Перегляд за Автор "Samoilova, Yu. I."
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cloud technoligies in learning a foreign language by future law enforcement offcers in the context of distanse education(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. (м. Харків, 26 трав. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. - С. 282-283, 2022) Torianyk, H. M.; Торяник, Г. М.; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350Висвітлено питання використання хмарних технологій у вивченні іноземної мови майбутніми правоохоронцями в умовах дистанційної освіти.Документ Formation of foreign language communicative competence of future law-enforcement officers and servicemen in modern professional training(Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2021. - № 76, т. 3. - С. 110-113, 2021) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Serhiienko, T. M.; Сергієнко, Т. М.Обґрунтовано важливість володіння працівниками правоохоронних органів та Збройних сил України іншомовною комунікативною компетенцією як одним з основних складників професіоналізму сучасного фахівця. Зазначено, що активний розвиток євроінтеграційних процесів спричинив необхідність модернізувати підготовку фахівців відповідно до вимог, встановлених у державах – учасницях Європейського Союзу. Іншомовна складова частина програми підготовки працівників правоохоронних органів та військовослужбовців відіграє важливу роль у процесі сучасної вищої освіти за професійним спрямуванням. Підкреслено, що сутність іншомовної комунікативної компетенції курсанта розкривається в певному рівні володіння ним іноземною мовою, мовленням, військово-професійними та соціокультурними знаннями, уміннями і навичками, що дають можливість ефективно здійснювати мовленнєву поведінку залежно від функціонального чинника іншомовного спілкування.Документ Linguistic features of professional written english-language communication of future lawyers(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 19-20 трав. 2023 р.). – Суми, 2023. – С. 150-151, 2023) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.Сучасні тенденції навчання іноземної мови вимагають розвиток у здобувачів вищої освіти письмових мовленнєвих вмінь, які розглядаються у їх природному професійному контексті. Майбутні юристи повинні володіти знаннями великого обʼєму юридичної термінології, словникового запасу, граматичних структур і правил англійського синтаксису та широкого діапазону мовних форм, необхідних для продукування різноманітних текстів професійного спрямування, які характеризуються низкою особливостей лексичного та граматичного характеру. Соціокультурна та прагматична компетенції, які вкрай важливі для професійно спрямованої письмової комунікативної компетенції майбутніх юристів, передбачають застосування міжкультурного розуміння у процесі безпосереднього письмового спілкування у професійному середовищі; розуміння різних корпоративних культур у конкретних професійних контекстах.Документ Methods of soft skills development in the process of learning foreign languages by future law-enforcement and military officers(Актуальні питання гуманітарних наук. - 2021. - Вип. 38, т. 3. - С. 138-142, 2021) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Serhiienko, T.; Сергієнко, Т.Обґрунтовано вимоги, які висуваються до іншомовної підготовки сучасних працівників правоохоронних органів та військовослужбовців. Зазначено, що потреба у спілкуванні іноземними мовами, спричинена вимогою ринку праці, зумовлює необхідність володіння соціальними та комунікативними навичками. Комунікативний підхід є основним у вивченні іноземних мов, а широке застосування інноваційних технологій навчання, які ґрунтуються на проблемно-ситуаційних практиках навчання, побудові активного навчально-пізнавального середовища, спрямовані на розроблення кейсів, рольових ігор, на самостійну наукову творчість, а не на репродуктивне відтворення вже наявної інформації, що сприяє формуванню “soft skills”. Проаналізовано методи навчання, які сприяють розвитку самостійного проблемного мислення у здобувачів вищої освіти, а також навичок уміло оперувати інформацією, а не лише орієнтацією на мовну форму. Для досягнення ефективних результатів у вивченні іноземної мови необхідно реалізовувати освітній процес як через традиційні, так і через інноваційні методи навчання в їх гармонійному комбінуванні.Документ Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers(Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 56, т. 2. - С. 124-127, 2023) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Vasylenko, V. A.; Василенко, В. А.