Податкові повноваження органів публічної влади в Україні : автореф. дис.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Харків

Анотація

Дисертацію присвячено розкриттю податкових повноважень органів публічної влади в Україні, визначенню особливостей їх правового регулювання за українським законодавством. Наведено загальну характеристику публічної податкової правосуб’єктності держави, показано її роль як суб’єкта податкового права. Відзначається, що податкова правосуб’єктність держави є прямим наслідком реалізації публічним територіальним утворенням власного податкового суверенітету. Констатовано, що в рішеннях Європейського суду з прав людини вказується на самостійність держав у визначенні їх податкової політики та встановленні податків. Наголошується на неприпустимості порушення таких прав платників податків, як право на мирне відкрите володіння своїм майном і на особисту гідність. Тим самим Європейський суд з прав людини забороняє проводити державам дискримінаційну податкову політику і покладати на платників невиправдано високий податковий тиск. Класифіковано публічні органи, наділені повноваженнями у сфері оподаткування, визначено їх місце в державному механізмі. Встановлено, що одним з основних класифікаційних критеріїв поділу органів публічної влади, що мають податкові повноваження, є функціональне призначення і характер діяльності органу. За підставами функціонального призначення й характером повноважень у сфері оподаткування досліджувані органи поділяються на: 1) органи загальної компетенції (Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, місцеві представницькі органи); 2) органи спеціальної компетенції з наявністю частини функцій у сфері оподаткування (Міністерство фінансів України, Державна казначейська служба України); 3) органи спеціальної податкової компетенції (Державна фіскальна служба України як контролюючий орган у сфері оподаткування). Розглядаються зміст і структура податкових повноважень. Визначається, що податкові повноваження є конкретизованим виразом податкової компетенції публічних органів, складаються з їх прав і обов’язків у сфері оподаткування і виступають функціональними важелями впливу цих органів на податкові відносини відповідно до цілей податково-правового регулювання. Називаються особливості податкової компетенції, провадиться її відмежування від податкових повноважень. Підкреслюється, що головною відмітною особливістю співвідношення податкової компетенції та податкових повноважень є можливість делегування частини повноважень, тоді як компетенція делегуванню не підлягає. На підставі аналізу чинного законодавства та практики Конституційного Суду України детально розглянуто податкові повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Комплексно досліджено права і обов’язки в податковій сфері Верховної Ради України, Державної фіскальної служби України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, місцевих рад. Намічено шляхи вдосконалення законодавства України при правовому регулюванні податкових відносин і закріпленні податкових повноважень органів публічної влади.
Thesis is devoted to analysis of the tax powers of the public authorities in Ukraine and the peculiarities of their legal regulation under the Ukrainian legislation. The general characteristic of the public tax personality of state is given, the role of state as the subject of tax law is pointed out. It is noted that the formation of the tax legal personality of the state is a direct result of the realization of the public territorial entities of its own tax sovereignty. It is stated that the decisions of the European Court of Human Rights indicate the independence of the states in determining their tax policy and the establishment of taxes. The inadmissibility of violation of such rights of taxpayers as the right to peaceful enjoyment of possessions and personal dignity is emphasized. Thus, the European Court of Human Rights prohibits the discriminatory tax policy with unreasonable tax pressure on taxpayers. The classification of the public authorities with powers in the field of taxation is given, their place in the state’s mechanism is determined. It is argued that the main classification criteria for the division of public authorities with tax powers are the functional purpose and the nature of the body’s activities. On the basis of the functional purpose and the nature of powers in the field of taxation, the authorities are divided into: 1) bodies of general competence (the Verkhovna Rada of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, local representative bodies); 2) bodies of special competence with the presence of functions in the field of taxation (Ministry of Finance of Ukraine, State Treasury Service of Ukraine); 3) bodies of special tax jurisdiction (State fiscal service of Ukraine as a control body in the field of taxation). Content and structure of the tax power are given. It is stressed that the tax powers of public authorities act as a specific content of their tax competence. The latter is determined as a branch-institutional type of competence in the field of public regulation and is a mandatory attribute of the legal personality of these bodies in taxation, which provides a set of legally established powers of its holder. Peculiarities