Перегляд за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 21903
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ 1937 рік в діяльності міліції України(Європейські перспективи. - 2019. - № 1. – С. 5-11, 2019) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та діяльності міліції в Україні у 1937 р. Показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з економічною злочинністю, залізнична міліція, удосконалювалася діяльність паспортних столів, здійснювалася робота щодо зменшення аварійності на шляхах. Висвітлено основні аспекти діяльності міліції щодо протидії злочинності, ролі окремих її підрозділів у цьому процесі, проаналізовано певні досягнення та недоліки даного напряму роботи правоохоронних органів. Розглянуто участь міліції у репресіях у вказаний час. Відзначено, що в цей період помітне політизування злочинності, що було проявом посилення тоталітарного режиму в республіці.Документ 1938 рік в організації та діяльності міліції України(Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2020. - № 1(11). - С. 124-133, 2020) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто питання, пов’язані зі зміною структури НКВС та основними аспектами діяльності міліції у 1938 р. Висвітлено проблеми про організаційне зміцнення діяльності ДАІ, ідейно-політичне виховання працівників міліції у дусі «відданості ідеям соціалізму і безпощадної боротьби з ворогами народу». Показано, як здійснювалася протидія деяким видам злочинів, зокрема грабежам, крадіжкам. Проаналізовано основні недоліки в роботі міліції. Цей аспект діяльності міліції політизувався, що було характерним для того часу.Документ 1939 рік в організації та діяльності міліції України як підсистеми НКВС СРСР(Knowledge, Education, Law, Management. – 2021. – Vol. 2, № 1 (37). – P. 89-96, 2021) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178; Козін, С.; Kozin, S.; Россіхін, В.; Rossikhin, V.Визначено, що у 1939 р. міліція в України,як складова частина НКВС, зазнала певної трансформації та змін у структурі. Це стосувалося діяльності Державної автомобільної інспекції, яка посилила роботу щодо убезпечення руху транспорту. Була зроблена спроба удосконалити діяльність карного розшуку шляхом його розділу на оперативно-розшукову та слідчу частини. Чергові зміни відбулися в міліцейському однострої, який намагалися зробити зручнішим. Масштабна робота була проведена щодо створення управлінь НКВС та органів міліції у приєднаних до СРСР регіонах Західної України. Вони повинні були стати, перш за все, опорними пунктами впровадження радянського тоталітарного режиму. Багатоаспектна діяльність проводилась щодо протидії злочинності, в тому числі і у економічної сфері, хоча повністю успішною її назвати не можна.Документ 1941 рік (довоєнне півріччя): зміни у структурі НКВС УРСР(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2018. – № 3 (82). - С. 9-19, 2018) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та зміни у структурі наркомату внутрішніх справ в Україні у довоєнному півріччі 1941 року. Показано, як відбулося розділення наркоматів державної безпеки та внутрішніх справ, які функції покладалися саме на НКВС. Проаналізовано сутність цих змін, показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з бандитизмом. Узагальнено дані про керівний склад НКВС УРСР і його обласних управлінь, охарактеризовано завдання, які ставилися перед наркоматом внутрішніх справ, відділами та відділеннями боротьби з бандитизмом.Документ 2014 рік. Харківський національний університет внутрішніх справ на охороні громадського порядку(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 494-496, 2019-11) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті розкриті події щодо захоплення Харківської обласної державної адміністрації представниками проросійських організацій. У ході проросійських виступів в Харкові в 2014 році Харківський національний університет внутрішніх справ спільно з іншими підрозділами міліції ГУМВС України в Харківській області брав участь в охороні громадського порядку.Документ 25 років під гаслом «Знання, закон, честь»(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 17-19, 2019) Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; ResearcherID: B-9071-2018Документ 25 років підготовки слідчих в університеті: історія становлення та розвитку факультету № 1 (1994–2019 рр.)(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 321-323., 2019) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Автором розглянута 25-річна історія підготовки слідчих в університеті. Зазначено, що відповідно до відомчих нормативних актів факультет № 1 університету був та залишається базовим з підготовки слідчих серед закладів вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України зі специфічними умовами навчання.Документ 25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього(Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2020. – 424 с., 2020-02-21) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal Affairs; Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справЗбірник містить тези доповідей учасників Міжнародної науково-практичної конференції «25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього» з проблем юриспруденції, економіки, філософії, історії, психології, лінгвістики, освіти, євроінтеграції на шляху сучасного державотворення в Україні.Документ A cost-benefit analysis of preconditions and predicted effects from e-voting implementation in Ukraine(Trames-Journal of the Humanities and Social Sciences. – 2018. – Vol. 22(72/67), Issue 3. – Р. 257–271, 2018) Sadykova, Y. M.; Садикова, Я. М.; Садыкова, Я. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2841-8324; ResearcherID: D-1543-2018; Starynskyi, M. V.; Horobets, N. O.; Горобець, Н. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2731-9682; Zhornokui, Yu. M.; Жорнокуй, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9669-6062Питання впровадження інформаційних технологій у виборчий процес залишається предметом обговорення і в Україні. Немає чіткої позиції щодо запровадження електронного голосування як елемента електронної демократії. Аналіз існуючої практики впровадження систем електронного голосування та визначення можливих наслідків може бути засобом прийняття рішень. Для цього було обрано параметричний підхід. Такий аналіз здійснюється на підставі даних Естонії, яка вже запровадила систему електронного голосування з відповідною екстраполяцією отриманих даних щодо України. Прогнозовані наслідки впровадження електронного голосування в Україні можуть бути визначені у збільшенні нормативного електорального навантаження на виборчі дільниці, а фактична виборча навантаження зменшується, а рівень довіри та доступу до виборів зростає. Зміни активної участі населення в політичних процесах через впровадження електронного голосування наразі неможливо оцінити.Документ A medical error: does law help or hinder(Wiadomości Lekarskie. - Warsaw, 2019. - Т. LXXII, nr 4. - P. 697-701, 2019) Nikitchenko, N. V.; Никитченко, Н. В.; Khankevych, A. M.; Ханькевич, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6897-347X; Slynko, D. V.; Слинько, Д. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7960-615X; Savchuk, T. I.; Савчук, Т. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8024-5136; Lazariev, V. V.; Лазарєв, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497Системи охорони здоров'я та політика охорони здоров'я в Європейському союзі стають все більш взаємопов'язаними, а також більш складними. Цей взаємозв'язок піднімає багато питань політики охорони здоров'я, включаючи якість охорони здоров'я. Помилки в медичної допомоги можуть виникати в будь-якому місці системи охорони здоров'я - в лікарнях, кабінетах лікарів, будинках для людей похилого віку, аптеках - і в будь-якій частині процесу лікування, пов'язаної з неправильним лікуванням. Метою статті є розробка адекватних теоретичних і науково-практичних пропозицій щодо модернізації правового регулювання для захисту прав пацієнтів, спрямованих на дотримання конституційних прав і свобод.Документ A Modern View of the System of Crime Prevention Subjects(Архів кримінології та судових наук. – 2022. – № 2 (6). – С. 38-44, 2022) Lytvynov, O. M.; Литвинов, О. М.; Kliuiev, O.; Клюєв, О.