Перегляд за Ключові слова "Адміністративне право та процес. Administrative Law and Procedure. Административное право и процесс"
Зараз показуємо 1 - 20 з 1042
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Administative procedure axiology(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 70-75, 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.У статті автор дослідив аксіологію адміністративної процедури для українського суспільства та держави крізь призму цінностей: адміністративно-правових, політичних, соціальних та економічних. Україна, проголосивши себе демократичною, соціальною і правовою державою, взяла на себе зобов’язання створити для суспільства легітимний механізм реалізації громадянами своїх прав та інтересів у взаєминах із державою через адміністративну процедуру.Публікація Administrative and Legal Principles of the Digitization of Public Relations(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, No 25. – P. 418-422, 2020) Salmanova, O. Y.; Салманова, О. Ю.; Popovich, E.; Попович, Є.; Nikitin, A.; Нікітін, А.; Tesliuk, I.; Теслюк, І.; Olena SalmanovaРозглянуто сучасний стан правового регулювання діджиталізації суспільних відносин в Україні, а також місце та особливості у ньому адміністративно-правових норм. Надано авторське визначення понять «діджиталізація» та «адміністративно-правове забезпечення» (по відношенню до інституту суспільних відносин, що розглядається). Визначено характерні особливості практичної реалізації діджиталізації (оцифрування) суспільних відносин та застосування заходів адміністративно-правового регулювання по відношенню до них.Документ Administrative-legal means and methods of protection of rights of whistleblowers(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 112-117, 2019) Kosytsia, O. O.; Косиця, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5781-780XРозкрито погляди науковців на поняття правових засобів та способів захисту прав і свобод людини і громадянина. Проаналізовано заходи захисту прав викривачів. Дано визначення адміністративно-правових способів та адміністративно-правових засобів захисту прав викривачів.Документ Audit as a form of control of the State Financial Inspection of Ukraine(Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Volume 4, No. 5. – P. 31–35, 2018) Bohdaniuk, I.; ; Kolisnichenko, V. V.; Колісніченко, В. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4896-7889; Устименко, О. С.; Ustymenko, O. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5169-0123Метою статті є розгляд аудиту як форми контролю Державної аудиторської служби України та аналіз його форм і типів. Аналіз видів аудиту, а також їх характерні особливості, допомогли розробити рекомендації щодо вдосконалення процедури проведення аудитів Державною фінансовою інспекцією України, а також виявити проблемні питання, які потребують подальшого розгляду та дослідження. У ході дослідження було зроблено пропозицію про проведення аудитів, які здійснюються Державною аудиторською службою України та її територіальними органами, щодо необхідності зробити їх формою контролю прогнозування. Було рекомендовано кваліфікувати факт запобігання посадовим особам контролюючого органу від проведення аудиту, перевірки чи при відсутності необхідних документів для перевірки як адміністративного правопорушення. Особливу увагу було приділено своєчасності відбору пояснень від залучених осіб під час виявлення правопорушень.Документ Comparative legal analysis types of administrative procedure(Юридичний вісник. – 2020. - №6. – С. 29-37, 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У статті автор проводить порівняльне-правове дослідження видів адміністративної процедури, використовуючи досвід США, Франції та Польщі з метою формування концептуального огляду та системного підходу в питанні типології адміністративної процедури. Автор проводить моніторинг процедурного законодавства вищезазначених країн на предмет закріплення видів адміністративної процедури.Документ Complementary medicine: international experience of functioning and specific features of the application in Ukraine(Wiadomości Lekarskie. - 2019. - T. LXXII, nr 5, cz II. - Р. 1103-1107, 2019) Samilyk, L. O.; Maliarova, V. O.; Малярова, В. О.; Dzhafarova, O. V.; Джафарова, О. В.; Gudz, T. I.; Гудзь, Т. І.; Kovalchuk, V. B.У статті розглядаються проблеми функціонування комплементарної (альтернативної) медицини. Аналізуються основні тенденції її розвитку в деяких зарубіжних країнах і особливості її застосування в Україні.Документ Content and Features of Economic Activity as an Object of Administrative and Legal Regulation(Журнал східноєвропейського права. – 2015. – № 14. – С. 71–74, 2015) Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Визначено зміст і особливості господарської діяльності як об'єкта адміністративно-правового регулювання. Надано поняття господарської діяльності, проаналізовано особливості правового регулювання господарської діяльності.Документ Contents and specificity of principles of regulatory activities of Ukraine’s executive authorities in the field of environmental protection(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 6 (Vol. 3). – P. 96-101, 2019) Kazanchuk, I. D.; Казанчук, І. Д.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749Надано характеристику принципів нормотворчої діяльності органів виконавчої влади в Україні у сфері охорони навколишнього природного середовища з урахуванням наукових доктрин і положень адміністративного законодавства України. Проаналізовано наукові концепції, виокремлено принципи нормотворчої діяльності державних органів загальні і спеціальні. Розглянуто особливості їх застосування у природоохоронній сфері.Документ Definition, signs and types of administrative and procedural guarantees: Established views and the need for their modernization(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-13, 2021) Shapoval, R. V.; Шаповал, Р. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5716-9291; Kolomoiets, T. O.; Коломоєць, Т. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1101-8073; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Garayev, M. V. oglu; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9578-7859Метою даної статті є визначення сутності та змісту адміністративно-процесуальних гарантій. У зв’язку з цим необхідно вирішити такі завдання: Уточнити визначення адміністративно-процесуальних гарантій, охарактеризувати їх види, розкрити особливості адміністративно-процесуальних гарантій, визначити місце цього правового явища в загальному легальна система. Актуалізуються та розглядаються питання щодо теоретико-правового тлумачення, законодавчого визначення та безпосередньої реалізації адміністративно-процесуальних гарантій. Проаналізовано вплив адміністративно-процесуальних гарантій на рівень розвитку вітчизняної правової системи. Звертаємо увагу на те, що якість належного функціонування адміністративно-процесуальних гарантій безпосередньо залежить від розвитку державних інститутів конкретної країни, а також від рівня досконалості та ефективності всього державно-владного механізму, тобто державний лад. Враховуючи те, що сутність сучасних адміністративно-процесуальних гарантій передбачає належне закріплення прав, свобод і законних інтересів особи, виправдано, що ключову роль у цих процесах завжди відіграватиме рівень правосвідомості, а також рівень прозорості. і своєчасність. Наведено авторські визначення понять «адміністративно-процесуальні гарантії», «захист правових гарантій громадян» та «правосвідомість населення». Запропоновано до реалізації деякі характерні риси зарубіжних моделей адміністративно-правового регулювання.Документ Development and implementation of healthcare technologies in the structural-functional model of public administration: bronchopulmonal dysplasia experience(Bangladesh journal of medical science. – 2022. – № 21 (2). – Р. 361-367, 2022) Demikhov, O.; Dehtyarova, I.; Tkachenko, N.; Torianyk, I.; Kroitor, V. A.; Кройтор, В. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1849-5721Результати, отримані в ході досліджень та проведений автором аналіз шляхів та досвіду вирішення подібних завдань виявили необхідність структурно-логічної систематизації їх узагальнення для розробки структурно-функціональної моделі (СФМ) надання медичної допомоги дітям віку 0-3 років з бронхолегеневою дисплазією (БЛД) та дітям старших вікових груп із патологією бронхолегеневої системи. Актуальність такої розробки обумовлена існуючою медико-соціальною значимістю проблеми збереження здоров'я, насамперед недоношених дітей з низькою та малою масою тіла, високим рівнем їх інвалідності та захворюваності. Мета дослідження: обґрунтувати та розробити системний комплекс нормативно-правового забезпечення надання медичної допомоги дітям з БЛД та диспластично-залежною патологією бронхолегеневої системи, зокрема щодо впровадження оздоровчих заходів. Автор показує правовий супровід допомоги дітям з БЛД та диспластично залежною патологією бронхолегеневої системи в частині вдосконалення оздоровчих технологій у регіональних системах охорони здоров'я.Документ E-government within Public Administration(Jurnal Cita Hukum: Indonesian Law Journal . - 2020. - Vol. 8, No. 3. - P. 471-488, 2020) Tsybulnyk, N. Yu.; Цибульник, Н. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5128-0511; Zadoia, I. I.; Kurbatova, I. S.; Mekh, Yu. V.Метою статті є визначення сутності, змісту та характерних рис електронного управління, а також аналіз його впливу на здійснення публічного адміністрування. У роботі аналізуються особливості сучасних моделей електронного управління у світі, а також вивчається доцільність запровадження оптимальної моделі вказаного виду управління до державної системи України. Розглянуто вплив сучасних високотехнологічних засобів електронного управління на існуючі у світі системи публічного адміністрування. Пропонується авторське визначення поняття «електронний уряд», «публічне адміністрування» та «електронне управління». Визначаються перспективні напрями розвитку цієї сфери, які необхідно розвивати задля поліпшення загальної ситуації у сфері громадського адміністрування. Звертається увага успішний досвід розвинених розвинених країн організації процесу електронного управління як перспективної форми громадського адміністрування.Документ European experience of preventive activities performed by law enforcement agencies: administrative aspect and theoretical-legal aspect(Cuestiones Políticas. – 2022. – Vol. 40, № 75. – P. 263-273, 2022) Ishchenko, I.; Buhaichuk, K. L.; Бугайчук, К. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; Tokarchuk, O.; Rudoi, K.; Tsareva, I.Метою дослідження є виявлення особливостей превентивної діяльності правоохоронних органів у країнах Європейського Союзу. Звернуто увагу на ключові методи профілактичної роботи, яку проводить поліція різних країн, що дає змогу попереджати злочини та затримувати злочинців, на стадії приготування або замаху. У зв'язку з цим описано моделі профілактичної діяльності, що використовуються в країнах континентальної Європи. Методологічною основою дослідження є порівняльно-правовий та системний аналіз, формально-юридичний метод, метод інтерпретації, герменевтичний метод, а також методи загального аналізу та синтезу. У висновках приділено увагу особливостям превентивної діяльності, що застосовується окремими членами Європейського Союзу, зокрема політиці превентивної роботи польської поліції щодо рецидиву осіб, які вже вчинили злочини. Ця політика розробляється із запозиченням європейського досвіду, адже в одних країнах акцент робиться на розширенні повноважень поліцейських, в інших – на максимальній взаємодії із залученням суспільства для сприяння реалізації вказаної поліцейської функції.Документ Foreign experience of administrative and legal support of citizens' rights by prosecutor's offices and possibilities of its use in Ukraine(AMAZONIA Investiga. – 2020. – Vol. 9, Issue 27. – P. 544-551, 2020) Yevdokimenko, S. V.; Naymova, A. O.; Наумова, А. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4273-8068; Yakymchuk, S. O.; Povydysh, V. V.Мета статті полягає в тому, щоб на підставі аналізу законодавства Франції, Італії, Німеччини, Великобританії та США обґрунтувати шляхи вдосконалення законодавства України у сфері забезпечення прав громадян органами прокуратури. Під час написанні статті застосовувалися такі методи, як порівняльно-правовий, системноструктурний, логіко-нормативний. Актуальність статті зумовлена тим, що оптимізація діяльності органів прокуратури не можлива без урахування зарубіжного досвіду. Особливого значення дане питання набуває в сфері забезпечення органами прокуратури прав і свобод людини. З огляду на це, здійснено аналіз законодавства Франції, Італії, Німеччини, Великобританії та США, що дало змогу сформулювати певні шляхи вдосконалення національного законодавства стосовно забезпечення прав громадян органами прокуратури. Визначено, що в зарубіжних країнах прокуратура володіє значно вужчими правами щодо забезпечення прав громадян. Аргументовано доцільним удосконалити адміністративний статус органів прокуратури, переглянути її функції, вимоги щодо рівня підготовки та законодавчо передбачити чіткий механізм реалізації функцій. За результатами дослідження авторами визначені можливі напрями використання позитивного зарубіжного досвіду адміністративно-правового забезпечення прав громадян органами прокуратури.