Перегляд за Ключові слова "business entities"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Determinants for the formation of socio-economic component of national security(Norwegian Journal of development of the International Science. - 2022. - № 85 - P. 20-22, 2022) Sievidova, I. O.; Сєвідова, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3703-4610; Tkachenko, S. O.; Ткаченко, С. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5816-4185Розглянуто детермінанти формування соціально-економічної безпеки як невід’ємної складової національної безпеки. Проаналізовано безпеку держави. Нового значення набуває сфера аналітичного забезпечення управління економічною безпекою, особливо з посиленням цифровізації економіки та посиленням негативних наслідків глобальних економічних криз, ризиків бізнес-середовища. Розглянуто системний підхід до оцінки соціально-економічної безпеки та визначено, що соціально-економічна безпека – це стан, який характеризує захист соціально-економічної системи від загроз макросередовища. Визначено, що разом із розробленням заходів щодо зміцнення економічної безпеки як складової національної безпеки на макрорівні, значну роль відіграє управління економічною безпекою на рівні суб'єктів господарювання.Документ Investigating the Impact of Structural Changes: The Socio-Economic Security Framework(European Journal of Sustainable Development. - 2023. - Vol. 12, N. 1. - P. 180-198, 2023) Pakhucha, E.; Sievidova, I. O.; Сєвідова, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3703-4610; Romaniuk, I.; Bilousko, T.; Tkachenko, S. O.; Ткаченко, С. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5816-4185; Diadin, A. S.; Дядін, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2277-2795; Babko, N.Показано забезпечення соціально-економічної безпеки країни, яке визначається як сукупність умов, необхідних для забезпечення нормального економічного розвитку. Окреслено аспекти моделювання соціально-економічної безпеки суб'єктів господарювання, проведеного за допомогою кореляційно-регресійного аналізу та шляхом прогнозування майбутнього рівня безпеки за допомогою кількісних показників. Проаналізовано принцип і характеристики інших методів моделювання та прогнозування та розглянуто їх переваги та недоліки. Це дозволяє вважати доцільним використання кореляції та регресії аналізу та його результатів під час прийняття управлінських рішень щодо підвищення соціально-економічної безпеки суб'єктів господарювання.Документ Актуальні питання діяльності суб’єктів господарювання в умовах пандемії COVID-19(Харків : ХНУВС, 2021. – 348 с., 2021) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal Affairs; Міністерство охорони здоров’я України; Національний фармацевтичний університетДо збірника ввійшли статті та тези доповідей, подані учасниками міжнародної науково-практичної конференціїї, що розглядають актуальні питання діяльності суб’єктів господарювання в умовах ії COVID-19 як в Україні, так і в зарубіжних країнах.Документ Відшкодування екологічної шкоди під час припинення господарської діяльності(Наше право. - 2014. - № 2. - С. 125-128, 2014) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.Статтю присвячено дослідженню проблемним питанням відшкодування екологічної шкоди під час припинення господарської діяльності. Здійснено аналіз положень чинного законодавства щодо відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища суб’єктами господарювання. Розглянуто визначення поняття екологічної шкоди та її змісту. Проаналізовано Конституційну основу механізму реалізації права на відшкодування шкоди. Зроблено висновок, що серед іншої шкоди відшкодуванню мають підлягати неодержані прибутки за час, необхідний для відновлення якості навколишнього природного середовища, відтворення природних ресурсів до стану, придатного для використання за цільовим призначенням.Документ Деякі особливості нормативно-правового супроводження безпеки суб’єктів господарювання(Форум права. – 2016. – № 2. – С. 93–98, 2016) Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012Розглянуто загальні засади та деякі особливості сучасного стану нормативно-правового супроводження безпеки суб’єктів господарювання в сферах автомобільного транспорту, електроенергетики та теплопостачання, торгівлі й послуг, у тому числі ресторанного господарства, техногенної та пожежної безпеки. Визначені юридичні колізії та недоліки законодавства, піддана критиці штучна практика розподілу суб’єктів господарювання виключно за трьома ступенями ризику їх діяльності. Зроблено висновок, що відсутність порушень законодавчих норм забезпечує належний стан безпеки суб’єктів господарювання.Документ Діяльність суб’єктів господарювання як об’єкт фінансового контролю(Сучасні проблеми адміністративного права та процесу : тези доп. учасників Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 черв. 2017 р.). – Харків, 2017. – С. 237-239, 2017) Настенко, М. О.; Nastenko, M. O.Визначено, що фінансовий контроль за діяльністю суб’єктів господарювання, що характеризується підконтрольними суб’єктами та особливими об’єктами контролю, має власні завдання, які разом з іншими елементами контролю характеризують його як особливий різновид публічного фінансового контролю - фінансово-господарський контроль. Фінансово-господарський контроль повинен забезпечувати законність і фінансову дисципліну у господарських відносинах, пов’язаних з використанням публічних фінансових ресурсів, і регламентується правовими нормами.Документ Економічна безпека суб’єктів господарювання в умовах пандемії COVID-19: характеристика загроз(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 27 листоп. 2020 р.). – Харків, 2020. – С. 233 - 234., 2020) Суворов, Н. О.; Suvorov, N. O.В статті зазначається, що загрози економічній безпеці суб’єктів господарювання, які спричинені введенням протиепідемічного карантину, мають об’єктивний характер, пов’язані з форс-мажорними обставинами, виникли раптово і не могли бути передбачені. Оскільки карантин є адміністративним заходом державного регулювання, держава має розділити з суб’єктами господарювання ті втрати, що вони понесли у зв’язку з його введенням. В статье отмечается, что угрозы экономической безопасности субъектов хозяйствования, вызванные введением противоэпидемического карантина, имеющих объективный характер, связанные с форс-мажорными обстоятельствами возникли внезапно и не могли быть предусмотрены. Поскольку карантин является административной мерой государственного регулирования, государство должно разделить с субъектами хозяйствования потери, которые они понесли в связи с его введением. The article states that the threats to the economic security of economic entities that are caused introduction of anti-epidemic quarantine, are objective in nature, related to force majeure, arose suddenly and could not be foreseen. Because quarantine is an administrative measure of state regulation, the state must divide with business entities the losses they have incurred in connection with its introduction.Документ Напрями вдосконалення адміністративного законодавства, яке регулює взаємодію між органами публічного адміністрування та суб’єктами підприємницької діяльності(Наше право. - 2020. - № 3. - С. 237-241, 2020) Іняхін, В. Є.; Iniakhin, V. Ye.Запропоновано авторське бачення перспективних напрямів удосконалення адміністративного законодавства, яке регулює взаємодію між органами публічного адміністрування та суб’єктами підприємницької діяльності. Акцентовано увагу, що вдосконалення відповідного законодавства має здійснюватись у двох напрямках: нормативно-правовому та організаційно-управлінському.Документ Новели державної підтримки суб’єктів підприємницької діяльності в умовах воєнного стану(Юридичний бюлетень. - 2024. - Вип. 32. - С. 53-59, 2024) Кобко, Р. В.; Kobko, R. V.У статті проаналізовано новели державної підтримки, серед іншого, у випадку релокейту підприємств у загальній системі допомоги суб’єктам підприємницької діяльності, а також напрямки фінансової підтримки бізнесу, коли Уряд розширює грантові програми підтримки бізнесу та закликає місцеві громади долучатися до їх співфінансування. Обґрунтовано, що функціонування українського бізнесу під час війни є головним джерелом наповнення державного бюджету та створення робочих місць. Встановлено, що для Української держави наразі особливо актуальними є розробка та реалізація нових ефективних механізмів державної підтримки розвитку бізнесу з метою створення сприятливих умов для його організації та ведення.Публікація Оподаткування суб’єктів господарювання в період воєнного стану(Актуальні питання фінансової безпеки : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 27 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 204-206, 2023) Чорна, А. М.; Chorna, A. M.; Сядриста, І. І.; Siadrysta, I. I.; Аліна Миколаївна Чорна; Сядриста (Гришина) Ірина ІгорівнаВизначено, що воєнний стан має серйозний вплив на оподаткування суб’єктів господарювання. У зв’язку з цим необхідно розробляти спеціальні заходи з податкового регулювання, щоб забезпечити ефективну роботу економіки в умовах війни. Для цього можуть бути використані різноманітні податкові інструменти, такі як податкові пільги, зниження податкових ставок, введення нових податків та зборів тощо.Документ Організаційно-економічний механізм суб’єкта господарювання(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 27 листоп. 