Перегляд за Автор "ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Control and diagnostics of TV3-117 aircraft engine technical state in flight modes using the matrix method for calculating dynamic recurrent neural networks(CMIS-2021: The Fourth International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems (Zaporizhzhia, Ukraine, 27 April, 2021). - P. 97-109, 2021) Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583У даній роботі розглянуто один із методів використання динамічних рекурентних нейронних мереж для вирішення прикладних задач контролю та діагностики технічного стану авіаційних двигунів, у тому числі ТВ3-117. Запропоновано метод кодування нейронних мереж у сигнальні графи та показано, що їх матриці суміжності можуть бути використані як асоціативна пам’ять у крокових матричних алгоритмах розв’язування динамічних рекурентних нейронних мереж. Показано, що в повнозв’язаних рекурентних нейронних мережах будь-який нейрон може бути вхідним або вихідним, а один нейрон може бути одночасно вхідним і вихідним. Наведено приклади навчання за алгоритмом еволюційної оптимізації мультиекстремальних задач рекуррентних динамічних нейронних мереж, призначених для контролю та діагностики технічного стану двигуна ТВ3-117.Функції блоків активації нейронів у динамічних рекуррентних нейронних мережах у цій роботі використовуються різницевими виразами імітаційних моделей лінійних динамічних зв'язків. Показано, що для ідентифікації у часовій області перехідних процесів у динамічних системах третього порядку досягається задовільна точність на виході будь-якого нейрона рекуррентної динамічної нейронної мережі з чотирма нейронами, при цьому виявлено, що корисна інформація про динамічні властивості досліджуваної динамічної системи можна одночасно отримати з виходу будь-якої нейронної мережі.Документ Research of the synthesis of radiant intensity indicatrix of multi-component beam diode module(E3S: Web of Conferences: Vol. 280: Second International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF 2021), 19-21 May 2021, Kryvyi Rih, 2021) Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Honchar, S.; Kovalskyi, V.Широке використання напівпровідникових джерел випромінювання в оптико-лектронних приладах різного призначення потребує подальшого вивчення механізмів формування фотометричних характеристик інтегрованого приладу в зоні ближнього освітлення, де порушується закон перевернутих квадратів. Запропоновано математичну модель багатокомпонентного пучково-діодного модуля. На його основі проведено аналіз впливу параметрів окремих джерел променя на деформацію індикатора інтенсивності випромінювання при переході з дальньої зони в ближню. Показано, що визначальним параметром зміни індикатриси довготи та полярної відстані є розподіл у площині модуля добутку інтенсивності випромінювання окремого діода на його полярний радіус-вектор. Зміщення полярного кута максимуму вектора інтенсивності діодного випромінювання є більш значним для широких діаграм діаграми випромінювання, ніж для зосереджених. Для конкретних параметрів діодів та геометрії їх розташування показано придатність запропонованої моделі для апріорного моделювання променевих діодних модулів.Документ Ways to increase the efficiency of detection of unmanned aerial vehicles by thermal imaging devices(IOP Conference Series: Materials Science and Engineering: 8th International Scientific Conference «Actual Problems of Engineering Mechanics» (APEM 2021), Odesa, Ukraine, 11th - 14th May 2021. – Vol. 1164, 2021) Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717Математично оцінено можливості підвищення ефективності виявлення повітряних об'єктів за рахунок оптимізованого вибору функціональної області інфрачервоного діапазону електромагнітних хвиль. Показано, що існує необхідність використання приймачів з максимальною видимістю на більших довжинах хвиль, а також необхідність роботи у «вікнах прозорості» атмосфери. При низькій видимості довгохвильові інфрачервоні тепловізійні прилади вигідні на великих відстанях від об’єктів. Пристрої з більшою короткохвильовою чутливістю можуть бути ефективними на коротких відстанях. Методи радіолокаційного виявлення у багатьох випадках не дозволяють виявити невеликі об’єкти з низьким коефіцієнтом відбиття, що є однією з причин малої ефективної площі розсіювання. Відомі способи спостереження за допомогою приладів нічного бачення і тепловізійних приладів, маючи свої переваги, також неефективні за певних умов. Зроблено спробу поєднати переваги виявлення повітряних об’єктів багатопозиційним радіолокаційним методом з перевагами тепловізійних приладів. Запропоновано спосіб освітлення повітряних об’єктів інфрачервоними прожекторами, що передбачає наявність багатьох геометрично розташованих джерел інфрачервоного випромінювання з робочим спектром, поєднаним із зонами «вікон прозорості» атмосфери та максимальною чутливістю тепловізора. У таких умовах приймач реєструє сумарний сигнал теплового випромінювання об'єкта і відбиті промені прожекторів. Дистанційне керування випромінюванням прожектора, від якого лінійно залежить ефективна площа розсіювання, дозволяє довести його до гарантованого рівня з високою ймовірністю виявлення невеликого літаючого об’єкта.Документ Метод оптимізації вертикального зліту вертольоту(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2021 р.) : у 2 ч. – Харків : ХНУВС, 2021. – Ч. 1. – С. 33-38, 2021) Яковлєв, Р. П.; Yakovliev, R. P.