Наукові публікації (Scientific publications). УДК 159.9(045)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові публікації (Scientific publications). УДК 159.9(045) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 1271
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Цветовые предпочтения подростков с акцентуациями характера(Журнал неврологии и психиатрии им. С.С. Корсакова. - 1997. - №1, Т. 97. - С. 24-28, 1997) Базыма, Б. А.; Базима, Б. О.; Bazyma, B. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1005-1920; Кутько, И. И.; Bazyma, B. O.Експериментальне дослідження валідності «Клінічного колірного тесту» М. Люшера для вивчення типів акцентуацій характеру за класифікацією А. Е. Личко. Запропоновано нові діагностичні індекси , а саме: «сума основного кольору» (∑N) і «коефіцієнт співвідношення сум основних кольорів (км). Ці показники були відсутні у класичній варіації тесту. Результати дослідження засвідчили високі можливості тесту Люшера для оцінки більшості типів акцентуацій, а також відхиляється і психоорганична основа патохарактерологічних відхилень. Було також підкреслено, що діагностика типів акцентуацій за допомогою тесту Люшера можлива тільки з урахуванням співвідношення переваг «основних кольорів». Був зроблений висновок про перспективність застосування тесту Люшера для групової та індивідуальної діагностики.Документ Психология агрессивного поведения(Влада і насильство : збірка наук. статей / за ред. Кривулі О.М. - Харків : Ун-т внутр. справ, 1997. - С. 133-146, 1997) Базыма, Б. А.; Базима, Б. О.; Bazyma, B. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1005-1920; Bazyma, B. A.Аналізується історія і сучасний стан психології агресивної поведінки. Розглядаються основні поняття і ознаки агресивної поведінки (АП), а також його форми – «інструментальна агресія» (ИА) і «ворожа агресія» (ВА) та умови їх виникнення. Обговорюються різні концепції АП: «інстинктивна», «фрустраціона» і «соціального навчання». Розглядаються різні фактори АП. Особлива увага приділяється індивідуальним особливостям у виникненні АП у людини. Робиться висновок, що АП визначається взаємодією індивідуальних особливостей індивіда і конкретної ситуації: одна і та ж особистісна риса або особливість в різних ситуаціях по-різному пов'язана з АП.Документ Деякі підходи до вивчення міжособистісних конфліктів(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. - Вип. 18. - С. 499-504, 2002) Милорадова, Н. Е.; Myloradova, N. E.Досліджено теоретичну розробку конфліктів. Конфлікти, що виникають при взаємовідносинах людей, прийнято називати міжособистісними. Вони відрізняються специфічними рисами та багатогранністю засобів класифікування, які базуються на різноманітних позиціях авторів та особливостях підходів. The theoretical development of conflicts is investigated. Conflicts that arise in human relationships are called interpersonal. They differ in specific features and versatility of classification tools, which are based on different positions of the authors and features of approaches. Исследована теоретическая разработка конфликтов. Конфликты, возникающие при взаимоотношениях людей, принято называть межличностными. Они отличаются специфическими чертами и многогранностью средств классификации, основанные на различных позициях авторов и особенностях подходов.Документ Педагогічна компетентність курсових офіцерів як складова формування готовності до виховної роботи з курсантами у вищих навчальних закладах МВС України(Професіоналізм педагога. Європейський вибір України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф.(м. Ялта, 21-23 верес. 2005 р.). - Ялта : РВВ КГУ, 2005, 2005) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732В статті розглядаються причини виникнення проблем у навчально-виховному процесі відомчих навчальних закладів МВС України та можливі шляхи їх подолання. Запропоновано формувати готовність та педагогічну компетентність у курсових офіцерів для виховної роботи з курсантами, на яких покладена організаторська та виховна робота.Документ Соціальні уявлення як об’єкт психологічного дослідження в теоретичних схемах західної соціальної психології(Право і безпека. – 2005. – № 4/4. – С. 193-197, 2005) Романенко, О. В.; Romanenko, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0011-9290Розглядається проблема становлення поняття “соціальне уявлення” в теорії західної соціальної психології.Документ Конфліктологія як інтегративна галузь наукових знань про конфлікти(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2005. - Вип. 30. - С. 394-399, 2005) Антонов, Г. В.; Antonov, H. V.