Перегляд за Автор "Kyrychenko, Yu. M."
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Principles of Integrity and Good Governance in Public Administration(International Journal of Management. - 2020. - Vol. 11, Issue 4. - P. 545-555, 2020) Herasymiuk, K.; Martselyak, O. V.; Kyrychenko, Yu. M.; Кириченко, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218X; Zhmur, N. V.; Shmalenko, I. I.Висвітлено основні принципи доброчесності та поняття блага управління в державному управлінні. Концепція доброчесного врядування базується на принципах участі, орієнтації на консенсус, підзвітності, прозорості, ефективності і дієвості, справедливості і універсальності, а також верховенство права. Головна цінність доброчесності - це незалежність і неупередженість, надійність і обережність, а також особиста відповідальність. Належне управління вимагає мінімум корупції, врахування інтересів громадян під час прийняття управлінських політичних рішень. Належне врядування має відповідати поточним і майбутнім потребам суспільства, передбачає участь громадян у державному управлінні.Документ Адміністративно-правові акти органів місцевого самоврядування(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2017. - Вип. 43, т. 4. - С. 230-233, 2017) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XВ статті досліджено наукові позиції щодо розуміння адміністративно-правових актів органів місцевого самоврядування. Акцентовано увагу, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні (індивідуальні) акти. Запропоновано власне розуміння індивідуальних адміністративних актів органів місцевого самоврядування та виокремлено їх ознаки.Документ Адміністративно-правові засади діяльності міського голови : автореф. дис.(Харків, 2007) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Кириченко, Ю. Н.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218X; Бандурка, О. М. - науковий керівникДосліджується адміністративно-правове регулювання діяльності міського голови. Визначено поняття посади міського голови, його місце в системі суб’єктів адміністративного права, підстави виникнення адміністративно-правового статусу міського голови, а також сутність та структура адміністративно-правового статусу головної посадової особи територіальної громади міста. Здійснено аналіз ролі та місця міського голови в організації роботи міської ради. Вивчаються питання взаємодії міського голови з органами виконавчої влади, організації роботи міського голови з виборцями, взаємовідносини міського голови з громадськими організаціями та депутатським корпусом. Розглянуто шляхи удосконалення діяльності міського голови, характеристику адміністративно-правової реформи в Україні та проблеми забезпечення законності в діяльності міського голови.Документ Адміністративно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування в Україні : автореф. дис.(Харків, 2019) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Кириченко, Ю. Н.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218X; Бандурка, О. М. - науковий консультантДосліджуються актуальні теоретико-методологічні, нормативно-правові та практичні аспекти діяльності органів місцевого самоврядування в Україні. Розглянуто історичні закономірності формування та розвитку місцевого самоврядування в Україні, визначено місце органів місцевого самоврядування в системі суб’єктів адміністративного права, принципи та нормативно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування. Досліджено сутність та структура адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування. Розглянуто адміністративні акти органів місцевого самоврядування, адміністративні договори в їх діяльності, а також організаційно-правові форми діяльності муніципальних органів влади в Україні. Розкриваються питання здійснення органами місцевого самоврядування адміністративних процедур та надання адміністративних послуг як форми діяльності органів місцевого самоврядування. Окреслюються напрямки вдосконалення адміністративно-правових засад діяльності органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади в Україні, зокрема, на підставі вивчення зарубіжного досвіду адміністративно-правового регулювання функціонування муніципальних органів влади та визначення можливостей використання його в Україні.Документ Адміністративні акти органів місцевого самоврядування: проблеми визначення й реалізації(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2020. – Вип. 43. – С. 40-43, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XНа підставі наукових напрацювань визначено поняття й ознаки адміністративних актів органів місцевого самоврядування, а також виокремлено їх основні види.Публікація Адміністративні договори в діяльності органів місцевого самоврядування(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 11. - С. 359-361, 2023) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Кириченко Юлія МиколаївнаВ статті уточнено сутність інституту адміністративного договору, визначено його роль у практичній діяльності органів місцевого самоврядування. Підкреслено, що юридична природа адміністративного договору полягає в тому, що він є актом застосування норм права, у результаті чого реалізуються функції публічної влади. Особливістю адміністративних договорів у діяльності органів місцевого самоврядування є те, що вони, як і сама діяльність муніципальних органів, є договорами організаційного характеру. В якості обов’язкової (основної) ознаки адміністративного договору визнається участь владного суб’єкта, яким може бути орган державної виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи або суб’єкт, який наділений делегованими владними повноваженнями.