Документ French approach to administrative act(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 5. - С. 82-85, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено огляд французького законодавства: «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією » (CRPA), прийнятий в 2016 роком і Закон« Про права громадян у їх відносинах з адміністрацією »від 12.04.2000 № 2000-321 на предмет закріплення положень про адміністративні актах в яких об’єктивується результат адміністративної процедури. Кодекс адміністративних процедур, був прийнятий у Франції в 2015 році після періоду «ізоляції» Франції всередині ЄС. Хоча «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією» (CRPA) являє собою кодифікацію à droit constant, він ввів деякі важливі і новаторські принципи. Розглянуто види адміністративних актів, серед яких виділено: 1) припускаються рішення; 2) односторонні адміністративні акти; 3) адміністративні акти. Новий революційний принцип мовчазної згоди має на увазі впровадження принципу “silence de l’administration vaut acceptation” – мовчання адміністрації розглядається тепер як згоду або як безмовне прийняття адміністративного рішення. Даний принцип є однією з найважливіших новел Кодексу. Таким чином, ефект, досягнутий CRPA, полягав у тому, щоб інвертувати зв’язок між правилом і винятком. У зв’язку з цим частково можна говорити, що французьким законодавцем були почуті прохання прихильників принципу «мовчання означає визнання вимог». Звісно ж цілком логічним, що для будь-якого заявника навіть при існуючих обмеженнях більш сприятливим є отримання позитивного рішення, адже це запобігає звернення до суду зі сторони заявника. Французьке законодавство теж відрізняється рядом особливостей пов’язаних, в першу чергу, з наявністю такої форми як мовчазні рішення і односторонні адміністративні рішення.Документ Improvement of the existing missiles and ammunition supply system of the Armed Forces of Ukraine in accordance with NATO standards(Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. – 2022. – № 4 (64). – С. 29-34, 2022) Klochko, A. M.; Клочко, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6898-964XПриділено особливу увагу вирішенню завдань ресурсного забезпечення обороноздатності країни. Зазначено, що першочергово потребує вирішення питання налагодження замкненого циклу виробництва боєприпасів, аналіз та адаптація досвіду країн НАТО в організації координації та контролю процесами забезпечення Збройних Сил України ракет і боєприпасів. Забезпечення належного фінансування заходів розвитку обороннопромислового комплексу дозволить запровадити комплексний підхід до ефективної політики, планування і управління ресурсами. Проаналізовано удосконалення системи забезпечення ракетами та боєприпасами Збройних Сил України у відповідності до стандартів НАТО. Акцентовано увагу на системі зберігання боєзапасу за стандартами НАТО. У цьому контексті особливе значення має захису місць зберігання засобів ураження від вибухонебезпечних предметів. Доведено, що впровадження комплексного підходу до ефективної політики, планування і управління ресурсами з євроатлантичними принципами та системи логістики сил оборони відповідно до керівних положень, стандартів та інструкцій НАТО дозволить створити дієві механізми економічного забезпечення сектору безпеки і оборони. Наголошено на тому, що застосування противником запалювальної зброї спричиняє найбільшу небезпеку для місць зберігання боєприпасів, військової техніки, майна та зосередження особового складу. Констатовано, що застосування противником безпілотних літальних апаратів ставляє потенційну загрозу. Надано рекомендації щодо захисту місць зберігання засобів ураження від вибухонебезпечних предметів. Запропоновано модель системи зберігання боєзапасу за стандартами НАТО.Документ Legal and organizational-technical assurances of aviation security(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, № 29. – P. 542-549, 2020) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Iemets, L. O.; Shulga, A.M.; Шульга, А.М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665; Kolotik, A. S.; Колотік, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1289-7172Метою даної статті є: 1) визначення сутності понятійних категорій, що пов’язані із забезпеченням гарантій безпеки на авіаційному транспорті; 2) встановлення стану нормативного регулювання безпеки на авіаційному транспорті; 3) формулювання пропозицій та рекомендацій щодо покращень даної сфери діяльності. При підготовці статті вякості загальнонаукового методу використано системний підхід, а також застосовано такі методи наукового пізнання, як: діалектичний, логіко-симетричний, системно-функціональний, метод документального аналізу та аналітичний метод. Охарактеризовано правові та організаційно-технічні гарантії забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Запропоновано авторське визначення поняття «авіаційна безпека», «безпека авіаційного транспортного засобу», «організаційно-технічні гарантії безпеки» та «правове забезпечення гарантій безпеки». Проаналізовано сучасні методи та засоби належного дотримання основних компонентів авіаційної безпеки в Україні й світі. Визначено напрямки удосконалення організаційно-технічних гарантій забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Встановлено найбільш небезпечні, на думку автора, загрози на авіаційному транспорті, запропоновано перспективні напрямки їх подолання. За результатами проведеного дослідження виділені такі основні принципи організації роботи з управління безпекою польотів, які спрямовані на забезпечення безпеки на авіаційному транспорті, як: системність; випередження; колективізм; інформованість; виявлення та усунення причин; адекватність; відповідальність.