Перегляд за Автор "Nechitailo, I. S."
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Current trends and current problems of training educational managers(Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. – 2021. – Т. 6 (41). – С. 556-563, 2021) Tsekhmister, Ya.; Malatsai, I.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Yemelyanova, O.; Korol, O.; Statsenko, N.Проаналізовано проблему професійної підготовки фахівців у сфері освітнього менеджменту. Виявлено, що поява зазначеної спеціальності зумовлена метаморфозами в суспільно-економічному житті та гострою конкуренцією між освітніми установами. Окреслено такі ключові проблеми освітнього менеджменту: практична діяльність керівника, упровадження інновацій; процес підготовки фахівців; моніторинг ефективності та оцінка якості освітнього менеджменту. З’ясовано, що освітній менеджмент — міждисциплінарна категорія, котра перебуває на периферії теорії і практики освітньої галузі та економіки. І якщо в першому варіанті зв’язок очевидний, то у другому — на перший погляд латентний, проте саме суспільно-економічні процеси детермінують діяльність керівника, завдання якого полягає у вивченні тенденцій ринку праці та побудові ефективної стратегії загального розвитку закладу освіти. Актуальним питанням є висвітлення базових для керівника особистісних якостей, психологічних характеристик і практичних умінь. Так, чільне місце займає вивчення когнітивної сфери, творчого потенціалу та готовності до інноваційної діяльності. Злободенною залишається і проблема організації освітнього процесу. Зокрема, компетентнісного підходу і розкриття творчих можливостей студентів як ресурсу для майбутньої професійної діяльності. Глибше розуміння професійної підготовки забезпечив фрагментарний аналіз окремих аспектів діяльності закладів вищої освіти в Україні, Великій Британії та Сполучених Штатах Америки (по одному закладу із кожного регіону). Встановлено, що загальні тенденції підготовки аналогічні, проте європейські ЗВО акцентують увагу на міжнародній академічній мобільності; США — на практичній компоненті; України — теоретичній базі. Розроблено ієрархічну модель факторів детермінантів освітнього процесу підготовки освітніх менеджерів.Документ Opportunities and some results of measuring cultural capital in sociological research practice(AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - 2022. - P. 159-166, 2022) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Nazarkin, P.; Biriukova, M.; Stadnik, O.; Boriushkina, O.; Rozova, O.Розглянуто проблему вимірювання культурного капіталу в сучасній соціологічній практиці. Слідом за Дж. К. Александером автори акцентують увагу на значенні культурних структур у житті індивідів і груп, що актуалізує необхідність їх більш детального вивчення. Визначено ідентифікацію індикаторів для вимірювання культурного капіталу та представлено результати емпіричного дослідження, яке є спробою верифікації цих індикаторів. За результатами досліджень П. Ді Маджіо, К. Дж. Крука, Н. Д. Де Граафа виділено такі показники культурного капіталу, як частота відвідування театрів і кінотеатрів, концертів класичної та сучасної музики, музеїв, виставок тощо; наявність домашньої бібліотеки; частота читання книг, інтернет-статей, новин тощо. Ці показники водночас є ресурсами накопичення певних видів культурного капіталу, таких як «статус» та «знання-інформація» (авторська типологія). Наведено результати вимірювання культурного капіталу українських студентів за наведеними показниками. Наголошено, що трансляція статусного культурного капіталу та знаннєво-інформаційного культурного капіталу є потужним фактором впливу на процеси особистісного розвитку та академічної успішності студентів.Документ Structural components of social subjectivity of modern student youth: subject dispositions and internal qualities(AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - 2023. - Vol. 13, Issue 1, Special Issue XXXII. - P. 40-47, 2023) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Boriushkina, O.; Moisieieva, N.; Marchenko, O. H.; Марченко, О. Г.; Pylypenko, S.; Kobelieva, D.Стаття присвячена соціологічній концептуалізації соціальної суб'єктності сучасної студентської молоді. Зазначено, що, по-перше, соціальна суб'єктність студентської молоді не є стабільною – вона постійно змінюється і потребує системності вимірювань. По-друге, соціальна суб'єктність є складним структурованим феноменом, тому існує потреба у відповідних інструментах для її вимірювання, специфікації структурних компонентів. Особливу увагу приділено розгляду структури соціальної суб'єктності студентів, зокрема, до визначення місця і ролі схильностей суб'єкта та внутрішніх якостей як його складових. Соціальна суб'єктність розглядається не стільки з точки зору реальних проявів діяльності (оскільки реальні прояви є діяльністю), а радше з точки зору здатності особистості, соціальної групи, організації тощо виявляти таку активність, що є, наявність певних властивостей суб'єкта, які визначають, чи зможуть вони бути агентами соціальних змін, впливати на соціальні процеси та ситуації.