Перегляд за Ключові слова "civil protection"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Адміністративно-правові форми забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні(Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 280-285, 2024) Остап'юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.Встановлено, що адміністративно-правові форми забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні найбільш доцільно розуміти як зовнішній прояв практичної діяльності спеціально уповноважених суб’єктів, яка спрямована на створення сприятливих правових, організаційних, управлінських, економічних та інших умов для функціонування даного інституту в рамках певного регіону. До вказаних форм віднесено: нормотворчість, видання індивідуальних адміністративно-правових актів, координація, укладення адміністративних договорів, вчинення організаційних та матеріально-технічних дій. Аргументовано, що нормотворчість, як форма забезпечення цивільного захисту на регіональному рівнів, полягає у тому, що за її допомогою спеціально уповноважені суб’єкти в межах своєї компетенції можуть приймати нормативно-правові акти, положення яких формують правове поле їх діяльності та реалізації функцій та завдань. Саме через нормотворчу діяльність вбачається можливим закріпити правовий порядок та особливості реалізації завдань забезпечення цивільного захисту в межах регіону за відповідними напрямами.Документ Визнання права як спосіб цивільно-правового захисту особистих немайнових прав фізичної особи, що забезпечують її соціальне буття(Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції : зб. матеріалів ІХ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2016 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2016. – С. 83-85, 2016) Науменко, К. С.; Naumenko, K. S.; ORCID: orcid.org/0000-0002-7403-0419Запропоновано під поняттям визнання права як спосіб захисту особистих немайнових прав фізичної особи, що забезпечують її соціальне буття, розуміти специфічний спосіб захисту, що являє собою пред’явлення претензій однієї зі сторін спору про підтвердження існуючих прав та обов’язків, які та чи інша особа мала до їх порушення, виключно у судовому порядку.Документ Гражданско-правовая защита рентных правоотношений(Форум права. – 2014. – № 4. – С. 327–331, 2014) Теремецкий, В. И.; Teremetskyi, V. I.; Теремецький, В. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2667-5167Показано, что договор ренты выступает самостоятельным гражданско-правовым договором, требующим отдельного рассмотрения механизмов гражданско-правовой защиты рентных правоотношений. Необходимость защиты прав и интересов сторон, вступивших в договорные рентные правоотношения, обусловлена тем, что указанное обязательство носит длительный характер. Правоотношения, имеющие длительный характер, подвержены особому риску, обусловленному объективными и субъективными факторами. Сделан вывод об особенностях гражданско-правового механизма защиты рентных правоотношений.Документ К вопросу о способах гражданско-правовой защиты личных неимущественных прав физического лица, обеспечивающих его социальное бытие(Legea si viata = Закон и Жизнь : междунар. науч.-практ. журн. – 2015 – № 3/2 (Martie). – P. 64-67, 2015) Науменко, Е. С.; Naumenko, K. S.; Науменко, К. С.Определены и исследованы основные способы гражданско-правовой защиты личных неимущественных прав физического лица, обеспечивающие его социальное бытие; проанализирован каждый из способов защиты, подчеркнуто их значение для защиты личных неимущественных прав.Публікація Необхідність розроблення методичних рекомендацій з організації та проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту Міністерством внутрішніх справ України: кримінологічні та нормативно-безпекові аспекти(Юридичний науковий електронний журнал. - 2022. - № 10. - С. 541-545, 2022) Гладкова, Є. О.; Gladkova, Ye. O.; Безпалько, С. В.; Bezpalko, S. V.; Пахнін, М. Л.; Pakhnin, M. L.; Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.; Іван Кріцак; Денис Денищук; Микола ПахнінРозглянуто актуальні питання громадської безпеки та цивільного захисту з метою подальшого розроблення методичних рекомендацій з організації та проведення огляду, що проводиться Міністерством внутрішніх справ України. Здійснена спроба вироблення стратегій і тактик громадської безпеки та цивільного захисту з наданням авторських пропозицій та рекомендацій. Наголошується, що громадський (публічний) порядок та безпека в умовах нинішньої російсько-української війни можуть розглядатися у взаємодії як рівнозначні категорії за суспільною значущістю з Національною безпекою держави. Акцентовано увагу на глобальних, регіональних та національних аспектах безпекових питань, з визначенням цілей пріоритетів та завдань державної політики у правоохоронній сфері, а також моделей відповідного втручання і реагування на суспільно шкідливі та небезпечні виклики і загрози.Публікація Особливості організації оборони в Україні(Підприємництво, господарство і право. - 2017. - № 3. - С. 172-177, 2017) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoУ статті викладено результати системного дослідження заходів організації оборони та запропоновано класифікацію останніх, таких як мобілізація та мобілізаційна підготовка. Досліджено елементи, з яких складається організація оборони. Окреслено причини, які мають негативний влив на стан оборони в державі, та запропоновані шляхи їх усунення.