Перегляд за Автор "Buhaichuk, K. L."
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cybercrimes in the global security system in modern conditions(Lex Humana. – 2023. – Vol. 15, № 2. – P. 26-44, 2023) Buhaichuk, K. L.; Бугайчук, К. Л.; Warawa, W.; Batrachenko, T.; Cherniavska, B.; Kondel, V.Метою статті є пошук напрямів розвитку підходів до забезпечення безпеки в кіберпросторі відповідно до сучасних глобальних викликів. У статті встановлено, що нові глобальні виклики суттєво змінили систему життєдіяльності людей, що здійснюють фінансові операції, торгівлю, отримують послуги (адміністративні, комунальні, соціально-побутові та ін.), забезпечують системи зв’язку.Документ European experience of preventive activities performed by law enforcement agencies: administrative aspect and theoretical-legal aspect(Cuestiones Políticas. – 2022. – Vol. 40, № 75. – P. 263-273, 2022) Ishchenko, I.; Buhaichuk, K. L.; Бугайчук, К. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; Tokarchuk, O.; Rudoi, K.; Tsareva, I.Метою дослідження є виявлення особливостей превентивної діяльності правоохоронних органів у країнах Європейського Союзу. Звернуто увагу на ключові методи профілактичної роботи, яку проводить поліція різних країн, що дає змогу попереджати злочини та затримувати злочинців, на стадії приготування або замаху. У зв'язку з цим описано моделі профілактичної діяльності, що використовуються в країнах континентальної Європи. Методологічною основою дослідження є порівняльно-правовий та системний аналіз, формально-юридичний метод, метод інтерпретації, герменевтичний метод, а також методи загального аналізу та синтезу. У висновках приділено увагу особливостям превентивної діяльності, що застосовується окремими членами Європейського Союзу, зокрема політиці превентивної роботи польської поліції щодо рецидиву осіб, які вже вчинили злочини. Ця політика розробляється із запозиченням європейського досвіду, адже в одних країнах акцент робиться на розширенні повноважень поліцейських, в інших – на максимальній взаємодії із залученням суспільства для сприяння реалізації вказаної поліцейської функції.Документ Адміністративно-правовий статус уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції(Правова позиція. – 2023. – №1 (38). – С. 153-157, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.У статті авторами окреслено та охарактеризовано елементи адміністративно-правового статусу Уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції: мету, завдання, повноваження, функції, гарантії та відповідальність. Підкреслено, що така система елементів здатна в повному обсязі розкрити сутність адміністративно-правового статусу, не обтяжуючи його зайвими складовими. Встановлено мету створення та діяльності цього підрозділу, що полягає в організації та втіленні окремих антикорупційних заходів, передбачених профільним антикорупційним законом, спрямованих на виявлення та запобігання корупційним проявам. Сформульовано завдання Уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції: 1) запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов'язаним з корупцією в межах компетенції, шляхом організації та проведення конкретних антикорупційних заходів; 2) оцінка та мінімізація корупційних ризиків; 3) виявлення та врегулювання конфлікту інтересів; 4) контроль за дотриманням положень антикорупційного законодавства, зокрема в частині подання працівниками декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру; 5) надання персоналу методичної допомоги та консультацій із питань антикорупційного законодавства. Повноваження Уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції згруповано наступним чином: блок повноважень інформаційного характеру; блок повноважень пов'язаний з забезпеченням об’єктивного розгляду повідомлень про вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень; блок повноважень із взаємодії з НАЗК і іншими спеціальними суб’єктами в сфері запобігання та протидії корупції тощо. До функцій Уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції згруповано наступним чином віднесено такі: нормативну; методичну; контрольну; організаційну; інформаційно-аналітичну, а також функції взаємодії та моніторингу. Подальшу характеристик отримали й інші елементи адміністративно-правового статусу цього підрозділу, зокрема гарантії діяльності та відповідальність.Документ Актуальні напрями вдосконалення адміністративно-правових та організаційних засад діяльності закладів вищої освіти МВС України, які готують поліцейських, з урахуванням вимог воєнного стану(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 2 (101), ч. 2. - С. 136-150, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.Досліджено нормативно-правові й організаційні засади діяльності закладів вищої освіти системи МВС України, які готують поліцейських. На підставі проведеної роботи сформульовано концептуальні напрями подальшого вдосконалення діяльності цих закладів вищої освіти з урахуванням вимог воєнного стану. Основними сферами, які потребують відповідної оптимізації та трансформації, визначено: нормативно-правове забезпечення освітнього процесу та наукової діяльності, правове регулювання роботи психологічної служби, а також матеріально-технічного забезпечення проходження служби здобувачами вищої освіти; необхідність зміни галузевих стандартів вищої освіти та типових навчальних планів і освітніх програм підготовки поліцейських; покращення змісту спеціальних навчальних дисциплін; зміна підходів до формування кадрового складу.