Щодо питання визначення адміністративних послуг органів місцевого самоврядування

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2020. – № 2. – С. 85-88

Анотація

У статті висвітлюється юридична природа поняття «адміністративні послуги» та формулюється його визначення, аналізується сучасний стан функціонування цих послуг. Досліджено чинне українське законодавство щодо визначення поняття «адміністративні послуги», а також розглянуто теоретичні напрацювання щодо сутності понять «послуга», «публічна послуга», «управлінська послуга», «муніципальна послуга», «адміністративна послуга». Автор поділяє позицію вчених, які вважають за доцільне вживання саме терміну «адміністративні послуги» при визначенні відповідного виду діяльності владних органів із надання цих послуг, оскільки прикметник «адміністративні» вказує як на суб’єкта надання послуги (певний владний суб’єкт, зокрема адміністрація), так і на владний (адміністративний) характер діяльності цього суб’єкта. У статті визначено, що адміністративна послуга органів місцевого самоврядування є діяльністю органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, яка спрямована на реалізацію передбачених законодавством України владних повноважень, що здійснюється за ініціативою фізичних та юридичних осіб із метою реалізації їх прав, свобод і законних інтересів, офіційним результатом якої є адміністративний (індивідуальний) акт. Практика реалізації повноважень органами місцевого самоврядування з надання адміністративних послуг і діяльність у сфері їх упорядкування свідчить про наявність значних розбіжностей як серед органів місцевого самоврядування, так і місцевих органів державної виконавчої влади щодо назви, кількості та обсягу адміністративних послуг, які вони надають. Разом із тим не викликає сумнівів, що публічні послуги, в тому числі й адміністративні, мають надаватися громадянам та юридичним особам органами, що знаходяться якомога ближче до споживачів цих послуг, тобто вони мають бути прерогативою і провідною функцією саме органів місцевого самоврядування, які мають найтісніший контакт із місцевим населенням. Враховуючи природу та сутність місцевого самоврядування, територіальні громади мають не лише право, а й реальну здатність самостійно вирішувати всі питання місцевого значення.
The article highlights the legal nature of the concept of “administrative services” and formulates its defnition, analyzes the current state of functioning of these services. The author investigates the current Ukrainian legislation on the defnition of the concept of “administrative services”, as well as examines theoretical developments on the essence of the concepts of “service”, “public service”, “administrative service”, “municipal service”. The author shares the view of scholars who consider it appropriate to use the term “administrative services” to determine the appropriate type of activity of the authorities to provide these services, since the adjective “administrative” refers to the entity providing the service (a certain authority, in particular, administration), and the power (administrative) nature of the activity of this entity. The article defnes that the administrative service of local self-government bodies is the activity of local self-government bodies and their offcials, which is aimed at the realization of the powers, provided by the legislation of Ukraine, carried out at the initiative of individuals and legal entities, in order to exercise their rights, freedoms and legal interests, the offcial result of which is an administrative (individual) act. The practice of exercising powers of local self-government bodies to provide administrative services and activities in the feld of their ordering indicates that there are signifcant differences between the local self-government bodies and local state executive bodies regarding the name, number and volume of administrative services provided by them. However, there is no doubt that public services, including administrative ones, should be provided to citizens and legal entities, as close as possible to the consumers of these services, that is, they should be the prerogative and leading function of the local self-government bodies, which have the closest contact with the local population. Given the nature of local self-government, territorial communities have not only the right, but also the real ability to independently resolve all issues of local importance.
В статье освещается юридическая природа понятия «административные услуги» и формулируется его определения, анализируется современное состояние функционирования этих услуг. Исследовано действующее украинское законодательство относительно определения понятия «Административные услуги», а также рассмотрены теоретические наработки по сущности понятий «услуга», «публичная услуга», «управленческая услуга», «муниципальная услуга», «административная услуга». Автор разделяет позицию ученых, которые считают целесообразным употребление именно термина «административные услуги» при определении соответствующего вида деятельности властных органов по предоставлению этих услуг, поскольку прилагательное «административные» указывает как на субъекта предоставления услуги (определенный властный субъект, в частности администрация), так и на властный (административный) характер деятельности этого субъекта. В статье определено, что административная услуга органов местного самоуправления является деятельностью органов местного самоуправления и их должностных лиц, направленная на реализацию предусмотренных законодательством Украины властных полномочий, осуществляемой по инициативе физических и юридических лиц с целью реализации их прав, свобод и законных интересов, официальным результатом которой является административный (индивидуальный) акт. Практика реализации полномочий органами местного самоуправления по предоставлению административных услуг и деятельность в сфере их упорядочения свидетельствует о наличии значительных расхождений как среди органов местного самоуправления, так и местных органов государственной исполнительной власти относительно названия, количества и объема административных услуг, которые они предоставляют. Вместе с тем не вызывает сомнений, что публичные услуги, в том числе и административные, должны предоставляться гражданам и юридическим лицам органами, находящимися как можно ближе к потребителям этих услуг, то есть они должны быть прерогативой и ведущей функцией именно органов местного самоуправления, наиболее близкие с местным населением. Учитывая природу и сущность местного самоуправления, территориальные общины имеют не только право, но и реальную способность самостоятельно решать все вопросы местного значения.

Опис

Кириченко, Ю. М. Щодо питання визначення адміністративних послуг органів місцевого самоврядування / Кириченко Ю. М. // Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2020. – № 2. – С. 85-88. - DOI: https://doi.org/10.15421/392049.

Ключові слова

Адміністративне право та процес. Administrative Law and Procedure. Административное право и процесс, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, Державне адміністративне управління. Адміністративна діяльність. State Administration. Administrative Activity. Государственное административное управление. Административная деятельность, публічна влада, територіальна громада, децентралізація влади, муніципалітет, місцева влада, управління, публичная власть, территориальная община, децентрализация власти, муниципалитет, местные власти, public authority, territorial community, decentralization of power, municipality, local power, government

Бібліографічний опис