Перегляд за Автор "Yashchenko, A. M."
Зараз показуємо 1 - 20 з 63
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Criminogenic risks of irregular migration in conditions of armed conflict in Ukraine(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-25, 2021) Lytvynov, O. M.; Литвинов, О. М.; Orlov, Yu. V.; Орлов, Ю. В.; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; Yurtayeva, K. V.; Юртаева, К. В.Метою роботи є осягнення та дослідження вимірів нелегальної міграції, а саме її криміногенних та віктимологічних джерел та її фонового впливу на кримінальні процеси в умовах збройного конфлікту в Україні.Документ Ethno-religious terrorism: essence, dimensions, concept(Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Vol. 4, Num. 4. – P. 244-251, 2018) Orlov, Y. V.; Орлов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1981-0794; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Danylchenko, Yu. B.; Данильченко, Ю. Б.Метою статті є виявлення, опис та пояснення сутності тероризму як загальноцивілізаційного кримінального феномена, характеристик вимірів його відтворення і формування його концепції на цій основі.Публікація Firearms control as an element of criminological security in the concept of transitional justice for Ukraine(Право і безпека. - 2024. - № 2 (93). - С. 76-86, 2024) Orlov, Yu. V.; Орлов, Ю. В.; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; Орлов Юрій Володимирович; Ященко Андрій МиколайовичСтаттю присвячено розробці кримінологічної моделі контролю над обігом вогнепальної зброї в контексті перехідного правосуддя для України. Встановлено, що незаконний обіг вогнепальної зброї закладає довготривалі тенденції погіршення криміногенної обстановки, зокрема в повоєнний період, у перспективі загрожує зміцненням функціоналу організованих злочинних угрупувань, сплеском насильницької кримінальної активності. Запропоновано кримінологічну модель встановлення контролю за обігом вогнепальної зброї, яка передбачає: 1) збереження для цивільних осіб до завершення збройного конфлікту і правового режиму воєнного стану наявного правового режиму обігу вогнепальної зброї; після скасування воєнного стану потрібна виважена легалізація цивільної (короткоствольної) зброї із жорстким контролем, верифікацією та постійним моніторингом; 2) для військовослужбовців (зокрема, звільнених зі служби): а) спеціальний вид звільнення від кримінальної відповідальності за статтями 263 та 410 (в частині привласнення вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових або інших бойових речовин) Кримінального кодексу України за умови пред’явлення для перевірки, реєстрації та видачі дозволу (de lege ferenda); б) отримання дозволу (de lege ferenda) на зберігання вогнепальної зброї (у кількості не більше однієї одиниці на особу) та боєприпасів (у кількості не більше 60 шт.); 3) за порушення умов дозволу зберігання й носіння вогнепальної зброї – кримінальна відповідальність. Підкреслено, що посилення кримінальної відповідальності щодо незаконного придбання, передачі чи збуту вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв в умовах воєнного або надзвичайного стану є прикладом надмірної криміналізації суспільно небезпечних діянь.Документ General principles of coercive medical measure application: concepts and basic criteria(Право і безпека. – 2023. – № 1 (88). – С. 35-43, 2023) Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Досліджено загальні засади застосування примусових заходів медичного характеру та сформульовано висновки, спрямованих на подальший розвиток наукового розуміння персоналізації таких примусових засобів кримінально-правового впливу та вдосконалення практики їх застосування через дотримання судами певних правил чи критеріїв. Зазначено, що застосування примусових заходів медичного характеру передбачає діяльність суду, яка полягає в ухваленні рішення в передбаченій законом формі про призначення одного з примусових заходів медичного характеру, передбачених Кримінальним кодексом України, його продовження або заміну одного на інший на підставі встановлених та обґрунтованих обставин кримінального провадження та права судової дискреції. Встановлено, що одним із недоліків нормативної визначеності загальних засад застосування примусових заходів медичного характеру є відсутність у чинному кримінальному законодавстві України статті, яка б окремо закріплювала такі загальні засади чи правила. У зв’язку з цим висунуто наукову гіпотезу про те, що загальні засади застосування примусових заходів медичного характеру в чинному кримінальному законодавстві України можуть бути представлені такими можливими положеннями. Так, «суд застосовує безстроково один із примусових заходів медичного характеру, передбачених цим Кодексом, з урахуванням характеру і тяжкості вчиненого діяння, стану неосудності або обмеженої осудності особи, характеру і тяжкості захворювання, ступеня небезпечності психічнохворого для себе чи інших осіб, а також інших даних про особу, яка вчинила кримінальне правопорушення або суспільно небезпечне діяння, та положень цього Кодексу». Наголошено, що вони певною мірою лише доповнюють і водночас в окремих аспектах деталізують ключові критерії загальних правил застосування таких примусових засобів кримінальноправового впливу, які визначені у відповідних статтях проєкту нового Кримінального кодексу.