Перегляд за Автор "Muzychuk, E. O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Публікація Адміністративно-правове регулювання меж запобігання та протидії корупції в публічній службі(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 2. - С. 106-113, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукЗазначено, що протидія корупції в публічній службі вимагає нормативно-правового закріплення та організаційного втілення меж запобігання корупційним проявам. Окреслено проблемні аспекти меж запобігання та протидії корупції в публічній службі. Крізь призму детального вивчення досвіду США та поглядів вітчизняних науковців-адміністративістів сформовано окремі напрями вдосконалення адміністративно-правового регулювання меж запобігання та протидії корупції в публічній службі.Публікація Адміністративно-правові засади кадрового забезпечення Національної поліції України(Адміністративне право та процес: актуальні проблеми та шляхи вирішення : тези доп. учасників наук.-практ. семінару (м. Харків, 21 лют. 2020 р.). - Харків, 2020. - С. 78-80, 2020) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукРозглянуто проблематику удосконалення діяльності кадрових підрозділів Національної поліції України.Публікація Адміністративні форми та методи запобігання та протидії корупційним проявам у публічній службі(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2023. – № 2 (29). – С. 189-199, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУ статті зазначено, що форми адміністративної діяльності, як і форми управлінської діяльності, знаходять своє втілення у діяльності суб’єктів, наділених державно-владними повноваженнями, які виступають обов’язковими учасниками адміністративно-правових відносин, у межах яких і реалізується адміністративна діяльність. Зазначено, що при визначенні конкретних адміністративних форм доцільно спиратись на особливості діяльності конкретних суб’єктів запобігання і протидії корупції, до кола яких нами віднесено Верховну Раду України, Кабінет Міністрів України, Національне агентство з питань запобігання корупції, органи прокуратури України, Державне бюро розслідувань, місцеві та апеляційні суди, Верховний суд України, Вищий антикорупційний суд України. Сформовано авторський підхід до класифікації методів протидії корупції на публічній службі, зокрема за характером впливу ми поділяємо методи на превентивні заходи, а також репресивні заходи; за критерієм охоплення на ті, що діють на індивідуальному рівні, а також на ті, що стосуються всієї системи публічної служби; за часовими короткострокові та довгострокові заходи; за спрямованістю внутрішні, а також зовнішні; залежно від місця та ролі у міжнародній діяльності участь у міжнародних антикорупційних ініціативах, прийняття міжнародних стандартів протидії корупції, співробітництво з іншими країнами у сфері запобігання та протидії корупції; за організаційною ознакою створення незалежних антикорупційних органів або служб, розробку етичних кодексів для публічних службовців, проведення антикорупційних навчань та тренінгів, створення механізмів звітності та перевірки фінансових декларацій, встановлення ефективних інструментів контролю за дотриманням етичних норм. Виокремлено перспективні напрямки вдосконалення адміністративних форм та методів протидії корупційним проявам у публічній службі, до яких віднесено оптимізацію штатів центральних апаратів органів державної влади, впровадження діджиталізованого, прозорого з максимальною фіксацією на всіх етапах конкурсного відбору на посади публічних службовців, впровадження електронного урядування та електронних сервісів.Публікація Актуальні проблеми та напрямки вдосконалення системи протидії корупції у публічній службі(Форум права. - 2023. - № 3(76). - С. 79-86, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукВизначено актуальні проблеми і напрямки вдосконалення системи протидії корупції у публічній службі. Показано, що оптимізація системи суб’єктів, які беруть участь у протидії корупції в публічній службі, потребує реалізації конкретних напрямків вдосконалення. Ці заходи спрямовані на досягнення таких важливих цілей, як зменшення рівня корупції та підвищення прозорості та ефективності у функціонуванні публічної служби взагалі. До цих напрямків вдосконалення відносяться поліпшення законодавчої бази, впровадження ефективного механізму міжвідомчої співпраці і координації, а також активне залучення громадськості до процесу протидії корупції. Здійснення цих заходів може суттєво сприяти покращенню боротьби з корупцією в публічній службі та забезпечити більш прозорий та ефективний функціонування державних органів.Публікація Громадянське суспільство у правовій і демократичній державі (на прикладі Стародавнього Риму)(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. VIII Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 6 груд. 2019 р.). – Харків: ХНУВС, 2019. – С. 232-234, 2019) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукАвтор зазначив, що саме на основі прикладу Стародавнього Риму почали будувати свої демократичні, правові суспільства європейські країни Нового та Новітнього часу. З античності багато засобів і речей взяла собі Велика французька та англійська революції. А вже опираючись на античний, французький та британський досвіди, засновники Сполучених Штатів Америки збудували найбільш могутню в історії правову, розвинену демократичну державу, яскравий світ величі якої, торкається й України, надаючи нам відмінний приклад, і допомагаючи українцям торувати свій шлях до європейського майбутнього.