Висвітлено уявлення про конфлікти, що існують у конфліктологічних літературних джерелах. З’ясовано сучасні підходи до сутності конфліктів, визначено предмет науки про конфлікти (конфліктології). Зазначено, що педагогічний конфлікт як феномен реальної педагогічної дійсності повинен вивчатися, оцінюватися, сприйматися в практичній діяльності, у взаємозв’язку з дослідними зусиллями педагогів, психологів, соціологів, правознавців, фахівців з управління тощо. The concept of conflicts that exist in conflicting literary sources is covered. Contemporary approaches to the essence of conflict have been clarified, the subject of conflict science (conflictology) has been identified. It is stated that pedagogical conflict as a phenomenon of real pedagogical reality should to study, evaluate, perceive in practical activity, in connection with the research efforts of teachers, psychologists, sociologists, jurists, management specialists, etc. Освещены представления о конфликтах, которые существуют в конфликтологических литературных источниках. Выяснены современные подходы к сущности конфликтов, определен предмет науки о конфликтах (конфликтологии). Отмечено, что педагогический конфликт как феномен реальной педагогической действительности должен изучаться, оцениваться, восприниматься в практической деятельности, в взаимосвязи с опытными усилиями педагогов, психологов, социологов, правоведов, специалистов по управлению и тому подобное.Документ Організаційно-психологічні питання професійної підготовки оперативних працівників для застосування гласних та негласних методів й заходів ОРД(Форум права. - 2006. - № 1. – С.89-107, 2006) Філіпенко, Н. Є.; Filipenko, N. Ye.Розглянуто аспекти використання психологічних знань для забезпечення виконання завдань цивільного судочинства, профілактики адміністративних правопорушень, їх застосування в законотворчому процесі та оперативно-розшуковій діяльності.Документ Педагогічний менеджмент у виховній системі вищих навчальних закладів МВС України(Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія : Педагогіка і психологія: зб. ст. -Ялта : РВВ РВУЗ КГУ, 2006. - Вип. 9. Ч. 1. – С. 136-140, 2006) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732В статті розглядаються шляхи підготовки курсових офіцерів до виховної роботи з курсантами з метою оптимізації виховної системи відомчих навчальних закладів МВС України. Запропоновано реалізувати андрагогічний підхід у підготовці курсових офіцерів для формування у них готовності до виховної роботи з курсантами та виховання інтелігентності курсантів.Документ Виховання майбутніх правоохоронців у вищих навчальних закладах МВС України(Актуальні проблеми професійного становлення особистості сучасного юриста: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 16-17 трав. 2006 р.). – Суми : ЗАТ «ІСА-Інтерпапір», 2006. – С. 283-290, 2006) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732В статті розглядається доцільність підготовки керівників учбових курсів до виховної роботи з курсантами у вищих навчальних закладах МВС України з метою формування фахівця як справжнього інтелігента, високоморальної, відповідальної людини, професіонала та громадянина.Документ Особливості формування конфліктологічної компетентності курсових офіцерів(Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : зб. наук. пр. – Харків-Луганськ : СтильІздат, 2008. – Вип. 11. – С. 303-313, 2008) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732В статті розглядається залежність конфліктологічної компетентності курсових офіцерів від їх особистісних якостей. Доведено, що особистісні якості курсових офіцерів впливають на виховну роботу з курсантами через спілкування. Визначено доцільність формувати готовність курсових офіцерів до виховної роботи з курсантами шляхом підвищення конфліктологічної компетентності за допомогою участі у тренінгах.Документ Вправа «Введення в стрес» у психологічному тренінзі «К-С-Б» як діагностика стресостійкості правоохоронців(Психологічні технології в екстремальних видах діяльності : матеріали IV міжнародної наук. – практ. конф. (Донецьк, 22-23 травня 2008 р.). – Донецьк : Донецький юридичний інститут ЛДУВС ім. Е. А. Дидоренка, 2008. –C. 227-229, 2008) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732В статті наведено можливість практичного використання вправи «введення в стрес» у психологічному тренінзі «К-С-Б» в якості діагностики стресостійкості правоохоронців.Документ Формування психологічної компетентності як елемент криміналістичної підготовки слідчих(Форум права. – 2009. – № 3. – С. 237–241, 2009) Єгупенко, В. В.; Yehupenko, V. V.Показано, що одним із елементів професійної кваліфікації слідчих виступає загальна обізнаність у питаннях психології та уміння використовувати їх на практиці. Підкреслено, що психологічна компетентність слідчого являє собою систему психологічних знань й умінь, що використовуються при розслідуванні злочинів. Формування психологічної компетентності повинно здійснюватися на базі викладання інтегрованих спеціальних навчальних курсів. It is shown that one of elements of professional qualification of inspectors is the awareness in questions of psychology and ability to use them in practice. It is underlined that psychological competence of the inspector represents system of psychological knowledge and abilities which are used at investigation of crimes. Formation of psychological competence should be carried out on the basis of teaching of the integrated special training courses. Показано, что одним из элементов профессиональной квалификации следователей является осведомленность в вопросах психологии и умение использовать их на практике. Подчеркнуто, что психологическая компетентность следователя представляет собой систему психологических знаний и умений, которые используются при расследовании преступлений. Формирование психологической компетентности должно осуществляться на базе преподавания интегрированных специальных учебных курсов.