, O. Yu.; Салманова, О. Ю.; Aristova, I. V.; Bodnar, S.; Prysyazhnyuk, O.; Shovkun, Yu. I.; Шовкун, Ю. І.Дослідження покликане проаналізувати особливості проходження державної служби в умовах правового режиму воєнного стану, які виникають у світлі сучасних безпекових викликів російської агресії. У статті використовуються такі методи, як аналіз, синтез, дедукція, індукція, логіко-юридичний метод. У рамках дослідження було зазначено, що першою особливістю державної служби в умовах правового режиму воєнного стану, яка випливає зі стандартів, сформованих на рівні міжнародної спільноти, є цифровізація державних послуг. Другою надзвичайно важливою ознакою державної служби в умовах воєнного стану є відновлювальний характер державної служби на деокупованих територіях, обмежені матеріальні та людські ресурси, відсутність на таких територіях належних робочих приміщень та інфраструктури, робочого обладнання та інших необхідних засобів. Проблемні питання щодо особливостей проходження державної служби в умовах правового режиму воєнного стану зумовлені реструктуризацією найважливіших напрямів реалізації державної політики, насамперед у сфері безпеки і оборони. Комплекс цих аспектів визначає актуальність теми. У вітчизняних реаліях питання цифрових послуг також розглядається з точки зору безпеки та своєчасності їх надання в умовах воєнного стану, постійної повітряної небезпеки, що спричиняє тривалі перебої у роботі органів державної влади.Документ Види контролю за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень(Ампаро. - 2023. - № 2. - С. 63-68, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Розглянуто сутність контролю як соціальної, управлінської та правової категорії, а також їх доктринальні класифікації. Зазначено, що соціальний контроль є широким терміном, зміст якого зводиться до позитивного (заохочення) чи негативного (застосування санкцій) впливу на особу, в разі вчинення останньою відповідних діянь. Вироблено класифікації контролю за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень. Надано характеристики контролю за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень.Документ Генезис обмежень і спеціальних вимог, які встановлюються під час проходження публічної служби(Право і безпека. – 2023. – № 3 (90). – С. 58-67, 2023) Салманова, О. Ю.; Salmanova, O. Yu.; Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.З’ясовано закономірності розвитку спеціальних вимог і обмежень, які встановлюються під час проходження публічної служби в Україні. Надано історико-правовий аналіз встановлення спеціальних вимог і обмежень щодо публічних службовців. Виявлено причини і умови, які впливали на розвиток таких вимог і обмежень. Систематизовано спеціальні вимоги і обмеження, зокрема до публічних службовців. Запропоновано виокремлювати чотири періоди розвитку адміністративно-правових засад публічної служби та спеціальних вимог до діяльності публічних службовців.Документ Забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби в розбудові інституту публічної служби України(Право і суспільство. - 2023. - № 4. - С. 242-248, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Окреслено значення забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби в розбудові інституту публічної служби України. Проведено диференціацію вказаних обмежень і визначено роль кожного з них. Зроблено висновок про значення забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби, яке полягає у наступних проявах: 1) вони мають антикорупційну спрямованість, превентивної дії, оскільки їх встановлення призводить до попередження вчинення корупційних і пов’язаних із корупцією правопорушень; 2) сприяють утвердженню національної безпеки; 3) зміцнюють інститут публічної служби; 4) гарантують об’єктивну реалізацію принципу законності, зокрема за рахунок доброчесності публічних службовців.Документ Зарубіжний досвід правового регулювання обмежень під час проходження публічної служби (на прикладі країн Чехії, Польщі та Румунії)(Право та державне управління. - 2023. - № 4. - С. 132-139, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Досліджено досвід правового регулювання обмежень та заборон, що застосовуються до державних службовців Чехії, Польщі, Румунії. Проаналізовано вимоги до осіб, які вступають на публічну службу, особливості їх правового статусу та зміст основних обмежень, яких вони мають дотримуватися під час виконання посадових обов’язків. Вироблено пропозиції щодо імплементації кращих зарубіжних підходів в національну практику.Документ Особливості адміністративно-правового регулювання проходження публічної служби та дотримання службових обмежень в умовах воєнного чи іншого надзвичайного стану(Актуальні проблеми правознавства. - 2023. - Вип. 4 (36). - С. 30-36, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Проаналізовано сутність правових режимів воєнного та надзвичайного стану, виокремлено їхні ознаки та особливості запровадження. Досліджено правове регулювання застосування обмежень до публічних службовців під час воєнного стану. Доведено, що військова агресія рф зумовила зміну процедур щодо застосування антикорупційних та інституціональних обмежень для публічних службовців. Запропоновано подальшу систематизацію нормативно-правових актів, що регулюють питання проходження публічної служби під час воєнного стану.