Проведено системно-структурний аналіз суб’єктів протидії злочинності як базової кримінологічної категорії. Визначено та проаналізовано основні наукові підходи до визначення суб’єктів протидії злочинності: як сукупності суб’єктів протидії злочинності та як відповідну систему зазначених суб’єктів. Аргументовано доцільність розгляду суб’єктів, що діють у сфері протидії злочинності в якості соціально обумовленої ієрархічної системи. Доведено, що системний підхід до вирішення цього питання дозволяє визначити місце і роль вказаних суб’єктів в загальній структурі протидії злочинності, окреслити їх функціональні зв’язки, подолати можливе дублювання виконуваних функцій, за необхідності посилити вплив на певний сегмент криміногенних факторів. Проаналізовано роль громадян як автономних суб’єктів протидії злочинності. Визначено доцільність включення громадян до системи суб’єктів протидії злочинності через категорію громадянськості, яку в аналізованому аспекті пропонується розуміти як внутрішнє сумлінне ставлення особи до виконання свого громадського обов’язку у сфері протидії злочинності. Надано авторське розуміння понять «суб’єкт протидії злочинності» і «системи суб’єктів протидії злочинності».Документ A neuro-fuzzy expert system for the control and diagnostics of helicopters aircraft engines technical state(ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer: Proceedings of the 17th International Conference (Kherson, Ukraine, September 28 - October 2, 2021). - Volume I: Main Conference, PhD Symposium, and Posters. - P. 40-52, 2021) Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717У роботі висвітлено актуальну науково-практичну проблему побудови нечіткої експертної системи для контролю та діагностики технічного стану двигунів вертольотів авіації в режимах польоту. На основі модифікованого методу діагностичних матриць та нечіткої логіки, який відрізняється від існуючих, за рахунок введення нечітких експертних правил, відповідних до фізичних процесів, що відбуваються в авіаційних двигунах з вільною турбіною, дозволило підвищити коефіцієнт довіри прийняття рішення при наявності дефекту в конкретному вузлі траєкторії повітряних двигунів на етапі льотної експлуатації вертольотів. Запропоновано реалізацію нечіткої експертної системи з використанням нечіткої нейронної мережі Ванга-Менделя, що дозволило на тестовому прикладі визначити наявність дефекту в компресорі, наявність якого вказує на ступінь 1 % підвищення тиску в компресорі.Документ A Special Status Victim: Criminal Liability for Assaulting a Government Official in Ukraine and Other Countries(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 79. – P. 509-523, 2023) Borovyk, A.; Tkachenko, I.; Ivchenko, B.-Yu. V.; Івченко, Б.-Ю. В.; Mandzyk, P.; Solovyov, E.У статті обговорюються деякі нові питання кримінальної відповідальності за напади на посадових осіб у різних юрисдикціях. Акцент зроблено як на порівняльному підході до аналізу відповідних кримінальних законів, так і на конкретних правових засадах захисту життя та здоров’я працівників правоохоронних органів. На основі положень статутного кримінального законодавства та судової практики ряду країн показано, що життя, здоров’я та майно працівників правоохоронних органів користуються вищим рівнем захисту. Пояснюється це тим, що такі особи є безпосередніми представниками держави, публічно виконують свої обов’язки, залишаються під пильною увагою громадськості, а тому можуть стати більш легкою мішенню для скоєння насильницьких злочинів. У висновках дослідження було стверджено, що визначення правових підстав, обсягу та меж кримінально-правового захисту державних службовців має здійснюватися на національному рівні (або на рівні штату у федеральній юрисдикції) на основі орієнтації та принципи внутрішньої кримінально-правової політики та програми даної країни.Документ A study of the level of professional image of future foreign language teachers in Ukrainian universities(Revista Brasileira de educacao do campo. – 2020. – Vol. 5, 2020) Nenko, Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7868-0155; Sytnik, T.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0264-7196; Orlova, O. O.; Орлова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9956-9082У статті розглядається проблема розвитку професійного іміджу вчителя іноземної мови в Україні. Метою цього дослідження було з’ясувати ставлення студентів університетів України до досліджуваного поняття та виявити рівень його сформованості. Структура професійного іміджу майбутніх учителів іноземних мов складається з декількох основних конструкцій, які були описані в роботі: когнітивні, аксіологічні та операційні компоненти. Результати показують, що українські вчителі по-різному сприймають поняття професійного іміджу вчителя іноземних мов. Мета цього дослідження ‒ запропонувати організаційні, особисті та педагогічні умови для сприяння розвитку професійного іміджу майбутніх викладачів іноземних мов в українських вищих навчальних закладах.