Перегляд за Ключові слова "budget control"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Adaptation of budgetary legislation of Ukraine to the requirements of the European union and the impact of economic risks on the state budget indicators(Financial and credit activity: problems of theory and practice. - 2018. - Volume 4, No. 27. - P. 390–402, 2018) Mishchenko, L. V.; Міщенко, Л. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4906-8287; Chycha, R. P.; Чича, Р. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3267-2840; Yevdokimenko, S. V.; Євдокіменко, С. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2924-6621Україна перебуває на шляху проведення реформи бюджетних відносин, одним із завдань якої є адаптація чинного законодавства до законодавства Європейського Союзу (ЄС) із метою створення європейських умов розвитку країни і бюджетної системи зокрема. Бюджетний контроль — це вид державного фінансового контролю, комплексна і цілеспрямована система економіко-правових заходів уповноважених суб’єктів контролю, спрямована на забезпечення законності та ефективності дій учасників бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження бюджетів, виконання, внесення змін та ухвалення звітів про виконання бюджетів, що становлять бюджетну систему України. З цих позицій назва глави 17 БКУ «Контроль за дотриманням бюджетного законодавства» визначає не сутність державного фінансового контролю, а його мету. Повноваження суб’єктів контролю, які встановлюються цією главою, мають переважно дублюючий характер, а чинний розділ 5 БКУ, хоч і встановлює види порушень бюджетного законодавства і заходи впливу за ці порушення, містить неточності та пробіли у формулюванні правових норм щодо проведення бюджетного контролю. Нереалізованість на нормативному рівні принципів бюджетного контролю спричиняє вчинення бюджетних правопорушень. За звітами Рахункової палати під час проведення контрольних заходів щодо ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення діяльності та виконання повноважень державними органами було виявлено понад 23 млн грн використаних із порушенням вимог чинного законодавства, і майже 313 млн грн — неефективно. За розрахунками, державним бюджетом недотримано надходжень на суму майже 0,6 млн грн і перераховано до бюджетів із перевищенням установлених термінів — 10,3 млн гривень. Отже, система бюджетного контролю потребує вдосконалення шляхом визначення сучасної концепції його організації і внесення відповідних змін у чинне законодавство. З цією метою було вивчено досвід закордонних країн, який свідчить про доцільність упровадження нової сучасної концепції бюджетного контролю, орієнтованої на попередній і поточний бюджетний контроль.Документ Бюджетне законодавство України як об’єкт бюджетного контролю(Форум права. – 2016. – № 4. - С. 66-71, 2016) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Досліджена категорія «бюджетне законодавство» і визначена система нормативноправових актів, вимоги яких встановлюють показники бюджетної діяльності. Доведено, що система нормативно-правових актів, що складають бюджетне законодавство надає правові орієнтири учасникам бюджетного процесу, дотримання яких є завданням бюджетного контролю.Документ Бюджетний контроль місцевих фінансів(Право і безпека. - 2012. - № 2 (44). - С. 23-25, 2012) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Визначено, що організація фінансового контролю на рівні місцевих бюджетів потребує удосконалення правового забезпечення. Обгрунтовано зміни до чинного бюджетного законодавства щодо повноважень контролюючих суб’єктів на рівні місцевих фінансів.Документ Бюджетний контроль як напрям публічної фінансової діяльності(Публічне право. - 2016. - № 2 (22). - С. 126-133, 2016) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Стаття присвячена аналізу сутності бюджетного контролю, як напряму публічної фінансової діяльності держави та органів державного фінансового контролю, визначенню правової природи бюджетного контролю, як засобу забезпечення законності діяльності учасників бюджетного процесу, а також формулюванню висновків і пропозицій, спрямованих на вдосконалення бюджетного законодавства.