Документ Поняття та особливості забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні(Наше право. - 2022. - № 2. - С. 256-260, 2022) Остап'юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.Встановлено, що цивільний захист – це сукупність суспільно-правових відносин, які виникають між спеціально уповноваженими органами державної влади, а також іншими юридичними та фізичними особами, з питань протидії, запобігання надзвичайним ситуаціям та небезпечним подіям, подолання їх наслідків, що передбачає реалізацію спеціальних організаційних, інженерно-технічних, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних та інших передбачених законодавством заходів. Аргументовано, що цивільний захист – це комплексна та досить складна, структурована категорія, зміст якої розкривається через суспільно-правові відносини, що виникають між окремими спеціально уповноваженими державними та недержавними інституціями. Предметом таких відносин є надзвичайні ситуації та небезпечні події – явища об’єктивної дійсності, які несуть шкідливі наслідки для суспільства. Забезпечення цивільного захисту в межах регіонів нашої держави характеризується рядом ознак, серед яких: 1) регулювання суспільно-правових відносин цивільного захисту здійснюється великою кількістю нормативно-правових актів різної юридичної сили, особливе місце серед яких належить підзаконним та локальним актам; 2) цивільний захист в рамках регіону реалізується на основі загальної державної політики у відповідній сфері; 3) забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні передбачає обов’язкове врахування індивідуальних ознак та характеристик відповідного регіону.Документ Правові аспекти захисту населення України від надзвичайних ситуацій в умовах воєнного стану(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 2. - С. 250-256, 2023) Лук’янихіна, О. А.; Lukianykhina, O. A.; Петровська, С. А.; Petrovska, S. A.Проаналізовано зміст надзвичайних ситуацій та виокремлено їхню законодавчу класифікацію. Визначено правову основу й особливості організації захисту населення від надзвичайних ситуацій. Акцентовано увагу на принципах реалізації захисту від надзвичайних ситуацій як частини цивільного захисту на території України. Наведено дефініцію правового режиму воєнного стану згідно із законодавством України. Виокремлено аспекти впливу правового режиму воєнного стану на правову основу й організацію захисту населення від надзвичайних ситуацій.Документ Правовідносини із захисту цивільних прав та інтересів замовників юридичних послуг(Право і безпека. - 2014. - № 4 (55). - С. 192-197, 2014) Загородній, А. С.; Zahorodnii, A. S.Описано цивільно-правовий захист через його розуміння як виду правовідносин. На прикладі правовідносин із захисту прав та інтересів замовників юридичних послуг визначено суб’єктний склад таких правовідносин, об’єкт (об’єкти) та підстави виникнення. Окрему увагу приділено описанню такого об’єкта захисту, як інтерес. Відносна новизна застосованого підходу полягає в тому, що в доктрині цивільного права переважає позиція, за якою захист розглядається не через конструкцію правовідносин, а шляхом описання актів протидії потерпілої особи. Описання захисту через проекцію правової форми правовідносин дозволяє більш чітко визначити правові можливості потерпілих осіб. Практичним наслідком такого підходу є підвищення ефективності правового захисту.Документ Принципи забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні(Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2023. - № 4(26). - С. 42-48, 2023) Остап’юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.Стаття присвячена дослідженню принципів забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні, які визначено як сукупність вихідних основ, базових ідей, які визначають порядок правового регулювання, а також організації та практичної реалізації заходів цивільного захисту на території певного регіону. Відмічено, що законність – це основоположна ідея забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні. Аргументовано, що окрім законності, до принципів забезпечення цивільного захисту на територіальному рівні також доцільно віднести наступні принципи: системності та безперервності; рівності та одноманітності забезпечення цивільного захисту в межах території регіону; партнерства суб’єктів забезпечення публічної безпеки та порядку; еволюційності; науковості.Документ Про доцільність урахування потреб відомчої освіти в Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 9. - С. 222-224, 2023) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.; Погорілець, О. В.; Pohorіlets, O. V.