of the tax competence and its distinction with the tax power are defined. It is emphasized that the main distinguishing feature of relationship between the tax competence and tax powers is a possibility of delegating part of the tax powers, whereas tax competence is not applicable for delegation. Basing on the analysis of the current Ukranian legislation and practice of the Constitutional Court of Ukraine, the tax powers of state authorities and local self-government bodies are considered in detail. The rights and duties in the tax area of the Verkhovna Rada of Ukraine, the State Fiscal Service of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, the Ministry of Finance of Ukraine, the State Treasury Service of Ukraine, and local councils are thoroughly investigated. Scientific recommendations for improvement of the Ukrainian legislation in the part of legal regulation of tax relations and the tax powers of public authorities are provided.
Диссертация посвящена раскрытию налоговых полномочий органов публичной власти в Украине, определению особенностей их правового регулирования по украинскому законодательству. Приведена общая характеристика публичной налоговой правосубъектности государства, показано ее роль как субъекта налогового права. Отмечается, что налоговая правосубъектность государства является прямым следствием реализации публичным территориальным образованием собственного налогового суверенитета. Констатировано, что в решениях Европейского суда по правам человека указывается на самостоятельность государств в определении их налоговой политики и установлении налогов. Подчеркивается недопустимость нарушения таких прав налогоплательщиков, как право на мирное открытое владение своим имуществом и на личное достоинство. Тем самым Европейский суд по правам человека запрещает проводить государствам дискриминационную налоговую политику и возлагать на плательщиков неоправданно высокое налоговое давление. Классифицированы публичные органы, наделенные полномочиями в сфере налогообложения, определено их место в государственном механизме. Установлено, что одним из основных классификационных критериев разделения органов публичной власти, имеющих налоговые полномочия, является функциональное назначение и характер деятельности органа. По основаниям функционального назначения и характером полномочий в сфере налогообложения исследуемые органы делятся на: 1) органы общей компетенции (Верховная Рада Украины, Кабинет Министров Украины, местные представительные органы); 2) органы специальной компетенции с наличием части функций в сфере налогообложения (Министерство финансов Украины, Государственная казначейская служба Украины); 3) органы специальной налоговой компетенции (Государственная фискальная служба Украины как контролирующий орган в сфере налогообложения). Рассматриваются содержание и структура налоговых полномочий. Определяется, что налоговые полномочия есть конкретизированным выражением налоговой компетенции публичных органов, состоящих из их прав и обязанностей в сфере налогообложения и выступают функциональными рычагами влияния этих органов на налоговые отношения в соответствии с целями налогово-правового регулирования. Называются особенности налоговой компетенции, производится ее отграничения от налоговых полномочий. Подчеркивается, что главной отличительной особенностью соотношение налоговой компетенции и налоговых полномочий является возможность делегирования части полномочий, тогда как компетенция делегированию не подлежит. На основании анализа действующего законодательства и практики Конституционного Суда Украины подробно рассмотрены налоговые полномочия органов государственной власти и органов местного самоуправления. Комплексно исследованы права и обязанности в налоговой сфере Верховной Рады Украины, Государственной фискальной службы Украины, Кабинета Министров Украины, Министерства финансов Украины, Государственной казначейской службы Украины, местных советов. Намечены пути совершенствования законодательства Украины при правовом регулировании налоговых отношений и закреплении налоговых полномочий органов публичной власти.

Опис

Сидорова, Е. О. Податкові повноваження органів публічної влади в Україні : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Е. О. Сидорова; МВС України, Харк. нац. ун-т внутр. справ. - Харків, 2018. - 23 с.

Ключові слова

Адміністративне право та процес. Адміністративна діяльність. Administrative Law and Procedure. Administrative Activity. Административное право и процесс. Административная деятельность, Автореферати дисертацій. Abstracts of Theses. Авторефераты диссертаций, Україна. Ukraine. Украина, 12.00.07, Державне адміністративне управління. Адміністративна діяльність. State Administration. Administrative Activity. Государственное административное управление. Административная деятельность, органи публічної влади, органы публичной власти, public authorities, Фінансове право. Бюджетне право. Банківське право. Financis Law. Budget Law. Banking Law. Финансовое право. Бюджетное право. Банковское право, оподаткування, налогообложение, taxation, податкові правовідносини, налоговые правоотношения, tax legal relations, повноваження, полномочия, powers, компетенція, компетенция, competence, Податкове право. Tax law. Налоговое право

Бібліографічний опис