Документ Particular Aspects Of Collection, Study And Processing Of Genomic Information, Biomaterials Of Persons And Conduct Of Molecular Genetic Examination In Ukraine (Review Article)(Архів кримінології та судових наук. – 2022. – № 1 (5). – С. 26-44, 2022) Nechyporuk, M.; Kliuiev, О.; Filipenko, N.; Juodkaitė-Granskienė, G.; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.Розглянуто питання організації та проведення експертизи речових доказів біологічного походження( молекулярно-генетичної експертизи), що стають дедалі актуальнішим елементом у кримінальних провадженнях. Наголошено, що вивчення та обробки геномної інформації людини, а також проведення молекулярно-генетичної експертизи у судово-експертних установах досліджували в Україні та за кордоном, можливо розглядати у двох взаємопов’язаних площинах: актуальні проблеми призначення і проведення молекулярно-генетичної експертизи в умовах сучасної правової дійсності; морально-етичні аспекти забезпечення прав людини про використання геномної інформації та біоматеріалу людини. Проведено аналіз практики Європейського Суду з прав людини у сфері використання геномної інформації та біологічного матеріалу людини. Виявлено та обґрунтовано необхідність законодавчого запровадження міжнародних стандартів у процес проведення молекулярно-генетичної експертизи.Документ Realization of the right of rebellion: from the manifestation of democracy to a crime against the state(Baltic Journal of Economic Studies. - 2018. - Vol. 4, No. 5. - P. 233-239, 2018) Orlov, Y. V.; Орлов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1981-0794; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Gladkova, Ye. O.; Гладкова, Є. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4621-1738; ResearcherID: I-7032-2016Мета статті - виявити, описати і пояснити підстави і умови для реалізації права на повстання, відмежувати відповідні демократичні процедури від антидержавних злочинів. Основні результати дослідження полягають у тому, що ми встановили ліберальні і демократичні принципи реалізації права на повстання.Документ Амністія як інструмент забезпечення участі засуджених осіб у захисті суверенітету і державної цілісності України: аналіз окремих законопроєктних ініціатив(Злочинність і протидія їй в умовах війни та у повоєнній перспективі: міждисциплінарна панорама : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 19 квіт. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 96-99, 2024) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.Проаналізовано положення проєкту Закону України «Про амністію у 2024 році у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації для участі у захисті суверенітету і державної цілісності України». Зауважено, що кримінально-правовим наслідком застосування амністії може бути повне або часткове звільнення від відбування покарання, а не скасування невідбутої частини покарання засудженим.Документ Відмова від кримінальної відповідальності як антонімічний каральному примусу інший засіб реагування на порушення кримінально‑правових заборон(Наступність у кримінальному праві: матеріали наук. конф. до 70-річчя проф. Ю. В. Бауліна (м. Харків, 8 верес. 2023 р.). – Харків : Право, 2023. – С. 218-223, 2023) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.В контексті реалізації ідеї наступності в кримінальному праві сфокусовано увагу фахівців на проблематиці збереження у проекті нового Кримінального кодексу України норм про «звільнення від кримінальної відповідальності», але під іншим брендом – під пізнавальною ознакою «відмови від застосування кримінальної відповідальності» або, можливо, «звільнення від притягнення до кримінальної відповідальності» чи «припинення притягнення до кримінальної відповідальності», що адекватно би відображала дійсну природу цього правового явища.Документ Деякі аспекти застосування ст. 130 КУпАП у зв’язку із набранням чинності Закону України № 2617-VIII від 22.11.2018 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень»(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2020. - № 2 (23). - С. 32-40, 2020) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Крижановський, М. В.; Kryzhanovskyi, M. V.