KhNUIAIR(Institutional Repository of KhNUIA) ISSN 2524-0501

Культура медіа-споживання як засіб забезпечення медіа-безпеки та особливості розвитку медіа-освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Спасібов, Д. В.
dc.contributor.author
dc.contributor.author
dc.contributor.author Клімушин, П. С.
dc.contributor.author
dc.contributor.author
dc.contributor.author Колісник, Т. П.
dc.contributor.author
dc.contributor.author
dc.date.accessioned 2020-02-05T13:22:51Z
dc.date.available 2020-02-05T13:22:51Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6531
dc.description Спасібов, Д. В. Культура медіа-споживання як засіб забезпечення медіа-безпеки та особливості розвитку медіа-освіти / Спасібов Дмитро Вікторович, Клімушин Петро Сергійович, Колеснік Тетяна Петрівна // Теорія та практика державного управління. – 2019. – № 1 (64). – С. 39-47.
dc.description.abstract Надано аналіз основних проблем упровадження медіа-освіти за результатами комплексного дослідження в загальноосвітніх школах України. Основними пріоритетами медіа-освіти є формування: критичного самостійного мислення, культури медіа-споживання як засобу забезпечення медіа-безпеки, здатності протистояти маніпуляціям. Комплексне вирішення цієї проблеми можливе на базі науково-методологічного забезпечення розроблення індивідуальних стратегій безпечного медіа-споживання (діагностичного інструментарію, спеціалізованих елективних курсів, комплексу психолого-педагогічних заходів). uk_UA
dc.description.abstract In the context of the intensive development of the media space, when information  ows are exponentially increasing in a changing social environment, the information security of the younger generation as a social-age group becomes the most important one, the most vulnerable to the risks of the information society. At present, the need to formulate individual strategies for safe media consumption has risen. Today, other paradigms must come to replace the paradigm of media security. In international documents, the most often it is the formation of competences (knowledge, skills, skills), united by the term “media-information literacy” Among the main problems of the implementation of media education is determined: the lack of scienti c guidance; lack of methodological support; lack of suf cient volume of hours of the variable component of educational programs for the implementation of teaching of media education; lack of opportunity to take part in seminars, trainings for better preparation; problems with logistics of schools. A feature of the last year was the successful integration of media education in various subjects, the inclusion of elements of the course of media literacy in the educational process, the dissemination of media education to different age groups, from junior to senior. The analysis of the main problems of the implementation of media education by the results of comprehensive research in secondary schools of Ukraine is given. The main priorities of media education are the formation of: critical independent thinking, the culture of media consumption as a means of ensuring media security, the ability to resist manipulations. Comprehensive solution of these problems is possible on the basis of scienti c and methodological support for the development of individual strategies for safe medical consumption (diagnostic tools, specialized elective courses, a set of psychological and pedagogical measures). en
dc.description.abstract ru
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Теорія та практика державного управління. – 2019. – № 1 (64). – С. 39-47 uk_UA
dc.subject медіа-простір uk_UA
dc.subject media space
dc.subject media education
dc.subject media consumption
dc.subject media connectivity
dc.subject media communications
dc.subject media unity
dc.subject media technology
dc.subject media ecology
dc.subject медіа-освіта
dc.subject медіа-споживання
dc.subject медіа-залежність
dc.subject медіа-комунікації
dc.subject медіа-нерівність
dc.subject медіа-технології
dc.subject медіа-екологія
dc.title Культура медіа-споживання як засіб забезпечення медіа-безпеки та особливості розвитку медіа-освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account