Browsing by Author "Мілорадова, Н. Е."
Now showing 1 - 20 of 62
Results Per Page
Sort Options
Item Main Components of Communicative Activities of Future Legists with Sense of Loneliness(Applied Linguistics Research Journal. - 2021. -№ 5(4). - С. 91-103, 21) Okhrimenko, І.; Boiko-Buzyl, Y.; Kisil, Z.; Katolyk, H.; Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Modern social and psychological studies of loneliness involve the analysis of many personal problems that relate to various manifestations of human life, especially in the field of interpersonal contacts and communication. Loneliness as a complex and acute experience, which reveals special forms of self-knowledge, attitude to oneself and the world, attracts attention in terms of communicative behaviour and changes that can happen to a human being on the path of self-formation and professional development. Therefore, the study of the relationship between personality traits and feelings of loneliness is of particular interest, especially in the category of future specialists in the field of “human being – human being”, such as law specialists, who ,within a framework of their professional activities, constantly cooperate with people, interact, communicate with them and guard their freedoms and interests. The aim of the research is to determine the individual and psychological traits and manifestation characteristics of loneliness in future legal practitioners and law enforcement officers in terms of their communicative activities. The research is based on the use of a number of methods of psychological diagnosis, with the help of which 380 future law enforcement specialists have been surveyed. The results obtained have been processed using the methods of mathematical statistics. Empirical data have shown that there is a relationship between the personality traits of specialists and manifestations of loneliness as a part of social and communicative processes. The research will help to understand the feasibility of introducing communicative linguistics in the process of law specialists training and the development of psychological support for law enforcement officers. Сучасні соціально-психологічні дослідження самотності передбачають аналіз багатьох особистісних проблем, які стосуються різних проявів людського життя, особливо у сфері міжособистісних контактів і спілкування. Самотність як складний і гострий досвід, що виявляє особливі форми самопізнання, ставлення до себе і світу, привертає увагу в плані комунікативної поведінки та змін, які можуть відбутися з людиною на шляху самоформування та професійного розвитку. Тому вивчення взаємозв’язку між рисами особистості та почуттям самотності становить особливий інтерес, особливо для категорії майбутніх спеціалістів у галузі «людина – людина», таких як юристи, які в рамках своїх професійної діяльності, постійно повинні співпрацювати з людьми, взаємодіяти, спілкуватися з ними та відстоювати їх свободи та інтереси. Метою дослідження є визначення індивідуально-психологічних рис та особливостей прояву самотності у майбутніх юристів та правоохоронців з точки зору їх комунікативної діяльності. Дослідження базується на застосуванні низки методів психологічної діагностики, за допомогою яких було обстежено 380 майбутніх спеціалістів правоохоронних органів. Отримані результати оброблено методами математичної статистики. Емпіричні дані показали, що існує зв’язок між рисами особистості спеціалістів та проявами самотності як складової соціально-комунікативних процесів. Дослідження допоможе зрозуміти доцільність впровадження комунікативної лінгвістики у процес підготовки фахівців-правників та розвитку психологічного супроводу працівників правоохоронних органів.Item Neurophysiological aspects of natural science training of future psychologists in higher education institutions in Finland and Sweden(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. - 2022. - Vol. 13, Issue 1. - P. 112-131, 2022) Bilyk, V.; Girenko, S. P.; Гіренко, С. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4871-5481; Dzhahupov, H. V.; Джагупов, Г. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4443-9114; Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Dotsenko, V. V.; Доценко, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793Актуальність дослідження природничо-наукової підготовки майбутніх психологів щодо наявності нейронаукових знань у змісті освіти полягає в тому, що нейронауки проникли в усі сфери соціонічної підготовки і є синергетичним компонентом для гуманітарних аспектів психології людини.Item The process of individual decision-making in non-standard situations: a theoretical aspect: theoretical and neuropsychological aspects(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. – 2020. – Vol. 11, Issue 3. – P. 17-36, 2020) Khurtenko, O.; Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Makarova, O. P.; Макарова, О. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5480-5942; Dzhahupov, H. V.; Джагупов, Г. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4443-9114; Bereziak, K. M.; Березяк, К. М.; Kravchenko, T.Важливість пізнання процесів вибору, прийняття рішень визначається тією об'єктивною роллю, яку вони відіграють в організації діяльності людини. Важливою особливістю людини є її унікальна здатність приймати рішення в найскладніших умовах діяльності, які характеризуються високою невизначеністю, наявністю багатьох неузгоджених критеріїв, дефіцитом часу, високою відповідальністю тощо. Цільову ефективність рішення можна оцінити лише після його реалізації, але прогноз потенційних рішень можливий лише за умови вивчення його нейропсихологічних механізмів. Економічна ефективність характеризується інтелектуальними, фізичними, нервово-психічними та матеріальними витратами на прийняття рішень. Нестандартна ситуація, як правило, спрямована на зниження економічної ефективності, оскільки в цьому випадку рішення досягаються напругою інтелектуальних, емоційних і фізичних сил і визначається здатністю особистості діяти в такому середовищі. . Нервопсихологічні механізми таких рішень становлять інтерес для науки з точки зору забезпечення адекватності та часу прийняття таких рішень, що гіпотетично пов’язане з морфологічними та психоневрологічними особливостями суб’єктів дій. У контексті нашого дослідження важливо провести ретельний психологічний аналіз різного роду нестандартних ситуацій у діяльності тренера та знайти шляхи підвищення ефективності прийнятих рішень, яка насамперед залежить від рівня психологічної готовності особистості до виконання своїх завдань. .Item Training Technologies as a Means of Communicative Competences Development of Prejudicial Inquiry Agencies’ Investigators(Postmodern Openings. – 2022. – Vol. 13, Issue 2. – P. 01-22, 2022) Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Okhrimenko, I. M.; Орхіменко, І. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8813-5107; Dotsenko, V. V.; Доценко, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793; Matiienko, T.; Rivchachenko, O.Комунікативний компонент професійної діяльності слідчого є домінуючим, оскільки свідчить про здатність працівника організовувати роботу на основі професійно виваженого спілкування з об’єктами взаємодії. Етап здобуття вищої освіти у закладах зі специфічним навчальним середовищем є сензитивним періодом для розвитку основних соціогенних структур особистості та становлення професійної ідентичності майбутніх фахівців.Item Аналіз існуючих підходів щодо визначення професійно-психологічної компетентності військовослужбовців Національної гвардії України(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Дніпро, 2021. №3. 2021. С.48-53, 2021) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Шевченко, В. В.; Shevchenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3066-4361У статті здійснено аналіз сучасних тенденцій щодо структури професійно-психологічної компетентності у вітчизняному науковому просторі. Особливу увагу приділено саме професійно-психологічній компетентності тому, що вона є інтегральною професійно-особистісною характеристикою військовослужбовців Національної гвардії Украї- ни. Саме в цій компетентності поєднуються теоретична й практична готовність до виконання професійної діяльнос- ті, а також суб’єктивні особливості фахівця, які забезпечують ефективність управлінської діяльності підрозділами. На основі аналізу наукових підходів щодо дослідження структури професійно-психологічної компетентності май- бутніх фахівців, професіограми командира підрозділу й особливостей військової діяльності в статті здійснено визна- чення структури й змісту професійно-психологічної компетентності військовослужбовців Національної гвардії Украї- ни. Розглянуті основні компоненти, які входять до структури професійно-психологічної компетентності. До таких компонентів належать: мотиваційний компонент, в якому головне – це мотивація та відношення військовослужбовця до виконання професійної діяльності, потреба й бажання постійно розвиватися та здобувати нові знання, а також підвищувати свій професійний рівень; комунікативний компонент – це здатність встановлювати й налагоджувати, а також підтримувати взаємостосунки з іншими людьми; когнітивний компонент – це здатність критично й само- стійно мислити незалежно від ситуації; операційний компонент – це здатність адаптуватися до нових, навіть важких умов діяльності, а також володіння професійними знаннями, уміннями й навичками для успішного виконання професійних завдань; емоційно-вольовий компонент – це здатність військовослужбовця до самоконтролю, до самона- віювання задля досягнення поставленої мети, подолання сумнівів, страхів, несення відповідальності за свою діяльність і діяльність своїх підлеглих. The article analyzes the current trends in the structure of professional and psychological competence in the domestic scientific space. Particular attention is paid to professional and psychological competence because it is an integral professional and personal characteristic of servicemen of the National Guard of Ukraine. This competence combines both theoretical and practical readiness to perform professional activities, as well as the subjective characteristics of the specialist, which ensure the effectiveness of units’ management activities. Based on the analysis of scientific approaches to the study of the structure of professional and psychological competence of future professionals; analysis of the unit commander professional profile and the peculiarities of military activity, the article determines the structure and content of professional competence of the National Guard of Ukraine servicemen. The main components that are part of the structure of professional and psychological competence were identified. Such components include: motivational component – in which the most important feature is the motivation and attitude of serviceman to perform professional activities, the need and desire to constantly develop him- or herself and acquire new knowledge, as well as improve their professional level; the communicative component is the ability to establish and establish, as well as maintain relationships with other people; the cognitive component is the ability to think critically and independently regardless of the situation; operational component – is the ability to adapt to new operating conditions, even complex, as well as the possession of professional knowledge, skills and abilities to successfully perform professional tasks; emotional and volitional component is the ability of a serviceman to self-control, to self-suggestionin order to achieve the set goal, to overcome doubts, fears, to be responsible for personal and subordinates activities. В статье проведен анализ современных тенденций структуры профессионально-психологической компетентности в отечественном научном пространстве. Особое внимание уделено именно профессионально-психологической компетентности, потому что она является интегральной профессионально-личностной характеристикой военнослужащих Национальной гвардии Украины. Именно в этой компетентности сочетаются теоретическая и практическая готовность к выполнению профессиональной деятельности, а также субъективные особенности специалиста, обеспечивающие эффективность управленческой деятельности подразделениями. На основе анализа научных подходов к исследованию структуры профессионально-психологической компетентности будущих специалистов, профессиограммы командира подразделения и особенностей военной деятельности в статье осуществлено определение структуры и содержания профессионально-психологической компетентности военнослужащих Национальной гвардии Украины. Рассмотрены основные компоненты, входящие в структуру профессионально-психологической компетентности. К числу таких компонентов относятся: мотивационный компонент, в котором главное – это мотивация и отношение военнослужащего к выполнению профессиональной деятельности, потребность и желание постоянно развиваться и приобретать новые знания, а также повышать свой профессиональный уровень; коммуникативный компонент – это способность устанавливать и налаживать, а также поддерживать взаимоотношения с другими людьми; когнитивный компонент – это способность критически и самостоятельно мыслить независимо от ситуации; операционный компонент – это способность адаптироваться к новым, даже трудным условиям деятельности, а также владение профессиональными знаниями, умениями и навыками для успешного выполнения профессиональных задач; эмоционально-волевой компонент – это способность военнослужащего к самоконтролю, к самонавеиванию для достижения поставленных целей, преодоления сомнений, страхов, несения ответственности за свою деятельность и деятельность своих подчиненныхItem Базові прийоми використання метафоричних асоціативних карт (МАК) «монстрики почуттів» у роботі фахівців допомогаючих професій(Забезпечення психологічної допомоги в секторі Сил оборони України : зб. тез Всеукр. міжвід. психол. форуму (м. Київ,30 черв. 2022 р.). – Київ, 2022. – С. 260-262, 2022) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Розглянуто базові прийоми використання метафоричних асоціативних карт (МАК) «Монстрики почуттів» у роботі фахівців допомогаючих професій.Item Базові характеристики професіогенезу фахівця-правоохоронця(American Journal of Fundamental, Applied and Experimental Research=Американський журнал фундаментальних, прикладних і експериментальних досліджень. – 2018. – № 2 (9). – С. 53-60, 2018) Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Автором розглянуто базові характеристики професіогенезу фахівця-правоохоронця, до складу яких віднесено: операційні, динамічні та змістовні. Операційні характеристики розкривають професіогенез з боку аналізу змісту процесу формування психологічної системи діяльності. Динамічні описують професійну динаміку в різних координатах, результатом якого є досягнення високого рівня професіоналізму, який забезпечує професійну ідентичність. Змістовні розкривають сутність професіогенезу через виокремлення істотних ознак підготовки фахівця, дослідження особливостей професійної