Стаття присвячена аналізу чинного законодавства України, пов'язаного з державним реагуванням на випадки керування транспортним засобом в стані сп'яніння, а також під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; вивчення практики його застосування з позиції вчення про дію нормативно-правових актів у часі. Відзначається, що в разі вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 ст. 130 КУпАП до 01.07.2020, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення (п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП). Звертається увага також на те, що в системі заходів державного реагування на випадки керування транспортним засобом в стані сп'яніння сьогодні спостерігається правова невизначеність, усунути яку можна лише шляхом прийняття законодавцем окремого закону України, який би юридично відновив і одночасно посилив адміністративну відповідальність за водіння транспортним засобом у стані сп'яніння і скасував наявну кримінальну відповідальність за таке протиправне діяння. The article is focused on the analysis of the current legislation of Ukraine related to the reaction of the state to cases of driving while alcohol intoxication, as well as driving while drugs intoxication that reduce attention and speed reaction, to the study of practice of its application, given the doctrine of the action of regulatory legal acts in the time. It is noted that in the case of committing an offense under Part 1 of the Article. 130 of the Code on Administrative Offenses until 07/01/2020, the proceeding in the case of an administrative offense can not start, whereas the proceeding has already started it must be terminated due to the absence of an administrative offense (clause 1, Part 1 of the Article 247 of the Code on Administrative Offenses). Attention is also drawn to the fact that there is legal uncertainty in the system of measures of the state response to the cases of driving while alcohol intoxication, where the elimination is possible if only a separate law of Ukraine is passed by the legislative authorities, which would legally restore and strengthen at the same time administrative liability for driving while alcohol intoxication and cancel the existing criminal liability for such act of offence. Статья посвящена анализу действующего законодательства Украины, связанного с государственным реагированием на случаи управления транспортным средством в состоянии опьянения, а также под воздействием лекарственных препаратов, снижающих внимание и скорость реакции; изучению практики его применения с позиции учения о действии нормативно-правовых актов во времени. Отмечается, что в случае совершения правонарушения, предусмотренного частью 1 ст. 130 КУоАП до 01.07.2020, производство по делу об административном правонарушении не может быть начато, а начатое подлежит прекращению в связи с отсутствием состава административного правонарушения (п. 1 ч. 1 ст. 247 КУоАП). Обращается внимание также на то, что в системе мер государственного реагирования на случаи управления транспортным средством в состоянии опьянения сегодня наблюдается правовая неопределенность, устранить которую можно только путем принятия законодателем отдельного закона Украины, который бы юридически восстановил и одновременно усилил административную ответственность за вождение транспортным средством в состоянии опьянения и отменил имеющуюся уголовную ответственность за такое противоправное деяния.Документ Деякі аспекти протидії корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС України, через застосування до них примусових заходів кримінально-правового характеру(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 202-205., 2019) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Автор зазначив, що протидія корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС України, забезпечується шляхом застосування низки загальносоціальних і спеціально кримінологічних заходів кримінально-правового характеру, важливу роль серед яких відіграють саме заходи кримінально-правового характеру. В окремих випадках до юридичної особи, що належить до сфери управління МВС України, може бути застосований виключно такий захід кримінально-правового характеру як ліквідація і, як наслідок, конфіскація майна цієї юридичної особи. В інших випадках застосування штрафу як заходу кримінально-правового характеру унеможливлюється.