Документ Update of some non-specific functions of the educational institution in the conditions of war: psychological support of participants in the educational process and social support of the civilian population(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 163-167, 2023) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Alieva, A.Функціональні можливості кожного соціального інституту досить широкі. Функції будь-якого соціального інституту поділяються на специфічні та неспецифічні. Специфічною функцією є діяльність інституту, яка пов’язана із забезпеченням тієї базової потреби суспільства, людства, для задоволення якої він створений. Кожен соціальний інститут, крім специфічної функції, виконує ряд неспецифічних. Кожна з них обов'язково бере участь у здійсненні соціального контролю, регуляції соціальних відносин і поведінки людей, у процесі соціалізації, соціальної комунікації, соціальної інтеграції та диференціації тощо. Тому перелік неспецифічних функцій окремої соціальної інститут може бути досить широким.Документ Втрати та перемоги: суспільний вимір війни(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 77-80, 2023) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Надано дані соціологічного моніторингу щодо наявності позитивних або негативних зсувів на рівні масової свідомості, ціннісного зрізу наявних настроїв населення України.Документ Заздрісність і стилі міжособистісних стосунків у чоловіків та жінок(Габітус. - 2023. - Вип. 51. - С. 206-210, 2023) Католик, Г. В.; Katolyk, H. V.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.Зазначено, що стиль міжособистісних стосунків може відрізнятися у чоловіків та жінок. Чоловіки частіше проявляють більш агресивний стиль, що спрямований на досягнення своїх цілей і забезпечення своєї незалежності. Жінки, натомість, проявляють більш емоційний стиль, спрямований на підтримку та збереження стосунків. Виявлено специфіку проявів заздрісності у міжособистісних стосунках чоловіків та жінок. Вказано, що, окрім підозрілості, яка властива і заздрісним чоловікам, і заздрісним жінкам, заздрість виявляє себе і в інших аспектах міжособистісних стосунків, де спостерігається чітка ґендерна специфіка. Так, заздрісні чоловіки у стосунках з іншими частіше виявляють агресивність, а заздрісним жінкам властиво підкорюватися іншим.Документ Заклад освіти як осередок генерації соціального капіталу(Габітус. - 2022. - Вип. 33. - С. 15-19, 2022) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Обґрунтовано роль закладу освіти в процесах генерації та накопичення соціального капіталу. Підкреслено, що на мікрорівні процес генерації соціального капіталу може відбуватися лише за наявності спеціальних умов. Відповідні умови забезпечуються структурою освітнього простору закладу освіти, розгортанням у ньому максимального різноманіття соціальних відносин. Як висновок, формулюються універсальні принципи організації освітнього простору, який забезпечує процес генерації соціального капіталу у стінах закладу освіти.Документ Злочинці-рецидивісти: психологічна характеристика : монографія([Івано-Франківськ; Харків : Фоліант], 2022. – 244 с., 2022) Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.У монографії здійснено детальний теоретичний аналіз особистості злочинця у сучасній вітчизняній та зарубіжній юридичній психології та надані результати багатоаспектного емпіричного дослідження психологічних особливостей неодноразово засуджених злочинців корисливого та насильницького типів. Виявлено специфіку агресивності злочинців-рецидивістів корисливого та насильницького типів, їх акцентуацій характеру; емоційного інтелекту, інгибіції у спілкуванні, локалізації контролю, ціннісної сфери; встановлено особливості саморегуляції особистості та копінг-стратегій злочинців-рецидивістів. Презентовано результати емпіричного дослідження, проведеного авторами, на підставі яких здійснено психологічну типологізацію злочинців-рецидивістів, зокрема, за критеріями кримінальної спрямованості та відтворюваності злочину. За результатами дослідження надано психологічну характеристику рецидивістів та розроблені рекомендації для психологів пенітенціарної служби, що дозволяють більш ефективно виявляти причини вчинення злочину, більш диференційовано організовувати психокорегувальну та профілактичну роботу у виправних установах.