Browsing by Author "ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944"
Now showing 1 - 20 of 30
Results Per Page
Sort Options
Item Administative procedure axiology(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 70-75, 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014У статті автор дослідив аксіологію адміністративної процедури для українського суспільства та держави крізь призму цінностей: адміністративно-правових, політичних, соціальних та економічних. Україна, проголосивши себе демократичною, соціальною і правовою державою, взяла на себе зобов’язання створити для суспільства легітимний механізм реалізації громадянами своїх прав та інтересів у взаєминах із державою через адміністративну процедуру.Item Comparative legal analysis types of administrative procedure(Юридичний вісник. – 2020. - №6. – С. 29-37, 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У статті автор проводить порівняльне-правове дослідження видів адміністративної процедури, використовуючи досвід США, Франції та Польщі з метою формування концептуального огляду та системного підходу в питанні типології адміністративної процедури. Автор проводить моніторинг процедурного законодавства вищезазначених країн на предмет закріплення видів адміністративної процедури.Item Economic and legal analysis of the concept «monitoring»(Форум права. – 2016. – № 4. - С. 252-257, 2016) Панасюк, О. В.; Panasiuk, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1621-687X; Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014; Сюркало, Б. І.; Siurkalo, B. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5282-631X; ResearcherID: O-1536-2016Виконано комплексний аналіз поняття «моніторинг» з використанням міждисциплінарного підходу (економіко-правового) з метою формування загальної концепції моніторингу, як для економіки, так і для права. Розкривається сутність моніторингу, його цілі, функції, принципи.Item French approach to administrative act(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 5. - С. 82-85, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено огляд французького законодавства: «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією » (CRPA), прийнятий в 2016 роком і Закон« Про права громадян у їх відносинах з адміністрацією »від 12.04.2000 № 2000-321 на предмет закріплення положень про адміністративні актах в яких об’єктивується результат адміністративної процедури. Кодекс адміністративних процедур, був прийнятий у Франції в 2015 році після періоду «ізоляції» Франції всередині ЄС. Хоча «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією» (CRPA) являє собою кодифікацію à droit constant, він ввів деякі важливі і новаторські принципи. Розглянуто види адміністративних актів, серед яких виділено: 1) припускаються рішення; 2) односторонні адміністративні акти; 3) адміністративні акти. Новий революційний принцип мовчазної згоди має на увазі впровадження принципу “silence de l’administration vaut acceptation” – мовчання адміністрації розглядається тепер як згоду або як безмовне прийняття адміністративного рішення. Даний принцип є однією з найважливіших новел Кодексу. Таким чином, ефект, досягнутий CRPA, полягав у тому, щоб інвертувати зв’язок між правилом і винятком. У зв’язку з цим частково можна говорити, що французьким законодавцем були почуті прохання прихильників принципу «мовчання означає визнання вимог». Звісно ж цілком логічним, що для будь-якого заявника навіть при існуючих обмеженнях більш сприятливим є отримання позитивного рішення, адже це запобігає звернення до суду зі сторони заявника. Французьке законодавство теж відрізняється рядом особливостей пов’язаних, в першу чергу, з наявністю такої форми як мовчазні рішення і односторонні адміністративні рішення.Item Modernization of the Administrative Legislation in Ukraine: through the prism of europe experience(Юридичний науковий електронний журнал. - 2018. - № 3. - С. 158-162, 2018) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014У статті представлено авторську концепцію розвитку та легітимізації процедури примирення як нової альтернативної процедури врегулювання спорів у публічній сфері. Автор провів порівняльний аналіз адміністративного законодавства України із законодавством деяких Европейських країн на предмет закріплення та використання в публічній сфері процедури альтернативного вирішення спорів. Основним результатом дослідження автора є сформована єдина наукова концепція запровадження альтернативних процедур врегулювання спорів у публічній сфері. Наукова концепція складається з трьох компонентів: 1) наука і методологія; 2) правотворчість; 3) правозастосування.Item On the question of the necessity for legal regulation of administrative procedures(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 542-543., 2019) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Автором зазначено, що законодавче регулювання адміністративних процедур покликане визначити та встановити чіткі рамки правомірної поведінки учасників аналізованих правовідносин, знизити ступінь розсуду органів державної влади при прийнятті адміністративних рішень, забезпечити максимальний облік інтересів громадян та юридичних осіб, суб'єктів ухвалення рішень, а також виключити прояви бюрократизму. та корупції, зняти непотрібні адміністративні бар'єри та тим самим забезпечити захист прав, свобод та законних інтересів громадян, підвищити ефективність функціонування