Перегляд за Автор "Zahumenna, Yu. O."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ EU-Ukraine partnership in the security sector: legal framework and development prospects(Lex Humana. – 2023. – Vol. 15, № 4. – P. 73-85, 2023) Melnyk, S.; Zahumenna, Yu. O.; Загуменна, Ю. О.; Ilnytskyi, M. S.; Ільницький, М. С.; Spivak, M.У статті досліджено правові аспекти безпекової політики України в контексті її євроінтеграційних прагнень з урахуванням відкритої збройної агресії Росії проти нашої держави. Зазначається, що Європейський Союз набув значного досвіду забезпечення безпеки в регіоні завдяки взаємодії між державами-членами та його центральними органами безпеки, а також у співпраці з окремими державами, що не є членами, зокрема Україною.Документ Promising directions for ensuring national security under martial law(Lex Humana. – 2023. – Vol. 15, № 1. – P. 509-520, 2023) Komziuk, A. T.; Комзюк, А. Т.; Zahumenna, Yu. O.; Загуменна, Ю. О.; Borko, A. L.; Борко, А. Л.; Bortnik, S. M.; Бортник, С. М.Забезпечення національної безпеки є запорукою розвитку держави та її визнання на міжнародній арені. У статті досліджено та обговорено найбільш гострі проблеми та питання, які можуть виникнути у сфері забезпечення національної безпеки в умовах воєнного стану. Також зроблено детальний аналіз поточної ситуації у зазначеній суспільно важливій сфері, на підставі якого запропоновано певні кроки щодо покращення поточного стану справ у сфері захисту ключових об’єктів національної безпеки. Серед іншого наголошується на вкрай важливості та необхідності належного дотримання гарантованих Конституцією прав, свобод і законних інтересів громадян навіть під час воєнного чи іншого кризового чи надзвичайного стану. Автори виокремили ключові елементи ліберальної демократії та реального верховенства права в Україні, щодо яких не повинно бути жодних компромісів, і які, відповідно, має надійно зберігатися державою у вигляді її компетентних органів.Документ Актуальні питання кібербезпеки в контексті сучасних проблем правознавства(Право.ua. - 2021. - № 1. - С. 70-81, 2021) Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0617-8363Розглянуто історичні етапи розвитку правового регулювання боротьби із кіберзлочинністю. З’ясовано специфіку національного правового регулювання боротьби з кіберзлочинністю. Поглиблено напрацьовані вітчизняною юриспруденцією знання праксеологічного характеру щодо розвитку та удосконалення правового регулювання боротьби з кіберзлочинністю в Україні.Документ Дискурс щодо публічної безпеки в деяких європейських політико-правових ученнях Середньовіччя(Вісник Національної академії правових наук України. – 2022. – № 2, Т. 29. – С. 82-104, 2022) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8923-5639; Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0617-8363Метою статті визначено теоретико-правовий аналіз ключових особливостей загальнофілософського та спеціальноправового розумінь і тлумачень проблем безпеки людини, суспільства та держави в деяких європейських політико-правових ученнях доби Середньовіччя, зокрема на підставі наукового дослідження поглядів представників соціально-філософської та політико-правової думки того періоду, на тлі поширених колективних уявлень про безпеку як стан суспільних відносин, умову людського (суспільного) життя та/або своєрідну соціальну цінність, а також об’єктів (сфер) цієї безпеки, суб’єктів і нормативних механізмів гарантування відповідного стану. Однією з найважливіших методологічних основ дослідження безпекового дискурсу взагалі й періоду Середньовіччя є проблема вірного співвіднесення теоретичного й емпіричного рівнів наукового пізнання, їх інтеграція з метою отримання нового узагальненого знання про предмет. Середньовічна цивілізація яскраво засвідчила, що, поруч із юридизацією, стан публічної безпеки має виразно позадержавний характер: його забезпечення лише частково покладалося на державу, але й та не в повній мірі виконувала свою безпекодавчу функцію, частково транслюючи її церкві, часом будучи просто не в змозі виконувати її. За умови інституційної слабкості державних інститутів, саме позадержавні чи швидше квазідержавні інститути, як-от Католицька Церква в Середньовічній Європі, переймаються проблематикою забезпечення публічної безпеки, створюючи більш глибокий рівень її гарантування. Така «трансляція» безпекодавчої функції до рук церкви засвідчує її універсальний, а не лише державний характер, та об’єктивність її реалізації в суспільстві навіть за умови інституційної чи й функціональної анемії державних інститутів, що чітко простежується на прикладах країн із тривалим пануванням феодальної роздробленості та фактичним паралічем інститутів центральної влади.