Я-концепції, індивідуально-типологічних характеристик, професійних знань вмінь та навичок та їх застосування в професійному просторі. The author analysed basic features of the professional development of the law enforcement officers. The following groups of characteristics were identified: operational, dynamic and content-based characteristics. Operational characteristics consider professional development from the point of view of psychological system shaping. Dynamic characteristics describe professional dynamics in different dimensions. The result of this approach is a high level professionalism which ensures the professional identity. Content-based characteristics describe the features of professional development through important characteristics of the professional, studying the features of self-attitude individual characteristics, professional knowledge and skills and how they can be applied in the professional environment.Item Використання квест-технологій у професійній підготовці поліцейських.(Харківський національний університет внутрішніх справ: 20 років у статусі національного : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 2 березня 2021 р.); МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків : ХНУВС, 2021. С.105-108, 2021) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4948-9524Авторами розглянуто особливості використання квест-технологій у професійній підготовці поліцейських на етапі фахової підготовки. Розглянуто структу поліцейського квесту та етапи його проведення. The authors consider the peculiarities of the use of quest technologies in the training of police officers at the stage of professional training. The structure of the police quest and the stages of its implementation are considered. Авторами рассмотрены особенности использования квест-технологий в профессиональной подготовке полицейских на этапе профессиональной подготовки. Рассмотрены структуры полицейского квеста и этапы его проведенияItem Використання техніки «кайдзен» для повернення відчуття безперервності життя після травматичної події(Соціально-психологічне забезпечення діяльності сил безпеки та оборони України : тези доп. ІV Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 трав. 2023 р.). – Харків: НА НГУ, 2023. – С. 27-30, 2023) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.Розкрито особливості використання техніки «кайдзен» для повернення відчуття безперервності життя після травматичної події.Item Гендерні особливості уявлень про сімейне життя майбутніх правоохоронців(Особистість, суспільство, закон : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 25 квіт. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 251-255, 2019) Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Висвітлено результати дослідження гендерних особливостей уявлень про сімейне життя у майбутніх правоохоронців які не мають досвіду подружнього життя. На основі аналізу діагностики рольових очікувань і домагань майбутніх правоохоронців розкрито сформований у них образ майбутньої дружини/чоловіка.Item Динаміка ціннісних орієнтацій слідчих органів досудового розслідування на стадії професійного навчання(Теоретичні і прикладні проблеми психології. - 2018. - №1 (45). - С.231-245, 2018) Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736В статті проаналізовано особливості ціннісних орієнтацій майбутніх працівників органів досудового розслідування; визначено структуру та ієрархію їх цінностей. Підкреслено, що: система ціннісних орієнтації визначає змістовну сторону спрямованості особистості та основну життєву концепцію, яка реалізується як в особистісному так і в професійному вимірі; зміст ціннісних орієнтацій кожної конкретної групи має вагоме значення для визначення спрямованості цієї спільноти. Виявлено певну єдність і однорідність ціннісно-орієнтаційної сфери серед курсантів усіх чотирьох груп навчання, що може свідчити про наявність достатньо міцної ціннісної основи як для успішної навчальної діяльності так, у перспективі, і для практичної. В статье проанализированы особенности ценностных ориентаций будущих сотрудников органов досудебного расследования; определена структура и иерархия их ценностей. Подчеркнуто, что: система ценностных ориентации определяет содержательную сторону направленности личности и основную жизненную концепцию, которая реализуется как в личностном, так и в профессиональном измерении; содержание ценностных ориентаций каждой конкретной группы имеет большое значение для определения направленности этого сообщества. Выявленное единство и однородность ценностно-ориентационной сферы среди курсантов всех четырех групп обучения может свидетельствовать о наличии достаточно прочной ценностной основы как для успешной учебной деятельности так, в перспективе, и для практической. The author analyzed the value system features of the future prejudicial investigative authorities’ associates. The author puts the stress on the following facts: the value system determines the contents of the personality orientation and defines the main life concept which is realized in both personal and professional dimensions. The content of value system of each separate group defines the group orientation type. The author identified a homogeneity in value systems of students of all four groups that can tell about a strong value basis for educational as well as practical activities.Item Домашнє насильство під час війни: фактори збільшення та особливості звернення постраждалих(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 207-208, 2023) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Розглянуто основні фактори, що сприяють збільшенню домашнього насильства під час війни та проаналізовано причини зниження рівня звернень постраждалих та зафіксованих випадків домашнього насильства під час війни у порівняні з попередніми роками.Item Екстремальна підготовка – необхідний елемент формування правоохоронця-професіонала(Особистість, суспільство, закон: психологічні проблеми та шляхи їх розв’язання: тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 30 берез. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 192-193, 2017) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Доценко, В. В.; Dotsenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7757-2793Проаналізовано складові екстремальної підготовки правоохоронця-професіонала та визначено доцільність її впровадження в період навчання у виші. Наголошено, що здійснення кваліфікованої підготовки правоохоронців до вирішення різноманітних екстремальних ситуацій повинно стати одним із напрямків формування професіоналів-правоохоронців.Item Емпіричне дослідження емоційно-вольового компонента професійно- психологічної компетентності військовослужбовців НГУ на етапі фахової підготовки(Наукові перспективи. - 2022. - № 11(29). - С. 507-520, 2022) Шевченко, В. В.; Shevchenko, V. V.; Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Визначено, що емоційновольовий компонент професійно-психологічної компетентності військовослужбовців Національної гвардії України – це здатність розуміти власний емоційний стан у різноманітних професійних ситуаціях; адекватність реагування на результати діяльності та можливі невдачі; цілеспрямованість; терпіння і володіння собою в ситуаціях невизначеності; наполегливість та енергійність в досягненні поставленої мети й розв’язанні навчально-професійних завдань; ініціативність, сміливість, принциповість в розробці та реалізації навчальних і професійних проектів.Item «Життя після війни» – техніки відновлення особистісних ресурсів (техніка «Житійна ікона»)(Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві : зб. матеріалів VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Львів, 28 жовт. 2022 р.). – Львів, 2022. – С. 223-225, 2022) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736Визначено, що відновлення особистісних ресурсів є невід’ємною складовою здоров’язберігаючих технологій й життєстійкості особистості та основою успішної реінтеграції до мирного життя. Надано приклад ресурсної техніки «Житійна ікона» із застосуванням метафоричних асоціативних карт, яка спрямована на актуалізацію цінностей особистого життя.Item Загальна характеристика феноменів домашнього насильства Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи(Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2021. № 3 (56). Т. 2. С. 195-207, 2021) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736У статті автором зазначено, що для ефективного реагування на факти домашнього насильства, якісної та злагодженої профілактичної діяльності всіх суб’єктів необхідно глибинне вивчення причин виникнення, механізмів розвитку, наслідків та феноменів цього явища. Підкреслено існування трьох основних підходів щодо аналізу чинників, які мають вплив на розвиток ситуації домашнього насильства: соціокультурний, системний сімейний та індивідуально-психологічний. Констатовано, що найбільш загальноприйнятною на сьогодні вважається екологічна теорія насильства У. Бронфенбреннера, яка пояснює насильство в родині, розглядаючи проблему з різних сторін; серед причин виникнення домашнього насильства виокремлюються такі: соціальні, економічні, психологічні, педагогічні, соціально-педагогічні, правові, політичні, соціально-медичні, фізіологічні та медичні. Домашнє насильство це деструктивна форма міжособистісних відносин в сім’ї, що характеризується циклічністю, повторюваністю, зростанням сили та активності дій, тотальністю контролю та поширенням впливу на всі сфери сімейного функціонування й закріпленням такої поведінки. Розглядається особливості формування міцного травматичного зв’язку між агресором та жертвою на основі виникнення травматичної прив’язаності (теорія Д. Боулбі). Травматична прив’язаність трактується як розвиток сильного емоційного зв’язку між двома людьми, один з яких періодично ображає, б'є та залякує іншого. Автором визначені особливості виникнення та формування таких феноменів домашнього насильства як: стокгольмський синдром, комплекс жертви, вторинна вигода та феномен соціальної естафети. The author of the article has noted that