Перегляд за Автор "Kharchenko, S. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 48
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Communicative competence of law enforcement officers(Brazilian Journal of Education, Technology and Society (BRAJETS). – 2023. – Vol.16, № 2. – P. 349-360, 2023) Fedorenko, O. I.; Федоренко, О. І.; Kharchenko, S. V.; Харченко, С. В.; Makarova, O. P.; Макарова, О. П.; Makarenko, P. V.; Макаренко, П. В.; Miloradovа, N. E.; Мілорадова, Н. Е.; Dotsenko, V. V.; Доценко, В. В.; Chervonyi, P. D.; Червоний, П. Д.У статті розглядаються актуальні проблеми комунікативної компетентності працівників правоохоронних органів, зокрема негативні наслідки для суспільства, спричинені недостатнім професіоналізмом працівників правоохоронних органів у комунікативній сфері. Парадигмою дослідження є твердження про те, що найважливішим аспектом професійної діяльності працівників органів внутрішніх справ є робота з людьми, але на відміну від інших професій, специфіка побудови міжособистісних стосунків з людьми у працівників органів внутрішніх справ визначається особливі умови праці, незвичайні обставини, а також випадки та ситуації, несхожі одна на одну. У зв'язку з цим виникає потреба у вдосконаленні комунікативної компетентності працівників правоохоронних органів. З позицій інтегративного підходу проаналізовано феномен комунікативної компетентності працівників правоохоронних органів; виявлено існуючі прогалини у цій сфері та необхідні «точки» для докладання зусиль для покращення ситуації.Документ Psychological features of persons with different levels of social intelligence(American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research. - 2018. - № 1 (8). - P. 35-40, 2018) Kharchenko, S. V.; Харченко, С. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Показані психологічні особливості учнів підліткового віку, студентів, дорослих з різним фахом в залежності від рівня соціального інтелекту. Наведені узагальнені дані щодо особливостей пізнавальної діяльності, поведінки та властивостей особистості осіб з високим та низьким рівнем соціального інтелекту.Документ Вплив рівня розвитку соціального інтелекту курсанта ЗВО зі специфічними умовами навчання на його соціальний статус у групі(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 484-485., 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Автором зазначено, що розвинуті здібності соціального інтелекту особистості не обов’язково призводять до лідерства в курсантському колективі в діловій сфері або в особистісних стосунках, але є важливою умовою того, що суб’єкт на емоційному рівні не стає «ізольованим» від членів групи. Найбільш важливою щодо статусу курсанта в групі є рівень розвитку здібності розуміти зміну значення подібних вербальних реакцій людини в залежності від контексту ситуації, що їх викликала.Документ Вплив соціального інтелекту на особливості поведінки курсантів ЗВО зі специфічними умовами навчання в ситуаціях фрустрації та стресу(Право і безпека. – 2019. – № 1 (72). – С. 111-116, 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Висвітлено результати дослідження взаємозв’язків здібностей соціального інтелекту й особливостей поведінки курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання в ситуаціях фрустрації та стресу. Виявлено, що більш високий рівень соціального інтелекту курсантів сприяє перешкодно-домінантному реагуванню в ситуації фрустрації та прояву стратегії «імпульсивні дії» в стресовій ситуації. З’ясовано, що знижений рівень соціального інтелекту курсантів пов’язується з екстрапунітивною реакцією в ситуації фрустрації й такими стратегіями поведінки в стресовій ситуації, як «непрямі дії» та «асоціальні дії».Документ Вплив чинника батьківської родини на рівень соціального інтелекту особистості(Теорія і практика сучасної психології. – 2019. – № 5, т. 1. – C. 75-80, 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Проаналізовано чинники родини, які впливають на рівень соціального інтелекту особистості. Показано, що серед особливостей батьківської родини на рівень розвитку соціального інтелекту особистості в юнацькому віці впливає її склад, особливості сімейного мікроклімату та характер стосунків дитина – батьки. Узагальнено дані щодо впливу сімейних стосунків на формування здібностей соціального інтелекту особистості.Документ Врахування чинника соціального інтелекту в діловому спілкуванні працівників поліції(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 берез. 2018 р.). –Харків, 2018. – С. 189-192, 2018) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Обґрунтовано необхідність розуміння поліцейськими особливостей відображення ситуації взаємодії різними верствами населення. Наведено особливості здібностей соціального інтелекту дітей різного віку, осіб з обмеженими можливостями, представниками деяких культур.