органів державної влади.Item Overview of the genesis of the legal regulation of administrative procedure in Poland(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 91. - С. 123-127, 2021) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджено історико-правовий аспект виникнення адміністративної процедури в Польщі. Проаналізовано історико-правові події, що вплинули на становлення адміністративної процедури в Польщі. Польща була країною-правонаступником австрійського досвіду у сфері адміністративної процедури як у питанні правового регулювання адміністративної процедури, так і в характері моделі адміністративної процедури. Доказом цього була законотворча діяльність польського законодавця, Президента і діяльність Вищого адміністративного суду Польщі. Перша повна польська кодифікація адміністративно-процесуального права відбулася 22 березня 1928 року у вигляді Указів, виданих Президентом Республіки Польща, які мали силу закону: про адміністративне провадження, про примусове провадження в адміністрації, а також про кримінально-виконавче провадження, про виконавче провадження в адміністрації, які діяли до моменту прийняття Кодексу про адміністративне провадження в 1960 році. За основу законодавець взяв австрійський Закон про адміністративну процедуру від 21 липня 1925 р. Судова практика Вищого Адміністративного суду Польщі також мала значний вплив на розробку і тлумачення положень про адміністративне провадження. Стверджено, що польський законодавець прагнув об’єднати найбільш важливі провадження в одному акті з метою вироблення уніфікованого підходу до адміністративної процедури.Item Review of the state of administrative and procedural regulation in the field of providing administrative services(Європейські перспективи. - 2022. - № 2. – С. 187-193, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Здійснено огляд адміністративно-процедурного регулювання сфери надання адміністративних послуг крізь призму видів неюрисдикційної адміністративної процедури. В рамках неюрисдикційних процедур розглянуто стан регулювання заявної (дозвільної, реєстраційної) в результаті якої приватним особами надаються адміністративні послуги, а також сформовано пропозиції щодо змісту нормативної конструкції Закону України «Про адміністративну процедуру». Проаналізовано його нормативну конструкцію; зазначено, що вона є придатною лише для адміністративних проваджень, які стосуються прийняття адміністративними органами, в межах реалізації ними дискреційних повноважень, рішень, які обмежують права фізичних чи юридичних осіб або створюють для них додаткові обтяжуючи обов’язки. В той самий час зазначена нормативна конструкція є непридатною для адміністративних проваджень, пов’язаних із наданням адміністративних послуг, які формально мають охоплюватися предметом регулювання даного Закону. Визначено, що положення Закону України «Про адміністративну процедуру» в частині звернення приватних осіб мають поширюватися на надання адміністративних послуг незалежно від сфери. В Законі України «Про адміністративну процедуру» запропоновано присвятити окрему главу адміністративному провадження за зверненнями фізичних чи юридичних осіб в якій прямо закріпити вимоги щодо змісту, форми та реєстрації звернення.Item The studies of administrative procedure (european approach)(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2020. - Вип. 60. - С. 119-122., 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014Стаття присвячена розгляду й аналізу концепцій європейської доктрини, які вплинули на розвиток як законодавства про адміністративну процедуру, так і на доктрину. Автор використовує інтегративний підхід, який спрямований на комплексне вивчення даного питання на прикладі різних європейських країн загалом і Франції та Федеративної Республіки Німеччина зокрема. За основу автор бере декілька концепцій: концепцію адміністративного акта, концепцію «дискреційних повноважень» і концепцію «доброго урядування». На різних етапах еволюції адміністративної процедури концепції відігравали важливу роль. На етапі виникнення адміністративної процедури концепція адміністративного акта була основоположною, оскільки діяльність органів державного управління об’єктивізовувалася в актах, як наслідок, учені більше фокусувалися на дослідженні актів, їх видів, а не на процедурі їх ухвалення. На етапі становлення відбуваються істотні зміни в концептуальному підході та в поглядах вчених, які повязані з розширенням повноважень органів державної влади, у результаті чого виникла необхідність в їх процедурному врегулюванні та контролі за їх реалізацією з метою неприпустимості прояву свавілля і суб’єктивізму щодо громадян із боку органів. Тому на цьому етапі у вченнях про адміністративну процедуру превалює концепція «дискреційних повноважень», яка була створена для сфери публічного управління як система цінностей, заснованих на принципах верховенства закону, демократії та прав людини. Вона включає в себе набір процедурних правил, які є стандартами в адміністративній діяльності органів.Item To the question of the evolution stages of the administrative procedure(25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 лютого 2020 р.). – Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2020. – С. 117-119, 2020) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У тезах-доповіді автор відображає результати свого дослідження в сфері еволюційного розвитку адміністративної процедури. Автор проводить доктринальний та законодавчий моніторинг існуючих нормативно-правових актів у Франції, США та ФРГ на предмет закріплення положень про адміністративну процедуру. Пов’язує виникнення адміністративної процедури із конвергенційним процесом.Item Административные барьеры на пути становления административной процедуры(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . - 2018. - Вип. 52, т. 2. - С. 59-62., 2018) Маркова, Е. О.; Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Статья посвящена рассмотрению административной процедуры сквозь призму существующих барьеров, которые препятствуют ее внедрению в правовой механизм отношений между органами власти и гражданами. Автор проводит классификацию барьеров и раскрывает их сущность.