В науковій статті звертається увага, що правове регулювання питань громадської безпеки та цивільного захисту здійснюється відповідно до актів національного законодавства України та скеровується відповідними документами довгострокового, середньострокового та короткострокового планування. У зв’язку з чим, Стратегія громадської безпеки та цивільного захисту має на меті визначення шляхів та напрямів забезпечення належного рівня захисту населення України від широкого кола криміногенних загроз і надзвичайних ситуацій різного (в тому числі природного, техногенного, інформаційного, гібридного та іншого) походження, їх профілактиці, запобіганню і нейтралізації, а також ліквідації та мінімізації їх негативного впливу на громадян й суспільство. В межах наукової статті виокремлено основні напрямки, які повинні бути відображені та реалізовані у Стратегі, оскільки мають визначальне значення для належної роботи органів системи Міністерства внутрішніх справ України в тривалій перспективі та закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління МВС України, що у свою чергу є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Наголошено, що від реалізації виокремлених напрямків, які повинні бути відображенні у Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту залежить реалізація державної політики щодо захисту прав і свобод людини та громадянина, інтересів суспільства та держави від загроз у вказаних сферах суспільних відносин, а також відповідний рівень діяльності закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання щодо підготовки особового складу для сил безпеки та оборони.Документ Пріоритетні тенденції щодо реформування сфери цивільного захисту(Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки: зб. тез ІІ Міжнар. наук. конф., ( м. Тернопіль, 21-22 квіт. 2022 р.). – Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022 – С. 75-78, 2022) Клочко, А. М.; Klochko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6898-964X; Борисова, Л. В.; Borysova, L. V.; Нікітіна, Л. О.; Nikitina, L. O.Визначено, що при реформуванні організаційно-правової структури у цивільному захисті України та відповідності цих змін міжнародним стандартам важливо уникати понятійних неузгодженостей і поступового приведення української термінологічної бази у відповідність до міжнародної термінології. Підрозділи з питань цивільного захисту, що утворюються при об’єднанні територіальних громадах та на відповідних старостинських округах, при реформуванні системи цивільного захисту в умовах децентралізації потребують окремої уваги: значна кількість повноважень має перейти на рівень найменшої адміністративно-територіальної одиниці – об’єднаної територіальної громади. Для забезпечення належного функціонування цієї ланки системи цивільного захисту необхідно здійснити нормативне закріплення функцій та повноважень та порядку взаємодії між ДСНС та добровільними пожежними формуваннями, що створюються на рівні об’єднаної територіальної громади.Документ Пріоритетні тенденції щодо реформування сфери цивільного захисту(Вісник Національного університету цивільного захисту України. Сер. : Держ. управління. – 2021. – Вип. 2 (15). – С. 376-384, 2021) Клочко, А. М.; Klochko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6898-964X; Борисова, Л. В.; Borysova, L. V.; Закора, О. В.; Zakora, O. V.; Фещенко, А. Б.; Feshchenko, A. B.Досліджено ґенезу становлення та трансформації механізмів реформування управління у сфері цивільного захисту, зокрема щодо запровадження системи управління техногенною та пожежною безпекою на основі управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру та сучасною системою цивільного захисту, що встановлюється стратегією національного розвитку України на період до 2030 року. Відзначено питання міжнародного співробітництва України на напряму цивільного захисту з Європейським Союзом, ООН, НАТО, у рамках Частково відкритої угоди Ради Європи з питань запобігання, захисту та надання допомоги у разі великих природних та техногенних катастроф, Організацією з безпеки і співробітництва в Європі тощо. Показано, що забезпечення екологічної безпеки реалізується заходами зменшення вірогідності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру, попередженням та ліквідацією наслідків природних стихійних лих, які є загрозою життю, здоров’ю населення та навколишньому середовищу. Розглянуто напрямки дальшого розвитку сфери цивільного захисту на сучасному етапі державотворення у контексті децентралізації влади та європейської інтеграції України, зокрема виконання заходів функціонування територіальних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту в режимі надзвичайної ситуації та режимі підвищеної готовності, взаємодії органів місцевого самоврядування та органів державної влади, аварійно-рятувальних підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту і місцевої пожежної охорони, надання методичної допомоги громадам в організації місцевої добровільної пожежної охорони. Визначена доцільність розробки стандартів організаційно-правового забезпечення усіх суб’єктів ЄДСЦЗ, починаючи з найнижчої ланки – об’єднаної територіальної громади.Документ Психологічні аспекти збереження професійного здоров’я майбутніх фахівців у сфері цивільного захисту(Сучасний стан цивільного захисту України та перспективи розвитку : Матеріали 19 Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Київ: ІДУЦЗ, 2017. – С. 167-170., 2017) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.