Документ Деякі нормативно-правові проблеми психологічного забезпечення поліцейських(Актуальні проблеми психологічного забезпечення службової діяльності працівників правоохоронних органів : зб. матеріалів ІІІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 31 жовт. 2022 р.). – Київ, 2022. – С. 26-27, 2022) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Зазначено, що психологічне забезпечення поліцейських, працівників Національної поліції України та курсантів (слухачів) закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських загалом врегульоване, але потребує внесення певних змін або уточнень до нормативно-правових актів.Документ Змістовні складові програми й основні техніки соціально-психологічного тренінгу соціального інтелекту поліцейського(Право і безпека. – 2017. – № 4 (67). – С.211-216, 2017) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Охарактеризовано складові соціально-психологічного тренінгу соціального інтелекту поліцейських. Використання описаних технік спрямовано на розвиток: адекватного сприйняття емоційної та вербальної експресії партнерів у спілкуванні; розуміння мотивів співрозмовників; вміння передбачити розвиток комунікативної ситуації; вміння донести власну думку до різних за індивідуальними властивостями осіб. Такі техніки можуть бути застосовані в процесі підготовки курсантів у ВНЗ зі специфічними умовами навчання або для післядипломної освіти поліцейських різних підрозділів.Документ Методи розвитку здібностей соціального інтелекту в процесі фахової підготовки(Право і безпека. – 2016. – № 3 (62). – С. 154–159., 2016) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Для повноцінного розвитку соціального інтелекту особистості потрібні певним чином організоване набуття людиною соціального досвіду й інтенсивна практика взаємодій. Метою роботи було узагальнення соціально-психологічних та психолого-педагогічних методів, які впливають на розвиток здібностей соціального інтелекту спеціалістів професій типу «людина – людина». Наведено структуру соціально-психологічного тренінгу, який, на думку автора, є провідним у вдосконаленні здібностей соціального інтелекту в юнацькому віці та дорослої людини.Документ Методы развития социального интеллекта курсантов - будущих офицеров полиции(Supremaţia Dreptului = Верховенство Права: междунар. науч. журн. – 2017. – № 5. – С. 161-166, 2017) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892В статье проанализированы особенности социального интеллекта и его взаимосвязей с особенностями поведения и личности курсантов - будущих офицеров полиции. Доказано, что высокий уровень социального интеллекта является важнейшей составляющей личности современного офицера полиции. Обозначены основные условия развития способностей социального интеллекта курсанта. Описаны психолого-педагогические методы развития способностей социального интеллекта в процессе специальной подготовки будущих полицейских в вузе. Особое внимание уделено таким методам развития способностей социального интеллекта как социально-психологический тренинг и кинотренинг.Документ Негативні соціальні чинники, які впливають на рівень розвитку здібностей соціального інтелекту поліцейських, та можлива профілактика їх виникнення(Особистість, суспільство, закон : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 25 квіт. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 290-293, 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Визначено соціальні чинники, які негативним чином впливають на рівень розвитку здібностей соціального інтелекту особистості поліцейського на різних етапах професійного становлення. Запропоновано заходи різного рівня з метою протидії негативним впливам на соціальний інтелект поліцейського.Документ Основні напрями та результати досліджень соціального інтелекту студентів ВНЗ(Бочаровські читання : тези доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю підгот. психологів у Харків. нац. ун-ті внутр. справ (Харків, 13 квіт. 2018 р.). – Харків, 2018.– С. 284-287, 2018) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Визначені основні напрями вивчення здібностей соціального інтелекту студентів. Показні результати взаємозв’язку соціального інтелекту та особливостей особистості та спілкування студентів. Наведені дані про особливості особистості та поведінки студентів з різними рівнями соціального інтелекту.Документ Основні напрями та результати досліджень соціального інтелекту студентів ВНЗ(Бочаровські читання : тези доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю підгот. психологів у Харків. нац. ун-ті внутр. справ (м. Харків, 13 квіт. 2018 р.). – Харків, 2018. – С. 284 – 287, 2018) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Визначено основні напрямки вивчення здібностей соціального інтелекту студентів. Показані результати взаємозв'язку соціального інтелекту і особливостей особистості і спілкування студентів. Наведено дані про особливості особистості та поведінки студентів з різними рівнями соціального інтелекту.