Документ Концепт аксіологічної парадигми принципів законодавства у сфері національної безпеки(Конституційні права і свободи людини та громадянина в умовах війни та післявоєнний період: матеріали наук. семінару (м. Львів, 23 черв. 2023 р.). – Львів: ЛьвДУВС, 2023. – С. 62-66, 2023) Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.Функції законодавства про національну безпеку є основними напрямками впливу цього законодавства на сферу безпекових правовідносин. Їх систему складають такі функції: регулювальна, охоронна, інтегративна, узгоджувальна, гранувально-забезпечувальна, превентивна, інформаційно-орієнтаційна, прогностична.Документ Погляди Ніколло Макіавеллі на публічну безпеку(Право і безпека. – 2023. – № 4 (91). – С. 119-128, 2023) Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.З’ясовано особливості побудови концепцій феномена публічної безпеки у філософсько-правових поглядах Нікколо Макіавеллі. Розглянуто публічну безпеку за доби Відродження та Реформації в європейській політико-правовій думці з одночасною експлікацією ключових теоретичних узагальнень у цій сфері. Опрацьовано основні праці Макіавеллі, в яких були артикульовані фундаментальні безпекові погляди.Документ Співвідношення понять «система безпекового законодавства» та «система нормативно-правових актів у сфері національної безпеки»(Державотворення та правотворення в контексті євроінтеграції : зб. тез доп. учасників VІІI Всеукр. кругл. столу (м. Львів, 8 груд. 2022 р.). – Львів, 2022. – С. 59-65, 2022) Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0617-8363У тезах доповіді розкрито співвідношення понять «система безпекового законодавства» та «система нормативно-правових актів у сфері національної безпеки».Документ Функція гарантування національної безпеки як одна з провідних у системі функцій сучасної держави(Право.ua. - 2023. - № 1. - С. 23-31, 2023) Загуменна, Ю. О.; Zahumenna, Yu. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0617-8363У статті в контексті уявлень про призначення сучасної держави, природу її функцій, принципів забезпечення національної безпеки визначаються деякі особливості функції гарантування національної безпеки. Робиться наголос на тому, що функція гарантування національної безпеки в тій чи іншій модифікації залежності від історичного контексту має розглядатися як універсальна (генеральна) функція держави, що властива їй, незалежно від її розвитку чи деградації, і витікає з сутності держави як соціального феномена. Функція гарантування національної безпеки є одним із ключових понять, через яке розкривається структура і весь зміст діяльності правової, демократичної, соціальної держави. Провідний характер функції гарантування національної безпеки для держави виявляється в тому, що без її здійснення інші функції держави в силу об’єктивних причин не набувають свого значення та будь-якої реалізації, адже без гарантування національної безпеки неможливо взагалі вести мову про існування держави. Вона об’єктивно відображається як у зовнішній, так і внутрішній політиці держави. Тому вона знаходить свій розвиток й у інших функціях держави, причому як у зовнішніх, так і у внутрішніх. Це з теоретико-правового боку дає підстави робити акцент на тому, що функції держави мають розрізнятися не тільки як зовнішні та внутрішні, а ще як основні та побічні. Зроблено висновок, що у загальнотеоретичному аспекті функція гарантування національної безпеки має розумітися як сукупність напрямів діяльності держави у широкій взаємодії з інститутами громадянського із абезпечення правовими, організаційними, інформаційними, політичними, економічними воєнними заходами стану національної безпеки, включаючи захист національних інтересів і гарантування в державі безпеки особи, суспільства і самої держави від зовнішніх і внутрішніх загроз в усіх сферах життєдіяльності.