Наукові публікації (Scientific publications). УДК 159.9(045)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 1274
  • Документ
    Основні концепції емоцій та їхня роль у соціалізації під час трудової діяльності особистості
    (Габітус. – 2024. – Вип. 58. – С. 65-68, 2024) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.
    Емоції – це невід’ємний складник людського життя, що суттєво впливає на наше сприйняття світу, поведінку та взаємодію з іншими людьми. Стаття ґрунтується на аналізі наукових публікацій із психології, соціології та педагогіки. Досліджуються основні концепції емоцій, такі як теорія еволюції емоцій, теорія когнітивної оцінки та теорія нейропсихології емоцій. Визначено, емоції відіграють важливу роль у соціалізації особистості під час трудової діяльності, адже вони впливають на мотивацію та продуктивність – позитивні емоції, такі як радість, задоволення та ентузіазм, стимулюють робочий процес, збільшуючи працездатність та креативність, натомість негативні емоції, такі як страх, тривога та гнів можуть мати демотивуючий вплив; на характер взаємодії з іншими людьми – емоції впливають на нашу комунікацію, співпрацю та формування стосунків із колегами. Позитивні емоції сприяють створенню атмосфери, відкритому спілкуванню та згуртованості в колективі; на створення атмосфери на робочому місці – емоційне тло робочого середовища може бути позитивним або негативним, що залежить від емоцій, переважаючих у ньому. Позитивна атмосфера сприяє кращій комунікації, співпраці та задоволеності працею. Зазначено, що розуміння концепцій емоцій та їхньої ролі у соціалізації особистості під час трудової діяльності дає можливість усвідомлювати свої емоції. Розуміння власних емоцій допомагає краще контролювати їх та використовувати для досягнення поставлених цілей. Управління своїми емоціями впливає на розвиток емоційного інтелекту, що дає можливість учитися керувати своїми емоціями, не даючи їм змоги негативно впливати на робочий процес, створювати позитивну атмосферу в робочому колективі, тобто співпраця, взаємоповага та підтримка сприяють формуванню сприятливого емоційного тла в робочому середовищі. На нашу думку, незначна увага приділяється розвитку емоційного інтелекту. На етапі фахової підготовки потрібно навчити майбутніх фахівців розуміти та управляти своїми емоціями, що може допомогти краще взаємодіяти з іншими людьми та досягати успіху в роботі. Управління емоціями також заслуговує більшої уваги науковців. Існують різні методи та техніки управління емоціями, які можуть допомоги зберегти спокій. Резюмовано, що емоції – це потужний інструмент, який може як сприяти, так і заважати успішній соціалізації особистості під час трудової діяльності. Розуміння та управління своїми емоціями, а також створення позитивної атмосфери в робочому колективі є ключовими чинниками успішної професійної діяльності та особистої реалізації.
  • Документ
    Особливості проявів агресивності чоловіків та жінок у різних вікових групах: дослідження структурних компонентів
    (Перспективи та інновації науки. - 2024. - № 4(38). - С. 977-991, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.
    Визначено структурні особливості проявів агресивності у чоловіків та жінок в різних вікових групах. Проведено аналітичне розмежування термінів «агресія» і «агресивність». Наголошено, що структури агресивності відрізняються у різних статевих та вікових групах, поряд з цим, результати доводять хибність твердження стосовно того, що чоловіки в цілому є більш агресивними, ніж жінки.
  • Документ
    Типові психологічні профілі працівників поліції(за результатами застосування опитувальника міні-мульт)
    (Вісник Національного університету оборони України. – 2024. – № 2 (78). – С. 7-17, 2024) Барко, В. І.; Barko, V. I.; Барко, В. В.; Barko, V. V.; Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.
    Стаття присвячена проблематиці вивчення й аналізу індивідуально-особистісних психологічних профілів працівників поліції, отриманих на основі багаторічного дослідження із застосуванням адаптованої авторами українськомовної психодіагностичної методики «Міні-Мульт», розробленої І. Кінканнон. Представлені в статті результати містять описання різних типів індивідуально-особистісних профілів, які характеризуються як сприятливі, менш сприятливі і несприятливі для службової діяльності в системі Національної поліції України залежно від типологічних особливостей, специфіки провідних тенденцій, властивостей мислення, комунікації, типу реакції на стрес тощо. Встановлено, що майже половина з описаних профілів притаманна успішним поліцейським з високим рівнем психологічно придатності до діяльності, така сама частка властива менш успішним поліцейським з проміжним рівнем психологічної придатності до діяльності, і лише незначна частка –неуспішним працівникам поліції з низьким рівнем готовності до службової діяльності. Показано, що за результатами виконання даного опитувальника психологи можуть робити обґрунтовано висновки щодо ступеня придатності особи до професійної діяльності, а також щодо призначення на посади і можливостей індивідуального і професійного розвитку працівників поліції.