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130Розглянуто особливості використання кейс-методу у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти для студентів юридичних спеціальностей. Розглянуто етапи та принципи створення кейсу, його види. Описано загальну методику роботи з кейсами, оскільки саме від правильного планування та організації залежить ефективність виконання поставлених цілей та завдань заняття з використанням кейс-технології. Зазначено, що важливими факторами для впровадження кейс-методу у викладанні англійської мови для здобувачів юридичних спеціальностей є послідовна організація навчальної діяльності та ретельний підбір матеріалів для кейсів, що потребують ґрунтовної підготовки викладача з обов’язковим врахуванням рівня комунікативних навичок студентів. Наведено приклади кейсів, які можна застосовувати у процесі опанування фаховою іноземною мовою майбутніми юристами. Обґрунтовано важливість кейс-методу як ефективного інструменту для формування професійної компетентності у вивченні англійської мови та розвитку комунікативних та творчих вмінь студентів. Виявлено, що використання кейс-методу при навчанні іноземної мови сприяє підвищенню інтересу студентів до неї шляхом розгляду конкретних професійних ситуацій, пов’язаних з реальним життям.Документ Specificity of professional training of future law enforcement officers for interlingual communicative competence(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. (м. Харків, 26 трав. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. - C. 283-284, 2022) Vasylenko, V. A.; Василенко, В. А.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9167-1130; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350У статті висвітлюється специфіка професійної підготовки майбутніх правоохоронців до міжмовної комунікативної компетенції.Документ Synchronous and asynchronous format of blended learning as a way of english language training in professional military education institutions and higher education institutions with specific study conditions(Scientific Collection «InterConf». - 2022. - № 105. - P. 129-136, 2022) Serhiienko, T. M.; Сергієнко, Т. М.; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350Розглянуто основні аспекти використання змішаного навчання англійської мови в українських професійних військово-навчальних закладах. Досліджено основні виклики та ключові проблеми під час впровадження змішаного навчання англійської мови, наведено рекомендації щодо подальшого розвитку синхронних і асинхронних форматів навчання у закладах професійної військової освіти. Проаналізовано особливості синхронних та асинхронних форматів змішаного навчання, які забезпечують гнучкість у виборі часу самоосвіти курсантів та підвищення ефективності навчання англійської мови курсантів і слухачів мовних курсів.Документ The methods of lexical and lexico-grammatical transformations in the field of military translation(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. - 2021. - Вип. 47, т. 3. - С. 106-109, 2021) Denysiuk, Yu. I.; Денисюк, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350Досліджено лексичні особливості перекладу певних військових термінів, що стосуються зброї та тактики, відповідно до національних стандартів іменування Збройних Сил і мовної підтримки. Розглянуто особливості декількох методів перекладу військової термінології: транскодування як перекладацький метод, за якого за допомогою звуків і букв мови перекладу передаються звуки та букви, що складають лексеми вихідної мови; метод кальки як відтворення комбінаторного складу слова чи словосполучення, у якому складові частини слова (морфема) або словосполучення (лексема) перекладаються відповідними елементами мови перекладу. Відзначно практичну цінність дослідження, оскільки була зроблена спроба проаналізувати український переклад англійської військової лексики, та може бути практичною та теоретичною основою для подальших наукових досліджень у військовій галузі, а також сприяти стандартизації вдосконалення сучасного англо-українського військового словника.Документ Застосування синхронного та асинхронного форматів змішаного навчання іноземної мови у вищих військових навчальних закладах(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 138-140, 2021) Сергієнко, Т. М.; Serhiienko, T. M.; Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350Встановлено, що технологія змішаного навчання з використанням синхронного та асинхронного форматів навчання у сучасних умовах є однією з найбільш затребуваних і ефективних при вивченні іноземної мови у вищих військових навчальних закладах, оскільки воно, з одного боку, дозволяє максимально продуктивно організувати час викладача і окремо взятого курсанта чи групи курсантів, робить процес вивчення мови цікавим і доступним, а з іншого боку – підвищує ефективність мовної підготовки курсантів та слухачів мовних курсів в умовах пандемії.