Перегляд за Автор "ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Current trends and current problems of training educational managers(Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. – 2021. – Т. 6 (41). – С. 556-563, 2021) Tsekhmister, Ya.; Malatsai, I.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Yemelyanova, O.; Korol, O.; Statsenko, N.Проаналізовано проблему професійної підготовки фахівців у сфері освітнього менеджменту. Виявлено, що поява зазначеної спеціальності зумовлена метаморфозами в суспільно-економічному житті та гострою конкуренцією між освітніми установами. Окреслено такі ключові проблеми освітнього менеджменту: практична діяльність керівника, упровадження інновацій; процес підготовки фахівців; моніторинг ефективності та оцінка якості освітнього менеджменту. З’ясовано, що освітній менеджмент — міждисциплінарна категорія, котра перебуває на периферії теорії і практики освітньої галузі та економіки. І якщо в першому варіанті зв’язок очевидний, то у другому — на перший погляд латентний, проте саме суспільно-економічні процеси детермінують діяльність керівника, завдання якого полягає у вивченні тенденцій ринку праці та побудові ефективної стратегії загального розвитку закладу освіти. Актуальним питанням є висвітлення базових для керівника особистісних якостей, психологічних характеристик і практичних умінь. Так, чільне місце займає вивчення когнітивної сфери, творчого потенціалу та готовності до інноваційної діяльності. Злободенною залишається і проблема організації освітнього процесу. Зокрема, компетентнісного підходу і розкриття творчих можливостей студентів як ресурсу для майбутньої професійної діяльності. Глибше розуміння професійної підготовки забезпечив фрагментарний аналіз окремих аспектів діяльності закладів вищої освіти в Україні, Великій Британії та Сполучених Штатах Америки (по одному закладу із кожного регіону). Встановлено, що загальні тенденції підготовки аналогічні, проте європейські ЗВО акцентують увагу на міжнародній академічній мобільності; США — на практичній компоненті; України — теоретичній базі. Розроблено ієрархічну модель факторів детермінантів освітнього процесу підготовки освітніх менеджерів.Документ Opportunities and some results of measuring cultural capital in sociological research practice(AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - 2022. - P. 159-166, 2022) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Nazarkin, P.; Biriukova, M.; Stadnik, O.; Boriushkina, O.; Rozova, O.Розглянуто проблему вимірювання культурного капіталу в сучасній соціологічній практиці. Слідом за Дж. К. Александером автори акцентують увагу на значенні культурних структур у житті індивідів і груп, що актуалізує необхідність їх більш детального вивчення. Визначено ідентифікацію індикаторів для вимірювання культурного капіталу та представлено результати емпіричного дослідження, яке є спробою верифікації цих індикаторів. За результатами досліджень П. Ді Маджіо, К. Дж. Крука, Н. Д. Де Граафа виділено такі показники культурного капіталу, як частота відвідування театрів і кінотеатрів, концертів класичної та сучасної музики, музеїв, виставок тощо; наявність домашньої бібліотеки; частота читання книг, інтернет-статей, новин тощо. Ці показники водночас є ресурсами накопичення певних видів культурного капіталу, таких як «статус» та «знання-інформація» (авторська типологія). Наведено результати вимірювання культурного капіталу українських студентів за наведеними показниками. Наголошено, що трансляція статусного культурного капіталу та знаннєво-інформаційного культурного капіталу є потужним фактором впливу на процеси особистісного розвитку та академічної успішності студентів.Документ Втрати та перемоги: суспільний вимір війни(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 77-80, 2023) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Надано дані соціологічного моніторингу щодо наявності позитивних або негативних зсувів на рівні масової свідомості, ціннісного зрізу наявних настроїв населення України.Документ Заклад освіти як осередок генерації соціального капіталу(Габітус. - 2022. - Вип. 33. - С. 15-19, 2022) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Обґрунтовано роль закладу освіти в процесах генерації та накопичення соціального капіталу. Підкреслено, що на мікрорівні процес генерації соціального капіталу може відбуватися лише за наявності спеціальних умов. Відповідні умови забезпечуються структурою освітнього простору закладу освіти, розгортанням у ньому максимального різноманіття соціальних відносин. Як висновок, формулюються універсальні принципи організації освітнього простору, який забезпечує процес генерації соціального капіталу у стінах закладу освіти.