Документ Особливості відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень(Актуальні проблеми адміністративно-деліктного права України : матеріали круглого столу (м. Вінниця, 31 жовт. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 60-62, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Відзначено, що за порушення антикорупційних обмежень публічні службовці несуть кримінальну чи адміністративну, а також дисциплінарну відповідальність. Досліджено специфіку цивільно-правової відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень. Зазначено, що цивільно-правова відповідальність може наставати у випадку вчинення корупційних кримінальних правопорушень, якщо ним завдано майнову та/або моральну шкоду.Документ Поняття та система адміністративно-правового забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби(Форум Права – 2023. – № 2 (75). – С. 112–120, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Постановка проблеми. На численній кількості прикладів продемонстровано, що обмеження під час проходження публічної служби покликані мінімізувати кількість вчинення правопорушень із боку публічних службовців, шляхом недопущення фактів прийняття на публічну службу недоброчесних осіб з низькими моральними якостями, відсутністю почуття патріотизму. Зазначено, що в такому контексті важливо не тільки встановити обмеження під час проходження публічної служби, а і забезпечити їх дотримання. Мета статті полягає у встановленні елементів системи адміністративно-правового забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби, надання їх характеристики, а також наданні авторського бачення змісту поняття "адміністративно-правове забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби". Для досягнення окресленої мети було застосовано сукупність загальнонаукових і спеціальних методів пізнання, серед яких методи: термінологічного аналізу, який дозволив з’ясувати перелік складових елементів адміністративно-правове забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби та його характерних рис; опису за допомогою якого розкрито сутність кожної складової такої системи; класифікації та систематизації, які дозволили побудувати цілісну систему адміністративно-правового забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби та упорядкувати її компоненти; моделювання, що дозволив впровадити прикладну складову в теоретичні розробки. Результатом дослідження стало окреслення складових системи адміністративно-правового забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби: 1) суспільні відносин, які складаються в сфері публічної служби; 2) суб’єктів реалізації зазначеного процесу (Комісія з питань вищого корпусу державної служби, конкурсна комісія, керівники органів державної влади або їх структурних підрозділів, Національне агентство з питань запобігання корупції, Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) з питань запобігання та виявлення корупції, Національна поліція України, прокуратура, суд, громадськість); 3) норми права, які регламентують сферу проходження публічної служби, а також норми антикорупційного законодавства; 4) адміністративно-правові відносини, які складаються під час вступу та проходження публічної служби; 5) "інструментальний" компонент, який включає гарантії, заходи, форми та засоби (способи) реалізації, а саме: контроль, нагляд і механізм юридичної відповідальності. Висновки. Сформульовано авторський підхід щодо визначення змісту поняття "забезпечення дотримання обмежень під час проходження публічної служби".Документ Суб’єктний склад контролю за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень(Аналітично-порівняльне правознавство. - 2023. - № 4. - С. 292-296, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Визначено систему суб’єктів, які здійснюють контроль за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень. Контроль за дотриманням публічними службовцями встановлених для них правових обмежень відіграє важливу роль у формуванні якісного та професійного кадрового корпусу. Зазначено, що не менш важливу роль контроль відіграє і під час перевірки дотримання державними службовцями обмежень, передбачених антикорупційним законодавством і тими, які пов’язані з дотриманням загальновизнаних етичних норм поведінки.Документ Трансформація змісту принципів адміністративного права як засад публічної служби(Організаційно-правове забезпечення національної безпеки в умовах воєнного стану: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Кропивницький, 7 лип. 2023 р.). – Кропивницький: ДонДУВС, 2023. – С. 327-329, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Зосереджено увагу на побудові сучасного стабільного інституту публічної служби європейського зразка, що неможливо без розуміння основи його розвитку, зокрема відповідних принципів. Розглянуто принципи адміністративного права як засад публічної служби.