Документ Міждисциплінарність як основа розвитку сучасного університету та його освітніх програм(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 369-372., 2020) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Зазначено, що міждисциплінарність освітньої та наукової діяльності та, зокрема, впровадження і реалізація міждисциплінарних освітніх програм є запорукою розвитку й успіху сучасного університету, оскільки забезпечує його «гнучкість» та здатність відповідати на виклики сучасного ринку праці та суспільства в цілому, готуючи конкурентоспроможних фахівців, які вигідно відрізняються своєю адаптивністю до різних видів професійної діяльності (не обмежуючись професією за спеціальністю), розвиненим критичним мисленням та значним творчім потенціалом. Отмечено, что междисциплинарность образовательной и научной деятельности и, в частности, внедрение и реализация междисциплинарных образовательных программ является залогом развития и успеха современного университета, поскольку обеспечивает его «гибкость» и способность отвечать на вызовы современного рынка труда и общества в целом, готовя конкурентоспособных специалистов выгодно отличаются своей адаптивностью к разным видам профессиональной деятельности (не ограничиваясь профессией по специальности), развитым критическим мышлением и значительным творческим потенциалом. It is noted that the interdisciplinarity of educational and scientific activities and, in particular, the introduction and implementation of interdisciplinary educational programs is the key to the development and success of a modern university, since it ensures its "flexibility" and the ability to respond to the challenges of the modern labor market and society as a whole, preparing competitive specialists profitably are distinguished by their adaptability to different types of professional activity (not limited to the profession in their specialty), developed critical thinking and significant creative potential.Документ Особливості соціально-психологічного оточення військовослужбовців з різним рівнем схильності до деструктивної поведінки(Перспективи та інновації науки. Серія: Педагогіка, Серія: Психологія, Серія: Медицина. - 2023. - № 16 (34). - С. 506-518, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.Стаття презентує огляд наукової літератури щодо специфіки військової діяльності. Теоретичний аналіз джерел засвідчив, що доволі складно виявити предиктори, які спонукають до деструктивної поведінки у військовослужбовців. Деструктивна поведінка у військовослужбовців на етапі їх професійного становлення позначається на їх схильності до адикцій, агресивності, здатності вдаватися до ненормативної поведінки, порушення норм й правил, не вмінням контролювати власні емоції та почуття, що може призвести до дисциплінарних проступків. Низький рівень схильності до деструктивної поведінки у військовослужбовців свідчить про те, що вони є соціально адаптованими, демонструють правомірну поведінку та керуються нормами й правила, які є нормативно схваленими. Високий рівень схильності до деструктивної поведінки властивий тим військовослужбовцям, які схильні до умовно нормативної та неправомірної поведінки, їм складно контролювати свої негативні емоції, що доволі часто призводить до агресії та адикцій. Мета статті – визначити особливості соціально-психологічного оточення курсантів вищого військового навчального закладу з різною схильністю до деструктивної поведінки. Емпіричною базою дослідження виступили курсанти, які проходять цільову підготовку військових фахівців. Загальна чисельність вибірки становила 212 осіб, які були піддані психодіагностичному тестуванню для розподілу на групи за рівнями схильності до відхиляючої від норми поведінки. Результати отримані за методикою «Схильність до деструктивної поведінки» були піддані процедурі кластеризації за принципом k – середніх та дозволили сформувати три групи досліджуваних. Низький рівень схильності до відхиляючої поведінки було зафіксовано у 74 респондентів (перша група), що характеризує цих досліджуваних як соціально адаптивних та готових долати труднощі шляхом нормативно схваленої поведінки. Середній рівень схильності до деструктивних проявів у поведінці властивий 85 особам, що дає нам підстави говорити про виражену амбівалентну поведінку, яка демонструє полярні значення і тому була виключена з подальшого дослідження. У 53 курсантів військового вищу було зареєстровано високий рівень схильності по поведінки, яка відхиляється від нормативно-схваленої, що говорить про їх соціальну неадаптованість (друга група). Для досягнення мети дослідження нами було залучено опитувальник «Шкала сімейного оточення» розроблений R. Moos. Даний діагностичний інструмент зосереджений на вивчення мікросоціального клімату в родині та його впливу на особистість, її поведінку та дії. Емпірично було встановлено, що курсанти, які мають низький рівень схильності до деструктивної поведінки транслюють сімейні цінності, норми та правила, які були важливими у їх родині, все це позначається на їх здатності згуртовуватися, досягати успіху, демонструвати високі моральні чесноти та вміти організувати свою життєдіяльність. У групі курсантів з високим рівнем схильності до деструктивної поведінки фіксуються низькі показники сімейного оточення за параметрами: згуртованість сім'ї, орієнтація на досягнення, організація сімейних правил, моральних аспектів та високі значення у показниках конфліктності.