Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Important components of international students adaptation for studying at higher educational institutions(Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: психологія. – 2016. – Вип. 60. – С. 8-11, 2016) Borysenko, T. V.; ; Shakhova, O. H.; Шахова, О. Г.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972У даній статті висвітлені результати дослідження найбільш актуальних проблем іноземних студентів, що ускладнюють їх соціально-психологічну адаптацію. Виявлені типові шляхи вирішення студентами власних проблем. Визначені й описані негативні соціальні явища, що є розповсюдженими в студентському середовищі. Вивчено рівень потреби іноземних студентів у психологічному супроводі й ступінь її усвідомленості, визначені найбільш важливі й цікаві для них форми та методи роботи при здійсненні психологічного супроводу.Документ Long-term food restriction prevents aging-associated sphingolipid turnover dysregulation in the brain(Archives of Gerontology and Geriatrics. - 2014. - Volume 58, Issue 3 (May–June). - P. 420-426, 2014) Babenko, N. A.; Бабенко, Н. А.; ; Shakhova, E. G.; Шахова, О. Г.; Шахова, Е. Г.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972Досліджено порушення обміну сфинголипидов в головному мозку під час нормального старіння і вікові неврологічні розлади, які були пов'язані з втратою нейронів і когнітивними порушеннями.Документ Trauma releasing exercises (TRE) – современная техника освобождения от стресса(Особистість, суспільство, закон: психологічні проблеми та шляхи їх розв’язання: тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 30 берез. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 73-74, 2017) Шахова, Е. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972Розглянуто питання нейропсихологічних механізмів стресу і посттравматичного стресового розладу. Обговорено один із генетично запрограмованих механізмів природного звільнення від стресу – нейрогенний тремор. Особливу увагу приділено розгляду методики TRE, яка спрямована на ініціацію тремору з метою звільнення від травматичного досвіду.Документ Гендерні аспекти психологічного захисту підлітків(Бочаровські читання : тези доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю підгот. психологів у Харків. нац. ун-ті внутр. справ (Харків, 13 квіт. 2018 р.). – Харків, 2018.– С. 294-298, 2018) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972У роботі представлені результати дослідження гендерних аспектів захисних механізмів психіки підлітків. Установлено, що підлітки незалежно від статі активно використовують заперечення, гіперкомпенсацію і раціоналізацію. Хлопчики частіше дівчаток використовують такі більш архаїчні і менш продуктивні захисти як заперечення і придушення, наслідком чого, мабуть, і є більша загальна напруженість всіх психологічних захистів у хлопчиків у порівнянні з дівчатками.Документ Гендерні аспекти соціально-психологічної готовності студентів до створення сім’ї(Габітус. - 2020. - Вип. 12, т. 1. - С. 170-175, 2020) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Лихачова, Т. С.; Lykhachova, T. S.Зазначено, що функціонування сім’ї значною мірою залежить від готовності до шлюбу. Наголошено, що сучасна молодь(особливо дівчата) більше орієнтується на цінності егалітарного партнерства замість традиційного патріархального. Водночас її соціальні уявлення про сім’ю мають і патріархальні риси, що відповідає перехідному періоду в трансформації сучасної моделі сім’ї. Виділено гендерні аспекти соціально-психологічної допомоги студентській молоді в підготовці до сімейних відносин.Документ Екзистенція в умовах війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 123-126, 2022) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972Використовуючи логотерапію В. Франкла, ми можемо створювати собі опору на смисл у нинішніх важких умовах війни, враховуючи всі 3 шляхи осмисленого життя: наближаючи перемогу вносити свій посильний творчий внесок у справу миру; продовжувати залишатися живими, відчувати, насолоджуватися красою природи, любити та переживати пов’язаність з іншими людьми; а якщо ми знаходимося в ситуації, яку ми не в змозі змінити, ми можемо усвідомлено вибирати як до неї ставитися, змінювати себе, ставати більш зрілими та мудрими.Документ Когнітивна модель сім’ї студентської молоді(Особистість, суспільство, закон : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 24 квіт. 2020 р.). – Харків, 2020. – С. 112 - 114., 2020) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Жданова, І. В.; Zhdanova, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Лихачова, Т. С.; Lykhachova, T. S.