Документ A term as a kind of jural facts-states(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 31-36, 2019) Volkova, I.; Волкова, І.Досліджено сутність строків як різновиду юридичних фактів-станів. Здійснено системний аналіз визначення місця строків у теорії юридичних фактів-станів. Висвітлено питання класифікації строків.Публікація About the need to introduce a presumption of consent for organs transplantation and other human anatomical materials(Cuestiones Políticas. – 2021. – Vol. 39, № 71. – P. 458-471, 2021) Popova, L. M.; Попова, Л. М.; Popova, S. M.; Попова, С. М.; Krainyk, Н.; Bandurka, I. O.; Бандурка, І. О.; Fedosova, O. V.; Федосова, О. В.; Iryna Bandurka; Olena Fedosova; Попова СвітланаАргументується необхідність внесення змін до законодавства України щодо введення презумпції згоди на трансплантацію органів та інших анатомічних матеріалів людини від людини та доцільність практичної реалізації цих змін, що означатиме суттєве удосконалення та усунення проблем у галузі трансплантології. Визначено, що однією з основних проблем у цьому напрямі є відсутність у законодавстві України презумпції згоди на трансплантацію та водночас відсутність значного фінансування медичної сфери, а також низька поінформованість права суб'єктів, які беруть участь у процесах трансплантації органів.Публікація Access to Justice within Administrative Proceedings of Ukraine: Modern Realities and European Experience(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 77. – P. 103-115, 2023) Krupchan, O.; Salmanova, O. Yu.; Салманова, О. Ю.; Makarenko, N.; Paskar, A.; Yatskovyna, V.; Olena SalmanovaThe purpose of the article was to analyze the availability of justice within the Ukrainian administrative judicial system, examining its specific features in terms of martial law and the possibilities of its improvement, due to the implementation of European standards in Ukrainian legislation. The research methods used were: monographic analysis, analysis and synthesis, systemic, generalization, forecasting, etc. It has been found that the principle of access to justice is manifested in the ability of a person to receive unimpeded judicial protection and to apply for judicial protection of one’s rights. It has been emphasized that the reform of the judicial procedure in the resolution of administrative disputes requires the earlier introduction of digital technologies and Artificial Intelligence technologies. This will help to ease the burden on the court system and judges, speed up the time of hearing court cases, reduce the costs of their storage and archiving, simplify the presentation of statements and evidence in court, etc. It is concluded that the implementation of the European standards of the administrative process will lead to ensuring the appropriate degree of access to justice in Ukraine and increase public confidence in the judiciary.Публікація Activities of Ukraine law enforcement agencies to ensure the rights and freedoms of citizens during martial law(Amazonia Investiga. – 2023. – Vol. 12, Issue 64. – P. 228-236, 2023) Kryvoruchko, L.; Pylyp, V.; Makarova, O. P.; Макарова, О. П.; Olena MakarovaМетою дослідження є визначення особливостей реалізації правоохоронних функцій, зокрема, щодо захисту прав і свобод громадян в умовах правового режиму воєнного стану відповідними органами державної влади України. Мета статті була досягнута завдяки використанню комплексу загальнонаукових, спеціальних і статистичних методів. Зокрема, таких як метод системного аналізу, логічного, методів індукції та дедукції, аналізу і синтезу та сукупності статичних методів. За результатами дослідження визначено, що за період дії правового режиму воєнного стану в Україні відбулися зміни у матеріальному та процесуальному праві, переглянуто було й правові статуси представників окремих правоохоронних органів. Деякі з них, зокрема поліцейські, були наділені додатковими повноваженнями. Динамічний характер притаманний також і кримінальному, і кримінальному процесуальному законодавству. Прийняті та введені в дію нормативно-правові новели, спрямовані на створення в суспільстві безпекового середовища, зокрема щодо захисту прав і свобод громадян, забезпечення належного стану публічного порядку та публічної безпеки. Установлено, що наразі актуалізовано завдання щодо протидії воєнній злочинності, усуненні прогалин в чинному законодавстві, виробленні та налагодженні ефективної взаємодії правоохоронних органів з іншими підприємствами, установами, організаціями.