Перегляд за Ключові слова "budget"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Legal principles of the budget management in Ukraine(Право і безпека. – 2018. – № 1(68). – С. 13-16, 2018) Shevnin, S. M.; Шевнін, С. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2195-3831Метою статті було дослідити дискусійні питання щодо бюджетного менеджменту в Україні, а також навести власне бачення правових основ бюджетного менеджменту та його складової в бюджетному процесі. Методи. При розгляді статті було використано теоретичні та емпіричні методи, такі як: аналіз, аналогія, моделювання, системний аналіз. Результати. Розглянуто теоретичні та практичні аспекти бюджетного менеджменту. Наголошено, що бюджетний менеджмент містить сукупність взаємопов’язаних дій, прийомів в методів, спрямованих на управління бюджетними ресурсами та відносинами, що виникають у процесі руху бюджетних потоків. Основним питанням, яке намагається вирішити бюджетний менеджмент, є таке: яким чином забезпечити найбільш ефективне управління цим рухом і відносинами, що виникають з цього приводу. Це реалізується у предметі бюджетного менеджменту – бюджетному процесі та управлінні ним. Система управління бюджетом тісно пов’язана з більш загальною категорією управління фінансами та фінансових відносин. Сам процес такого впливу здійснюється через функціонування фінансової політики. Відповідно однією зі складових системи управління фінансами є система управління бюджетом. Співставлено поняття бюджетного менеджменту та управління бюджетними коштами. Детально проаналізовано предмет бюджетного менеджменту й основні його ознаки. Значну увагу приділено бюджетному плануванню, оскільки від правильного визначення планових показників бюджету залежить якість його виконання. Розглянуто кошторисне планування, яке охоплює комплекс заходів з визначення обсягів і напрямів використання коштів бюджетних установ на плановий рік. Під таким плануванням автор розуміє процес складання, розгляду та затвердження кошторисів бюджетних установ; зазначено, що він є складовою бюджетного планування. Визначено роль Міністерства внутрішніх справ України у здійсненні ефективного управління бюджетними коштами, а також запропоновано шляхи вдосконалення управління бюджетними коштами в умовах децентралізації та демократизації держави. Висновки. Наголошено, що об’єктом бюджетного менеджменту є основний централізований державний фонд фінансових ресурсів, яким є бюджет держави. Предметом є бюджетний процес та управління ним. На підстав цього зроблено висновок, що бюджетний менеджмент є ідентичним поняттю управління бюджетними коштами. У свою чергу, управлінням бюджетними коштами визнається сукупність дій учасника бюджетного процесу відповідно до його повноважень, пов’язаних із формуванням і використанням бюджетних коштів. Запропоновано внести певні корективи до визначення «управління бюджетними коштами».Документ Local taxes and charges in local budgets’ income generation(Baltic Journal of Economic Studies. - 2018. - Vol. 4, №. 4. - P. 291-294, 2018) Rossikhina, H.; Россіхіна, Г. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3617-1034; Svitlychna, Yu. O.; Світлична, Ю. О.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020Метою статті є визначення ролі місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів, а також проведення порівняльно-правового вивчення нормативно-правових актів, що визначають правову базу місцевих податків і зборів. Предметом дослідження є місцеві податки та збори в місцевих бюджетах.Документ Бюджет як фінансово-правова форма забезпечення діяльності Національної поліції України(Сучасна європейська поліцеїстика та можливості її використання в діяльності Національної поліції України : зб. тез доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 11 квіт. 2019 р.). — Харків : ХНУВС, 2019. – С. 78-79., 2019) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Автор наполягає, що впровадження сучасних заходів фінансування поліцейської діяльності потребує оновлення чинного фінансового законодавства, зокрема шляхом надання визначення «бюджет», як правової категорії, встановлення нових, сучасних засобів акумуляції коштів на фінансування правоохоронної діяльності та напрямів фінансування правоохоронної діяльності за кошти місцевих бюджетів.Документ Бюджетні інвестиції як інструмент фінансово-правового регулювання державної інвестиційної діяльності(Форум Права. – 2021. – № 2 (67). – С. 54-61, 2021) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Визначено сутність бюджетних інвестицій та правового механізму їх використання як сучасного інструменту фінансово-правового регулювання державного інвестування задля підвищення ефективності державної інвестиційної діяльності в країні. Надано авторське визначення поняття "бюджетні інвестиції", уточнено зміст категорії "державний інвестиційний проект".Публікація Деякі питання фінансового забезпечення сфери оборони України в контексті публічного адміністрування(Юридична наука. - 2015. - № 11 (53). - С. 110-116, 2015) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoУ даній науковій статті досліджено сутність процесу фінансового забезпечення сфери оборони України та окреслено низку об’єктивних чинників, які ускладнюють здійснення інформаційно-аналітичної роботи в ній. Розглянуто вплив загальних проблем бюджетного процесу в Україні на фінансове забезпечення оборонного сектору.