  • Документ
    Психологічні особливості прояву бойового стресу у військовослужбовців залежно від досвіду ПТСР
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 304-307, 2024) Шевчук, А. А.; Shevchuk, A. A.
    Подано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей прояву бойового стресу у військовослужбовців залежно від досвіду ПТСР. Окреслено психологічні наслідки й взаємозв’язки факторів впливу. Експериментально доведено, що військовослужбовці з ознаками ПТСР мають вищий рівень гострих стресових розладів, сильніше реагують на емоційні стрес-фактори, мають вищий рівень особистісної тривожності, яка підсилює ситуативну тривожність, а також їм важче відволікатися від військових ситуацій.
  • Документ
    Мотиваційні чинники вступу на службу до територіальної оборони України
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 303-304, 2024) Ступницька, О. Г.; Stupnytska, O. H.
    Проаналізовано мотиваційну готовність українських добровольців сил територіальної оборони та військовослужбовців зарубіжжя до вступу на військову службу під час війни. Розглянуто чинники, що впливають на мотивацію військових до служби.
  • Документ
    Ціннісно-смислова сфера учасників бойових дій
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 298-300, 2024) Гудкова, А. В.; Hudkova, A. V.
    Наголошено, що досвід участі в бойових діях зумовлює зміну ціннісної сфери учасників бойових дій, їх життєвих смислів, трансформацію вже сформованої системи цінностей, актуалізує комплекс специфічних потреб. Реструктуризація ціннісно-смислової сфери може мати як конструктивний, так і деструктивний розвиток. Конструктивний розвиток формує адаптивність до екстремальних умов несення служби та є причиною посттравматичного зростання. Деструктивний розвиток формує дезадаптивність учасників бойових дій, є причиною психофізіологічних порушень та втрати сенсів.
  • Документ
    Деякі питання оцінки ефективності реінтеграції ветеранів
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 287-289, 2024) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.
    Окреслено актуальні питання щодо оцінки ефективності реінтеграції ветеранів війни, повернення їх до повноцінного мирного життя. Вказано на необхідність комплексної оцінки, яка враховує всі сфери життя колишніх військових, а також на проведення моніторингу. Зазначено, що одним з основних критеріїв такої оцінки може бути «якість життя» ветеранів.
  • Документ
    Аксіологічна компетентність як психологічний корелят резилієнтності працівників поліції
    (Габітус. - 2024. - Вип. 57. - С. 287-292, 2024) Большакова, А. М.; Bolshakova, A. M.; Дубінін, Д. О.; Dubinin, D. O.
    Стаття присвячена вивченню аксіологічної компетентності як психологічного кореляту резилієнтності працівників поліції. Резилієнтність визначено як особистісну якість, що забезпечує здатність запобігати дезадаптації у складних ситуаціях, розвиватися навіть під впливом стресових обставин, попереджати та долати наслідки психотравмуючих впливів. Аксіологічну компетентність визначено як здатність розуміти, цінувати й оцінювати цінності, вибирати дії та приймати рішення, які відповідають цінностям, впливати на свої власні ціннісні орієнтації і поведінку на основі цих цінностей. Показано, що аксіологічна компетентність є системною особистісною якістю.
  • Документ
    Соціально-психологічні наслідки перебування в полоні
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 285-287, 2024) Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.
    Здійснено аналіз психологічних чинників, що впливають на рівень травматизації людей, які перебувають у полоні. Виокремлено низку соціально-психологічних наслідків для психіки і поведінки людей як і мають досвід перебування в полоні.
  • Документ
    Оновлення підходів до професійної підготовки поліцейських під час воєнного стану
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 283-285, 2024) Джагупов, Г. В.; Dzhahupov, H. V.