Документ Актуальні напрями удосконалення публічного адміністрування в системі Міністерства внутрішніх справ України(Форум права. – 2023. – № 2. – С. 32-42, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.В статті авторами досліджено сучасний стан публічного адміністрування в системі міністерства внутрішніх справ України. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення правового статусу МВС України та його відносини із центральними органами виконавчої влади діяльність яких координується та спрямовується через Міністра внутрішніх справ. Визначені правові та організаційні прогалини в побудові організаційноштатної структури МВС України та Національної поліції України та запропоновані шляхи їх вирішення. На підставі аналізу нормативно-правового забезпечення процесу планування в системі МВС України вироблені пропозиції щодо його удосконалення, зокрема в частині визначення єдиної системи базових понять, ухвалення нормативних актів з питань здійснення стратегічного планування тощо.Документ Актуальні питання нормативного регулювання протидії незаконному обігу зброї в Україні(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2024. – № 1 (104), ч. 1. - С. 270-282, 2024) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.Окреслено сучасний стан криміногенної обстановки у сфері незаконного обігу вогнепальної зброї, боєприпасів та вибухових матеріалів в Україні. Проаналізовано зміст законодавчих ініціатив щодо розширення меж кримінально-правової заборони шляхом установлення відповідальності за викрадення, привласнення, вимагання, носіння, зберігання, придбання, передачі чи збуту складових частин вогнепальної зброї, а також щодо посилення відповідальності за незаконне придбання, передачу чи збут вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв в умовах воєнного або надзвичайного стану. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів у сфері обігу вогнепальної зброї, боєприпасів та вибухових пристроїв.Документ Безпекове середовище держави в контексті діяльності Міністерства внутрішніх справ України(Право і безпека. – 2023. – № 2 (89). – С. 111-120, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.Досліджено сутність поняття «безпекове середовище», яке останнім часом застосовується при визначенні цілей і сфер діяльності суб’єктів сектору безпеки та оборони України, а також визначено його структурні елементи. Термін «безпекове середовище» є поєднанням двох понять – «безпека» та «середовище». Під безпекою розуміють стан захищеності життєво важливих інтересів особи, суспільства та держави від зовнішніх і внутрішніх загроз, під середовищем – сукупність певних умов, у яких існує особа, суспільство або держава. Поняття «безпекове середовище» в нормативних актах України та у вітчизняній науковій літературі здебільшого використовують у сфері воєнної безпеки та проведення оборонного огляду. Поняття «безпекове середовище» (у контексті існування держави або їх сукупності) слід застосовувати, коли йдеться про комплекс умов та факторів її існування, які забезпечують захист держави від внутрішніх та зовнішніх загроз. На підставі аналізу публікацій українських дослідників, а також робіт зарубіжних науковців виокремлено основні види безпекових середовищ залежно від характеристик загроз: зовнішнє та внутрішнє. Зовнішнє безпекове середовище пов’язано з усуненням загроз зовнішнього характеру та стосується здебільшого сфер воєнної та зовнішньополітичної діяльності. Внутрішнє безпекове середовище формується внаслідок мінімізації загроз внутрішнього характеру, частина з яких належить до безпосередньої сфери відповідальності МВС України. Визначено співвідношення терміна «безпекове середовище» зі спорідненими категоріями, зокрема «національна безпека», «державна безпека», «внутрішня безпека». Поняття «національна безпека» фактично характеризує бажаний сукупний стан безпекового середовища окремої країни, який впливає на регіональне чи світове безпекове середовище. Стан національної безпеки фактично є характеристикою загального безпекового середовища держави. Доведено, що МВС України є суб’єктом формування та розвитку внутрішнього безпекового середовища України. Безпекове середовище в контексті діяльності МВС України – це сукупність внутрішніх сфер суспільно-політичного життя країни, в яких міністерство формує державну політику та реалізує свої повноваження як суб’єкт сектору безпеки та оборони з метою забезпечення сталого розвитку держави, а також захисту життєво важливих інтересів людини та суспільства.Документ Безпекові проекти МВС України як основа забезпечення стабільності та розвитку держави(Problems of the development of science and the view of society : proceedings of the XI International Scientific and Practical Conference ( Graz, Austria; 21-24 March 2023). - Graz, 2023. - Р. 119-123, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У тезах досліджено сутність організації та реалізації проєктів МВС України, спрямованих на формування безпекового середовища держави та їх вплив на загальну криміногенну ситуацію в Україні.Документ Діяльність уповноважених осіб щодо запобігання корупції (організація роботи з викривачами, запобігання конфлікту інтересів) : інформаційно-практичний довідник(Харків: ХНУВС, 2022. – 137 с., 2022) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Прібиткова, Н. О.; Pribytkova, N. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7944-5712У довіднику висвітлено правові засади та організацію діяльності уповноважених осіб щодо роботи із викривачами корупції, а також у сфері запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. Видання буде корисним курсантам, слухачам магістратури, ад’юнктам, аспірантам, докторантам, викладачам закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, в яких здійснюється підготовка кадрів для Міністерства внутрішніх справ України і Національної поліції, співробітникам ЦОВВ системи МВС, а також інших органів державної влади, організацій, підприємств та установ. Матеріали довідника можуть бути використані при проведенні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції.Документ Зарубіжний досвід правового регулювання, організації запобігання і протидії домашньому насильству та можливості його використання в Україні : науково-методичні рекомендації(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У науково-методичних рекомендаціях досліджено нормативно-правове регулювання запобігання та протидії домашньому насильству в країнах Балтії, Киргизькій Республіці, Республіках Грузія та Польща, особливості діяльності підрозділів поліції зазначених країн в сфері протидії домашньому насильству, а також розроблені рекомендації щодо удосконалення організаційно-правових засад запобігання домашньому насильству в Україні з урахуванням передового досвіду аналізованих країн.Документ Керівник, як суб’єкт публічного адміністрування у сфері запобігання та протидії корупції(Правові новели. – 2023. – № 19. – С. 359-367, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У статті визначено поняття та ознаки керівника пристосовано до діяльності органів державної влади. Доведено, що керівники державних органів, підприємств, установ та організацій виступають суб’єктами публічного адміністрування у сфері запобігання та протидії корупції, що органічно випливає з його правового статусу, основник ознак та функцій. На підставі аналізу національного антикорупційного законодавства визначено, що на керівників покладені завдання щодо здійснення поточного та підсумкового контролю за виконанням в організації антикорупційних заходів, вжиття превентивних та примусових заходів щодо запобігання порушенням антикорупційного законодавства, прийняття управлінських рішень в сфері запобігання корупції, дотримання вимог етичних норм та норм доброчесності при виконанні власних повноважень, вжиття заходів щодо виховання доброчесної поведінки серед підлеглих тощо. Проаналізований міжнародний досвід, стандарти та вимоги до керівників у сфері запобігання та протидії корупції та здійснення адміністрування в цій сфері, що дозволило дійти висновку про наявність оптимальних управлінських практик та рекомендацій в цій сфері, які доцільно впровадити в діяльність вітчизняних органів державної влади, підприємств, установ та організацій, зокрема положення стандарту ISO 37001:2016 «Anti-bribery management systems», який містить цілісну та системну методику запобігання корупції в державних органах, установах та організаціях з позицій адміністрування внутрішніх процесів. Наголошено, організація та здійснення публічного адміністрування з боку керівників у сфері запобігання та протидії корупції вимагає від керівників виконання ролі лідера, в рамках якої він має виконувати організаційну, фахову, новаторську та мотивуючу функції. Визначені шляхи удосконалення чинного законодавства України щодо визначення повноважень керівників в процесі реалізації антикорупційної політики в державних органах, установах та організаціях, шляхом внесення відповідних змін до Законів України «Про запобігання корупції», «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про військово-цивільні адміністрації».Документ Міжнародні та зарубіжні стандарти правового статусу та захисту викривачів корупції та їх імплементація в національну практику(Юридичний науковий електронний журнал. – 2023. – № 1. – С. 665-669, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У статті автором проаналізовані положення Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, Міжамериканської конвенції проти корупції, Конвенції Африканського союзу про попередження та боротьбу з корупцією, Директиви ЄС «Про захист осіб, які повідомляють про порушення законодавства ЄС», нормативних актів Великобританії та Австралії щодо протидії корупції з метою виокремлення базових принципів та стандартів діяльності викривачів корупції. Наголошено, що основними стандартами організації діяльності викривачів корупції є: закріплення правового статусу викривачів в національному законодавстві; нормативне визначення порядку реалізації процедур повідомлень про корупцію; необхідність здійснення систематичного виховання посадових осіб та громадян у сфері здійснення повідомлень про протиправні дії, в т.ч. про корупцію; необхідність розробки етичних кодексів поведінки посадових осіб; встановлення відповідальності за перешкоджання діяльності викривачів; забезпечення захисту викривачів та створення їм належних умов в реалізації трудових, соціальних та інших прав; встановити запобіжні та превентивні заходи щодо завідомо неправдивих повідомлень про корупцію. На підставі аналізу імплементації положень міжнародних та зарубіжних нормативних актів в національне законодавство України запропоновані напрями його подальшого удосконалення, зокрема щодо ухвалення низки підзаконних нормативних актів з питань правового статусу викривачів, приведення норм Закону України «Про запобігання корупції» у відповідність до інших нормативних актів, нормативного регулювання порядку надання викривачам корупції медичної та психологічної допомоги.