Публікація До питання ефективності діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану(Наше право. - 2024. - № 2. - С. 323-328, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУ межах даної статті здійснено комплексний аналіз ефективності діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану. Проаналізовано реформи в системі Національної поліції України, спрямовані на підвищення прозорості її діяльності, забезпечення боротьби з корупцією та вдосконалення взаємодії з громадськістю. Розглянуто інституційні та організаційні перетворення, що вплинули на здатність поліції забезпечувати публічну безпеку та порядок, попереджати злочинність та ефективно протидіяти широкому колу загроз у різних сферах життєдіяльності суспільства. Висвітлено виклики, з якими стикається Національна поліція України в умовах воєнного стану, економічної нестабільності та зростання соціальних проблем. Зазначено, що особливого значення ефективність діяльності поліції набуває в умовах воєнного стану. У таких умовах поліція повинна бути здатною оперативно реагувати на внутрішні загрози, підтримувати публічну безпеку та порядок та забезпечувати координацію з військовими структурами. Виклики воєнного стану підвищують ризики злочинності, соціальної дестабілізації та паніки серед населення, тому поліція має діяти чітко, рішуче та професійно.Публікація До питання удосконалення адміністративного законодавства у сфері протидії корупційним проявам у публічній службі(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VII Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 9-10, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукНаголошено на необхідності внесення дієвих змін до нормативно-правових актів, які становлять основу чинного законодавства у сфері регулювання публічної служби та процесів запобігання та протидії корупції. Запропоновано зміцнення незалежних антикорупційних органів на рівні нормативно-правового регулювання їх діяльності, вдосконалення правил декларування доходів і майна, створення ефективних механізмів розслідування корупційних діянь, а також підвищення правової свідомості населення.Публікація Доброчесність державних службовців(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 28 жовт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 135-136, 2022) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУзагальнено основні фактори, які сприяють появі корупції та її функціонуванню, а також ускладнюють її викорінення: недостатній рівень доброчесності окремих службовців, зловживання владою, відсутність критичного ставлення більшості громадян до проявів побутової корупції та сприйняття незаконного матеріального заохочення як дієвого інструмента для вирішення питань. Зазначено, що для спонукання тих державних чиновників, які не бажають добровільно демонструвати свою доброчесність, було запроваджене обов’язкове електронне декларування їхніх статків і майна. Окрім цього, в Україні активним чином реалізовуються методи цифровізації державних послуг за для підвищення прозорості цих процесів.Публікація Дотримання та удосконалення цивільного нагляду за сектором безпеки і оборони держави в умовах воєнного стану(Міжнародна та національна безпека: теоретичні і прикладні аспекти : матеріали VІІІ Міжнар. наук.- практ. конф. (м. Дніпро, 15 берез. 2024 р.) : у 2-х ч. – Дніпро : ДДУВС, 2024. – Ч. І. – С. 117-118, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукРозглянуто проблемні питання дотримання та удосконалення цивільного нагляду за сектором безпеки і оборони держави в умовах воєнного стану.Документ Діяльність антикорупційних органів України в умовах воєнного стану: значення та напрями вдосконалення(Європейські перспективи. - 2024. - № 3. - С. 322-326, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.У статті зазначено, що боротьба з корупцією є одним із найбільших викликів для України з моменту здобуття незалежності. Незважаючи на проведені реформи, корупція продовжує залишатися однією з найбільших перешкод на шляху до економічного та політичного розвитку країни. Зазначено, що ефективна діяльність незалежних антикорупційних органів має надзвичайно важливе значення для України з огляду на низку ключових причин: корупція є одним із найбільших викликів, що перешкоджають розвитку країни; боротьба з корупцією є ключовою умовою для євроінтеграції України та розвитку міжнародної співпраці; низький рівень довіри громадян до державних інституцій значною мірою зумовлений поширенням корупції. Наголошено, що особливого значення діяльність антикорупційних органів набуває в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну: в умовах воєнного стану державні інституції зазнають значного тиску, і будь-які прояви корупції можуть значно послабити здатність уряду ефективно функціонувати; антикорупційні органи можуть відігравати важливу роль в ході післявоєнного відновлення, забезпечуючи справедливий і прозорий розподіл коштів, щоб уникнути зловживань і недопущення корупційних практик; діяльність антикорупційних органів є важливим елементом для зміцнення морального духу населення; діяльність незалежних антикорупційних органів є важливою для забезпечення стійкості державних інституцій. У контексті напрямів удосконалення діяльності антикорупційних органів звернено увагу на необхідність підвищення рівня їх незалежності та захисту від політичного тиску; підвищення рівня прозорості та підзвітності антикорупційних органів; обмін досвідом з міжнародними партнерами та впровадження кращих практик з інших країн.