    Підкреслено, що професійна підготовка персоналу Національної поліції повинна бути спрямована на формування та вдосконалення у правоохоронців навичок необхідних для виконання професійно-важливих завдань підвищеного рівня екстремальності.
  • Документ
    Особливості надання психологічної допомоги учасникам бойових дій на етапі відновлення
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 276-278, 2024) Мілорадова, Н. Е.; Miloradova, N. E.
    Розглянуто особливості надання психологічної допомоги учасникам бойових дій з урахуванням особистісних змін військовослужбовців під впливом дії правил війни на їх поведінку та комунікацію.
  • Документ
    Психологічні особливості професійної діяльності поліцейських на деокупованих територіях
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 274-276, 2024) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.
    Описано специфіку професійної діяльності поліцейських на деокупованих територіях. Наведено дані щодо військових злочинів на окупованих територіях. Показано специфіку отримання населенням деокупованих територій допомоги поліцейських.
  • Документ
    Підлітки і війна: психологічна допомога
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 271-273, 2024) Гавриш, В. І.; Havrysh, V. I.
    Розглянуто особливості психології підлітків під час війни, фактори що впливають на їхнє психологічне здоров’я. Запропоновані рекомендації щодо підтримки та допомоги підліткам у цій складний ситуації.
  • Документ
    Провідні ознаки насильства стосовно дітей
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 263-266, 2024) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.
    Представлено загальні індикатори, які проявляються в переживаннях і поведінці дитини, яка потерпає від насильства. Наведено основні ознаки того, що дитина стала жертвою сексуального насильства.
  • Документ
    Кібернасильство як фактор психологічної та соціальної небезпеки для особистості дітей і підлітків
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 259-260, 2024) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.; Ільніцька, Я. О.; Ilnitska, Ya. O.
    Обґрунтовано актуальність проблеми кібернасильства відносно неповнолітніх; надано соціальну та психологічну характеристику дітей і підлітків, які відносяться до групи ризику. Показано прийоми, за допомогою яких неповнолітніх залучають до кібернасильства.
  • Документ
    Стресостійкість як складова психологічного благополуччя особистості
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 249-251, 2024) Думенко, М. В.; Dumenko, M. V.
    Розглянуто особливості структури психологічного благополуччя особистості та значення стресостійкості для його підтримки на оптимальному рівні.
  • Документ
    Соціальний інтелект у контексті поліцейської діяльності
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 247-249, 2024) Усик, К. М.; Usyk, K. M.
    Розглянуто соціальний інтелект як здатність до розуміння оточуючих людей та грамотного вибудовування взаємин. Зазначено роль соціального інтелекту. Підкреслено, що у ракурсі поліцейської діяльності соціальний інтелект сприяє успішній професійній адаптації, підвищенню впевненості в собі, розвитку комунікативної компетентності, перешкоджає проявам девіантної і емоційного вигоряння. Соціальний інтелект є істотним ресурсом підвищення стійкості поліцейських до стресу.
  • Документ
    Феномен психологічної розумності у новітніх дослідженнях
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 245-247, 2024) Резнік, К. О.; Reznik, K. O.
    Представлено наукові ракурси дослідження психологічної розумності у сучасних психологічних розвідках. Подано психологічну розумність як здатність людини бачити взаємозв’язки між думками, почуттями та діями людей з метою пізнання значень і причин їх досвіду та поведінки.
  • Документ
    Ресурсний підхід у сучасних психологічних дослідженнях
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 243-245, 2024) Олексин, М. О.; Oleksyn, M. O.
    Відзначено, що ресурсами є те, що є цінним для людини та допомагає їй адаптуватися до стресових ситуацій. Психологічна ресурсність особистості виявляється у її здатності саморозвиватися, умінні бути компетентною у життєвих та професійних питаннях, автономною у прийнятті рішень, самодостатності у доланні складних життєвих ситуацій, умінні підтримувати та надихати інших, бути творчою та досягати успіху.
  • Документ
    Психокорекційна робота з розвитку емоційного та соціального інтелектів поліцейських
    (Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 241-242, 2024) Бутенко, М. В.; Butenko, M. V.
    Розглянуто основні психологічні аспекти роботи поліцейського та важливі властивості особистості, які забезпечують виконання ним службових обов’язків на високому рівні. Зазначено негативні наслідки, які виникають під час професійної діяльності, шляхи психокорекційної роботи над для підвищення рівня емоційного та соціального інтелекту.