Документ Елементи спеціального фонду бюджету: досвід України(Право та інновації. – 2021. – № 2 (34). – С. 82-89, 2021) Токарєва, К. О.; Tokarieva, K. O.У статті зосереджено увагу на розгляді складових спеціального фонду бюджету. Підкреслено, що наразі до складу спецфонду виокремлюють більше десяти фондів, до числа яких відносять Державний дорожній фонд, Державний фонд поводження з радіоактивними відходами, Державний фонд розвитку водного господарства та ін. Здійснено аналіз правового регулювання кожного з вищевказаних фондів як складових спеціального фонду бюджету.Документ Запобігання корупційним схемам у сфері бюджету(Вісник Чернівецького факультету Національного університету «Одеська юридична академія». – 2015. – Вип. 4. – С. 45-56, 2015) Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5281-6007; ResearcherID: AAB-6020-2020У даній статті здійснено огляд та аналіз, що торкається проблем зміцнення законності в Україні, як європейської держави. Розглянуті проблеми та перспективи подолання корупції в органах місцевого самоврядування у сфері бюджету.Документ Контрольні повноваження Міністерства фінансів України в бюджетному процесі(Форум права. – 2009. – № 2. – С. 75–80, 2009) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Виконаний аналіз чинного законодавства, що встановлює функції Мінфіну в бюджетному процесі, визначені його повноваження зі створення системи внутрішнього державного бюджетного контролю, що потрібно для удосконалення бюджетного процесу.Документ Матеріально-фінансове забезпечення публічної безпеки в Україні(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Юридичні науки. - 2018. - Т. 29 (68), № 1. - С. 79-83, 2018) Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076Розглянуто теоретико-методологічні визначення матеріально-фінансового забезпечення публічної безпеки в Україні. Встановлено, що фінансові активи, які направлені на забезпечення публічної безпеки в Україні формуються із багаторівневої системи, яка включає в себе як бюджетні, так і позабюджетні асигнування. Досліджено, етимологію таких визначень як «фінансове забезпечення», «фінанси», «забезпечення». Визначено, що матеріально-фінансове забезпечення публічної безпеки в Україні має складну структуру, елементами якої є: джерело фінансування (державне та позадержавне); вили фінансових надходжень; розпорядник отриманих матеріально-фінансових благ; методи контролю використання та акумулювання грошових надходжень, тощо. Акцентовано увагу на необхідності створення дієвого механізму перерозподілу фінансових ресурсів під час реалізації завдання з забезпечення публічної безпеки в Україні.Документ Методологія фінансового законодавства як умова правового захисту фінансових інтересів військовослужбовців в Україні(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 236-239, 2024) Крет, Ю. М.; Kret, Yu. M.Проаналізовано склад фінансового законодавства, як важливої умови удосконалення методології фінансово-правового забезпечення інтересів військовослужбовців в умовах військової агресії.Публікація Мінімальне податкове зобов’язання як об’єктивна необхідність поповнення бюджету держави(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХII Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 1 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 105-107, 2023) Мельничук, О. В.; Melnychuk , O. V.; Оксана МельничукКонстатовано, що запровадження мінімального податкового зобов’язання дозволить вивести сільськогосподарські угіддя з тіньового обробітку та одночасно призведе до скорочення втрат бюджету через ухилення від оподаткування шляхом детінізації аграрної діяльності. Додаткові надходження зможуть одержати бюджети всіх рівнів, а особливо місцеві бюджети в частині сплати єдиного податку та податку на доходи фізичних осіб.Документ Напрямки удосконалення законодавства щодо бюджетного контролю(Юридична наука. - 2011. - № 2. - С. 134-141, 2011) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.Доведено необхідність розробки закону про бюджетний контроль та впровадження в практику бюджетної діяльності Стандартів державного бюджетного контролю, які визначать елементи його процедури.Документ Необхідність бюджетної децентралізації в Україні(25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 лютого 2020 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2020. – С. 81-82, 2020) Деніс, О. В.; Denis, O. V.Про необхідність у проведенні реформи бюджетної децентралізації в державі, яка може дати можливість прийняття більш якісних та справедливих рішень щодо управління місцевими бюджетами.Документ Особливості правового регулювання бюджетного процесу в Україні(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2017. - № 6, т. 2. - С. 81-85, 2017) Деніс, О. В.; Denis, O. V.