Перегляд за Автор "ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of students’ communicative competence in the context of reading foreign language texts(Актуальні питання гуманітарних наук. - 2023. - Вип. 59, т. 1. - С. 318-323, 2023) Dovhopolova, H. H.; Довгополова, Г. Г.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3157-0973; Vasylenko, V. A.; Василенко, В. А.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Розглянуто сутність, складові та способи формування комунікативної компетенції через читання іншомовних текстів. Комунікативно-орієнтований підхід дає можливість трактувати текст як одиницю, засіб та продукт комунікації. Визначено функції читання: пізнавальна, регулятивна, ціннісноорієнтаційна, конвенціональна. Із погляду системного підходу, комунікативну компетенцію визначено низку взаємопов’язаних компонентів, володіння якими вказує на наявність в індивіда знань, навичок та вмінь в галузі мови. Розкрито складові комунікативної мовленнєвої компетенції: лінгвістичний, соціолінгвістичний та прагматичний. Лінгвістична компетенція, у свою чергу, включає лексичну, граматичну, семантичну, фонологічну, орфографічну, орфоепічну компетенції, а також когнітивну організацію та спосіб, за яким знання зберігаються. Прагматична компетенція складається з дискурсивної, функціональної компетенцій та включає програмування мовлення. Зазначено, що лінгвістичний компонент – це здатність читача сприймати й адекватно розуміти мовленнєві повідомлення на основі наявних знань про формально-структурні особливості мови, їхню єдність із лексичними, граматичними, фонетичними навичками та вміннями. Соціокультурна компетенція забезпечує адекватне розуміння, яке залежить від знання читачем норм та реалій відповідної національної культури. Когнітивний компонент визначає готовність до здійснення розумової діяльності. Предметний компонент – це цілісна система теоретичних знань про певну діяльність, що дозволяє індивіду робити обґрунтовані твердження. Паралінгвістичний компонент – це знання зовнішніх характеристик організації тексту та володіння уміннями їх розпізнавати. Формування читацької компетенції вимагає формування в студентів навчальної компетенціїДокумент Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers(Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 56, т. 2. - С. 124-127, 2023) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Vasylenko, V. A.; Василенко, В. А.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Розглянуто особливості використання кейс-методу у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти для студентів юридичних спеціальностей. Розглянуто етапи та принципи створення кейсу, його види. Описано загальну методику роботи з кейсами, оскільки саме від правильного планування та організації залежить ефективність виконання поставлених цілей та завдань заняття з використанням кейс-технології. Зазначено, що важливими факторами для впровадження кейс-методу у викладанні англійської мови для здобувачів юридичних спеціальностей є послідовна організація навчальної діяльності та ретельний підбір матеріалів для кейсів, що потребують ґрунтовної підготовки викладача з обов’язковим врахуванням рівня комунікативних навичок студентів. Наведено приклади кейсів, які можна застосовувати у процесі опанування фаховою іноземною мовою майбутніми юристами. Обґрунтовано важливість кейс-методу як ефективного інструменту для формування професійної компетентності у вивченні англійської мови та розвитку комунікативних та творчих вмінь студентів. Виявлено, що використання кейс-методу при навчанні іноземної мови сприяє підвищенню інтересу студентів до неї шляхом розгляду конкретних професійних ситуацій, пов’язаних з реальним життям.Документ Specificity of professional training of future law enforcement officers for interlingual communicative competence(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. (м. Харків, 26 трав. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. - C. 283-284, 2022) Vasylenko, V. A.; Василенко, В. А.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350У статті висвітлюється специфіка професійної підготовки майбутніх правоохоронців до міжмовної комунікативної компетенції.Документ Авторитарний дискурс як різновид інституційного(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 75-76., 2019) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Автор зазначив, що авторитарний дискурс – це особливий соціокультурнообумовлений вид мовленнєвої діяльності, мета якого полягає у демонстрації мовцем своєї влади в комунікативних ситуаціях, що передбачають дистанцію влади. Авторитарний дискурс продукується домінуючим комунікантом асиметричної пари комунікантів і характеризується певним репертуаром мовленнєвих стратегій посилення, що включають специфічний набір кодів і стилів, каналів зв’язку, особливих авторитарних мовленнєвих актів і дискурсивних маркерів авторитарності.Документ Адаптація методології комунікативістики до потреб інформаційного права: теоретична платформа(Юридичний науковий електронний журнал.- 2020. - № 3, т. 1. - С. 196-199, 2020) Василенко, М. Є.; Vasulenko, M. E.; Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Досліджено сучасний стан та актуальні зміни комунікаційного простору. Визначено, що формування наукової моделі сучасного комунікаційного простору виявилося справою вкрай складною для гуманітарної науки в цілому і дало новий імпульс розвитку нової галузі міждисциплінарних досліджень – комунікативістиці, науці про особливості різного роду взаємодії всередині соціальних (людських) систем. Зазначено, комунікативістика орієнтована на розгляд соціальних аспектів Інтернету, а юридична наука виходить саме з його технічних характеристик. Для обох версій джерелом послужив класичний інформаційний підхід, бо саме він став методологічною платформою формування вітчизняного інформаційного права.Документ Компоненти лінгвопрофесійної культури юриста(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 берез. 2018 р.). – Харків, 2018. – С. 80-82, 2018) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Досліджено компоненти професійної культури юриста. Виявлено особливості впливу професійної культури на мовну свідомість юристів. Проаналізовано реакції, що є компонентами професійної культури юриста і репрезентують правосвідомість.