У тезах доповіді показано, що процес збереження професійного здоров’я майбутніх фахівців у сфері цивільного захисту складається з чотирьох психологічних складових (мотиваційної, когнітивної, операційної і діяльнісної), формування яких забезпечується різними психолого-педагогічними технологіями в умовах освітнього процесу у вищому навчальному закладі. The theses of the report show that the process of preserving the professional health of future specialists in the field of civil protection consists of four psychological components (motivational, cognitive, operational and activity), the formation of which is ensured by various psychological and pedagogical technologies in the educational process in higher education. В тезисах доклада показано, что процесс сохранения профессионального здоровья будущих специалистов в сфере гражданской защиты состоит из четырех психологических составляющих (мотивационной, когнитивной, операционной и деятельностной), формирование которых обеспечивается различными психолого-педагогическими технологиями в условиях образовательного процесса в высшем учебном заведении.Документ Способи захисту прав (інтересів) замовників юридичних послуг(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2015. - № 2 (69). - С. 218-226., 2015) Загородній, А. С.; Zahorodnii, A. S.Розглянуто проблему щодо необхідності розширення закріплених у цивільному законодавстві України способів захисту прав та інтересів. Критикується позиція, що укріпилася в законодавстві та юридичній практиці, про допустимість тільки тих способів захисту, які прямо передбачені законом або договором. Автором обґрунтовано можливість застосування замовниками юридичних послуг (а також іншими менш захищеними суб’єктами договірних відносин) будь-яких способів захисту, в тому числі й судового, котрі не суперечать вимогам законодавства, а також моральним устоям суспільства, відповідають змісту права (інтересу), що підлягають захисту, відповідають характеру правопорушення та його наслідкам.Документ Суб’єкти забезпечення публічної безпеки в Україні(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24-25 трав. 2019 р.) / МВС України, Сум. філія Харків. нац. ун-ту внутр. справ. – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2019. – С. 95-97., 2019) Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076Проведено аналіз, який дозволив стверджувати про чисельність у кількості суб’єктів забезпечення публічної безпеки Україні. Проте, в умовах сьогодення правова невизначеність в характеристиці завдань органів державної влади щодо сфери забезпечення публічної безпеки, створює величезну прогалину в компетенційних функціях і породжує дублювання повноважень, та можливу неузгодженість в прийнятті правових рішень, що призведе до загроз у сфері публічної безпеки з подальшим послабленням всієї системи національної безпеки України.Документ Формування поняття безпекового середовища як одного з елементів державних комунікацій(Протидія дезінформації в умовах російської агресії проти України: виклики і перспективи : тези доп. учасників міжн. наук.-практ. конф. (м. Харків, 12-13 груд. 2023р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 216-220, 2023) Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.Доведено, що поняття «безпекове середовище» є важливим структурним елементом інформаційно-комунікаційної сфери. Наголошено, що у чинному національному законодавстві відсутнє нормативне закріплення терміну «безпекове середовище». Охарактеризовано роль «безпекового середовища» у сфері національної безпеки та доцільність його формалізації в проєкті «Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту України». Запропоновано авторське визначення поняття «безпекове середовище».Публікація Характеристика правових засад забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні(Вісник Кримінологічної Асоціації України. - 2024. - № 1 (31). - С. 619-626, 2024) Остап'юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.Наголошено, що систему нормативно-правових актів, які складають правові засади цивільного захисту на регіональному рівні, найбільш доцільно розглядати в залежності від їх юридичної сили. Аргументовано, що міжнародні правові засад забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні спрямовані на регулювання міжнародних відносин України з іншими державами з питань проведення спільних заходів протидії надзвичайним ситуаціям, обміну досвідом та технологіями в цьому напрямку, вдосконалення національного законодавства, створення інформаційних систем та баз даних, тощо. Констатовано недостатньо ефективну врегульованість цивільного захисту саме на регіональному рівні. А тому у даному напрямку має бути активовано нормотворчу діяльність, як на загально державному, так і регіональному рівнях.Документ Цивільний захист приватноправових інформаційних прав особи(Держава та регіони. Серія: Право. – 2018. – № 2 (60). – С. 16-22, 2018) Гуйван, O.; Huivan, O. P.Праця присвячена дослідженню окремих інформаційних відносин, які безпосередньо як у регулятивному, такі в охоронному стані опосередковуються юридичними механізмами приватного права. Проаналізовано зміст інформаційних відносин і особливості їхнього регулювання у сфері цивільного обороту товарів, послуг і робіт, а також взаємозв’язок інформації з публічним обігом об’єктів права інтелектуальної власності. Виявлено схожі та відмінні особливості вказаних правовідносин.Документ Цивільно-правовий захист постраждалих осіб від домашнього насильства в Україні та країнах Європи(Право і суспільство. - 2023. - № 3. - С. 117-123, 2023) Науменко, М. В.; Naumenko, M. V.Розглянуто особливості цивільно-правового захисту постраждалих осіб від домашнього насильства в Україні та країнах Європи, досліджено правову систему захисту жінок від домашнього насильства як сукупність різноманітних механізмів, з метою виявлення причин та ефективних шляхів боротьби з ним.