Документ Legal framework of environmental control for combating climate change(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 6 (Vol. 2). – P. 230-235, 2019) Shumilo, O. M.; Шуміло, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Розглянуто аспекти необхідності реформування екологічного контролю та притягнення до відповідальності винних осіб у разі порушення законодавства щодо зміни клімату. Проведено аналіз нормативного забезпечення та виявлено проблеми практичної реалізації притягнення винних осіб за порушення екологічного законодавства. Запропоновано посилити громадський контроль у цій сфері.Документ Limitation of getting gifts: problems of contents of the concept and terminological apparatus in the context of lawrealization and the role of administrative law principles for their decision(The institutionalisation of public relations in the fight against corruption: the experience of countries of eastern and western legal traditions (universal theoretical framework for relevant anti-corruption law of Ukraine): Collective monograph: Vol. 2: PJ4\17 0117U007203 Corruption prevention act of Ukraine: scientific and methodological justification of ensuring the effectiveness and efficiency of provisions implementation. – Tallinn (Estonia), 2019. – P. 290-306, 2019) Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Ivantsov, V. O.; Іванцов, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466Дан авторський підхід до тлумачення формулювання «особи, уповноважені на виконання функцій держави і еквівалентні їм особи, яким забороняється отримувати подарунки в зв'язку з діяльністю таких осіб, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування».Документ Mediation as a means to resolve administrative dispute: an appraisal of the historical and legal aspects(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 1 (enero-junio). – P. 1-19, 2021) Rostovska, K. V.; Hryshyna, N. V.; Kaidash, O. Yu.; Syromiatnikova, M. S.; Сиромятнікова, М. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3861-1400Метою статті є науковий аналіз щодо розуміння сутності та змісту медіації як одного з найефективніших засобів вирішення адміністративно-правових спорів, а також останніх законопроектів, розроблених Урядом України щодо регулювання процедури медіації, аналізуються, за результатами чого висловлюються власні зауваження та надаються рекомендації щодо вдосконалення їх положень. Методологічною основою даної статті стали методи наукового пізнання, які найбільше застосовуються нині в юридичній науці, а саме: формально-юридичний, аналітичний та структурно-функціональний.Документ Medical waste generation, handling and crime statistics' analysis in this activity field: a case study of the Poltava region (Ukraine)(Ecological Questions. – 2022. – № 3, vol. 33. – С. 1-18, 2022) Hanoshenko, O.; Vambol, V.; Vambol, S.; Yeremenko, S.; Fialka, M. I.; Фіалка, М. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5599-3335; Bodnar, I.; Inozemtseva, O.Проблема медичних відходів охопила весь світ. Облік та управління медичними відходами є терміново необхідним для зменшення загрози поширення інфекцій та сталого управління екологічними небезпеками. Саме вирішення цих питань на прикладі Полтавської області є метою даного дослідження. Вихідні дані надані в Головному управлінні статистики у Полтавській області. Ці дані недоступні у відкритому Інтернеті. Прогнозна динаміка утворення медичних відходів за 2010-2019 роки свідчить про високу ймовірність збільшення кількості медичних відходів до 2030 року до обсягу близько 71 тонни на рік. Основними джерелами є медичні заклади Полтавської області, з яких 52,3% від загальної кількості відходів утворюється в Полтаві. Для оцінки можливостей впливу на ситуацію з медичними відходами проаналізовано статистику злочинності у цій сфері за період з 2017 по 2021 роки, яка свідчить про зростання правопорушень більш ніж у 2,35 рази. Необхідно переглянути українське законодавство у сфері правопорушень за неналежне поводження з медичними відходами та розробити статті та запровадити кримінальну відповідальність за правопорушення у цій сфері діяльності