У статті представлені результати дослідження сучасних уявлень студентської молоді про сім'ю, які становлять когнітивний компонент їх соціально-психологічної готовності до шлюбу. Більшість студентів вважає, що сім’ю, яка є для них важливою життєвою цінністю і має бути егалітарною, краще створювати у виці 24-25 років. Бажано офіційно реєструвати відносини та мати дітей. Незважаючи на усвідомлення цінності сім’ї, шляхом розв’язання сімейної кризи студенти (частіше дівчата) вважають розлучення. Юнаки більш за дівчат воліють до традиційного гетеросексуального шлюбу та його цивільного варіанту. В статье представлены результаты исследования современных представлений студенческой молодежи о семье, которыеотражают когнитивный компонент их социально-психологической готовности к браку. Большинство студентов считает, что семью, которая является важной ценностью в жизни и должна быть эгалитарной, оптимально создавать в возрасте 24-25 лет. Желательно официально регистрировать отношения и иметь детей. Однако, несмотря на осознание ценности семьи, способом разрешения семейного кризиса студенты (чаще девушки) считают развод. Юноши в гораздо большей степени чем девушки склонны к традиционному гетеросексуальному браку и его гражданской форме. The article presents the results of a study of modern students' ideas about the family, which reflect the cognitive component of their socio-psychological readiness for marriage. Most students believe that the family, which is an important value in life and should be egalitarian, optimally created at the age of 24-25 years. It is desirable to officially register the relationship and have children. However, despite the awareness of the value of the family, students (more often girls) consider divorce as a way to resolve the family crisis. Boys are much more inclined than girls to traditional heterosexual marriage and its civil form.Документ Майндфулнесс як неспецифічний чинник соціально-психологічної адаптації студентів до навчання в університеті(Перспективи та інновації науки. Серія: Педагогіка, Серія: Психологія, Серія: Медицина. - 2022. - № 2(7). - С. 990-1002, 2022) Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8431-0943; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Болдовська, Л. О.; Boldovska, L. O.Представлено результати дослідження взаємозв’язків навичок уважної усвідомленості – майндфулнесс із показниками соціально-психологічної адаптації студентів-першокурсників до навчання в університеті. Визначено стан розробки проблеми адаптації студентів до навчання в вищі та підкреслено особливу актуальність виявлення неспецифічних чинників соціально-психологічної адаптації студентів-першокурсників до навчання в університеті з метою покращення їх соціально-психологічного функціювання в сучасних умовах постійних та непрогнозованих трансформацій у суспільстві. Запропоновано одним з таких неспецифічних чинників вважати майндфулнесс – здатність усвідомлювати поточний досвід з його безоцінковим прийняттям та керувати процесом усвідомлення.Документ Особливостi системи долаючої поведiнки пiдлiткiв: ґендерний аспект(Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Психологічні науки. – 2020. – Вип. 3. – С. 123-129, 2020) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2519-5698Виявлено та проаналізовано ґендерні аспекти долаючої поведінки і життєстійкості підлітків. Визначено основні напрями стратегії зміцнення їх психологічного здоров’я та профілактики емоційних і поведінкових розладів.Документ Психологія у професійній діяльності поліції : навчальний посібник(Харків: ХНУВС, 2018. – 426 с., 2018) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Жданова, І. В.; Zhdanova, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; ResearcherID: B-9071-2018; Александров, Ю. В.; Aleksandrov, Y. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5871-8344; Барко, В. І.; Barko, V. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4962-0975; Горбик, Н. К.; Horbyk, N. K.; Греса, Н. В.; Gresa, N. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0517-4822; Землянська, О. В.; Zemlianska, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6547-2621; Кобикова, Ю. В.; Kobikova, Y. V.; Ламаш, І. В.; Lamash, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9548-4006; Логачев, М. Г.; Logachev, M. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2706-9521; Посохова, Я. С.; Posokhova, Y. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3374-3930; Саппа, М. М.; Sappa, M. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2242-1004; Тюріна, В. О.; Tyurina, V. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2308-1977; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2662-1705; Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2519-5698; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Шевченко, Л. О.; Shevchenko, L. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6117-9134; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3171-1078; Шиліна, А. А.; Shylina, A. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7377-0776; Сокуренко, В. В.; Сокуренко, В. В. - редакторНавчальний посібник підготовлено відповідно до навчальних програм з дисциплін «Професійно-психологічна підготовка працівників поліції», «Юридична психологія», «Практична психологія». У посібнику висвітлено загальні та спеціальні психологічні питання професійної діяльності поліції. Рекомендується для використання в освітньому процесі підготовки поліцейських; у професійній діяльності працівників Національної поліції.Документ Психічні стани працівників опен спейс в умовах самоізоляції(Габітус. - 2022. - Вип. 33. - С. 185-189, 2022) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Гайдук, Н. С.; Haiduk, N. S.Представлено результати дослідження психічних станів, які переживали працівники опенс спейс в умовах самоізоляції у період пандемії COVID-19. Визначено стан розробки проблеми психічних станів особистості під час епідеміологічних спалахів, встановлено наявність «другої епідемії» психологічних наслідків COVID-19 у вигляді негативних психічних станів та підвищеного ризику психічних розладів. Окреслено негативну роль соціальної ізоляції особистості, підкреслено вплив вимушеної самоізоляції на психічні стати різних категорій населення, зокрема працівників опен спейс.Документ Соціальна психологія особистості: навчальний посібник(Харків: Контраст, 2019. – 116 с., 2019) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972Навчальний посібник висвітлює сучасні уявлення вітчизняних і зарубіжних психологів про характер і зміст процесу соціалізації, механізми формування соціальної поведінки особистості та соціальний розвиток особистості. Посібник призначено для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають психологію, а також для всіх, кого цікавлять проблеми соціальної психології особистості.Документ Стратегії подолання складних життєвих ситуацій у співробітників групи реагування патрульної поліції з різним рівнем схильності до ризику(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 493-494., 2019) Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2519-5698; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972На підставі наведених результатів дослідження автором зроблено висновок, що помірна схильність до ризику у співробітників групи реагування патрульної поліції носить характер позитивних професійно-важливих якостей особистості, оскільки підкріплюється позитивними стратегіями подолання стресу, а саме – когнітивними стратегіями подолання стресу в сенсі зниження його значимості, стратегіями відволікання від стресу і звернення до позитивних станів, стратегіями дії з контролю стресової ситуації. Практична значущість дослідження обумовлена тим, що результати дослідження можуть бути використані при професійному відборі і підготовці співробітників груп реагування патрульної поліції.Документ Що стоїть за ефектом Флінна?(Право і безпека. – 2014. – № 2 (53). – С. 211-215, 2014) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972Протягом останнього століття зафіксовано поступове підвищення показників коефіцієнта інтелекту (IQ) як в окремих країнах, так і в світі в цілому. Ця тенденція отримала назву «Ефект Флінна». На сьогодні не існує єдиної теорії для інтерпретації цього феномена. Залишається неясним: чи дійсно в людства відбувається підвищення інтелекту або просто з часом покращується виконання тестів IQ. У цій роботі перевірено версію про можливість прискорення навчання тварин (щурів лінії Вістар) уникнення аверсивного стимулу в процесі тривалого експерименту. Встановлено, що тварини, що навчалися в перший рік експерименту, були менш успішними за тих, яких навчали в другий рік експерименту. Обговорено можливий позитивний зв’язок швидкості навчання з кількістю осіб, що вже опанували цей навик.Документ Ґендерні відмінності психічних станів і адаптивності підлітків в умовах пандемії COVID-19(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Психологія. – 2021. – Т. 32 (71), № 5. - С. 161-165, 2021) Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7860-6972; Жданова, І. В.; Zhdanova, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Шиліна, А. А.; Shylina, A. A.; RCID: http://orcid.org/0000-0001-7377-0776Наголошено,що пандемія COVID-19 створила комплекс потужних чинників дистресу для переважної частини людства. Серед більш чутливих до стресу категорій населення важливе місце належить підліткам, особливо жіночої статі, тому що, згідно з даними деяких досліджень, вони виявляють більш інтенсивну реакцію на стрес, ніж хлопці. Розглянуто ґендерні аспекти психічних станів і адаптаційних можливостей старших підлітків під час тривалої дії стресогенних чинників в умовах пандемії COVID-19.