Документ Правове регулювання обігу в Україні піротехнічних виробів та адміністративної відповідальності за його порушення(Право і безпека. – 2022. – № 2 (85). – С. 81-90, 2022) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010Досліджено зміст нормативно-правових актів, що регулюють питання обігу піротехнічних виробів в Україні. Особливу увагу приділено нормам, які встановлюють правила й обмеження торгівлі, перевезення та використання піротехнічних виробів громадянами України. Досліджено нормативні підстави притягнення фізичних осіб до адміністративної відповідальності за порушення порядку виготовлення, перевезення, зберігання та використання піротехнічних виробів. На підставі аналізу положень наказів МВС України з питань обігу побутових піротехнічних виробів, а також судової практики за ст. 195-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення виявлено прогалини у нормативному регулюванні відповідальності за порушення правил торгівлі та використання піротехнічних виробів, запропоновано шляхи їх вирішення.Документ Публічне адміністрування в органах Національної поліції : автореферат дисертації(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; Безпалова, О. І. - науковий консультантДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових та організаційних засад здійснення публічного адміністрування в органах Національної поліції України. У роботі досліджено зміст публічного адміністрування як управлінської та правової категорії, визначено його роль та місце у вітчизняній адміністративно-правовій науці. Проаналізовано систему публічного адміністрування в органах Національної поліції України, визначено її складові елементи. Виділено й систематизовано принципи, функції, форми та методи публічного адміністрування в органах Національної поліції України. Узагальнено зарубіжний досвід адміністрування поліцейської діяльності та опрацьовано можливості його використання в діяльності Національної поліції України. Досліджено систему оцінювання ефективності публічного адміністрування в органах Національної поліції України. Визначено напрями удосконалення адміністративноправового регулювання та організації публічного адміністрування в органах Національної поліції України.Документ Підготовка працівників поліції у зарубіжних країнах : інформаційно-практичний довідник : частина ІІІ(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У довіднику розглянуто правові засади та організацію набору і навчання працівників органів поліції Польської Республіки та Республіки Молдова. Довідник буде корисним курсантам, слухачам магістратури, ад’юнктам, аспірантам, докторантам, викладачам закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання, в яких здійснюється підготовка кадрів для Міністерства внутрішніх справ України і Національної поліції, працівникам органів та підрозділів Національної поліції, експертам Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, що здійснюють акредитацію освітніх програм за спеціальністю 262 «Правоохоронна діяльність».Документ Стабілізаційні заходи на деокупованих територіях: концептуальне розуміння, класифікація, особливості застосування(Право і безпека. - 2024. - № 1 (92). - С. 9-22, 2024) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.У публікації проведено науковий аналіз змісту поняття «стабілізаційні заходи», яке останнім часом застосовується при визначенні особливостей діяльності органів державної влади та правоохоронних органів на деокупованих територіях нашої країни. Запропоновано поділяти стабілізаційні заходи на загальні та спеціальні. Перший вид пов’язаний із відновленням державної влади на деокупованій території, а також із забезпеченням життєдіяльності її цивільного населення. Спеціальні стабілізаційні заходи здійснюються з метою недопущення проникнення на деокуповану територію диверсійно-розвідувальних груп і незаконних збройних формувань, учинення ними терористичних актів на об’єктах інфраструктури та комунікацій, забезпечення публічної безпеки і порядку, попередження, припинення злочинів та інших правопорушень, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, розшуку осіб, що вчинили злочини проти основ національної безпеки, воєнні злочини й інші правопорушення під час окупації території. Сформульовано низку концептуальних положень щодо розуміння визначення, мети, принципів, видів та особливостей застосування стабілізаційних заходів на території України.Документ Сучасна держава і громадянське суспільство: перспективні напрями та форми взаємодії у сфері публічного адміністрування(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 2. - С. 114-123, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.Викладено авторський погляд на те, що в новітньому розумінні парадигми взаємовідносин сучасної держави та громадянського суспільства має місце соціально орієнтований вектор держави, який є багатоманітним і тісно пов’язаним із потребами населення. Держава виступає своєрідним «мостом» між суспільством і потенційними можливостями його розвитку та задоволення максимально широкого кола потреб, започатковуючи так званий напрям «паблік рілейшенз», що закладає в саме розуміння держави пасивну роль, формує множинне коло суб’єктів у сфері громадянського суспільства, які перебирають на себе ті функції, що раніше виконувалися державою.