Досліджено бюджетний процес як фінансово-правовий інститут, що характеризується особливостями реалізації бюджетних повноважень його учасників у діяльності з приводу складання бюджетів, їх розгляду та затвердження нормативних актів, виконання, підготовки та затвердження рішення про виконання. Доведено, що пов’язаність матеріальних і процесуальних бюджетних правовідносин зумовлює специфіку реалізації бюджетних повноважень і сутність поняття «бюджетний процес».Документ Особливості притягнення до фінансово-правової відповідальності за бюджетні правопорушення(Право і суспільство. - 2015. - № 1. - С. 189-193, 2015) Міщенко, Л. В.; Mishchenko, L. V.У статті досліджуються риси фінансово-правової відповідальності як виду юридичної відповідальності в бюджетних правовідносинах, визначаються особливості застосування фінансових санкцій та інших каральних заходів за бюджетні правопорушення.Документ Поняття, особливості та принципи бюджетного процесу на місцевому рівні України(Європейські перспективи. - 2018. - № 3. - С. 5-10, 2018) Деніс, О. В.; Denis, O. V.Дослідженоя питання бюджетного процесу на місцевому рівні в Україні. Надано визначення поняттям "бюджет" і "процес", розглянуто нормативно-правові акти, що визначають бюджетні відносини в Україні. Проаналізовано стадії та особливості бюджетного процесу на місцевому рівні, а також принципи, що регулюють бюджетні правовідносини й діяльність учасників бюджетного процесу як на державному, так і на місцевому рівнях. The issue of the budget process at the local level in Ukraine has been studied. The definition of the concepts of "budget" and "process" is given, the normative-legal acts defining budgetary relations in Ukraine are considered. The stages and features of the budget process at the local level are analyzed, as well as the principles governing budgetary legal relations and activities of participants in the budget process at both the state and local levels. Исследованы вопросы бюджетного процесса на местном уровне в Украине. Даны определения понятиям "бюджет" и "процесс", рассмотрены нормативно-правовые акты, определяющие бюджетные отношения в Украине. Проанализированы стадии и особенности бюджетного процесса на местном уровне, а также принципы регулирующие бюджетные правоотношения и деятельность участников бюджетного процесса как на государственном, так и на местном уровнях.Документ Правова природа фінансових інтересів держави в бюджетному процесі в Україні(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2015. - № 3 (70). - С. 92-99., 2015) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Досліджено фінансові інтереси держави в сучасних умовах правового регулювання бюджетного процесу в Україні. Проаналізовано сучасні наукові дослідження щодо публічності фінансових правовідносин. Доведено публічний характер державних та місцевих фінансових інтересів. Розглянуто фінансові інтереси держави, пов’язані з формуванням, розподілом та використанням бюджетних фондів і реалізуються на всіх рівнях бюджетної системи в діяльності учасників бюджетного процесу при здійсненні витрат з бюджету. Визначено правові засоби забезпечення державних фінансових інтересів, які залежать від обсягів, цілей і спрямованості бюджетного фінансування.Документ Правове забезпечення бюджетного інвестування: напрями удосконалення(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2022. – Вип. 70. - С. 303-308, 2022) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Проаналізовано сутність поняття «бюджетні інвестиції», надано дефініцію. Доведено, що удосконалення державної інвестиційної діяльності можливо за рахунок використання сучасних фінансових інструментів, серед яких - бюджетне інвестування, що реалізується шляхом виділення коштів на пріоритетні цілі, за рахунок альтернативних джерел доходів бюджетів. Зазначено, що ефективність бюджетного інвестування залежить від чіткої адресності бюджетних коштів, достатнього їх обсягу, законом встановленої процедури та повноважень суб’єктів інвестування.Документ Правове регулювання бюджетного контролю в Україні : автореф. дис.(Харків, 2009) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799; Гетманец, О. П.; Бандурка, О. М. - науковий консультантДисертація присвячена удосконаленню організаційно-правових засад бюджетного контролю в Україні. Охарактеризовано стан наукової розробки проблеми, сформульоване поняття бюджетного контролю, визначено його сутність, мета завдання і значення, принципи, види, методи нормативно-правові основи і організаційну структуру. З’ясовано правові засади діяльності суб’єктів загального і спеціалізованого бюджетного контролю в Україні. Охарактеризовано особливості організації зовнішнього і внутрішнього бюджетного контролю. Сформульовано рекомендації щодо удосконалення правового регулювання бюджетного контролю.Документ Правове регулювання фінансових інтересів учасників бюджетного процесу в Україні(The genesis of genius. – Geneva, 2016. – № 6. – С. 123-127, 2016) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Стаття присвячена аналізу фінансових інтересів учасників бюджетного процесу і розгляду їх значення для формування бюджетних правовідносин. Проаналізовані погляди вчених на правову природу публічних фінансових інтересів. Розглянуті принципи реалізації публічних фінансових інтересів учасників бюджетного процесу в сучасний період розвитку фінансової системи України.