an in-depth research of the origin causes, mechanisms of development, consequences and phenomena of the domestic violence is required in order to effectively respond to the facts of domestic violence, high-quality and coordinated preventive activities of all actors. The author has emphasized the existence of three main approaches to the analysis of factors that influence the development of the situation of domestic violence: socio-cultural, systemic family and individual-psychological. It has been stated that U. Bronfenbrenner’s ecological theory of violence is currently the most generally accepted. It explains domestic violence by considering the problem from different angles, where the causes of domestic violence include: social, economic, psychological, pedagogical, socio-pedagogical, legal, political, socio-medical, physiological and medical. Domestic violence is a destructive form of interpersonal relationships in the family, which is characterized by periodicity, recurrence, increased strength and activity, total control and the spread of influence on all areas of family functioning and the consolidation of such behavior. The author has studied specific features for the formation of a strong traumatic relationship between the aggressor and the victim based on the emergence of traumatic loyalty (J. Bowlby’s theory). Traumatic loyalty is interpreted as the development of a strong emotional relationship between two people, one of whom periodically insults, beats and intimidates the other. The author has studied specific features of the emergence and formation of such domestic violence phenomena as: the Stockholm syndrome, the victim’s inhibition, secondary benefit and the phenomenon of social relay. В статье автором говорится, что для эффективного реагирования на факты домашнего насилия, качественной и слаженной профилактической деятельности всех субъектов необходимо глубинное изучение причин возникновения, механизмов развития, последствий и феноменов этого явления. Подчеркнуто существование трех основных подходов к анализу факторов, влияющих на развитие ситуации домашнего насилия: социокультурный, системный семейный и индивидуально-психологический. Констатировано, что наиболее общеприемлемой сегодня считается экологическая теория насилия В. Бронфенбреннера, объясняющая насилие в семье, рассматривая проблему с разных сторон; Среди причин возникновения домашнего насилия выделяются следующие: социальные, экономические, психологические, педагогические, социально-педагогические, правовые, политические, социально-медицинские, физиологические и медицинские. Домашнее насилие – это деструктивная форма межличностных отношений в семье, характеризующаяся цикличностью, повторяемостью, ростом силы и активности действий, тотальностью контроля и распространением влияния на все сферы семейного функционирования и закреплением такого поведения. Рассматриваются особенности формирования прочной травматической связи между агрессором и жертвой на основе возникновения травматической привязанности (теория Д. Боулби). Травматическая привязанность трактуется как развитие сильной эмоциональной связи между двумя людьми, один из которых периодически оскорбляет, бьет и запугивает другого. Автором определены особенности возникновения и формирования таких феноменов домашнего насилия как стокгольмский синдром, комплекс жертвы, вторичная выгода и феномен социальной эстафеты.Item Загальні психологічні особливості проведення допиту дитини(Актуальні проблеми досудового розслідування та судового розгляду злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей, шляхи їх вирішення: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 19 черв. 2020 р.). – Київ, 2020. – С. 198-201, 2020) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4948-9524Розглянуто психологічну складову проведення допиту (опитування) дитини.Item Заздрісність у контексті девіантної поведінки військовослужбовців(Габітус. - 2023. - Вип. 51. - С. 217-221, 2023) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.У роботі проаналізовано особливості виникнення і переживання заздрості чоловіками та жінками військовослужбовцями в контексті правової поведінки. У проведеному дослідженні був використаний комплекс взаємодоповнюючих методів: аналіз наукової літератури щодо проблеми дослідження, бесіда, анкетування, тестування. Також закцентовано увагу на заздрості як потужній емоції, що включає в себе негативні почуття невдоволення, спрямовані до вищого зовнішнього джерела. Заздрісні люди бажають отримати привабливі якості, досягнення або власність іншої людини. У висновках авторами зазначається, що заздрість реалізується на особистісному та соціальному рівнях, зумовлює формування самовідношення та самооцінювання, прояв схильності до різних видів девіацій, визначає особливості та результати адаптації особистості у змінному світі. Етикопсихологічні феномени соціальної поведінки багато в чому залежать від гендерної приналежності суб'єкта.Item Застосування професійно-психологічного квесту у професійній підготовці поліцейських(Право і безпека. - 2021. - № 1 (80). - С. 109-116, 2021) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Твердохлєбова, Н. Є.; Tverdokhliebova, N. Ye.