Документ Професійний розвиток викладачів ЗВО Ірландії та його імплементація в систему вітчизняної педагогічної освіти(Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 23, т. 1. - С. 145-149, 2020) Лисенко, О. А.; Lysenko, O. A.; Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350Визначено вимоги до професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти Ірландії, досліджено їхню участь у програмах фахового зростання. Доведено, що ірландський досвід становить значний інтерес, є вагомим джерелом для осмислення й творчого використання позитивних моментів у вітчизняній освітній практиці. Розроблено рекомендації Міністерству освіти та науки, а також закладам вищої освіти України з метою адаптації передового досвіду Ірландії до українських реалій і досягнення світових стандартів якості в підготовці науково-педагогічних працівників вищої кваліфікації.Документ Тенденції розвитку інноваційних шкільних мереж у США в кінці ХХ – на початку ХХІ століття : дисертація(Суми: Сумський державний педагогічний університет імені А. C. Макаренка, 2019) Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. И.; Сбруєва, А. А. - науковий керівникУ дослідженні з’ясовано тенденції розвитку інноваційних шкільних мереж (ІШМ) у США в кінці ХХ – на початку ХХІ століття. Виявлено стан розробленості досліджуваної проблеми у вітчизняній науковій думці. Доведено наявність у досліджуваній сфері розвиненого міждисциплінарного дискурсу, що включає дослідження в галузі соціальної філософії, політології, освітньої інноватики, освітнього менеджменту, дидактики, професійної педагогіки, порівняльної педагогіки. Виокремлено та схарактеризовано такі аспекти розгляду ІШМ як освітнього феномену: теоретико-методологічний, соціально-філософський, освітньо-політичний, управлінський, дидактико-технологічний, професійно-педагогічний та порівняльно-педагогічний. Деталізовано стан розроблення досліджуваної проблеми у вітчизняних порівняльно-педагогічних дослідженнях і, зокрема, у порівняльно-педагогічній американістиці. Констатовано відсутність у вітчизняній педагогічній компаративістиці цілісних досліджень тенденцій розвитку інноваційних шкільних мереж у США.Документ Толерантність як соціально-педагогічний інструмент вирішення конфліктних ситуацій(Інноваційна педагогіка. – 2020. – Вип. 22, т. 2. – С. 153-156, 2020) Сергієнко, Т. М.; Serhiienko, T. M.; Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Денисюк, Ю. І.; Denysiuk, Yu. I.Стаття присвячена дослідженню поняття толерантності з огляду на умови сьогодення, та доповненню цього поняття новим соціально-педагогічним змістом з огляду на можливість його використання при вирішенні конфліктних ситуацій, які виникають в умовах військового соціуму. Зокрема, розкривається сутність такого поняття як «толерантність» з різних підходів та розуміння його провідними науковцями в галузі педагогічних знань. Під час проведення дослідження було використано такі методи: метод аналізу та синтезу для визначення поняття толерантності в культурологічному, психолого-педагогічному, соціологічному, філософському та в інших аспектах, відповідно до наукових пошуків учених-педагогів, та формування підходів до застосування феномену толерантності для вирішення конфліктних ситуацій; методи індукції та дедукції для визначення спільних рис трактування толерантності з погляду різних підходів щодо використання цього феномену в умовах депривованого середовища. Основна увага зосереджується на дослідженні концепту толерантності як соціально-педагогічного феномена. Це дозволяє визначити декілька детермінант толерантності, а саме: психофізіологічну (яка має забезпечити психологічну стійкість); психологічну (яка охоплює якості особистості); соціально-педагогічну, що охоплює формування та розвиток певної соціальної (професійної, гендерної та іншої) ролі особистості з опорою на позитивні цінності особистості та суспільства. Отже, в результаті аналізу змісту феномену толерантності авторами було зроблено висновок, що саме соціально-педагогічний підхід дає змогу розглядати його у трьох основних аспектах, а саме: в інтегративному аспекті, змістовному та регулятивному аспектах. Також це дозволяє застосовувати його як принципову соціокультурну норму у вирішенні конфліктних ситуацій на рівнях «особистість – особистість» і «особистість – соціум»; виявити та вирішувати проблемні питання взаємодії людини у сферах суспільства, які характеризуються відносною закритістю та деривацією: Збройні сили України, Національна Гвардія, Національна Поліція тощо.Документ Щодо питання про особливості вивчення іноземної мови в системі неперервної професійної освіти працівниками правоохоронних органів та військовослужбовцями(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 409-411., 2019) Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9578-0350; Сергієнко, Т. М.; Serhiienko, T.Авторами зазначено, що в організації навчання в системі підвищення кваліфікації та перепідготовки найважливішим стає андрагогічний підхід до навчання, основним положенням якого в навчанні іноземним мовам є розвиток й актуалізація суб’єктивного в людині під час її навчання. Знання, отримані фахівцем, набувають цінності тільки тоді, коли допомагають у розв’язанні реальних життєвих і професійних проблем, сприяють особистісному самовизначенню та самореалізації.