Документ Предмети заздрості юнаків та дівчат у контексті їх схильності до девіантної поведінки(Психологічний часопис = Psychological journal. - 2023. - № 5 (73). - С. 52-58, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Мілорадова, Н. Е.; Miloradova, N. E.Розглянуто предмет заздрості у юнаків та дівчат в контексті їх схильності до девіантної поведінки. Зазначено, що девіантна поведінка розуміється як така, що відхиляється від прийнятих у суспільстві норм та правил. Наголошено на тому, що заздрість можна охарактеризувати як негативне ставлення до переваги іншої людини і бажання отримати те, чим володіє ця людина. Визначено основні психолого-правоі характеристики заздрісності студентів -юнаків та дівчат у контексті девіантної поведінки. Визначено рівень вираженості заздрощів у курсантів - юнаків та дівчат та вивчено гендерні особливості взаємозв'язку девіантної поведінки із заздрістю до різних предметних сфер. Підкреслено, що заздрість не є моральним почуттям і саме неповноцінність суб’єкта є центральною проблемою заздрості. Множинні гендерні відмінності в заздрості, виявлені в юнацькому віці, у міру дорослішання мінімізуються.Документ Промоакційний маркетинг: міф просування чи технологія конкурентної боротьби? Соціологічна концептуалізація крізь призму соціально-конструктивістського підходу(Габітус. - 2023. - Вип. 45. - С. 28-34, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Хижняк, Д. І.; Khyzhniak, D. I.Розкрито сутність інструментів промоакційного маркетингу крізь призму соціології, зокрема з позиції соціально-конструктивістського підходу. Виявлено низку символічних прийомів, які використовують промоутери як головні актори промоакційного маркетингу. Підкреслено, що детермінація споживацького вибору є, по суті, процесом цілеспрямованого утворення таких (об’єктивних) умов, щоб викликати певну (суб’єктивну) реакцію споживача на рівні латентних складників соціальної дії. Дії промоутерів є, по суті, актами соціального конструювання реальності (для) споживача, у яких останній є повноцінним суб’єктом, що підкреслює позитивну функцію та результати міфотворчої діяльності промоакційного маркетингу, яка є необхідною для привернення уваги споживача і ефективної конкурентної боротьби.Документ Психолого-правові аспекти кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей : монографія(Харків : Факт, 2022. - 276 с., 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Бандурка, І. О.; Bandurka, I. O.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Александров, Ю. В.; Aleksandrov, Y. V.; Греса, Н. В.; Hresa, N. V.; Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; Шиліна, А. А.; Shylina, A. A.; Маннапова, К. Р.; Mannapova, K. R.; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V.В монографії «Психолого-правові аспекти кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей» репрезентовано комплексний аналіз питань запобігання педофілії в Україні. Розкрито поняття та правовий статус дитини за національним та міжнародним законодавством, проаналізовано стан законодавства про кримінально-правовий захист дитинства в Україні, репрезентовано класифікацію злочинів проти дитинства й розкрито правові наслідки кримінальних правопорушень проти дітей. У психологічних розділах монографії представлено результати проведеного науковцями кафедри соціології та психології Харківського національного університету внутрішніх справ дослідження психологічних характеристик злочинців, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей, які перебувають в установах виконання кримінальних покарань Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України. У психологічному дослідженні були використані проєктивні методи діагностики, які надали можливість створити експериментальні ситуації, за інтерпретацією яких психологи отримали інформацію щодо специфічної системи особистісних якостей, притаманних цим засудженим, що дало змогу визначити специфіку їх мотивів, потреб, почуттів, а відповідно й поглибити наукове розуміння причин їхніх вчинків та заходів протидії. Новацією зазначеної монографії, яка позитивно виокремлює її серед інших наукових видань, є презентовані практичними психологами матеріали тренінгів для вчителів, вихователів і батьків, розроблені з орієнтацією на дітей різного віку, щодо недопущення втягнення дітей до секстингу та профілактики статевих злочинів проти дітей. Матеріали монографії будуть корисними як для науковців, так і для курсантів, студентів і слухачів закладів вищої освіти системи МВС України, для практичних психологів поліції та працівників слідчих і оперативно-розшукових підрозділів, а також для батьків, підлітків та всіх, хто цікавиться питаннями захисту дітей від сексуальних домагань. Монографія рекомендована до використання у процесі освітньопрофесійної підготовки фахівців за спеціальностями 053 «Психологія» та 081 «Право».