Документ Міждисциплінарність як основа розвитку сучасного університету та його освітніх програм(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 369-372., 2020) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Зазначено, що міждисциплінарність освітньої та наукової діяльності та, зокрема, впровадження і реалізація міждисциплінарних освітніх програм є запорукою розвитку й успіху сучасного університету, оскільки забезпечує його «гнучкість» та здатність відповідати на виклики сучасного ринку праці та суспільства в цілому, готуючи конкурентоспроможних фахівців, які вигідно відрізняються своєю адаптивністю до різних видів професійної діяльності (не обмежуючись професією за спеціальністю), розвиненим критичним мисленням та значним творчім потенціалом. Отмечено, что междисциплинарность образовательной и научной деятельности и, в частности, внедрение и реализация междисциплинарных образовательных программ является залогом развития и успеха современного университета, поскольку обеспечивает его «гибкость» и способность отвечать на вызовы современного рынка труда и общества в целом, готовя конкурентоспособных специалистов выгодно отличаются своей адаптивностью к разным видам профессиональной деятельности (не ограничиваясь профессией по специальности), развитым критическим мышлением и значительным творческим потенциалом. It is noted that the interdisciplinarity of educational and scientific activities and, in particular, the introduction and implementation of interdisciplinary educational programs is the key to the development and success of a modern university, since it ensures its "flexibility" and the ability to respond to the challenges of the modern labor market and society as a whole, preparing competitive specialists profitably are distinguished by their adaptability to different types of professional activity (not limited to the profession in their specialty), developed critical thinking and significant creative potential.Документ Промоакційний маркетинг: міф просування чи технологія конкурентної боротьби? Соціологічна концептуалізація крізь призму соціально-конструктивістського підходу(Габітус. - 2023. - Вип. 45. - С. 28-34, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Хижняк, Д. І.; Khyzhniak, D. I.Розкрито сутність інструментів промоакційного маркетингу крізь призму соціології, зокрема з позиції соціально-конструктивістського підходу. Виявлено низку символічних прийомів, які використовують промоутери як головні актори промоакційного маркетингу. Підкреслено, що детермінація споживацького вибору є, по суті, процесом цілеспрямованого утворення таких (об’єктивних) умов, щоб викликати певну (суб’єктивну) реакцію споживача на рівні латентних складників соціальної дії. Дії промоутерів є, по суті, актами соціального конструювання реальності (для) споживача, у яких останній є повноцінним суб’єктом, що підкреслює позитивну функцію та результати міфотворчої діяльності промоакційного маркетингу, яка є необхідною для привернення уваги споживача і ефективної конкурентної боротьби.Документ Психологічний дистрес населення України під час війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 85-87, 2022) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Милославська, О. В.; Myloslavska, O. V.Немає жодного сумніву, що війна утворює безліч значних зовнішніх подразників, що запускає цілу низку чинників дистресу. Більш того, оскільки війна охоплює всіх громадян суспільства, яке її переживає, дистрес набуває масових ознак. Коли переважна більшість населення країни знаходиться у стані дистресу, це має значні негативні наслідки не тільки на індивідуальному, але і на загальносоціальному рівні. Тому під час війни, як і у повоєнний період, особливої актуальності набуває не тільки психологічне, але й соціологічне вивчення психологічного дистресу, в тому числі й медіативних ресурсів.Документ Роль самоорганізації у процесі формування громадянського суспільства(Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2021. - Вип. 92. - С. 95-102, 2021) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Борюшкіна, О. В.; Boriushkina, O. V.Розглянуто проблему формування громадянського суспільства в Україні. Мета статті полягає в соціологічній концептуалізації самоорганізації як умови формування громадянського суспільства. Самоорганізація розглядається як процес формування просторової, темпоральної та функціональної структур системи, що виникає спонтанно, проявляється стрибкоподібними переходами за певних характеристик системи та без цілеспрямованого впливу ззовні. Підкреслено, що інститути за характером їх формування поділяються на організовані та самоорганізовані. Громадянське суспільство представляється як таке, що утворюється та функціонує на основі самоорганізації його структур. Розкрито явище квазігромадянського суспільства, яке також ґрунтується на самоорганізаційних процесах. Підкреслено роль правових форм як таких, що виключають можливість негативних самоорганізованих інституцій.Документ Суспільство до і після війни: психологічні трансформації(Забезпечення психологічної допомоги в секторі Сил оборони України : зб. тез Всеукр. міжвід. психол. форуму (м. Київ,30 черв. 2022 р.). – Київ, 2022. – С. 236-240, 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Аналізуються результати соціологічного опитування щодо змін в українському суспільстві, що відбудуться після війни.Документ Українське суспільство до і після війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 43-46, 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370Аналізуються результати соціологічного опитування щодо змін в українському суспільстві, що відбудуться після війни.