Прогностична компетентність правоохоронців у контексті їхньої готовності до інноваційної діяльності

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Science and Education = Наука і Освіта. - 2018. - № 3. - С. 85-91

Анотація

Важливою рисою сучасного розвитку нашої держави є його спрямованість на впровадження різного роду інновацій практично в усіх сферах суспільного життя. В цьому контексті особливого значення набуває підвищення інноваційної активності у професійній підготовці майбутніх поліцейських, а саме можливість формування та розвиток інноваційного потенціалу особистості, інноваційної активності майбутніх фахівців. Одним із важливих компонентів ймовірної успішності готовності до змін стає механізм, заснований на прогностичній діяльності майбутніх правоохоронців. Метою запропонованого дослідження є визначення особливостей функціонування прогностичної компетентності курсантів у контексті готовності до інноваційної діяльності. В якості психодіагностичного інструментарію було застосовано опитувальник «Психологічна готовність до інноваційної діяльності» (В. Є. Клочко, О. М. Краснорядцева) та тест антиципаційної спроможності (прогностичної компетентності), запропонований В. Д. Менделевичем. Вибірку склали 104 курсанти Харківського національного університету внутрішніх справ. Результати дослідження свідчать про відмінності у проявах прогностичної компетентності у курсантів із різним рівнем готовності до інноваційної діяльності. Разом з цим, емпірично доведено, що антиціпаційна спроможність виступає своєрідним психологічним ресурсом – модератором, механізми функціонування якого опосередковують (фасілітують або піддають інгібіції) функціонування феномену готовності до інноваційної діяльності у майбутніх працівників поліції. Отримані результати актуалізують розробку та впровадження рекомендацій з формування прогностичної компетенції у курсантів на грунті розвитку здібностей точно і правильно розуміти дії і наміри оточуючих людей, передбачати їхні вчинки, планувати та прогнозувати власну діяльність та розвивати здатність висувати альтернативні версії розвитку можливих подій.
An important feature of the modern development of our state is its focus on the introduction of various types of innovations in all spheres of public life. In this context, the increase of innovation activity in the training of future policemen, in particular the possibility of the formation and development of their innovative potential, is of particular importance. One of the important components of the probable success of readiness for change is a mechanism based on the predictive competence of future police officers. The purpose of the study is to examine the peculiarities of the functioning of cadets’ predictive competence in the context of their readiness for innovations. Psychological Readiness for Innovation Activity Inventory (by V. Klochko, O. Krasnondatseva) and Anticipatory Ability Test (predictive competence) by V. Mendelevych were applied. The study involved 104 cadets of Kharkiv National University of Internal Affairs. The results of the study indicate differences in the manifestations of predictive competence in cadets with different levels of readiness for innovations. At the same time, it has been empirically proven that anticipatory ability acts as a kind of psychological resource – a moderator whose mechanisms of functioning mediate (facilitate or inhibit) the readiness for innovation in future police officers. The obtained results prove the need for the development and implementation of recommendations for the formation of predictive competence in cadets on the basis of the development of their ability for accurate and correct understanding of intentions of others, prediction of their actions, planning and forecasting their own activities and development of the ability to put forward alternative versions of scenario.
Важной чертой современного развития нашего государства является его направленность на внедрение различного рода инноваций практически во всех сферах общественной жизни. В этом контексте особое значение приобретает повышение инновационной активности в профессиональной подготовке будущих полицейских, а именно возможность формирования и развития инновационного потенциала личности, инновационной активности будущих специалистов. Одним из важных компонентов возможной успешности готовности к изменениям становится механизм, основанный на прогностической деятельности будущих правоохранителей. Целью предлагаемого исследования является определение особенностей функционирования прогностической компетентности курсантов в контексте готовности к инновационной деятельности. В качестве психодиагностического инструментария были использованы опросник «Психологическая готовность к инновационной деятельности» (В. Е. Клочко, О.М. Краснорядцева) и тест антиципационной способности (прогностической компетентности), предложенный В. Менделевич. Выборку составили 104 курсанта Харьковского национального университета внутренних дел. Результаты исследования свидетельствуют о различиях в проявлениях прогностической компетентности у курсантов с разным уровнем готовности к инновационной деятельности. Вместе с тем, эмпирически доказано, что антиципационная способность выступает своеобразным психологическим ресурсом - модератором, механизмы функционирования которого опосредствуют (фасилитують или подвергают ингибирования) функционирование феномена готовности к инновационной деятельности у будущих работников полиции. Полученные результаты актуализируют разработку и внедрение рекомендаций по формированию прогностической компетенции у курсантов на почве развития способностей точно и правильно понимать действия и намерения окружающих людей, предусматривать их поступки, планировать и прогнозировать свою деятельность и развивать способность выдвигать альтернативные версии развития возможных событий.

Опис

Сокуренко, В. Прогностична компетентність правоохоронців у контексті їхньої готовності до інноваційної діяльності / Валерій Сокуренко, Дмитро Швець, Володимир Уваров // Science and Education = Наука і Освіта. - 2018. - № 3. - С. 85-91. - DOI: https://doi.org/10.24195/2414-4665-2018-3-11.
Sokurenko, V., D. Shvets, and V. Uvarov. "Predictive Competence of Police Officers in Terms of Their Readiness for Innovation Activity." Science and Education.3 (2018): 85-91. Print.

Ключові слова

Адміністративне право та процес. Адміністративна діяльність. Administrative Law and Procedure. Administrative Activity. Административное право и процесс. Административная деятельность, Державне адміністративне управління. Адміністративна діяльність. State Administration. Administrative Activity. Государственное административное управление. Административная деятельность, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, Психологія. Рsychology. Психология, Юридична психологія. Legal psychology. Юридическая психология, Освіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогика, компетенція, прогностична компетентність, антиципаційна спроможність, готовність до змін, інноваційна діяльність, інноваційний потенціал, курсанти, поліцейський, competence, predictive competence, anticipatory capacity, readiness for change, innovation activity, innovative potential, cadets, police officers, компетенция, прогностическая компетенция, готовность к изменениям, инновационная деятельность, инновационный потенциал, курсанты, полицейский, publikatsii u WoS

Бібліографічний опис