У статті проаналізовано позиції науковців щодо визначення структури адміністративно-правового статусу органів державного управління. Увага приділяється тому, що
в законодавстві сутнісна характеристика категорії «правовий статус» виявляється через нормативно закріплений і гарантований державою комплекс суб’єктивних прав та
юридичних обов’язків, передбачений для того чи іншого суб’єкта права. Підкреслюється, що структурними елементами адміністративно-правового статусу органів місцевого
самоврядування як складної юридично-теоретичної конструкції є: мета їх утворення та
функціонування, завдання, функції, суб’єкти влади, повноваження, гарантії діяльності
та юридичної відповідальності. Такі елементи структури адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування є достатніми та необхідними для характеристики його змістовної складової. Визначальною рисою названих елементів є урегульованість
нормами адміністративного права, їх самостійність (кожний з них має своє власне призначення), відносна стабільність у часі, взаємозв’язок і взаємозалежність один від одного.
Під адміністративно-правовим статусом органів місцевого самоврядування будемо
розуміти їх правове положення у системі місцевого управління справами місцевого значення, що визначається за допомогою закріплення у чинному адміністративному законодавстві мети їх створення, територіальних меж діяльності кожного окремого органу, їх
взаємовідносин між собою, а також із членами територіальної громади, органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями та їхніми посадовими особами, завдань, функцій, предметів відання, повноважень, гарантій діяльності та відповідальності,
що дозволяє їм бути повноцінним учасником адміністративно-правових відносин.
The article analyzes the positions of scientists in determining the structure of the
administrative and legal status of public administration bodies. The attention is drawn
to the fact that in the lawmaking the essential characteristic of the category "legal status"
is manifested through a normatively secured and guaranteed state of the complex of subjective rights and legal obligations, provided for a particular subject of law. It is stressed
that the structural elements of the administrative and legal status of local self-government
bodies as a complex legal and theoretical construction are: the purpose of their formation
and functioning, tasks, functions, subjects of authority, powers, guarantees of activity and
legal responsibility. Such elements of the structure of the administrative and legal status
of local self-government bodies are suffcient and necessary to characterize its content
component. The decisive feature of these elements is the settlement of administrative law
norms, their independence (each of them has its own purpose), relative stability over time,
interconnection and interdependence of each other.
Under the administrative and legal status of local self-government bodies, it is proposed to
understand their legal status in the system of local governance in matters of local importance,
which is determined by means of consolidation in the current administrative legislation of
the purpose of their creation, territorial boundaries of the activity of each separate body,
their interrelations with each other, as well as with members the territorial community,
state authorities, enterprises, institutions, organizations and their offcials, tasks, functions,
subjects I powers and guarantees of responsibility, which allows them to be a full member
of the administrative and legal relations.
В статье проанализированы позиции ученых по определению структуры административно-правового статуса органов государственного управления. Внимание уделяется тому, что в законодательстве сущностная характеристика категории «правовой статус» проявляется через нормативное закрепление и гарантированный государством комплекс субъективных прав и юридических обязанностей, предусмотренный для того или иного субъекта права.