Документ Комунікативна компетентність поліцейського як об’єкт кроснаукового дослідження(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки (м. Харків, 15 трав. 2020 р.). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 55-58, 2020) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130; Даниленко, А. В.; Danylenko, A. V.Розглянуто проблему розробки повноцінного алгоритму комунікативної діяльності у підготовці поліцейських нової генерації. Прищеплення поліцейським навичок професійної комунікаціїі не є прерогативою лише однієї якоїсь галузі знань. На цьому шляху відбувається перетинання ряду наук. Формування комунікативної компетентності поліцейського відбувається через набуття ним окремих науково обґрунтованих компетенцій, які в результаті створюють готовність і здатність здійснення повноцінного спілкування на міжособистісному, груповому, колективному і соціальному рівні.Документ Лінгводидактичні ресурси формування культури професійного мовлення(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 117-119, 2021) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Зазначено, що сформованість культури мови юриста дозволяє актуалізувати власне комунікативні уміння спеціаліста, пов’язані з формуванням, отриманням, інтерпретацією, передаванням службової інформації, коли створюються законопроекти, здійснюється ділове листування, формуються процесуальні юридичні документи. Вона сприяє поліпшенню перцептивних процесів під час прийому громадян, роботи в судах, консультування.Документ Медіамова у проєкції лінгвопраксеологічної перспективи(Закарпатські філологічні студії. - 2021. - Вип. 17, т. 2. - С. 116-120, 2021) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Розглянуто лінгвопраксіологічний вектор аналізу сучасної медіалінгвістики. Показано, що для лінгвопраксіологіі центральними стають екстралінгвістичні чинники професійної поведінки, що дає змогу встановити правила ефективного використання мови в професійному мовленні, пояснити формування тих чи інших мовних проявів. Окреслено, що крізь призму праксеологічного підходу предметом вивчення медіалінгвістики стає мовна системність медіатекстів різних типів, формально-смислова структура яких створюється поєднанням і взаємодією як мовних, так і немовних компонентів, не лише внутрітекстових, а й міжтекстових чинників. Зазначено, що у мовній структурі будь-якого висловлювання закладаються можливості попередження читацького «опору» когнітивному і емоційно-вольовому впливу з боку суб'єкта мовлення – без цього ефективний вплив на масову аудиторію неможливий. Виявлено, що поряд зі спрямованістю цих досліджень на вивчення закономірностей функціонування мови в різних ситуаціях професійного медійного спілкування їх відрізняє інтерес до опису правил ефективної професійної мовної поведінки, а це дає змогу широко використовувати типологічний метод, разом із тим встановлювати критерії ефективності окремих мовних дій або їх сукупностей у професійній мовній поведінці в медіасередовищі.Документ Мовна норма як лінгвістичний механізм(Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції : зб. матеріалів ІХ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2016 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2016. – С. 208-210, 2016) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Відзначено, що мовні норми, що діють у мовному просторі, виконують функцію стабілізатора мовної системи, що робить їх одним із найважливіших лінгвістичних механізмів.Документ Риторична культура професійного мовлення : курс лекцій(Суми: Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ, 2023. - 377 с., 2023) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130У навчальному посібнику висвітлено основоположні поняття і категорії риторичної культури професійного мовлення. Лекційним змістом книга забезпечує ефективну технологію здобування знань, розвиває креативні здібності і навички самостійної роботи відповідно до пріоритетів сучасної системи навчання. Для магістрантів і студентів гуманітарних факультетів закладів вищої освіти, юристів-практиків – усіх, хто прагне ефективної мисленнєво-мовленнєвої діяльності.Документ Формування лінгвоправової комунікативної компетенції майбутніх юристів у системі освітніх стандартів(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2014. - № 1 (35). - С. 162-169, 2014) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Розглянуто проблеми лінгвоправової комунікативної компетентності в професійній освіті. Визначено професійні якості, якими повинен володіти правник. Проаналізовано інноваційні освітні технології, направлені на розвиток і формування лінгвоправової комунікативної компетентності майбутніх юристів. Надано компоненти комунікативної компетентності, а також визначено умови формування лінгвоправової комунікативної компетентності майбутніх правоохоронців у системі сучасних освітніх стандартів.Документ Формування професійної дискутивно-полемічної комунікації(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 5 квіт. 2019 р.). — Харків, 2019. - С. 61-64, 2019) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130; Кисіленко, А. В.; Kysilenko, A. V.Досліджено компоненти професійної дискутивно-полемічної мови юриста. Виявлено особливості впливу професійної культури на мовну свідомість юристів. Проаналізовано методи, прийоми, засоби, що є компонентами професійної лінгвокультури юриста і репрезентують адекватну психологічну реакцію.Документ Юридична термінологія як спеціалізована система правових понять(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. V Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 18 листоп. 2016 р.). – Харків, 2016.– С. 34-37, 2016) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Проаналізовано сутність, зміст і походження понять «юридична лінгвістика», «юридична мова», «юридична термінологія», «юридичний термін». Визначено лексико-термінологічний мінімум, необхідний для оволодіння фаховими юридичними знаннями.Документ Языковые трансформации в системе современной молодежной субкультуры(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 7 квіт. 2017 р.). – Харків: ХНУВС, 2017. – С. 125-128, 2017) Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130; Деменко, А. В.; Demenko, A. V.Розглянуто питання трансформації мовних аспектів у сучасному інформаційному просторі. Досліджено вплив засобів масової комунікації на мовне спілкування сучасної молоді, де мова виступає як своєрідний показник соціокультурних процесів глобалізованого світу.