Документ Actual issues of responsibility of civil servants under special legal regimes: International legal experience(Amazonia Investiga. – 2023. – Vol. 12, Issue 66. – P. 278-285, 2023) Fedytnyk, V.; Pidgorodynska, A.; Sarybaieva, G.; Shostak, O.; Kolomoiets, T.Питання реформування та модернізація державної служби є актуальним у розвинених європейськи країнах, в тому числі і в Україні. Основою цього процесу є демократизація державної служби, спрямована на задоволення інтересів громадянина як клієнта та споживача державних послуг, а тому не остання роль в цьому належить питанням правового регулювання відповідальності державних службовців. В умовах режимів воєнного та надзвичайного стану важливо забезпечувати належний сервіс надання державних послуг та функціонування державного механізму. В цьому контексті важливу роль відіграє інститут відповідальності державних службовців. Тому, вважаємо за необхідне проаналізувати міжнародно-правовий досвід притягнення до відповідальності в умовах особливих правових режимів. Метою роботи є з’ясування актуальних питань міжнародного досвіду щодо регулювання відповідальності державних службовців. Методологією дослідження є такі методи як метод абстрагування, метод аналізу, метод індукції та індукції, методи формалізації та ідеалізації, порівняльний метод, системного методу та функціонального методу. У результаті дослідження проаналізовано особливості нормативно-правового регулювання механізмів притягнення до відповідальності державних службовців, як в Україні так і в зарубіжних країнах. Зауважено як на загальних засадах притягнення до відповідальності, так і на специфічних засадах даного процесу в умовах особливих правових режимів (режим воєнного та надзвичайного стану).Документ Adaptation of budgetary legislation of Ukraine to the requirements of the European union and the impact of economic risks on the state budget indicators(Financial and credit activity: problems of theory and practice. - 2018. - Volume 4, No. 27. - P. 390–402, 2018) Mishchenko, L. V.; Міщенко, Л. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4906-8287; Chycha, R. P.; Чича, Р. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3267-2840; Yevdokimenko, S. V.; Євдокіменко, С. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2924-6621Україна перебуває на шляху проведення реформи бюджетних відносин, одним із завдань якої є адаптація чинного законодавства до законодавства Європейського Союзу (ЄС) із метою створення європейських умов розвитку країни і бюджетної системи зокрема. Бюджетний контроль — це вид державного фінансового контролю, комплексна і цілеспрямована система економіко-правових заходів уповноважених суб’єктів контролю, спрямована на забезпечення законності та ефективності дій учасників бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження бюджетів, виконання, внесення змін та ухвалення звітів про виконання бюджетів, що становлять бюджетну систему України. З цих позицій назва глави 17 БКУ «Контроль за дотриманням бюджетного законодавства» визначає не сутність державного фінансового контролю, а його мету. Повноваження суб’єктів контролю, які встановлюються цією главою, мають переважно дублюючий характер, а чинний розділ 5 БКУ, хоч і встановлює види порушень бюджетного законодавства і заходи впливу за ці порушення, містить неточності та пробіли у формулюванні правових норм щодо проведення бюджетного контролю. Нереалізованість на нормативному рівні принципів бюджетного контролю спричиняє вчинення бюджетних правопорушень. За звітами Рахункової палати під час проведення контрольних заходів щодо ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення діяльності та виконання повноважень державними органами було виявлено понад 23 млн грн використаних із порушенням вимог чинного законодавства, і майже 313 млн грн — неефективно. За розрахунками, державним бюджетом недотримано надходжень на суму майже 0,6 млн грн і перераховано до бюджетів із перевищенням установлених термінів — 10,3 млн гривень. Отже, система бюджетного контролю потребує вдосконалення шляхом визначення сучасної концепції його організації і внесення відповідних змін у чинне законодавство. З цією метою було вивчено досвід закордонних країн, який свідчить про доцільність упровадження нової сучасної концепції бюджетного контролю, орієнтованої на попередній і поточний бюджетний контроль.