У статті представлено структурну модель формування готовності майбутніх офіцерів органів
внутрішніх справ до охорони і забезпечення громадського порядку, обґрунтовано орієнтовний, операційнозмістовий і діагностично-результативний блоки запропонованої моделі, визначено педагогічні умови
ефективності її впровадження.
This paper presents a structural model of preparedness for future officers of law enforcement agencies to maintain public
order, reasonably estimated, operational contents and effective diagnostic blocks of the proposed model, Pedagogical conditions
of effective implementation. The purpose of the developed model-to generate future officers a high levelof readiness to maintain
public order. The end result is not only necessary transfer of knowledge from teacher to students of, and achieving significant
positive changes in personal and professional development of future officers. Police officers in pursuit of higher compared with
the original, the level of readiness for professional activity is an indicator of the effectiveness of the designed model and
pedagogical conditions for its implementation.
В статье представлена структурная модель формирования готовности будущих офицеров органов
внутренних дел к охране и обеспечению общественного порядка, обоснованы ориентировочный,
операционно-содержательный и диагностико-результативный блоки предложенной модели, определены
педагогические условия эффективности ее внедрения.