Документ Деякі аспекти індивідуалізації покарання при його призначенні (пункт 3 частини 1 статті 65 КК України)(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2014. – № 1 (64). – С. 78-90, 2014) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу доктринальних точок зору, що стосуються індивідуалізації покарання при його призначенні, сформульовано узагальнюючі висновки, що пов’язані з розв’язанням проблеми співвідношення передбачених п. 3 ч. 1 ст. 65 КК України чинників індивідуалізації покарання. Зазначено, що ступінь впливу на призначення покарання кожного окремого з чинників, передбачених п. 3 ч. 1 ст. 65 КК України, сьогодні залежить переважно від суддівського розсуду. З метою подальшої формалізації правил призначення покарання, у КК України пропонується встановити норму, яка б закріплювала правила індивідуалізації покарання при його призначенні. Зазначено, що орієнтиром у цьому можуть стати положення ст. 66 КК Іспанії, ст. 78 КК Республіки Молдова, а також ст. 61 КК Литовської Республіки. Based on an analysis of doctrinal viewpoints concerning individualization of punishment in his appointment, formulate general conclusions related to solution of the problem ratio provided by Paragraph 3 of Part 1 of Article 65 of the Criminal Code of Ukraine factors of individualization of punishment. It is noted that the degree of influence on the appointment of punishment of each individual factors provided by Paragraph 3 of Part 1 of Article 65 of the Criminal Code of Ukraine, today depends mainly on judicial discretion. With the purpose of eventual formalization of the rules of the appointment of punishment in the Criminal Code of Ukraine proposed to establish a norm that enshrines the rule of individualization of punishment in his appointment. It is emphasized that reference point in this may be norms of Article 66 of the Criminal Code of Spain, Article 78 of the Criminal Code of the Republic of Moldova and Article 61 of the Criminal Code of the Republic of Lithuania. На основании анализа доктринальных точек зрения, касающихся индивидуализации наказания при его назначении, сформулированы обобщающие выводы, связанные с решением проблемы соотношения предусмотренных п. 3 ч. 1 ст. 65 УК Украины факторов индивидуализации наказания. Отмечено, что степень влияния на назначение наказания каждого отдельного из факторов, предусмотренных п. 3 ч. 1 ст. 65 УК Украины, сегодня зависит преимущественно от судейского усмотрения. С целью последующей формализации правил назначения наказания предложено в УК Украины установить норму, которая бы закрепляла правила индивидуализации наказания при его назначении. Отмечено, что ориентиром в этом могут стать положения ст. 66 УК Испании, ст. 78 УК Республики Молдова, а также ст. 61 УК Литовской Республики.Документ Деякі міркування з приводу нормативної визначенності загальних та спеціальних правил застосування щодо юридичних осіб примусових заходів кримінально-правового характеру(Кримінологічний вимір сучасності : зб. тез доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 14 квіт. 2022 р.). – Харків: ХНУВС, 2022. – С. 97-99, 2022) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Нормативні приписи чинного Кримінального кодексу України засвідчують, що порушення окремих заборон в Особливій частині Кримінального кодексу України, може призвести до застосування не лише покарання щодо винних фізичних осіб, але і до реалізації інших заходів кримінально-правового характеру, які можуть бути застосовані як до фізичних, так й до юридичних осіб.Документ Деякі міркування з приводу нормативної визначеності в проекті нового КК України положень про звільнення від кримінальної відповідальності(Український дослідницький простір в умовах війни: адаптація й перезавантаження технічних і юридичних наук: зб. матеріалів доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків-Рига, 31 трав. 2022 р.). – Харків, 2022. – С. 240-242, 2022) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Розглянуто окремі положення проекту нового КК України, кримінально-правовим наслідком застосування яких є звільнення від кримінальної відповідальності, а точніше звільнення від притягнення до кримінальної відповідальності.Документ Деякі міркування з приводу розмежування спеціальних заходів протидії домашньому насильству, що нормативно визначені в різних галузях національного законодавства(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2021. - № 2 (25). - С. 24-32, 2021) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Шинкарчук, А. Я.; Shynkarchuk, A. Ya.Сформульовано на підставі системного аналізу окремі положення чинного законодавства України, а також вивчено доктринальні позиції, що стосуються регламентації спеціальних заходів протидії домашньому насильству у різних галузях національного законодавства, узагальнено висновки щодо їх розмежування та як наслідок – доцільність нормативного їх визначення у кримінальному та кримінальному процесуальному законодавстві.Документ Деякі міркування щодо трансформації звільнення від кримінальної відповідальності у звільнення від покарання(Міжнародний журнал "Право і суспільство". – 2019. – Вип. 9. – С. 100-105, 2019) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Ященко, С. О.; Yashchenko, S. O.Наголошено, що Кримінальним законодавством України регламентована низка заходів кримінально-правового характеру, які за своїм змістом можуть бути як каральними, так і іншими некаральними. До каральних заходів кримінально-правового характеру належать різні за своєю суворістю види покарань (ст. 51 КК України). Некаральні (інші) заходи кримінально-правового характеру становлять заходи, засновані на заохочені, примусі або гуманістичних засадах і недоцільності здійснення подальшого кримінального провадження. Останні, у свою чергу, з огляду на їх взаємозв’язок із кримінальною відповідальністю поділяються на заходи, що реалізуються лише через кримінальну відповідальність або заходи, що реалізуються виключно поза межами такої відповідальності.Документ Деякі міркування щодо форм реалізації кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2015. - № 1 (9). - С. 212-223., 2015) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу положень чинного кримінального, кримінального процесуального законодавства України, а також відповідних доктринальних точок зору формулюються узагальнюючі висновки щодо форм реалізації кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру.Документ Жорстоке поводження з тваринами (ст. 299 КК України): склад злочину та заходи кримінально-правового реагування(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2022. – № 2 (27). – С. 48-59, 2022) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Стаття присвячена з’ясуванню існуючих підходів до тлумачення правоохоронною діяльністю окремих ознак об’єктивної та суб’єктивної сторони злочину, передбаченого ст. 299 КК, включно з її кваліфікуючими та особливо кваліфікуючими ознаками та надання рекомендацій, спрямованих на формування єдиної правоохоронної позиції щодо кваліфікації цього кримінального правопорушення, а також звернення уваги на недоліки нормативної визначеності окремих заходів кримінального провадження. кримінально-правове реагування на прояви жорстокого поводження з тваринами.Документ Загальна характеристика криміногенних факторів у період деокупації тимчасово окупованої території України(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 3 (30). – С. 127-135, 2023) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.У статті представлена загальна характеристика криміногенних факторів, що реально та потенційно можуть чинити негативний вплив на процес деокупації тимчасово окупованої території України, в результаті якого рівень злочинності буде збільшуватися. Криміногенні фактори класифіковані за змістом у найбільш важливих сферах суспільних відносин, що мають значення і для держави, і для суспільства, як до окупації, у період деокупації, так і післявоєнне життя, до них віднесені економічна, політична, соціальна, культурно-освітня та релігійна сфери. Виявлення, характеристика, а в подальшому і запобігання криміногенним факторам у зазначених сферах має на меті мінімізацію реальних і потенційних кримінальних загроз і наслідків у процесі реалізації комплексу заходів державної політики з деокупації тимчасово окупованої території України.Документ Зарубіжний досвід законодавчої регламентації заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2017. - № 3 (17). - С. 43-52, 2017) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Стаття присвячена порівняльно-правовому аналізу законодавчої регламентації заходів кримінально-правового характеру у кримінальному законодавстві України та окремих зарубіжних країн і виробленню на цій підставі власних узагальнюючих висновків.Документ Засоби державного реагування на прояви незаконного збагачення у загальній системі протидії корупції(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників IV Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 лист. 2020 р.). - Харків, 2020. - С. 193-195, 2020) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Зазначено на ефективність протидії різним проявам корупційних практик, які залежать не лише від дієвості тих засобів протидії, що засновані на притягненні, покладанні і виконанні кримінальної відповідальності, але і низки інших не менш важливих загальносоціальних і спеціально-кримінологічних заходів. Розглянуто засоби державного реагування на прояви незаконного збагачення у загальній системі протидії корупції. The effectiveness of counteracting various manifestations of corrupt practices, which depend not only on the effectiveness of those means of counteraction, which are based on the prosecution, imposition and execution of criminal liability, but also a number of other equally important general social and special criminological measures. The means of state response to the manifestations of illicit enrichment in the general anti-corruption system are considered. Указано на эффективность противодействия различным проявлениям коррупционных практик, которые зависят не только от действенности тех средств противодействия, основанные на привлечении, возложении и выполнении уголовной ответственности, но и ряда других не менее важных общесоциальных и специально-криминологических мер. Рассмотрены средства государственного реагирования на проявления незаконного обогащения в общей системе противодействия коррупции.