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3139-4308Презентовано результати аналізу зарубіжних і вітчизняних підходів до трактування, функцій та класифікації квест-технологій. Зазначено, що з метою створення належних умов для формування професійної компетентності майбутніх поліцейських, мотиваційної спрямованості на позитивні особистісні зміни та бажання професійного саморозгортання доцільно використовувати можливості інноваційних технологій навчання, зокрема тренінгів і квестів. Виокремлено освітній квест як окрему форму проєктних технологій. Розкрито особливості розробленого професійно-психологічного поліцейського квесту з елементами тренінгу «Особливості діяльності дільничного офіцера поліції (ДОП)», охарактеризовано його послідовні етапи: організаційно-підготовчий, реалізації та заключний.Item Застосування професійно-психологічного квесту у професійній підготовці поліцейських (на прикладі квесту «Особливості діяльності дільничного офіцера поліції»)(Право і безпека. 2021. № 1. С.111-118, 2021) Мілорадова, Н. Е.; Miloradovа, N. E.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0716-9736; Твердохлебова, Н. Е.Презентовано результати аналізу зарубіжних і вітчизняних підходів до трактування, функцій та класифікації квест-технологій. Зазначено, що з метою створення належних умов для формування професійної компетентності майбутніх поліцейських, мотиваційної спрямованості на позитивні особистісні зміни та бажання професійного саморозгортання доцільно використовувати можливості інноваційних технологій навчання, зокрема тренінгів і квестів. Виокремлено освітній квест як окрему форму проєктних технологій. Розкрито особливості розробленого професійно-психологічного поліцейського квесту з елементами тренінгу «Особливості діяльності дільничного офіцера поліції (ДОП)», охарактеризовано його послідовні етапи: організаційно-підготовчий, реалізації та заключний. The results of the analysis of foreign and domestic approaches to the interpretation and under standing of quest technologies are presented. It is noted that in order to create the proper con ditions for the formation of future police officers professional competence, motivational focus on positive personal changes and the desire for professional self-development, it is advisable to use the possibilities of innovative teaching technologies, in particular, trainings and quests. During such classes, participants have the opportunity to learn how to quickly make the right decisions within the limits of their professional competence, applying the obtained theoretical knowledge, as well as to master and consolidate the necessary skills. The educational quest is highlighted as a separate form of design technologies. The features of the developed profes sional-psychological police quest with elements of the training "Features of the district police officer’s activities" are revealed, its consistent stages are characterized: organizational and preparatory, implementation and final. It is noted that the basis of the police quest is the situa tional method, the content of which is aimed at mastering the algorithm of actions by the ca dets associated with the implementation of the service tasks of the police. It has been revealed that the use of a professional-psychological police quest is an active form of group work and provides the use of set measures aimed at increasing the level of professional training of police officers, developing and changing the structure of interpersonal relations, educational and pro fessional motivation, and contributes to the self-realization of the individual within the profes sional space. The authors emphasize the advisability of using a police quest, which contributes to the increase of professional competence level due to the increase of the study time amount allocated for practical work, the independent acquisition and use of new knowledge and skills in practice, making the right decisions within the framework of their professional competence, and well-coordinated teamwork. Приведены результаты анализа зарубежных и отечественных подходов к трактовке, пониманию функций и классификации квест-технологий. Отмечено, что с целью создания надлежащих условий для формирования профессиональной компетентности будущих полицейских, мотивационной направленности на положительные личностные изменения и желание профессионального саморазвертывания целесообразно использовать возможности инновационных технологий обучения, в частности тренингов и квестов. Выделен образовательный квест как отдельная форма проектных технологий. Раскрыты особенности разработанного профессионально-психологического полицейского квеста с элементами тренинга «Особенности деятельности участкового офицера полиции (УОП)», охарактеризованы его последовательные этапы: организационноподготовительный, реализации и заключительный.