Указывает на основные негативные тенденции, которые создают дополнительные проблемы в реализации процедурного механизма. Выявление существующих барьеров позволит нам определить дальнейший механизм их преодоления и, как следствие, приблизит нас к становлению административной процедуры.Item Адміністративна процедура контролю (нагляду)(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2021. – Вип. 49. – С. 64-68, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Розглянуто сутність адміністративної процедури контролю (нагляду). Запропоновано в нормативній конструкції законопроекту «Про адміністративну процедуру» сформулювати та закріпити на рівні окремої глави загальні положення щодо проваджень за ініціативою адміністративного органу. Таким чином вирішиться питання універсального застосування положень законопроекту не лише щодо контрольно-наглядових проваджень, але й щодо інших проваджень, в яких ініціатором виступає адміністративний орган.Item Архаїчність і сучасність оплатності договору дарування(Проблеми цивільного права та процесу : тези доп. учасників наук.-практ. конф., присвяч. світлій пам’яті О. А. Пушкіна (м. Харків, 19–20 трав. 2017 р.). – Харків : ХНУВС, 2017. – С. 260-262, 2017) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; Шаповал, М. Д.; Shapoval, M. D.Наголошено, що в доктрині договірного права договір дарування викликає гостру полеміку щодо його характеристики в частині оплатності або безоплатності: 1) він не вкладається в звичайну концепцію договору як домовленості; 2) проявляє латентні договірні зв’язки та схеми; 3) характеризується особливим механізмом виникнення та забезпеченням виконання.Item Дозвільна процедура в Україні(Прикарпатський юридичний вісник. – 2020. – Вип. 6 (35). – С. 126-133, 2020) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджено правове регулювання, призначення, мету та функції, структуру дозвільної процедури. Зазначено, що діяльнісна сторона дозвільної процедури реалізується крізь призму дозвільної системи, яка є комплексним поняттям і включає сукупність дій органу, спрямованих на прийняття правонадільного адміністративного акта про надання дозволу, контроль за дотриманням правил дозвільної діяльності, переоформлення, призупинення, анулювання дозволу. Особливість адміністративної дозвільної процедури зумовлена специфікою дозвільної системи, яка характеризується сукупністю ознак. Функціональна сторона дозвільної процедури реалізується шляхом здійснення дозвіл здійснення конкретних дозвільних процедур (надання дозволу, проведення попередніх контрольних заходів, застосування оперативних санкцій до невладного суб’єкта дозвільних правовідносин.Item Законодавство про адміністративну процедуру: проблемні питання(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24-25 трав. 2019 р.) / МВС України, Сум. філія Харків. нац. ун-ту внутр. справ. – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2019. – С. 90-92., 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014Зазначено, що актуальність ухвалення загального закону (кодексу) про адміністративну процедуру, що закріпить основні стандарти адміністративної процедури є нагальною потребою для нашого суспільства і одночасно вимогою Європейського Союзу. Наявність такого законодавчого акту з одного боку, упорядкує процедуру прийняття рішень та вчинення дій усіма органами публічної адміністрації, а з іншого – об’єктивно покращить сприйняття права через можливість громадян реалізувати надані їм права.Item Запровадження медіації в адміністративну процедуру: трансформація відносин(Південноукраїнський правничий часопис. - 2022. - № 4, ч. 2. - С. 202-206, 2022) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Питання щодо запровадження в адміністративну процедуру процедури медіації є пріоритетним напрямом адміністративно-правової науки України, яка відповідає основним тенденціям розвитку адміністративного законодавства європейських країн у сфері використання та застосування медіації для врегулювання спорів між адміністративними органами та приватними особами. Входження України до Європейського Союзу вимагає проведення модернізації адміністративного законодавства, в тому числі щодо впровадження процедури медіації у публічно-правову сферу в Україні, що стане частиною реформування адміністративного права та законодавства. Для успішного проведення модернізаційного процесу необхідно діяти, послідовно втілюючи їх через наукову, правотворчу та правозастосовну діяльність. У процесі аналізу положень Закону України «Про адміністративну процедуру» автор вважає, що насамперед необхідно закріпити в переліку принципів адміністративної процедури