Техніка. Технічні науки. Інформаційні технології (Machinery. Engineering. Information Technology)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Техніка. Технічні науки. Інформаційні технології (Machinery. Engineering. Information Technology) за Автор "Boiko, S. M."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Unmanned aerial vehicles. Perspectives. Management. Power supply: Multi-authored monograph(Warsaw, 2019. - 100 p., 2019) Holovenskiy, V. V.; Головенський, В. В.; Shmelova, T. F.; Шмельова, Т. Ф.; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Tymochko, O. I.; Boiko, S. M.; Khebda, A. S.; Chyzhova, L. I.; Чижова, Л. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4105-1520; Kirukhina, M. V.У монографії аналізуються можливі варіанти енергопостачання та управління безпілотними літальними апаратами. Також розглядається питання прийняття рішення оператором безпілотного літального апарату при управлінні у надзвичайних ситуаціях. Рекомендується для фахівців, аспірантів і студентів за спеціальностями 141 - «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 173 - «Авіоніка» та інших суміжних спеціальностей.Документ Аспекти використання штучних нейронних мереж у сучасних тренажерних системах «екіпаж-вертоліт-середовище»(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 2, ч. 1. - С. 26-30, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Журід, В. І.; Zhurid, V. I.; Ємець, В. В.; Yemets, V. V.; Москалик, В. М.; Moskalyk, V. M.; Гусарова, О. В.; Husarova, O. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9823-0044Досліджено питання покращення тренажерної бази для підготовки та підвищення кваліфікації пілотів вертольотів. Зазначено, що режими роботи авіаційних тренажерів, а особливо тренажерних систем «екіпаж-вертоліт-середовище», мають дуже складну і розгалужену структуру, а технологічні процеси дуже складні і залежать від багатьох факторів. Запропоновано використання штучних нейронних мереж у сучасних тренажерних системах «екіпаж-вертоліт-середовище».Документ Аспекти модернізації авіоніки вертольотів МІ-2 та МІ-8 додатковою індикацією польотної інформації(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 6, ч. 2. - С. 12-16, 2020) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Шахова, О. В.; Shakhova, O. V.Зазначено, що безпека польотів є комплексним поняттям, що стосується всієї авіаційної транспортної системи, що визначає здатність виконувати польоти без загрози для життя і здоров’я людей. Натепер широко застосовуються пристрої, що сигналізують про небезпечні зближення вертольоту з перешкодами, сигнали, які перетворюються у відповідні звукові та візуальні попередження. Їх розвиток іде насамперед у напрямку підвищення точності вимірювань і швидкості змін показників датчиків. З технічної точки зору раннє попередження критичних ситуацій здійснюється шляхом виведення на екран багатофункціонального індикатора даних, що потребує часу на сприйняття інформації пілотом вертольоту. Обґрунтовано необхідність подальшої модернізації авіоніки вертольотів додатковою індикацією польотної інформації. Запропоновано створення додаткової світлодіодної індикації систем раннього попередження критичних ситуацій під час пілотування вертольотом.Документ До питання льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів залежно від сфери їх упровадження(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 6, ч. 2. - С. 7-11, 2020) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Журід, В. І.; Zhurid, V. I.; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Ємець, В. В.; Yemets, V. V.Відзначено, що зважаючи на різноманітні задачі та специфіку умов застосування безпілотних літальних апаратів у різних сферах застосування, виникає необхідність урахування особливостей та специфіки льотної експлуатації тих чи інших типів безпілотних літальних апаратів під час виконання завдань у нових сферах застосування. Зауважено, що певну роль у льотній експлуатації безпілотних літальних апаратів відіграє людський фактор, який теж слід ураховувати. Обґрунтовано необхідність подальшого вивчення питання льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів у залежності від сфери їх упровадження. Запропоновано надалі, під час формування підходів до льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів ураховувати не тільки специфіку їх експлуатації, а і людський фактор у залежності від сфери впровадження різних типів безпілотних літальних апаратів.Документ Особливості розвитку експлуатації повітряних суден малої авіації в контексті регіональних перевезень(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2023. – Т. 34 (73), № 5. - С. 10-15, 2023) Бойко , С. М.; Boiko, S. M.; Котов, О. Б.; Kotov, O. B.; Іщенко, С. О.; Ishchenko, S. O.; Гладкий , Ю. М.; Hladkyi , Yu. M.; Шарипенко , Ю. В.; Sharypenko, Yu. V.; Гвоздік, С. Д.; Hvozdik, S. D.