Документ Основні напрямки збереження та розвитку здібностей соціального інтелекту у працівників правоохоронних органів(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 5 квіт. 2019 р.). — Харків, 2019. - С. 152-154, 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Акцентовано проблему негативної динаміки розвитку здібностей соціального інтелекту у поліцейських на етапі професійного становлення. Наведені можливі ресурси збереження та розвитку здібностей соціального інтелекту у поліцейських.Документ Особливості взаємозв’язку загального та соціального інтелекту майбутніх правоохоронців(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 8 квіт. 2016 р.). – Харків, 2016. – С. 67-69, 2016) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Проаналізовано взаємозв’язки здібностей соціального інтелекту та загального інтелекту. Показано, що розвинення загально інтелектуальних здібностей в юнацькому віці сприятиме більш успішному розумінню суб’єктів спілкування.Документ Особливості взаємозв’язку соціального інтелекту та конфліктності у спілкуванні(Особистість, суспільство, закон: психологічні проблеми та шляхи їх розв’язання: тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 30 берез. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 70-72, 2017) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Розглянуто проблеми міжособистісної взаємодії та соціального інтелекту. Показано, що високий рівень розвиток соціального інтелекту сприяє зниженню рівня конфліктності й агресивності суб’єктів в спілкуванні. При більш високому рівні соціального інтелекту випробувані частіше обирають такі стилі поведінки в конфлікті як пристосування та, меншою мірою, співробітництво та несхильні до такого стилю як уникання.Документ Особливості взаємозв’язків здібностей загального та соціального інтелекту у поліцейських на різних етапах фахової підготовки(Теорія і практика сучасної психології. – 2019. – № 1, т. 1. – C. 194-198, 2019) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892З’ясовано особливості взаємозв’язків здібностей академічного та соціального інтелекту в поліцейських на різних етапах фахової підготовки (старшого юнацького віку та у віці ранньої дорослості). Підтверджено дані про тісний зв’язок загального рівня академічного та соціального інтелекту. Визначено залежність від віку випробуваних зв’язків між здібностями академічного та соціального інтелекту. Показаний менш тісний зв’язок здібностей до логічного узагальнення, виділення загальних істотних ознак у різних невербальних реакціях людини та розуміння зміни значення подібних вербальних реакцій людини залежно від контексту ситуації та академічного інтелекту в обстежених у віці ранньої дорослості порівняно з молодшими за віком.Документ Особливості взаємозв’язків механізмів психологічного захисту та соціального інтелекту в юнацькому віці(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 7 квіт. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 218-221, 2017) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Розглянуто взаємозв’язки здібностей соціального інтелекту та інтенсивності використання механізмів психологічного захисту. Показано, що високий рівень розвиток соціального інтелекту достовірно негативно пов’язаний з інтенсивністю використання учасниками дослідження проекції та реактивного утворення як механізмів психологічного захисту. Рівень розвитку соціального інтелекту позитивно пов’язаний з використанням таких механізмів психологічного захисту як заперечення та компенсація.Документ Особливості взаємозв’язків соціального інтелекту та настанов в спілкуванні у курсантів, які навчаються в ВНЗ зі специфічними умовами навчання(Теоретичні і прикладні проблеми психології. - 2017. - № 3(3). - С. 207-216, 2017) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Представлено взаємозв’язки здібностей соціального інтелекту та комунікативних настанов курсантів ЗВО зі специфічними умовами навчання. Показано, що здібності соціального інтелекту курсантів не пов'язані з наявністю потреби впливати на інших. Доведено, що рівень соціального інтелекту курсантів негативно пов'язаний з деструктивними настановами в спілкуванні (відкрита жорстокість, обґрунтований негативізм та негативний досвід спілкування), позитивно - з вираженістю інтерактивної настанови «Дорослий», яка відображає раціональний характер комунікативного реагування, неконформність.Документ Особливості взаємозв’язків стильових показників когнітивної діяльності курсантів і характером їх поведінки у стресовій ситуації(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 2 квіт. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 159-162, 2021) Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5149-7892Представлено підходи до розуміння поняття «подолання стресу». Наведено результати емпіричного дослідження особливостей взаємозв'язків моделей поведінки курсантів в стресових ситуаціях і низки когнітивних стилів.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »