Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Basis of creating committees of the Verkhovna Rada of Ukraine(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 2 (Vol. 1). – P. 93-98, 2019) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень і конституційно-правового регулювання утворення комітетів Верховної Ради України. Визначено основні засади їх формування, значення й особливості організації діяльності. Обґрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України, зокрема їх утворення відповідно до системи міністерств, скорочення кількості комітетів, а також законодавче закріплення основних комітетів та їх кількості.Документ Ensuring information security as a function of the modern state: the experience of Ukraine(IJCSNS: International Journal of Computer Science and Network Security. - 2022. - Vol. 22, № 5 (May). - P. 747-756, 2022) Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622; Yukhno, O. O.; Юхно, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4771-0531; Panova, I. V.; Панова, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4325-5428; Krykun, V. V.; Крикун, В. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1089-555XНині проблеми інформаційної безпеки зумовлені гострою необхідністю інтеграції держави в глобалізоване інформаційне суспільство та пошуку ефективних рішень щодо забезпечення функціонування держави в інформаційній сфері. Здебільшого це пов’язано з неефективністю належної політики інформаційної безпеки органів державної влади та необхідністю перегляду доктринальних засад її забезпечення. Тому метою статті є актуалізація підходів до концептуального дискурсу проблеми інформаційної безпеки як функції сучасної держави в парадигмі безпеки інформаційно-комунікаційного простору.Документ Information sovereignty as the basis of modern state information security(International Journal of Computer Science and Network Security. - 2021. - Vol. 21, № 12 (December). - P. 264-268, 2021) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622; Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Kholod, Yu. A.; Холод, Ю. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1264-7656; Berezhna, Ye. V.; Бережна, Є. В.В умовах глобалізації інформаційних процесів, поширення інформаційних воєн та тероризму виникають нові загрози національним інтересам в інформаційній сфері, що актуалізує забезпечення інформаційного суверенітету сучасних держав. Тому метою статті є поглиблений аналіз особливостей та змісту інформаційного суверенітету як складової частини державного суверенітету, його взаємозв'язку зі свободою інформації та інформаційною безпекою, а також характеристика підстав та напрямів забезпечення інформаційного суверенітету.Документ Rights and duties of members of the parliamentary committees in Ukraine(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 86-91, 2019) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання прав і обов’язків членів парламентських комітетів в Україні. Визначено основні засади, сутність та значення повноважень даних народних депутатів України. Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення статусу членів комітетів Верховної Ради України, що має передбачати розширення, конкретизацію та узгодження прав і обов’язків членів комітету, закріплення порядку їх реалізації та відповідальності за невиконання.Документ Адміністрація Президента України у системі допоміжних органів глави держави(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2013. - Вип. 21, ч. 1, т. 1. - С. 141-144, 2013) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз конституційно-правового регулювання організації та функціонування системи допоміжних органів глави держави в Україні, визначено статус й місце в ній Адміністрації Президента України, а також встановлено особливості розподілу повноважень, форм і напрямків взаємодії між апаратом та іншими допоміжними органами глави держави.Документ Гарантії економічних і соціальних прав людини в умовах запобігання поширенню COVID-19 в Україні(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників III Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 черв. 2020 р.) . - Харків: НДІ ППСН, 2020. – С. 12-16, 2020) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Зазначено, що чинне законодавство наразі встановлює низку дієвих гарантій реалізації економічних, соціальних й інших конституційних прав людини в умовах запобігання поширенню COVID-19 в Україні. Гарантії економічних і соціальних прав людини в умовах пандемії COVID-19 мають передбачати різні форми соціальної та фінансової підтримки вразливих груп населення, водночас не заохочуючи порушення громадянами податкового та іншого законодавства.Документ Громадянські та політичні права людини в умовах запобігання поширенню COVID-19 в Україні(Форум Права. – 2020. – № 2 (61). – С. 6-22, 2020) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Метою роботи є поглиблений аналіз теоретичних положень та правових засад встановлення і здійснення гарантій та обмежень громадянських і політичних прав людини в умовах запобігання поширенню COVID-19 в Україні, характеристика сутності, переваг і недоліків запроваджених у зв’язку із цим протиепідемічних заходів, а також обґрунтування напрямків удосконалення гарантій та обмежень основних прав людини під час пандемії COVID-19.Документ Дисциплінарна та матеріальна відповідальність посадових осіб і членів комітетів Верховної Ради України(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. Юриспруденція. - 2019. - № 39. - С. 26-30, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень і правового регулювання підстав, санкцій і порядку реалізації дисциплінарної та матеріальної відповідальності посадових осіб і членів комітетів верховної Ради Укра-їни. встановлено, що сьогодні питання дисциплінарної та матеріальної відповідальності народних депутатів України регулюються досить фрагментарно та безсистемно, більшою мірою стосуючись їх порушень на пленарних засіданнях, аніж у парламентських комітетах.Документ Кримінальне право України (у питаннях та відповідях) : навчальний посібник(Харків : ХНУВС, 2023. – 520 с., 2023) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2952-8258; Орлов, Ю. В.; Orlov, Y. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1981-0794; Ємельянов, В. П.; Yemelianov, V. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8934-2976; Житний, О. О.; Zhytnyi, O. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0795-626X; Павликівський, В. І.; Pavlykivskyi, V. I.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1190-9303; Харченко, В. Б.; Kharchenko, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1214-0313; Храмцов, О. М.; Khramtsov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0137-2626; Шульга, А. М.; Shulga, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3745-4869; Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Бандурка, І. О.; Bandurka, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9697-5587; Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622; Гладкова, Є. О.; Gladkova, Ye. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4621-1738; Васильєв, А. А.; Vasiliev, A. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9480-7814; Казначеєва, Д. В.; Kaznacheieva, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7596-294X; Кондратов, Д. Ю.; Kondratov, D. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5426-4878; Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3530-4269; Лизогуб, Я. Г.; Lyzohub, Ya. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9824-0798; Фіалка, М. І.; Fialka, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5599-3335; Черевко, К. О.; Cherevko, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3384-8388; Шевчук, Т. А.; Shevchuk, T. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0162-7011; Шинкарьов, Ю. В.; Shynkarov, Yu. V.; Юртаєва, К. В.; Yurtayeva, K. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6096-2020; Авдєєв, О. О.; Avdeiev, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4203-8165; Шевелев, К. Є.; Shevelev, K. Ye.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3501-5021У навчальному посібнику у стислій та доступній формі розглянуто основні питання навчальної дисципліни «Кримінальне право Украї-ни», інститути і вчення Загальної та Особливої частин кримінального права. Використовуючи цей посібник для підготовки до іспиту, можна в найкоротші строки систематизувати знання, отримані під час ви-вчення дисципліни, зосередити увагу на ключових поняттях, їх озна-ках та особливостях. Також можна застосовувати посібник для диста-нційного та заочного вивчення кримінального права України. Для курсантів і студентів ЗВО юридичного профілю, викладачів, ас-пірантів та ад’юнктів, науковців, практичних працівників, а також широ-кого кола читачів, які цікавляться проблематикою протидії злочинності.Документ Місце апарату Президента України у державному механізмі(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2012. - Вип. 20, ч. 1, т. 1. - С. 151-154, 2012) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень і конституційно-правового регулювання з приводу місця й статусу апарату Президента України у державному механізмі, встановлено його специфіку і теоретико-правові засади, а також визначено напрямки вдосконалення конституційно-правового статусу Адміністрації Президента України.Документ Напрямки вдосконалення конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України(Форум Права. – 2019. – № 5 (58). – С. 19-37, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Метою роботи є поглиблений аналіз особливостей конституційно-правового регулювання організації та діяльності комітетів Верховної Ради України, їх характеристика з урахуванням сучасних реалій вітчизняного парламентаризму та зарубіжної практики, а також обґрунтування пріоритетних напрямків удосконалення конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України.Документ Особливості зміни персонального складу комітетів Верховної Ради України(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного унівеситету. Сер.: Юриспруденція. - 2019. - № 37. - С.34-38, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622У статті виконано аналіз теоретичних положень і конституційно-правового регулювання особливостей зміни персонального складу комітетів Верховної Ради України. Визначено її основні засади, підстави, порядок і наслідки. Також обґрунтовано пріоритетні напрями вдо-сконалення конституційно-правового статусу парламентських комітетів.Документ Особливості конституційно-правової відповідальності комітетів Верховної Ради України, їх керівництва та членів(Форум права. – 2019. – № 3. – С. 39-47, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень і правового регулювання підстав, санкцій і порядку реалізації конституційноправової відповідальності комітетів Верховної Ради України, їх керівництва та членів як невід’ємної складової статусу та гарантії належної діяльності таких комітетів. Встановлено, що наразі відсутній системний підхід до врегулювання засад, підстав і форм конституційно-правової відповідальності комітетів Верховної Ради України, що не завжди спроможна забезпечити своєчасне та адекватне реагування на недоліки та порушення в діяльності комітетів Верховної Ради України, їх посадових осіб і членів. Конституційно-правова відповідальність комітетів Верховної Ради України проявляється у відкликанні їх посадових осіб і членів з дещо абстрактної підстави їх незадовільної роботи, а також у ліквідації самих комітетів у разі не проведення їх трьох запланованих засідань. Обґрунтовано доцільність віднесення до підстав ліквідації комітету також його неефективної роботи, що виражається не тільки у прямому порушенні правових приписів, але й у неналежному виконанні своїх повноважень. Особливістю ліквідації комітету та відкликання з посади є те, що їх застосування може не мати характер стягнення, що актуалізує чітке розмежування подібних випадків. Доведено перспективність закріплення таких санкцій як зауваження до комітету, переобрання його персонального складу, призупинення роботи комітету та, можливо, дострокове припинення повноважень народного депутата України. Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення статусу комітетів Верховної Ради України, що мають передбачати послідовне та розгорнуте закріплення на конституційному та законодавчому рівнях підстав, санкцій та порядку притягнення до конституційно-правової відповідальності комітетів, їх посадових осіб і членів. Це не лише сприятиме упорядкованості статусу та підвищенню відповідальності діяльності парламентських комітетів, а і забезпечить дотримання прав та інтересів комітетів, їх керівництва та членів при вирішенні питання застосування до них відповідних санкцій.Документ Поняття відомчого контролю в адміністративному праві(Правоохоронна функція держави: теоретико-методологічні та історико-правові проблеми : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 трав. 2019 р.). - Харків : ХНУВС, 2019. - С. 85-87, 2019) Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Зазначається, що відомчий контроль – це форма державної діяльності з перевірки стану державного управління (діяльності нижчих органів і підпорядкованих об’єктів управління) в певній галузі, здійснювана вищестоящими державними органами – відомствами (міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, національними комісіями тощо). Відомчий контроль розрізняється за сферами діяльності, що підлягають контролю та за організацією взаємозв’язку контролюючого суб’єкта і контрольованого об’єкта на: внутрівідомчий (внутрішній), надвідомчий (зовнішній, позавідомчий), міжвідомчий (функціональний) контроль; за терміном дії – на повсякденний та безперервний.Документ Поняття та ознаки принципів діяльності комітетів і тимчасових комісій Верховної Ради України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2016. – Вип. 38, т. 1. – С. 46-50, 2016) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретико-правових положень щодо розуміння сутності принципів організації та діяльності комітетів і тимчасових комісії Верховної Ради України, вихзначено їх ознаки, поняття та функції. Обгрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення принципів як стрижневого елемента конституційно-правового статусу парламентських комітетів і тимчасових комісій в Україні.Документ Правовий статус підкомітетів комітетів Верховної Ради України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2019. – Вип. 56, т. 1. – С. 41-44, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання статусу підкомітетів комітетів Верховної Ради України. Визначено, що підкомітети як внутрішні робочі органи комітетів Верховної Ради України зазвичай діють на постійній основі, є порівняно нечисленними та складаються лише із членів відповідного комітету. В умовах досить широких предметів відання більшості парламентських комітетів та їх нерідко значного персонального складу підкомітети дозволяють досягти більшої спеціалізації (фаховості) комітетів Верховної Ради України і цілеспрямованості їхньої діяльності, а також пришвидшити та поглибити роботу над складними питаннями. Встановлено особливості статусу підкомітетів, якими є його похідний характер від статусу парламентських комітетів, спрямованість на забезпечення основних напрямків діяльності комітету, менш формалізований характер діяльності, необмеженість кількості підкомітетів і їх граничного складу, членство членів комітету в кількох підкомітетах і право брати участь в їх роботі без такого членства, рекомендаційний характер рішень підкомітету, визначення правил діяльності підкомітету за аналогією до правил роботи комітету. Обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення правового статусу підкомітетів парламентських комітетів, що насамперед потребує комплексного законодавчого закріплення підстав і порядку утворення підкомітетів та формування їх персонального складу, статусу голови та членів, повноважень підкомітетів і засад їх взаємодії, предмету та порядку прийняття доручень підкомітету; встановлення обов’язковості утворення підкомітетів та їх участі в розгляді законопроектів; урахування фракційної приналежності та компетентності під час формування складу підкомітетів; обмеження права членів комітету одночасно входити до складу не більше двох-трьох підкомітетів.Документ Правові гарантії діяльності комітетів Верховної Ради України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2019. – Вип. 57, т. 1. – С. 40-43, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Проаналізовано конституційно-правове регулювання гарантій діяльності комітетів Верховної Ради України. Визначено, що чинне законодавство здебільшого лише побічно та фрагментарно закріплює окремі правові гарантії діяльності парламентських комітетів, не враховуючи поточні виклики в їх роботі та вже напрацьований досвід функціонування. Охарактеризовано правові гарантії діяльності парламентських комітетів як визначені законодавством засоби та умови, що забезпечують належну організацію та діяльність комітетів Верховної Ради України, реалізацію та охорону прав і обов’язків суб’єктів у сфері функціонування парламентських комітетів. Встановлено сутність та значення таких основних гарантій діяльності комітетів Верховної Ради України, як конституційне врегулювання засад їх функціонування, наявність профільного закону, відповідальність комітетів перед парламентом, формування їх персонального складу на основі пропорційного представництва фракцій і груп, складний механізм ліквідації, відкритий характер засідань парламентських комітетів, зобов’язання відповідних органів і осіб сприяти їхній діяльності, право проводити слухання, утворювати робочі групи та підкомітети, рівні права та обов’язки членів комітетів, забезпечення діяльності апарату парламенту та інші. Обґрунтовано, що дієвість таких гарантій залежить від розгорнутого, чіткого та однозначного врегулювання як самих гарантій, так і статусу комітетів Верховної Ради України загалом. Правові гарантії їх діяльності, що переважно мають матеріальний характер, потребують належного забезпечення відповідними процедурами, які детально визначатимуть порядок їх практичної реалізації. Процесуальні гарантії діяльності комітетів Верховної Ради України мають включати й законодавчо визначений порядок здійснення повноважень та інших елементів статусу парламентських комітетів.Документ Проблеми та перспективи правового регулювання біпатризму в Україні(Форум Права. – 2020. – № 1 (60). – С. 47-56, 2020) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Метою роботи є поглиблений аналіз теоретичних положень і конституційно-правових засад біпатризму в Україні, визначення його основних рис, характеристика переваг і недоліків визнання біпатризму в існуючих соціально-політичних реаліях, а також обґрунтування перспективних напрямків правового регулювання біпатризму в Україні.Документ Участь комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань(Науковий вісник Херсонського Державного університету. Серія: Юридичні науки. - 2019. - Вип. 1. - С. 17-21, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз конституційно-правових засад участі комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань, визначено їх сутність та особливості, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.Документ Щодо скасування запобіжного заходу для проходження військової служби за призовом під час мобілізації(Злочинність і протидія їй в умовах війни: глобальний, регіональний та національний виміри: зб. доп. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 12 квіт. 2023 р.). – Харків: ХНУВС, 2023. – С. 93-96, 2023) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Зауважено, що механізм скасування запобіжного заходу для проходження військової служби за призовом під час мобілізації загалом сприяє ефективній відсічі та стримуванню збройної агресії Росії, надаючи підозрюваним і обвинуваченим без зміни їх процесуального статусу в умовах воєнного стану змогу долучитись до захисту суверенітету України. Попри це даний механізм залишається юридично недосконалим, виявляє низку істотних прогалин і суперечностей, усунення яких має гарантувати неможливість зловживання ним для ухилення від правосуддя та проходження військової служби за призовом під час мобілізації.