Документ Психологічна підтримка учасників освітнього процесу як важлива функція інституту освіти в умовах війни(Забезпечення психологічної допомоги в секторі безпеки та оборони України : зб. тез ІІ Всеукр. міжвід. психол. форуму (м. Київ, 30 трав. 2023 р.). – Київ, 2023. - С. 149-152, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.Зазначено, що сучасні навчальні заклади завжди реалізовували функцію психологічної підтримки. Підкреслено, що синергетичний ефект від реалізації освітою як типових (навчання), так і нетипових (психологічна підтримка та супровід, соціальна допомога тощо) функцій полягає в нормалізації стану всього суспільства, у запобіганні стану соціальної аномії, яка характерна для всіх суспільств у стані війни.Документ Психологічний дистрес населення України під час війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 85-87, 2022) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Милославська, О. В.; Myloslavska, O. V.Немає жодного сумніву, що війна утворює безліч значних зовнішніх подразників, що запускає цілу низку чинників дистресу. Більш того, оскільки війна охоплює всіх громадян суспільства, яке її переживає, дистрес набуває масових ознак. Коли переважна більшість населення країни знаходиться у стані дистресу, це має значні негативні наслідки не тільки на індивідуальному, але і на загальносоціальному рівні. Тому під час війни, як і у повоєнний період, особливої актуальності набуває не тільки психологічне, але й соціологічне вивчення психологічного дистресу, в тому числі й медіативних ресурсів.Документ Роль самоорганізації у процесі формування громадянського суспільства(Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2021. - Вип. 92. - С. 95-102, 2021) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Борюшкіна, О. В.; Boriushkina, O. V.Розглянуто проблему формування громадянського суспільства в Україні. Мета статті полягає в соціологічній концептуалізації самоорганізації як умови формування громадянського суспільства. Самоорганізація розглядається як процес формування просторової, темпоральної та функціональної структур системи, що виникає спонтанно, проявляється стрибкоподібними переходами за певних характеристик системи та без цілеспрямованого впливу ззовні. Підкреслено, що інститути за характером їх формування поділяються на організовані та самоорганізовані. Громадянське суспільство представляється як таке, що утворюється та функціонує на основі самоорганізації його структур. Розкрито явище квазігромадянського суспільства, яке також ґрунтується на самоорганізаційних процесах. Підкреслено роль правових форм як таких, що виключають можливість негативних самоорганізованих інституцій.Документ Соціологія : навчально-методичний посібник(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.У навчально-методичному посібнику наведені теоретичні, методологічні та методичні матеріали, які дозволять організувати роботу здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 053 «Психологія», з навчального курсу «Соціологія». Представлено короткий зміст навчального курсу, плани семінарських занять, завдання для самостійної роботи, питання і тести для самоконтролю, індивідуальні завдання, методичні поради з вивчення тем, питання для підготовки до заліку, термінологічний словник. Навчально-методичний посібник «Соціологія» рекомендується для використання в навчальному процесі викладачами і здобувачами закладів вищої освіти.Документ Суспільство до і після війни: психологічні трансформації(Забезпечення психологічної допомоги в секторі Сил оборони України : зб. тез Всеукр. міжвід. психол. форуму (м. Київ,30 черв. 2022 р.). – Київ, 2022. – С. 236-240, 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Аналізуються результати соціологічного опитування щодо змін в українському суспільстві, що відбудуться після війни.Документ Сучасні соціально-педагогічні технології у вищій освіті : навчальний посібник(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.У навчальному посібнику наведені теоретичні, методологічні та практичні матеріали, які дозволять організувати роботу здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти з навчального курсу «Сучасні соціально-педагогічні технології у вищій освіті». Деталізовано зміст навчального матеріалу за кожною темою, представлено плани семінарських занять, завдання для самостійної роботи, питання для самоконтролю, орієнтовну тематику індивідуальних завдань. Навчальний посібник рекомендується до використання викладачами і здобувачами закладів вищої освіти.Документ Українське суспільство до і після війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 43-46, 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Аналізуються результати соціологічного опитування щодо змін в українському суспільстві, що відбудуться після війни.