Публікація Забезпечення академічної автономії закладів вищої освіти(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 357-359, 2020) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукЗазначено, що незважаючи на ті відносні успіхи, які були досягнуті в результаті впровадження у вітчизняну освітню систему частини норм та стандартів розвинених країн Заходу, що супроводжувалось закріпленням принципів академічної автономії у законодавстві, система вищої освіти все ще потребує нових і рішучих змін. Отмечено, что, несмотря на те относительные успехи, которые были достигнуты в результате внедрения в отечественную образовательную систему части норм и стандартов развитых стран Запада, что сопровождалось закреплением принципов академической автономии в законодательстве, система высшего образования все еще требует новых и решительных изменений. It is noted that, despite the relative success that has been achieved as a result of the introduction of part of the norms and standards of developed Western countries into the domestic educational system, which was accompanied by the consolidation of the principles of academic autonomy in legislation, the higher education system still requires new and decisive changes.Документ Зарубіжний досвід протидії корупційним проявам у сфері публічної служби та можливості його використання в Україні(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 черв. 2022 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2022. - С. 51-52, 2022) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.Констатовано, що перейняття успішного досвіду розвинутих держав з протидії корупції на публічній службі є ключовим для економічного розвитку, зміцнення правової системи, підвищення довіри громадян до державних інституцій, дієвості міжнародної співпраці.Документ Корупційні ризики у діяльності публічних службовців: сутність та напрямки подолання(Наше право. - 2022. - № 4. - С. 198-203, 2022) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.У статті зазначено, що на сьогоднішній день в Україні здійснюється низка заходів у сфері запобігання та протидії корупції, більша частина з яких направлена саме на запобігання корупції, як і в більшості країн Європи. Наголошено, що корупція поступово продовжує своє функціонування і розповсюдження у державному апараті України, незважаючи на зміни у законодавстві. Негативний вплив корупційних діянь на формування громадянського суспільства в Україні стає більш відчутним та на сьогодні становить значну загрозу національній безпеці держави. Корупція перешкоджає проведенню соціально-економічних реформ, посилює соціальну нерівність громадян, нарощує соціальну напругу у суспільстві, порушує основні засади соціальної справедливості. Зауважено, що незважаючи на те, що в Україні за останні 8 років було створено нові антикорупційні органи та навіть антикорупційний суд, сформовано Національне агентство з питань державної служби, відкрито конкурси на всі посади державної служби, впроваджено антикорупційні програми, залучено до антикорупційної діяльності представників громадськості, боротьба із корупцією за цей час не стала успішнішою ні у кількісному, ні у якісному вимірі, про що свідчать дані статистики. Зазначено, що наявний в державі суспільний запит на подолання корупції й злочинності загалом потребує від вітчизняної правоохоронної системи ефективної відповіді задля втілення нових підходів до протидії злочинності та перебудови філософії правоохоронної діяльності. В основі такої перебудови лежить вдосконалення системи виявлення та подолання корупційних ризиків, які можуть виникнути в діяльності публічних службовців, а також усунення умов та причин виникнення цих ризиків. Під корупційним ризиком ми розуміємо як відповідний факт (дію, стан), який створює умови для вчинення корупційних правопорушень особами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування. До основних напрямків подолання корупційних ризиків у діяльності публічних службовців віднесено підвищення моральноетичної культури публічних службовців, забезпечення прозорості та відкритості процесу прийняття рішень публічними службовцями, заохочення етичної поведінки, адекватні механізми підзвітності.Публікація Науковий висновок Харківського національного університету внутрішніх справ до проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» (реєстр. № 9036 від 20.02.2023)(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Коваленко-Марченкова, Є. В.; Kovalenko-Marchenkova , Ye. V.; Чепік-Трегубенко, О. С.; Chepik-Trehubenko , O. S.; Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард Музичук; Костянтин БугайчукРозглянуто проблему забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, які мають дітей, у частині пом’якшення відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень та незастосування до них адміністративного арешту.Публікація Науковий висновок Харківського національного університету внутрішніх справ до проєкту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження адміністративної відповідальності за порушення комендантської години в умовах дії воєнного стану» (реєстр. № 7553 від 12.07.2022)(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Нікітін, А. А.; Nikitin, A. A.; Федосова, О. В.; Fedosova, O. V.; Галкіна, О. М.; Halkina, O. M.; Іванцов, В. О.; Ivantsov, V. O.; Абламська, В. В.; Ablamska, V. V.; Сиромятнікова, М. В.; Syromiatnikova, M. V.; Прібиткова, Н. О.; Pribytkova, N. O.; Устименко, О. С.; Ustymenko, O. S.; Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Костянтин Бугайчук; Valerii Sokurenko; Едуард Музичук; Наталія Прібиткова; Вікторія Абламська; Olena Fedosova; Іванцов ВолодимирЗазначено, що запровадження адміністративно-деліктних підстав притягнення до адміністративної відповідальності за порушення комендантської години дозволить усунути реальну загрозу життю і безпеці осіб, інтересам суспільства або держави, сприятиме підвищенню обороноздатності, а також забезпеченню громадського порядку під час дії воєнного стану.Публікація Перспективи вдосконалення адміністративного законодавства, що регулює протидію корупційним проявам у публічній службі(Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 299-304, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукВстановлено, що корупція є однією з найбільших загроз суспільству, економіці та демократії. Корупційні прояви стають особливо небезпечними, коли укорінюються у державних структурах. Обґрунтовано твердження про те, що неефективність протидії корупційним проявам може призвести до погіршення іміджу України на міжнародній арені. Це може вплинути на сприйняття країни як надійного партнера для іноземних інвестицій, туризму та взагалі міжнародних відносин. Визнано, що покращення умов функціонування таких антикорупційних органів, як Національне антикорупційне бюро України, Спеціалізована антикорупційна прокуратура та Національне агентство з питань запобігання корупції, може позитивно позначитися на протидії корупційним проявам у державі. Якщо ці органи функціонують ефективно, тоді вони можуть забезпечити незалежне розслідування корупційних правопорушень.Публікація Правові засади протидії корупційним проявам у публічній службі та місце серед них адміністративно- правових норм(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2024. – № 1 (31). – С. 419-428, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУ статті зазначено, що адміністративно-правові норми відіграють важливу роль у протидії корупції у публічній службі в Україні. Ці норми встановлюють правила поведінки, процедури та відповідальність публічних службовців у сфері протидії корупційним правопорушенням. Наголошено, що правовий статус публічних службовців визначається саме в адміністративній галузі права. Це охоплює такі аспекти, як статус посадових осіб, регулювання процедур звільнення, пенсійного забезпечення, соціального захистута інших питань, пов’язаних із їх професійною діяльністю. Наведено та проаналізовано низку нормативно-правових актів, за допомогою яких здійснюється правовий регулюючий вплив у межах протидії корупційним проявам у публічній службі. Водночас висвітлено думки, тези, твердження та наукові погляди вчених у сфері права на проблематику даної статті. Сформовано та надано авторські судження щодо можливих напрямків удосконалення адміністративно-правового регулювання досліджуваної сфери суспільних відносин.Документ Правові засади протидії корупційним проявам у публічній службі та місце серед них адміністративно-правових норм(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 38-39, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.Доведено, що адміністративно-правові норми займають центральне місце у правових актах, спрямованих на протидію корупційним проявам у публічній службі. Вони визначають правила поведінки публічних службовців, контрольні механізми та відповідальність за порушення антикорупційних норм, сприяючи побудові чесної та прозорої системи публічної служби.Публікація Протидія корупції в органах державної влади та способи її вдосконалення(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 3 груд. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 124-126, 2021) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукРозглянуто проблематика існування і широкого розповсюдження корупції в Україні. Проаналізовано реальні кроки у сфері запобігання та протидії корупційним проявам у публічній службі, які й надалі повинні залишатися першочерговим завданням з боку керівництва держави.Документ Система суб’єктів протидії корупційним проявам в Україні(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24 трав. 2024 р.). – Суми: СФ ХНУВС, 2024. – С. 398-400, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.Відзначено, що подолання корупції є складним і тривалим процесом, що вимагає системного підходу та постійного вдосконалення. Недоліки існуючої системи суб'єктів протидії корупційним проявам в Україні потребують комплексного вирішення, що включає покращення координації, забезпечення незалежності, реформування судової системи, підвищення ступеня захищеності викривачів.