Документ Адміністративні процедури органів місцевого самоврядування у сфері будівництва(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2017. - № 6, т. 4. - С. 255-259, 2017) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XРозкрито питання щодо визначення адміністративних процедур органів місцевого самоврядування, які здійснюються у сфері будівництва, шляхом дослідження їхніх поняття, видів і місця у механізмі правового регулювання. Окрему увагу приділено характеристиці найпоширеніших видів адміністративних процедур органів місцевого самоврядування нормативного та індивідуально-правового характеру, які приймаються у зазначеній сфері, що дало можливість отримати низку наукових результатів, які мають теоретичне та практичне значення.Документ Адміністративні процедури органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян(Порівняльно-аналітичне право. - 2019. - № 6. - С. 253-256, 2019) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ статті розглянуто основні напрями діяльності органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян та визначено адміністративні процедури, через здійснення яких реалізуються повноваження в цій галузі. Виявлено особливості надання органами місцевого самоврядування адміністративних послуг у зазначеній сфері.Документ Адміністративні процедури органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2017. - Вип. 6, т. 4. - С. 195-200, 2017) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.У статті розкрито питання щодо визначення правової природи адміністративних процедур органів місцевого самоврядування, які приймаються у сфері земельних відносин, шляхом дослідження їх поняття, видів та місця у механізмі правового регулювання земельних відносин. Автором проаналізовано норми чинного законодавства, що регулює здійснення адміністративних процедур органами місцевого самоврядування у сфері земельних відносин. Значну увагу приділено характеристиці найпоширеніших видів адміністративних процедур органів місцевого самоврядування нормативного та індивідуально-правового характеру, які приймаються у галузі земельних відносин, що дало можливість отримати низку наукових результатів, які мають теоретичне та практичне значення.Документ Безпека життєдіяльності та охорона праці : підручник(Харків: ХНУВС, 2021. – 308 с., 2021) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; Ананьєва, Є. А.; Ananieva, Ye. A.; Власенко, І. В.; Vlasenko, I. V.; Внукова, Н. В.; Vnukova, N. V.; Денисов, А. І.; Denysov, A. I.; Добровінський, А. В.; Dobrovinskyi, A. V.; Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218X; Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4753-7433; Матвеєв, С. П.; Matveiev, S. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8356-5386; Могілевський, Л. В.; Mohilevskyi, L. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6994-6086; Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Подорожній, А. Ю.; Podorozhnii, A. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6649-8978; Садиков, М. А.; Sadykov, M. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1249-2359; Сєвідова, І. О.; Sievidova, I. O.; Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Сядриста, І. І.; Siadrysta, I. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4340-3593; Фомін, Г. Ф.; Fomin, H. F.; Фурса, В. А.; Fursa, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6325-0910; Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631; Чорноус, О. В.; Chornous, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1475-7990; Сокуренко, В. В. - редакторУ підручнику визначено теоретичні основи безпеки життєдіяльності та охорони праці, розкрито зміст основних понять і проаналізовано сучасне національне законодавство та міжнародні нормативно-правові акти з організації безпеки життєдіяльності та охорони праці. Підручник поділяється на дві частини, що складаються з одинадцяти тем, у яких досліджено такі види національної безпеки, як громадська безпека, соціально-демографічна, інформаційна, кібербезпека, економічна, екологічна та воєнна безпека. Підручник призначено для курсантів, студентів ЗВО системи МВС України і для всіх, хто цікавиться питаннями організації безпеки життєдіяльності та охорони праці в Україні.Документ Господарське право України : підручник : частина 1(Харків : Харк. нац. ун-т внутр. справ, 2014. - 340 с., 2014) Андрєєва, О. Б.; Andrieieva, O. B.; Гришина, І. І.; Hryshyna, I. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4340-3593; Жорнокуй, Ю. М.; Zhornokui, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9669-6062; Загородній, А. С.; Zahorodnii, A. S.; Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Коваленко, К. В.; Kovalenko, K. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2105-9664; ResearcherID: J-7803-2016; Полтавський, О. В.; Poltavskyi, O. V.; Сущ, О. П.; Sushch, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3888-9613; ResearcherID: J-8693-2016; Сядристий, А. О.; Siadrystyi, A. O.; Фомін, Г. Ф.; Fomin, H. F.; Чапічадзе, Я. О.; Шуміло, І. А.; Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Підручник містить найбільш важливі положення господарського права. На підставі аналізу правової доктрини, чинного законодавства і практики його застосування розглядаються правові аспекти господарської діяльності та теорії господарського права. Призначено для студентів вищих навчальних закладів, викладачів, аспірантів і практичних працівників, які цікавляться питаннями господарської діяльності.Документ Дослідження органів місцевого самоврядування, як суб’єктів адміністративного права через призму теорії місцевого самоврядування(Jurnalul juridic national: teorie şi practică. - 2018. - № 6 (34). -, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XВ статті здійснено дослідження органів місцевого самоврядування, як суб’єктів адміністративного права через призму теорії місцевого самоврядування (громадівська, державницька, громадівсько-державницька), як певні самостійні концепції. Наголошено, що кожна із вироблених теорій місцевого самоврядування віддзеркалювала зміни функціональної спрямованості державно-владного впливу убік збільшення або зменшення соціальної складової. Ґрунтуючись на аналізі основних теорій (концепцій) походження місцевого самоврядування, доведено, що місцеве самоврядування варто розглядати як складний і багатоплановий соціально-політичний феномен і правовий інститут, якому притаманні характерні ознаки. В статье проведено исследование органов местного самоуправления, как субъектов административного права через призму теории местного самоуправления, как определенные самостоятельные концепции. Отмечено, что каждая из теорий местного самоуправления отражала изменения функциональной направленности государственно-властного воздействия в сторону увеличения или уменьшения социальной составляющей. Основываясь на анализе основных теорий (концепций) происхождения местного самоуправления, доказано, что местное самоуправление следует рассматривать как сложный и многоплановый социально-политический феномен и правовой институт, которому присущи характерные признаки. The article deals with the research of local self-government bodies as subjects of administrative law through the prism of the theory of local self-government (community, state, communal-state) as certain independent concepts. It was emphasized that each of the developed theories of local self-government reflected changes in the functional orientation of state-power influence in the direction of increasing or decreasing the social component. Based on the analysis of the main theories (concepts) of the origin of local self-government, it is proved that local self-government should be considered as a complex and multifaceted socio-political phenomenon and a legal institution with characteristic features.Документ Комунальна власність як джерело економічної самодостатності місцевого самоврядування(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2011. – № 4 (55). – С. 336-342, 2011) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XДосліджено особливості запровадження інституту комунальної власності в Україні, визначено поняття, структуру комунальної власності та основні напрямки вдосконалення законодавства про місцеве самоврядування, зокрема щодо визначення комунальної власності як джерела економічної самодостатності місцевого самоврядування. The features of becoming of institute of community property in Ukraine are investigated, a concept, structure of community property and basic directions of legislation improvement about local self-government is certain, including in regard to determination of community property as a source of economic all-sufficientness of local self-government. Исследованы особенности становления института коммунальной собственности в Украине, определены понятие, структура коммунальной собственности и основные направления усовершенствования законодательства о местном самоуправлении, в том числе в отношении определения коммунальной собственности как источника экономической самодостаточности местного самоуправления.Документ Місцеве самоврядування в умовах децентралізації влади в Україні(Юридичний науковий електронний журнал. - 2018. - № 6. - С. 216 - 219, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XВ статті досліджено проблемні питання, що виникають під час реалізації основних функцій та завдань місцевого самоврядування України, та здійснено пошук можливих шляхів їх розв’язання на сучасному етапі децентралізації влади. Визначено, що метою реформування місцевого самоврядування на сьогоднішній день, має стати забезпечення його здатності самостійно вирішувати питання місцевого значення за рахунок власних коштів, тобто територіальні громади повинні бути наділені більшими ресурсами, внутрішніми резервами для виконання завдань та функцій, що покладені на них діючим законодавством щодо вирішення питань місцевого значення.Документ Нормативно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування та місце в них адміністративного законодавства(Порівняльно-аналітичне право. - 2018. - № 5. - С. 218-221, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ результаті дослідження нормативно-правових засад організації та функціонування системи органів місцевого самоврядування варто визнати, що правову основу їхньої діяльності становить досить розгалужена система законодавчих і нормативно-правових актів. Здійснено характеристику сучасного стану нормативно-правового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування за субординаційною (ієрархічною) ознакою, що відображає юридичну чинність актів, які представлено в такій послідовності: політико-правові та нормативно-правові акти. Наголошено на тому, що процедурні та процесуальні норми адміністративного права відіграють суттєву роль у діяльності органів місцевого самоврядування як суб’єктів публічної адміністрації.Документ Організаційно-правові форми діяльності органів місцевого самоврядування(Юридичний науковий електронний журнал. - 2022. - № 12. - С. 286-290, 2022) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XПроаналізовано організаційно-правові форми діяльності органів місцевого самоврядування, серед яких виділено та охарактеризовано: сесії сільських, селищних, міських рад; засідання постійних комісій місцевих рад; засідання виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад; робота сільських, селищних, міських голів, старост; робота депутатів на всій території відповідної територіальної громади; організація і проведення місцевих референдумів, загальних зборів громадян; місцеві ініціативи членів територіальної громади; громадські слухання. Підкреслено, що основною організаційно-правовою формою роботи сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення), районних, обласних рад є сесія – сукупність пленарних засідань ради, а також засідань її постійних комісій. Доведено, що все більшого розповсюдження набувають виїзні засідання постійних комісій відповідних рад, що сприяє активізації діяльності місцевих рад, а також дозволяє глибше вивчати проблеми, що турбують населення, та своєчасно їх вирішувати. До організаційної форми роботи посадових осіб органів місцевих рад віднесено роботу з населенням, що проявляється у двох формах: безпосередній (прийом громадян; розгляд звернень громадян; звіт посадових осіб перед територіальною громадою; інформування про свою діяльність через засоби масової інформації) та опосередкованій (через помічників, референтів, громадські приймальні, депутатський корпус, органи самоорганізації населення тощо).Документ Особливості надання органами місцевого самоврядування адміністративних послуг(Право і суспільство. - 2020. - № 2, ч. 2. - С. 151-156, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XДосліджено особливості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування. Визначено такі ознаки адміністративних послуг: 1) адміністративні послуги є результатом здійснення владних повноважень суб’єктом їх надання (органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги); 2) підставою надання адміністративних послуг є закон; 3) передумовою надання адміністративних послуг є виключно волевиявлення фізичної або юридичної особи; 4) результатом надання адміністративної послуги є адміністративний акт, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та / або обов’язків особи, яка звернулася до владного суб’єкта по отримання відповідної послуги. Встановлено, що більшість видів адміністративних послуг в Україні покладається на центральні органи виконавчої влади та їхні територіальні підрозділи та місцеві державні адміністрації.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Сер.: Юридичні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 4. – С. 134-139, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XСтаттю присвячено висвітленню однієї з актуальних проблем адміністративного права щодо питання реалізації органами місцевого самоврядування передбачених законодавством України повноважень у сфері земельних відносин, окресленню проблем здійснення муніципальними органами адміністративних процедур у цій галузі, а також визначенню шляхів вирішення цих проблем у сфері реалізації земельних відносин. Автором з’ясовано, що адміністративну процедуру органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин становить порядок реалізації владних повноважень, передбачений нормами адміністративного та земельного права, що визначає «взірець» поведінки посадових осіб органів місцевого самоврядування під час здійснення ними своїх повноважень у галузі земельних відносин і завершується прийняттям адміністративного акта і зверненням його до виконання. Внутрішню сутність такої процедури також становить алгоритм дій фізичних і юридичних осіб (суб’єктів права власності на землю) як учасників земельних відносин щодо виконання покладених на них адміністративним та земельним законодавством суб’єктивних прав та юридичних обов’язків. У статті досліджено порядок здійснення органами місцевого самоврядування у сфері земельних відносин таких адміністративних