Шляхи підвищення мотивації до використання дистанційних технологій навчання у вищих навчальних закладах системи МВС України

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2015. - № 3 (70). - С. 234-241.

Анотація

Під час висвітлення основних шляхів підвищення мотивації до використання дистанційних технологій навчання у вищих навчальних закладах системи МВС України розкрито сутність поняття «мотивація» та її складових елементів та визначено основні кроки, які повинен застосувати викладач вищого навчального закладу системи МВС України для підвищення мотивації до використання дистанційних технологій навчання.
The essence of the concept of «motivation» and its components – factors and motives that encourage people to certain actions in order to obtain the desired result has been revealed. The basic ways of improving motivation for the use of distance learning technologies in higher educational establishments within the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine have been formulated. The main place was provided to the relevant preparatory and explanatory work concerning the advantages and perspectives of distance learning, which is realized by the state education authorities, schools, higher educational establishments within the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and even by the entire system of the Ministry of Internal Affairs. It is also pointed on the need to create appropriate conditions that can support the autonomy of an individual, to stimulate interest in learning. It is noted that at this stage the leading role plays a higher educational establishment, namely its professors. The author has defined the basic steps that should applied by a professor of higher educational establishment within the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine to increase the motivation to use distance learning technologies. The author has made the conclusion that the success of the distance course will depend on the level of logical and understandable structure of the course, what elements of the course are used to build knowledge and skills, how a professor motivates students, how the system of knowledge control and assessment is organized, the activity and interest of a professor.
При рассмотрении основных путей повышения мотивации к использованию дистанционных технологий обучения в высших учебных заведениях системы МВД Украины раскрыта сущность понятия «мотивация» и её составных элементов и определены основные шаги, которые должен применить преподаватель высшего учебного заведения системы МВД Украины для повышения мотивации к использованию дистанционных технологий обучения.

Опис

Mikhailova, Y.O. (2015), “The ways to improve motivation to use distance learning technologies in higher educational establishments with the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine” [“Shliakhy pidvyshchennia motyvatsii do vykorystannia dystantsiinykh tekhnolohii navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh systemy MVS Ukrainy”], Kharkivskoho Natsionalnoho Universytetu Vnutrishnikh Sprav, No. 3, pp. 234-241.
Михайлова, Ю. О. Шляхи підвищення мотивації до використання дистанційних технологій навчання у вищих навчальних закладах системи МВС України // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2015. - № 3 (70). - С. 234-241.
Михайлова Ю. О. "Шляхи підвищення мотивації до використання дистанційних технологій навчання у вищих навчальних закладах системи МВС України." Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ 3 (2015): 234-241.

Ключові слова

Адміністративне право та процес. Адміністративна діяльність. Administrative Law and Procedure. Administrative Activity. Административное право и процесс. Административная деятельность, Освіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогика, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, Органи внутрішніх справ. Internal affairs agencies. Органы внутренних дел, дистанційна освіта, дистанційні технології навчання, мотиваційні фактори, мотивація навчання, підвищення мотивації, вищі навчальні заклади Міністерства внутрішніх справ України, ВНЗ МВС України, distance learning, distance learning technologies, motivation factors, motivation of training, increasing motivation, higher educational establishments within the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, дистанционное образование, дистанционные технологии обучения, мотивационные факторы, мотивация обучения, повышение мотивации, высшие учебные заведения Министерства внутренних дел Украины, ВУЗы системы МВД Украины

Бібліографічний опис