Документ Бюджетний контроль як напрямок удосконалення фінансової діяльності Української держави(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2011. – № 2 (53). – С. 264-271, 2011) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Досліджено повноваження органів державного фінансового контролю в бюджетному процесі. Розглянуто повноваження Рахункової палати України як вищого і незалежного органу державного фінансового контролю, діяльність якого потребує нормативного забезпечення шляхом усунення колізій у чинному законодавстві і уточнення повноважень з контроля за дотриманням бюджетного законодавства. Authorities of the state financial control agencies in a budgetary process are researched. Authorities of the Account Chamber of Ukraine as the highest and independent organ of the state financial control are considered. Its activity requires the normative providing by the way of removing collisions in a current legislation and clarification of authorities on control after the observance of budgetary legislation. Исследованы полномочия органов государственного финансового контроля в бюджетном процессе. Рассмотрены полномочия Счетной палаты Украины как высшего и независимого органа государственного финансового контроля, деятельность которого требует нормативного обеспечения путем устранения коллизий в действующем законодательстве и уточнения полномочий по контролю за соблюдением бюджетного законодательства.Документ Бюджетно-правова відповідальність як умова виконання місцевих бюджетів(Публічне право. - 2020. - № 1 (37). - С. 50-58, 2020) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799В статті проаналізовано сутність бюджетно-правової відповідальності та визначено її характерні риси. З’ясовано структуру видатків місцевих бюджетів та заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, які мають суттєве значення для виконання місцевих бюджетів. The article analyzes the essence of budgetary and legal responsibility and identifies its characteristics. The structure of local budget expenditures and measures of influence for violations of budget legislation, which are essential for the implementation of local budgets, have been clarified. В статье проанализирована сущность бюджетно-правовой ответственности и определены ее характерные черты. Выяснено структуру расходов местных бюджетов и меры воздействия за нарушение бюджетного законодательства, имеющих существенное значение для выполнения местных бюджетов.Документ До питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства(Форум права. – 2011. – № 1. – С. 206–210, 2011) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Показано, що визначення організаційно-правових засад юридичної відповідальності в бюджетному процесі є складовою нормативно-правового забезпечення контролю. Встановлено, що методологічні, організаційні і нормативно-правові підстави попередження і притягнення до відповідальності за бюджетні правопорушення доповнюють складові концепції державного бюджетного контролю, впровадження якої забезпечить механізм дієвого впливу контролюючих суб’єктів щодо дотримання законності в бю- джетному процесі.Документ Методи бюджетного контролю(Право і Безпека. - 2009. - № 3. - С. 91-95, 2009) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Визначено, що методи бюджетного контролю, такі, як ревізія, перевірка та аудит – це спеціальні методи контролю, які здійснюються спеціальними методичними прийомами (контрольними заходами) на підставі загальнонаукових методів пізнання. Вказано, що в чинному бюджетному законодавстві потрібно визначити поняття «метод контролю», види методів бюджетного контролю, що надасть можливість контролюючим суб’єктам у бюджетному процесі здійснювати повноваження на правових засадах.Документ Проблеми вдосконалення контрольних повноважень Рахункової палати України в бюджетному процесі(Форум права. – 2009. – № 1. – С. 105–112, 2009) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Для формування концептуальних засад організації системи бюджетного контролю, її правового забезпечення і усунення недоліків чинної організаційно-правової бази бюджетного контролю взагалі і Рахункової палати, як його провідної ланки, зокрема, уточнено зміст та методи контролю Рахункової палати на кожній стадії бюджетного процесу.Документ Проблеми правового регулювання парламентського контролю за формуванням державного бюджету України(Право і Безпека. - 2009. - № 3. - С. 96-99, 2009) Стародубова, О. А.; Starodubova, O. A.Визначено, що повноваження Верховної Ради України в бюджетному процесі деталізуються в норматив но-правових актах, які регламентують парламентську діяльність і бюджетний процес. Вказано на існування неузгодженостей між положеннями нормативно-правових актів, що регламентують контрольну діяльність парламенту, та актами бюджетного законодавства. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань контролю Верховною Радою України процесу формування Державного бюджету України. Определено, что полномочия Верховной Рады Украины в бюджетном процессе детализируются в нормативно-правовых актах, которые регламентируют парламентскую деятельность и бюджетный процесс. Указано на наличие определенных противоречий между положениями нормативно-правовых актов, которые регламентируют контрольную деятельность парламента, и нормативно-правовими актами бюджетного законодательства. Рассмотрены направления усовершенствования контрольных полномочий Верховной Рады Украины в процессе формирования Государственного бюджета Украины.Документ Проблеми реалізації повноважень Державного казначейства України щодо контролю за дотриманням бюджетного законодавства(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 3 (50). – С. 227-233, 2010) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Визначено колізії чинного законодавства щодо контрольних повноважень Державного казначейства України в бюджетному процесі. Надано пропозиції з удосконалення норм Бюджетного кодексу України щодо організації бюджетного контролю. Collisions of acting legislation norms in control authorities of State Treasury of Ukraine in budget process are determined. Some offers on improving norms of Budget Code of Ukraine on organization of budget control are made. Определены коллизии норм действующего законодательства в контрольных полномочиях Государственного казначейства Украины в бюджетном процессе. Даны предложения по усовершенствованию норм Бюджетного кодекса Украины по организации бюджетного контроля.Документ Спеціалізований бюджетний контроль як засіб забезпечення законності в бюджетному процесі(Право і Безпека. - 2009. - № 2. - С. 155-159, 2009) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Результативність державного фінансового контролю, який здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу, тобто бюджетного контролю, залежить від правового забезпечення статусу та повноважень контролюючих суб’єктів. Спеціалізований бюджетний контроль – це контроль, який здійснюють органи фінансового контролю, за дотриманням бюджетного законодавства.Документ Сутність і значення фінансово–правової відповідальності в бюджетному процесі(Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Право. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2015. – Вип. 30. Том 2. – С. 24–27, 2015) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Стаття присвячена аналізу сутності фінансово-правової відповідальності в бюджетному процесі. Проаналізовано погляди вчених на природу фінансово-правової відповідальності та її місце в системі юридичної відповідальності. Розкрито зміст бюджетної відповідальності як різновиду фінансово-правової відповідальності, що застосовується за порушення бюджетного законодавства.Документ Фінансове право : підручник(Харків : Екограф, 2015. – 500 с., 2015) Бандурка, О. М.; Гетманець, О. П.; Жорнокуй, Ю. М.; Кашкарьова, О. В.; Кирєєва, І. В.; Колєснік, Т. В.; Міщенко, Л. В.; Налигач, М. І.; Огій, О. С.; Синявська, О. Ю.; Сараскіна, Т. В.; Солошкіна, І. В.; Тучак, М. О.; Фалько, Л. В.; Чорна, А. М.; Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; Bandurka, O. M.; Hetmanets, O. P.; Zhornokui, Yu. M.; Kolesnik, T. V.; Ogii, O. S.; Mishchenko, L. V.; Chorna, A. M.; Syniavska, O. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4906-8287У другому виданні підручника розглядаються фінансово-правові інститути та категорії, які відповідно до чинного законодавства реалізуються в сучасних умовах розвитку господарських відносин в Україні. Зміст підручника порівняно з першим виданням перероблено, суттєво оновлено і допрацьовано розглядом нових правових питань, які актуальні у дослідженні сучасного стану фінансової системи України. Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів, працівників правоохоронних органів, слухачів магістратури, аспірантів, викладачів та практичних працівників, а також всім, хто цікавиться питаннями фінансового права в Україні.Документ Щодо визначення видів бюджетних правопорушень(Форум права. – 2010. – № 4. – С. 189–195, 2010) Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Показано, що організація контролю за дотриманням бюджетного законодавства потребує удосконалення теоретичних питань, зокрема щодо застосування поняття «бюджетне правопорушення», визначення його видів відповідно стадій бюджетного процесу і застосування заходів впливу за їх скоєння, що потребує внесення уточнень в нормативно-правові акти чинного законодавства.