Стаття присвячена питанням синтезу підходів розбудови застосування повітряних суден малої авіації, у тому числі вертольотів в регіональному аспекту на теренах України. Визначено основні вимоги, що пред’являються до повітряних суден, які допускаються до польотів. Акцентовано увагу на те, що урядові та неурядові міжнародні організації в межах своєї компетенції реалізують взаємодію з ІСАО, проводячи в регіони її політику та стандарти, що стосуються діяльності цивільної авіації. Відповідно, зазначені організації здійснюють допомогу в тих питаннях, які виникають у ході діяльності міжнародної цивільної авіації через особливості того чи іншого регіону.Документ Перспективи розвитку безпілотних літальних апаратів для застосування у складі спеціальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки (м. Харків, 15 трав. 2020 р.). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 360-361, 2020) Заливчий, О. С.; Zalyvchyi, O. S.; Коваль, І. М.; Koval, I. M.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-2202Зазначено, що стан оснащення силових формувань спеціальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України роботизованою та безпілотною технікою є загалом недостатнім. Перш за все оснащення безпілотними літальними апаратами потребують підрозділи поліції з метою попередження, виявлення або фіксування правопорушення; охорони громадської безпеки і власності; забезпечення безпеки осіб; забезпечення громадської безпеки і порядку. Запропоновано сконцентрувати зусилля на розробку вітчизняних безпілотних літальних апаратів, які б задовольняли спецпідрозділи МВС України своїми тактико-технічними характеристиками.Документ Проблематика авіаційної безпеки під час експлутації безпілотних літальних апаратів(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 6. - С. 5-8, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Гусарова, О. В.; Husarova, O. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9823-0044Розглянуто питанням безпеки застосування та експлуатації безпілотних літальних апаратів, що є серйозною науково-технічною проблемою в контексті забезпечення безаварійного застосування БПЛА, що виключає неконтрольоване падіння БПЛА на землю і пов’язане із цим ненавмисне завдання шкоди життю, здоров’ю людей та їхньому майну на землі. Незважаючи на ряд заходів, що вже застосовуються у світі для регулювання питань застосування та експлуатації БПЛА, дрони залишаються загрозою повітряному руху, і з кожним роком це питання стає більш актуальним. Обґрунтовано необхідність подальшого вивчення та вдосконалення питання авіаційної безпеки в контексті льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів та запропоновано надалі у формуванні підходів до проєктування та льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів ураховувати можливість примусового коригування траєкторії їхнього руху з метою попередження авіаційних інцидентів.Документ Підхід до вдосконалення системи керування електричною силовою установкою літального апарату(Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Технічні науки. - 2022. - №6, т. 2. - С. 20-24, 2022) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Рижик, М. М.; Ryzhyk , M. M.Сучасні літальні апарати невід’ємно пов’язані з електронікою, яка забезпечує функціонування всієї авіатранспортної системи. Сучасна авіоніка літальних апаратів являє собою комплекс апаратних та програмних засобів, що є частиною системи автоматичного управління літального апарату та функціонально об’єднує планер з приводом виконавчого органу. Однією з основних функцій сучасної авіоніки є автоматизація процесів керування літальними апаратами, що має на меті забезпечення належного виконання безпечного польоту з найменшою кількістю членів екіпажу. цей факт спонукає до постійного вдосконалення існуючих бортових комплексів авіоніки літальних апаратів. З поміж іншого, адаптивна система керування має визначати динамічні характеристики керованого літального апарату в процесі польоту, оцінку стану функціональних систем літального апарату та формування керуючих сигналів. Пропонується підхід до побудови системи керування літальним апаратом, який передбачає подвійне визначення характеристик досліджуваного об’єкту. Запропоновано структура системи керування літальним апаратом з електричною силовою установкою. На її побудову мали вплив особливості експлуатації електричної силової установки літального апарату, підхід щодо подвійного визначення характеристик літального апарату та принцип подвійного контролю параметрів польоту літального апарату. У роботі запропоновано підхід до вдосконалення адаптивної системи літальних апаратів з електричною силовою установкою.