2020 р.). – Харків, 2020. – С. 235 - 236., 2020) Amit, Kumar; Ткаченко, С. О.; Tkachenko, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5816-4185Зазначається, що під організаційно-економічним механізмом керування розуміється система забезпечення взаємозалежної діяльності функціональних підрозділів у межах установленої організаційної структури, ефективного планування й оптимального розподілу й комбінації стратегічних ресурсів з метою досягнення бажаного результату реалізації стратегії розвитку. Система управління взаємозалежна із процесами, що відбуваються на підприємстві, і перебуває з ними у взаємодії та взаєморозвитку. Система керування інтегрується в управління підприємством, що, у свою чергу, забезпечує гнучкість, динамічність, безперервний розвиток, погодженість формальних і неформальних відносин. Отмечается, что под организационно-экономическим механизмом управления понимается система обеспечения взаимосвязанной деятельности функциональных подразделений в пределах установленной организационной структуры, эффективного планирования и оптимального распределения и комбинации стратегических ресурсов с целью достижения желаемого результата реализации стратегии развития. Система управления взаимосвязана с происходящими на предприятии процессами и находится с ними во взаимодействии и взаиморазвитии. Система управления интегрируется в управление предприятием, что в свою очередь обеспечивает гибкость, динамичность, непрерывное развитие, согласованность формальных и неформальных отношений. It is noted that the organizational and economic management mechanism is understood system of ensuring the interdependent activities of functional units within the established organizational structure, effective planning and optimal allocation and combination of strategic resources in order to achieve the desired result of the development strategy. The management system is interdependent with the processes taking place in the enterprise, and is in interaction and mutual development with them. The management system is integrated into the management of the enterprise, which, in turn, provides flexibility, dynamism, continuous development, coherence of formal and informal relations.Документ Основні напрями забезпечення економічної безпеки суб’єктів господарювання України в умовах воєнного стану(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 17 травн. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 265-269, 2023) Коваленко, Є. О.; Kovalenko, Ye. O.Відзначено, що відновлення роботи національного бізнесу є запорукою економічної стійкості держави та її спроможності ефективно протистояти агресору. Адже за рік в умовах війни економіка України втратила не лише значну частку доданої вартості, але й зазнала суттєвих структурних змін. З метою забезпечення економічної безпеки суб’єктів господарювання та населення України необхідно докладати максимум зусиль для відновлення роботи вітчизняного бізнесу в усіх можливих формах. Розглянуто напрями забезпечення економічної безпеки суб’єктів господарювання в умовах воєнного стану.Документ Особливості здійснення підприємницької діяльності в умовах воєнного стану(Юридичний бюлетень. - 2023. - Вип. 30. - С. 27-34, 2023) Кобко, Р. В.; Kobko, R. V.У статті проаналізовано норми чинного законодавства, яке регулює особливості здійснення підприємницької діяльності в умовах воєнного стану. Враховуючи те, що забезпечення належного правового регулювання у сфері здійснення підприємницької діяльності в умовах воєнного стану є основою формування національних оборонних інтересів, проведено дослідження особливостей ведення підприємницької діяльності за таких умов. Визначено, що ведення підприємницької діяльності під час воєнного стану є складним процесом, спрямованим на забезпечення робочих місць для населення, сплату податків до держави, що сприятиме допомозі армії та підтримці економіки в цілому. Окрему увагу приділено питанню визначення особливостей реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців під час дії воєнного стану. Аргументовано позицію, відповідно до якої з початком повномасштабного вторгнення у законодавстві було прийнято низку змін, що пов’язані з оподаткуванням та поданням звітності у період дії воєнного стану.Публікація Особливості юридичної відповідальності суб’єктів господарської діяльності за ухилення від сплати податків(Вісник Луганського держаного університету внутрішніх справ ім. Е. О. Дідоренка. – 2023. - № 2(102). - С. 196-204, 2023) Панасюк, О. В.; Panasiuk, O. V.; Кисельов, В. М.; Kyselov, V. M.; Оксана ПанасюкРозкрито особливості юридичної відповідальності суб’єктів господарської діяльності за ухилення від сплати податків. З’ясовано сутність, особливості та причини ухиляння від податків. Розглянуто зміст поняття юридичної відповідальності суб’єктів господарської діяльності за ухилення від сплати податків, запропоновано коло заходів задля поступового нівелювання проблеми ухилення від сплати податків.Документ Поняття та особливості суб’єктів господарювання в системі суб’єктів адміністративного права(Право і безпека. - 2011. - № 1 (38). - С. 115-120, 2011) Любімова, С. Ю.; Liubimova, S. Yu.Охарактеризовано наукові підходи до визначення поняття суб’єкта адміністративного права. Акцентовано увагу на поділі суб’єктів адміністративного права на види. Виходячи з предмета адміністративно-правового регулювання визначено поняття та особливості суб’єктів господарювання як суб’єктів адміністративного права, уточнено їх адміністративно-правовий статус.Документ Правове регулювання «доступних кредитів 5-7-9 %» в Україні(Право та інновації. – 2020. – № 3 (31). – С. 60-65, 2020) Токарєва, К. О.; Tokarieva, K. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7891-226XАкцентовано увагу на особливостях надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання. Розкрито правовий механізм надання «доступних кредитів 5-7-9 %» як виду фінансової підтримки суб’єктів підприємництва в Україні. Зазначено, що наразі впровадження державних гарантій на портфельній основі як форми державної підтримки суб’єктів господарювання є недостатньо аргументованим. Обґрунтовано необхідність удосконалення правового регулювання Програми 5-7-9% з урахуванням позитивного досвіду іноземних держав.Документ Правове регулювання створення господарських товариств на підставі модельного статуту(Право і безпека. - 2013. - № 4 (51). - С. 158-162, 2013) Коваленко, К. В.; Kovalenko, K. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2105-9664Зроблено спробу прослідкувати становлення концепції створення суб’єктів господарювання на підставі модельного статуту, визначено правові засади та особливості модельного статуту, проаналізовано практику застосування модельного статуту як в Україні, так і в інших державах. Досліджено відмінні риси модельного статуту та типового установчого документа. Акцентовано увагу на необхідності внесення змін до законодавства стосовно визначення поняття «модельний статут» та визнання рішення про створення суб’єкта господарювання на підставі модельного статуту установчим документом.Публікація Правовий захист суб’єктів господарювання в умовах пандемії COVID-19(Актуальні питання діяльності суб’єктів господарювання в умовах пандемії COVID-19 : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 26 лют. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 14-17, 2021) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoПроаналізовано правовий захист суб’єктів господарювання в умовах пандемії COVID-19, що здійснюється в нашій державі. Запропоновано форм взаємодії правоохоронних органів з органами місцевого самоврядування у профілактиці адміністративних правопорушень, які посягають на право ведення господарської діяльності в умовах коронакризи.Документ Правовий режим майна господарських товариств (з урахуванням міжнародного досвіду)(Право і безпека. – 2023. – № 2 (89). – С. 145-154, 2023) Артеменко, Р. М.; Artemenko, R. M.У науковій статті зроблено висновок, що майном як особливим об’єктом вважається окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов’язки. Таке його розуміння, незважаючи на наявність певних термінологічних розбіжностей, збігається з його загальним змістом у системі правових знань окремих країн романо-германської правової сім’ї, зокрема країн із пандектною системою права, та відповідає змісту ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. До нього, як зауважується в юридичній літературі, належать будь-які економічні блага, об’єкти як матеріального, так і нематеріального світу, що перебувають у стані привласненості особи. Водночас слово «майно», вжите у ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, позначає об’єкт, що має економічну цінність. У цьому розумінні майно є економічною категорією та синонімом економічного поняття «власність». На це також вказує використання в рішеннях Європейського суду з прав людини для розкриття категорії майна таких понять, як «активи», «кошти», «прибуток», «гудвіл», «накопичені нематеріальні активи підприємства», «майно економічної цінності». Із правової точки зору виправдано, що лише речі, сукупності речей, тварини розглядаються законодавством і доктриною країн континентальної системи права об’єктами права власності чи інших речових прав. Тільки вони наділені правовим режимом речей. Такі види благ, як майнові права (правові вимоги) та обов’язки, не можуть належати особі на праві власності. Вони можуть мати правовий режим об’єктів правовідносин інтелектуальної власності, зобов’язань, корпоративних правовідносин, але не права власності чи інших майнових прав. Встановлено, що право власності не є єдиним засобом забезпечення речей господарських товариств. Вони можуть належати останнім і на підставі інших прав (наприклад, зобов’язальних). Доведено, що в цьому разі господарське товариство є не власником, а є, наприклад, наймачем (орендарем), користувачем за кредитним договором, за іпотечним договором (іпотекодавцем) тощо.Документ Правові інструменти державної підтримки суб’єктів господарювання в умовах воєнного стану(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Юриспруденція. - 2023. - № 64. - С. 76-79, 2023) Кобко, Р. В.; Kobko, R. V.У статті проаналізовано норми чинного законодавства, які передбачають державну підтримку суб’єктів господарювання в умовах воєнного стану. Встановлено зниження ефективності функціонування державного сектору економіки, що істотно вплинуло на споживчу спроможність населення через втрату робочих місць, зниження рівня доходів або їх втрати загалом. Визначено, що державна підтримка підприємництва орієнтована на: відновлення промислового комплексу, надання робочих місць, внутрішній попит, реалізацію державної підтримки та створення пільгових умов для функціонування підприємців.