Документ Професійна деформація як соціальне явище: теоретичні аспекти дослідження(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2009. – Вип. 45. – С. 230-235, 2009) Бобро, Н. В.; Bobro, N. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8350-3695Висвітлено вплив професійної діяльності на особистість та поведінку людини у праці. Розглянуто феномен професійної деформації, фактори, що впливають на нього. Зазначено, що для соціальних об’єктів деформація є якісним відхиленням від соціального орієнтира, яке призводить до змін у поведінці й діяльності та визначається соціальними і психофізіологічними детермінантами. The influence of professional activity on personality and person’s behavior at work is researched. Phenomenon of professional deformation, factors influencing on it is studied. It is stressed that deformation for social objects is the qualitative deviation from social orientation. It leads to some changes in behavior and activity and is provoked by social and phsychophysiological determinants. Освещено влияние профессиональной деятельности на личность и поведение человека в труде. Рассмотрен феномен профессиональной деформации, факторы, влияющие на него. Указано, что для социальных объектов деформация выступает как качественное отклонение от социального ориентира, приводящее к изменениям в поведении и деятельности и определяющееся социальными и психофизиологическими детерминантами.Документ Вплив психологічних аспектів інновацій на процеси реформування системи управління органів внутрішніх справ(Право і безпека.- 2009. - № 5 (32). С. 198 - 202., 2009) Моргун, О. С.; Morgun, O. S.Проаналізовано сучасний стан проблеми інновацій, різноманітні підходи до розуміння психологічної сутності інновацій. Вказано на необхідність вивчення проблеми інновацій у професійній діяльності співробітників правоохоронних органів в умовах реформування системи ОВС.Документ Тренінг „формування організаторських умінь, комунікативної і конфліктологічної компетентності”(Психологічні технології в екстремальних видах діяльності: матеріали V міжнародної наук. - практ. конф. (Донецьк, 28-29 травня 2009 р.). – Донецьк : Донецький юридичний інститут ЛДУВС ім. Е. А. Дидоренка, 2009. – С. 234-236, 2009) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті запропонований тренінг, який дозволяє сформувати готовність у керівників навчальних курсів до виховної роботи з курсантами, розвинути комунікативну та конфліктологічну компетентність, здобути та вдосконалити організаторські уміння.Документ До питання про методи вивчення криміногенної особистості, що вчиняє злочини в сфері ПЕК(Форум права. – 2009. – № 1. – С. 573– 577, 2009) Шевченко, Л. О.; Shevchenko, L. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6117-9134Розглянуто основні методи вивчення особистості, що вчиняє злочини в сфері паливно-енергетичного комплексу, зокрема, традиційні соціологічні методи вивчення особи злочинця: методи моделювання та експерименту, метод експертних оцінок, а також: анкетування, інтерв’ю та тестування.Документ Тренінг як форма діагностики організаторських здібностей(Актуальні проблеми сучасної психології та педагогіки вищих навчальних закладів МВС України : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 листоп. 2010 р.). – Харків : ХНУВС, 2010. – С. 85-86, 2010) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті пропонується здійснювати діагностику організаторських якостей учасників за допомогою розташування осіб в тренінговому залі.Документ Особливості саморегуляції працівників патрульно-постової служби(Право і безпека. – 2010. – № 2 (34). – С. 237-242, 2010) Платковська, О. В.; Platkovska, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0011-9290Автором указано, що виявлення типових важких професійних ситуацій, з якими стикається працівник патрульно-постової служби, є необхідною для подальшої колекційної роботи психолога. Визначено, що усвідомлення механізмів психічної саморегуляції самими працівниками патрульно-постової служби сприяє виробленню ефективних шляхів цілеспрямованого використання механізмів корекції.Документ Структура синдрому емоційного вигорання у працівників органів внутрішніх справ(Вісник Національного університету оборони України. - 2010. - Вип. 3(16). - С. 225-239, 2010) Шиліна, А. А.; Shylina, A. A.Розглянуто основні напрями в дослідженні проблеми емоційного вигорання, описано вплив даного фактору на професійну діяльність. Проаналізовано основні фази і симптоми емоційного вигорання у працівників ОВС, зокрема, працівників підрозділів ДАІ та дільничних інспекторів.Документ Ведення переговорів з терористами(Форум права. – 2010. – № 4. – С. 526–530, 2010) Кравчук, І. А.; Kravchuk, I. A.Щодо визначення основних правил проведення переговорів з терористами та визначення особистісних і професійних особливостей переговорщика надається новий альтернативний підхід щодо врегулювання протиріч, зокрема, що дозволяє врятовувати життя людей.