процедур, як: нормотворчі, правозастосовно-сервісні, установчі, організаційно-дозвільні, контрольно-наглядові адміністративні процедури. Аргументовано, що органи місцевого самоврядування зобов’язані передусім інформувати населення щодо поточного стану вилучення (викупу) та надання земельних ділянок, що зумовлено принципами демократичного управління справами територіальної громади і забезпечення прозорості щодо розпорядження землею як об’єктом комунальної власності. Зазначено, що органи місцевого самоврядування щодо вирішення земельних спорів здійснюють відповідні дії в межах таких стадій: 1) порушення провадження щодо розгляду та вирішення земельного спору; 2) підготовка до розгляду; 3) розгляд та вирішення земельного u1089 спору по суті; 4) оскарження рішення (за наявності підстав, передбачених законом); 5) виконання рішення.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища(Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 226-229, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XСтаття присвячена висвітленню однієї з актуальних проблем адміністративного права щодо питання здійснення органами місцевого самоврядування передбачених чинним законодавством повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, окресленню проблем реалізації муніципальними органами повноважень у цій галузі, а також визначенню шляхів вирішення цих проблем із метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля. На підставі аналізу законодавчих норм щодо закріплення за органами місцевого самоврядування повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища визначено, що муніципальні органи з метою реалізації покладених на них повноважень у зазначеній сфері здійснюють адміністративно-процедурну діяльність нормотворчого, організаційно-дозвільного, виконавчо-розпорядчого, юрисдикційного, а також координаційно-контрольного характеру. Підкреслено, що у процесі вирішення проблем з охорони навколишнього природного середовища важливу роль відіграють такі методи: функціональне зонування територій (особливо міських), збереження та раціональне використання природних компонентів. Здійснюючи адміністративно-процедурну діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища, органи місцевого самоврядування можуть використовувати соціально-економічні заходи щодо захисту довкілля: політику цін, кредити, штрафи, створення програм, адміністративні санкції. Визначено, що проблема захисту довкілля є комплексною, тому вона потребує координації зусиль всіх суб’єктів територіальної громади, активної їх участі у цій важливій справі. Зазначено, що значного поширення має набути громадський контроль за станом довкілля та дотриманням підприємствами, установами, організаціями та громадянами на відповідній території норм законодавства про охорону навколишнього природного середовища з метою забезпечення екологічної безпеки. А ефективність та результативність здійснення діяльності муніципальних органів в галузі охорони навколишнього природного середовища з метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля залежить від чіткого розмежування функцій і повноважень органів місцевого самоврядування та законодавчого регламентування відповідальності місцевих органів влади за прийняті ними рішення.Документ Поняття та структура адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування(Юридичний бюлетень. – 2018. – Вип. 7, ч. 2. – С. 41-47, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ статті проаналізовано позиції науковців щодо визначення структури адміністративно-правового статусу органів державного управління. Увага приділяється тому, що в законодавстві сутнісна характеристика категорії «правовий статус» виявляється через нормативно закріплений і гарантований державою комплекс суб’єктивних прав та юридичних обов’язків, передбачений для того чи іншого суб’єкта права. Підкреслюється, що структурними елементами адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування як складної юридично-теоретичної конструкції є: мета їх утворення та функціонування, завдання, функції, суб’єкти влади, повноваження, гарантії діяльності та юридичної відповідальності. Такі елементи структури адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування є достатніми та необхідними для характеристики його змістовної складової. Визначальною рисою названих елементів є урегульованість нормами адміністративного права, їх самостійність (кожний з них має своє власне призначення), відносна стабільність у часі, взаємозв’язок і взаємозалежність один від одного. Під адміністративно-правовим статусом органів місцевого самоврядування будемо розуміти їх правове положення у системі місцевого управління справами місцевого значення, що визначається за допомогою закріплення у чинному адміністративному законодавстві мети їх створення, територіальних меж діяльності кожного окремого органу, їх взаємовідносин між собою, а також із членами територіальної громади, органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями та їхніми посадовими особами, завдань, функцій, предметів відання, повноважень, гарантій діяльності та відповідальності, що дозволяє їм бути повноцінним учасником адміністративно-правових відносин.