такий принцип, як гарантування альтернативних засобів захисту. Пропонуючи закріпити такий принцип для адміністративної процедури, ми розширюємо сферу можливостей учасників адміністративної процедури використанням медіації як альтернативного механізму адміністративному оскарженню з метою запобігти або врегулювати конфлікт (спір), який може виникнути з адміністративним органом у ході процедури, зокрема пов’язаний із прийняттям адміністративного акта. Вважаємо, що в Законі України «Про адміністративну процедуру» необхідно передбачити та закріпити окреме положення про медіацію: умови та підстави проведення медіації в адміністративному провадженні, права та обов’язки медіатора, порядок проведення медіації та порядок виконання умов медіаційної угоди.Item Захист суб’єктивних прав і законних інтересів при застосуванні форм договірного регулювання відносин(Форум права. – 2013. – № 3. – С. 340–346, 2013) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджуються форми договірного регулювання відносин, які спрямовані на захист суб’єктивних прав та законних інтересів. Проаналізовані доктринальні позиції вчених та нормативно-правові акти на предмет існуючих форм захисту. Виділені та розглянуті альтернативно-договірні форми захисту, серед яких: пророгаційна угода, мирова, медіативна та третейська угода.Item К вопросу о структуре административной процедуры в Украине(Південноукраїнський правничий часопис. – 2020. – № 2. – С. 91-95, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Исследована внутренняя структура административной процедуры, состоящая из совокупности отдельных элементов: стадий, этапов и отдельных процедурных действий, осуществление которых определяется видом административной процедуры и логикой административно-процедурной деятельности. In this article, the author conducts a comprehensive study of the internal structure of an administrative procedure, which consists of a set of individual elements: stages, stages and individual procedural actions, the implementation of which is determined by the type of administrative procedure and the logic of administrative and procedural activities. Досліджено внутрішню структуру адміністративної процедури, що складається із сукупності окремих елементів: стадій, етапів і окремих процедурних дій, здійснення яких визначається видом адміністративної процедури й логікою адміністративно-процедурної діяльності.Item К вопросу об объективизации результатов административной процедуры(Держава та регіони. Серія: Право. – 2020. – № 3 (69). – С. 76-81, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944В статье автор исследует вопрос, связанный с формой объективизации результатов административной процедуры. Эффективность использования органами публичной администрации форм управленческой деятельности обеспечивается установлением их процессуальной формы. Автор предлагает, в рамках своего исследования, использовать понятие формы административно-процедурной деятельности органов публичной администрации как способа объективизации результатов процедуры.Item Обжалование административного акта: сравнительно-правовой подход(Вісник Запорізького національного університету. Юридичні науки. - 2020. - № 3. - С. 90-97, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014В данной статье автор рассматривает одну из стадий административной процедуры – стадию обжалования административного акта, используя сравнительный подход, который заключается в анализе доктринальных позиций и положений законодательства ФРГ, Польши и Украины. Только такой подход сможет обеспечить возможность изучить европейский опыт по данному вопросу и сопоставить с имеющимися положениями в украинском проектном законодательстве об административной процедуре. Европейская доктрина, законодательство и правоприменительная практика исходят из того, что обжалованию подлежат именно окончательные, итоговые (разрешающие дело по существу) административные акты. Проанализировав Закон об административной процедуре и Закон об административных судах, необходимо отметить, что в Германии существует отличительная особенность административно-судебного порядка защиты прав граждан, юридических лиц, в отношении которых были приняты административные акты, подлежащие обжалованию. В польском законодательстве предусмотрен как административный, так и судебный порядок обжалования решения органов как в органы первой инстанции. Жалобу на решение органа можно подать как в органы, уполномоченные рассматривать такие жалобы в соответствии с Кодексом административного производства, так и в административный суд. Проанализировав положения обеих проектных документов – Закона Украины «Об административной процедуре» и Административно- процедурного кодекса – на предмет закрепления особенностей в положениях, регулирующие порядок обжалование актов, мы считаем наиболее приемлемым для нашей страны положение проекта Административно-процедурного кодекса, в котором определяется, что субъектом рассмотрения жалобы является образованная административным органом комиссия по рассмотрению жалоб, действующая на общественных началах. Почему не проекта Закона Украины «Об административной процедуре»? Учитывая ментальность нашего общества, правосознание, в т. ч. и уполномоченных лиц, которые представляют орган, считаем целесообразным отойти от концепции рассмотрение жалобы вышестоящим органом, в связи с тем, что должностные лица нарушают принцип упреждённости.