Тенденції децентралізації публічної влади в Україні

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 86-89

Анотація

Стаття присвячена тенденціям децентралізації публічної влади в Україні. Зазначається, що з моменту незалежності й до сьогодні держава пройшла непрості випробування на шляху втілення принципів Європейської хартії місцевого самоврядування. Важливою умовою успішної реформи є усвідомлення державою та суспільством того факту, що для реального її втілення потрібна не лише політична воля, а й час. Потреба змін у системі державного управління назріла відразу після набуття Україною незалежності. Шлях формування вітчизняної нормативно-правової бази децентралізації влади в процесі імплементації європейських стандартів був непростим. Більшість концепцій, що запропоновані урядом і президентом, були декларативними. Вони не мали чіткого плану дій, не визначали розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій, у них переважали положення, спрямовані на ще більшу централізацію в системі державного управління. Ці обставини сприяли тому, що процес реформування системи державного управляння, розпочавшись ще в 90-х роках минулого століття, не реалізований донині. Активна участь у процесах розроблення концепцій громадськості свідчить, що потреба реформ у державі назріла давно. Кількість проектів, які розроблені та подані органам виконавчої влади, їх зміст свідчать про готовність громад до реформ і розуміння їх сутності. Лише у 2014 році стало реальним розпочати реформу децентралізації публічної влади. Сьогодні процеси децентралізації торкнулися фактично всіх аспектів державного управління. Отже, варто зазначити, що тенденцією децентралізації публічної влади в Україні є збереження й розвиток реформ децентралізації. Україна втратила багато часу з початку незалежності, що призвело до занедбання важливих напрямів розвитку держави та місцевого самоврядування. З активної фази впровадження реформ децентралізації (2015 рік) багато зроблено на законодавчому рівні й утілено на місцях.
The article deals with the tendencies of decentralization of public power in Ukraine. It is noted that since independence the state has passed difficult tests on the way to implement the principles of the European Charter of Local Self-Government. An important condition for successful reform is the realization by the state and society of the fact that its actual implementation requires not only political will but also time. The need for changes in the public administration system emerged immediately after Ukraine gained independence. The way to form a national regulatory framework for decentralization of power in the process of implementation of European standards was not easy. Most of the concepts proposed by the government and the president were declarative. They did not have a clear plan of action, did not define the separation of powers of local governments and local state administrations, and prevailed provisions aimed at even greater centralization in the public administration system. These circumstances contributed to the fact that the process of reforming the public administration, which began in the 1990s, has not been implemented to this day. Active participation in the process of developing public concepts shows that the need for reform in the country is long overdue. The number of projects that have been developed and submitted to the executive authorities, their content testifies to the readiness of the communities for reforms and understanding of their essence. It was only in 2014 that it became real to begin the reform of decentralization of public power. Today, decentralization processes have touched on virtually all aspects of government. Thus, it should be noted that the tendency for decentralization of public power in Ukraine is to maintain and develop decentralization reforms. Ukraine has lost a considerable amount of time since the beginning of independence, which has led to the neglect of important directions of state development and local self-government. Since the active phase of decentralization reforms (2015), much has been done at the legislative level and implemented on the ground.
Статья посвящена тенденциям децентрализации публичной власти в Украине. Отмечается, что с момента независимости и до сих пор государство прошло непростые испытания на пути воплощения принципов Европейской хартии местного самоуправления. Важным условием успешной реформы является осознание государством и обществом того факта, что для реального ее воплощения нужна не только политическая воля, но и время. Потребность изменений в системе государственного управления назрела сразу после получения Украиной независимости. Путь формирования отечественной нормативно-правовой базы децентрализации власти в процессе имплементации европейских стандартов был непростым. Большинство концепций, предложенных правительством и президентом, были декларативными. Они не имели четкого плана действий, не определяли разграничение полномочий органов местного самоуправления и местных государственных администраций, в них преобладали положения, направленные на еще большую централизацию в системе государственного управления. Эти обстоятельства способствовали тому, что процесс реформирования системы государственного управления, начавшись еще в 90-х годах прошлого века, не реализован по сей день. Активное участие в процессах разработки концепций общественности свидетельствует, что потребность реформ в государстве назрела давно. Количество проектов, которые разработаны и представлены органам исполнительной власти, их содержание свидетельствуют о готовности общин к реформам и понимания их сущности. Лишь в 2014 году стало реальным начать реформу децентрализации публичной власти. Сегодня процессы децентрализации коснулись практически всех аспектов государственного управления. Итак, стоит отметить, что тенденцией децентрализации публичной власти в Украине является сохранение и развитие реформ децентрализации. Украина потеряла много времени с начала независимости, что привело к запустению важных направлений развития государства и местного самоуправления. С активной фазы реформ децентрализации (2015) много сделано на законодательном уровне и воплощено на местах.

Опис

Лубенець С. А. Тенденції децентралізації публічної влади в Україні [Електронний ресурс] / С. А. Лубенець, С.О. Троян // Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 86-89. - Режим доступу: http://www.lsej.org.ua/2_2020/23.pdf.

Ключові слова

Адміністративне право та процес. Administrative Law and Procedure. Административное право и процесс, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, тенденції децентралізації публічної влади, децентралізація, органи місцевого самоврядування, реформи, trends of decentralization of public power, decentralization, local self-government bodies, reforms, тенденции децентрализации публичной власти, децентрализация, органы местного самоуправления, реформы

Бібліографічний опис