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583Розроблено математичну модель вертикального зльоту вертольоту у довільних експлуатаційних умовах (тобто коли можуть варіюватися маса вертольоту, висота площадки, температура зовнішнього повітря тощо).Документ Методи і засоби боротьби з умовами недостатньої видимості на ґрунтових аеродромах(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 61-63, 2022) Яковлєв, Р. П.; Yakovliev, R. P.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583Зроблено такі висновки: посадка вертольота в умовах недостатньої видимості в складному кліматі пов’язана з істотнім ризиком аварії; існуючі прототипи безпечної посадки вертольота в умовах недостатньої видимості не вирішують проблему у повному обсязі; розроблено математичну модель динаміки втрат вертольотів, використання якої дозволить здійснювати прогнозування кількості втрат вертольотів через недостатню видимість під час посадки; використання наземного супроводження процесу посадки з інфрачервоним випромінюванням є актуальним для протидії УНВ на ґрунтових аеродромах та за складних кліматичних умов. Сделаны следующие выводы: посадка вертолета в условиях недостаточной видимости в сложном климате связана с существенным риском аварии; существующие прототипы безопасной посадки вертолета в условиях недостаточной видимости не решают проблему в полном объеме; разработана математическая модель динамики потерь вертолетов, использование которой позволит прогнозировать количество потерь вертолетов из-за недостаточной видимости при посадке; использование наземного сопровождения процесса посадки с инфракрасным излучением актуально для противодействия УНВ на грунтовых аэродромах и при сложных климатических условиях. The following conclusions are made: landing a helicopter in conditions of insufficient visibility in a difficult climate is associated with a significant risk of an accident; existing prototypes of a safe landing of a helicopter in conditions of insufficient visibility do not solve the problem in full; a mathematical model of the dynamics of helicopter losses has been developed, the use of which will make it possible to predict the number of helicopter losses due to insufficient visibility during landing; the use of ground tracking of the landing process with infrared radiation is relevant for countering UNV at unpaved airfields and under difficult climatic conditions.Документ Модель системи управління безпілотним літальним апаратом у польоті(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 62-66., 2020) Яковлєв, Р. П.; Yakovliev, R. P.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583Перспективами дослідження є розробка методу планування маршруту, що дозволить отримати траєкторію повороту з плавною зміною перевантаження від нуля на вході в поворот до максимально допустимої у вершині повороту і до нуля при виході з повороту. Результати моделювання процедури планування гладких траєкторій руху, заданих послідовністю поворотних пунктів маршруту, підтвердять працездатність і ефективність запропонованого в роботі спрощеного методу планування з використанням кривих Корню. Перспективами исследования является разработка метода планирования маршрута, что позволит получить траекторию поворота с плавным изменением перегрузки от нуля на входе в поворот до максимально допустимой в вершине поворота и до нуля при выходе из поворота. Результаты моделирования процедуры планирования гладких траекторий движения, заданных последовательностью поворотных пунктов маршрута, подтвердят работоспособность и эффективность предлагаемого в работе упрощенного метода планирования с использованием кривых Корня. The prospects of the research are the development of a route planning method, which will make it possible to obtain a turning trajectory with a smooth change in overload from zero at the entrance to the turn to the maximum allowable at the top of the turn and to zero when exiting the turn. The results of modeling the procedure for planning smooth trajectories of movement, given by a sequence of turning points of the route, will confirm the operability and efficiency of the simplified planning method proposed in the work using Root curves.Документ Основи підбору структурних елементів системи керування асинхронним двигуном(Харківський національний університет внутрішніх справ: 20 років у статусі національного : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 2 берез. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 42-44, 2021) Яковлєв, Р. П.; Yakovliev, R. P.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583Запропоновано інтеграція інформаційної інфраструктури авіакомпанії на платформі Sun ONE, яка є базою для реалізації проєктних рішень як вітчизняних, так і закордонних авіакомпаній, що дозволить авіакомпаніям на більш високомуі якісному рівні надавати свої послуги. The integration of the airline's information infrastructure on the Sun ONE platform is proposed, which is the basis for the implementation of design solutions of both domestic and foreign airlines, which will allow airlines at a higher and provide quality services. Предложена интеграция информационной инфраструктуры авиакомпании на платформе Sun ONE, которая является базой для реализации проектных решений как отечественных, так и зарубежных авиакомпаний, что позволит авиакомпаниям на более высоком и качественном уровне предоставлять свои услуги.