Перегляд за Ключові слова "gender"
Зараз показуємо 1 - 20 з 74
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Публікація Creation of a gender-sensitive environment among future law enforcement officers in linguistic classes(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 19-20 трав. 2023 р.). – Суми, 2023. – С. 147-149, 2023) Dovhopolova, H. H.; Довгополова, Г. Г.; Г.Г. ДовгополоваВивчення, роз’яснення правил формування та активного використання гендерно маркованої лексики на заняттях з лінгвістики у вищих навчальних закладах сприятиме формуванню гендерно чутливого середовища як в окремих навчальних закладах, так і толерантного ставлення до неї в суспільстві.Документ Gender equality in labor relations: international and national dimension(Visegrad journal on human rights. – 2020. – № 2 (Vol. 2). – P. 68-73, 2020) Kushnyr, N. V.; Кушнир, Н. В.Розглянуто проблему гендерної рівності в трудових правовідносинах у міжнародному та національному аспектах. Проаналізовано термінологічні конструкції, пов’язаних з гендером, та міжнародно-правове регулювання гендерної рівності. Надано пропозиції з удосконалення організаційно-правових засад гендерної рівності в Україні. Обґрунтовано, що важливим аспектом забезпечення реалізації гендерного законодавства має стати державна підтримка роботодавця, який забезпечує гендерну рівність на своєму підприємстві, наприклад, шляхом зменшення оподаткування або іншого сприяння в розвитку виробництва та його соціальної сфери. Наголошено на доцільність перегляду окремих норм, що встановлюють певні преференції для жінок у сфері робочого часу, часу відпочинку та охорони праці, оскільки їх наявність провокує вибір роботодавців на користь чоловіків під час прийняття на роботу.Публікація Gender equality with regard to the current challenges to Ukraine’s national security: theoretical and practical aspects(Право і безпека. - 2024. - № 3 (94). - С. 33-45, 2024) Zahumenna, Yu. O.; Загуменна, Ю. О.; Hrelya, D. P.; Греля, Д. П.; Юлія ЗагуменнаУ статті розглянуто правові та організаційні механізми інтеграції гендерної рівності в сектор національної безпеки та оборони України. Проведено аналіз нормативно-правової бази, що регулює гендерну політику, зокрема в Збройних Силах України. Особливу увагу приділено ролі міжнародних стандартів, таких як Резолюція Ради Безпеки ООН 1325 і Стамбульська конвенція, у забезпеченні рівного доступу жінок і чоловіків до участі в оборонних процесах. На основі теоретичного аналізу та емпіричних даних досліджено вплив гендерного балансу на ефективність сектору національної безпеки, зокрема його управлінських, операційних та стратегічних компонентів, в умовах сучасних воєнних викликів. Виявлено, що інтеграція гендерної рівності сприяє підвищенню ефективності оборонного сектору, але потребує удосконалення правового регулювання та зміни організаційних підходів. Результати дослідження вказують на необхідність перегляду законодавчих актів і впровадження гендерно чутливих підходів у планування та виконання військових операцій. У статті надано рекомендації щодо посилення нормативно-правового забезпечення гендерної рівності в секторі безпеки та оборони України. Зроблено висновок, що гендерна рівність у військовій сфері не означає обов’язкове встановлення однакових зобов’язань для обох статей. Важливо враховувати специфіку й можливості кожної статі, забезпечуючи рівний доступ до військової служби на добровільних засадах, що є більш ефективним та справедливим підходом. Це дозволяє враховувати індивідуальні особливості жінок і чоловіків, забезпечуючи таким чином гармонійне функціонування Збройних Сил України у контексті сучасних викликів та потреб суспільства.Документ Some aspects of law regulation for protecting gender-rights in Ukraine(Підготовка поліцейських в умовах реформування системи МВС України : зб. наук. пр. – Харків: ХНУВС, 2021. – С. 14-15, 2021) Kachynska, M. O.; Качинська, М. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7319-4470Стаття присвячена правовому регулюванню захисту прав жінок та чоловіків в Україні. Автор надає визначення цього терміна.Документ The concept and essence of gender-based violence(Журнал східноєвропейського права. – 2021. – № 91. – С. 117-119, 2021) Kachynska, M. O.; Качинська, М. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7319-4470The article is devoted to the concept and essence of gender-based violence. The article discusses the earlier attention of researchers in Ukraine and abroad to the above phenomenon. The emergence of the term gender in Ukraine was facilitated by Ukraine's independence, as well as the active development of the independent women's movement, the emergence of civil society organizations as important institutions of a democratic society, which began to join international processes to strengthen women's rights and achieve gender equality. The article reveals the first appearance of the definition of gender in the world scientific literature. It is noted that in 1968 this concept was first introduced into scientific terminology by the American psychoanalyst Robert J. Stoller in his work "Gender and Gender: On the Development of Masculinity and Femininity." In this work, he distinguished between masculinity and femininity as a sociocultural characteristic of men and women. Types of gender are considered separately, namely: biological and social. The research of domestic and foreign scientists in this field is analyzed. The author provides a definition of gender-based violence. The author defines gender-based violence as a historically composed rule of conduct or attitude to a certain sex in a certain society that has a long history, its occurrence was due to several factors (culture, religion, historical stage of development, geography, etc.). However, despite this, the existence of such a "rule" or "behavior" in modern society is not acceptable, and in some cases can be defined as a crime or administrative offense. Статтю присвячено поняттю та сутності гендерно-обумовленого насильства. Розкрито генезис уваги дослідників в Україні та закордоном до означеного вище явища. Окремо розглянуто види гендеру, а саме: біологічний та соціальний. Проаналізовано дослідження вітчизняних та зарубіжних науковців у означеній сфері. Надано визначення гендерно-обумовленого насильства. Статья посвящена понятию и сущности гендерно-обусловленного насилия. В статье раскрыто генезис внимания исследователей в Украине и за рубежом к указанному выше явлению. Отдельно рассмотрены виды гендера, а именно: биологический и социальный. Проанализированы исследования отечественных и зарубежных ученых в указанной сфере. Автором дано определение гендерно- обусловленного насилия.Документ Актуальні напрями практичної психології і психотерапії(Харків: ХНУВС, 2020. - 227 с., 2020-12-16) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal Affairs; Факультет № 6; Кафедра соціології та психологіїЗбірник містить тези доповідей та статті учасників VIII Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених, студентів та аспірантів «Актуальні напрями практичної психології і психотерапії» з проблематики психологічних досліджень, практичної психології; представлено широкии спектр наукових розробок вітчизняних та зарубіжних дослідників з питань упровадження психологічних знань в юридичну сферу.Публікація Аналіз стресових чинників у професійній діяльності поліцейських під час війни(Наукові перспективи. - 2024. - № 8(50). - С. 929-941, 2024) Пономаренко, Я. С.; Ponomarenko, Ya. S.; Пономаренко (Посохова) Яна СергіївнаУ статті розглянуто вплив війни на професійну діяльність поліцейських, зокрема в умовах суттєвих змін, що підвищують рівень стресу та впливають на психоемоційний стан, ефективність роботи та загальне психічне благополуччя. Визначено два основні типи стресорів: оперативні та організаційні. Оперативні стресори пов'язані з психологічними труднощами, такими як протидія злочинності, застосування фізичної сили та ухвалення рішень в екстремальних ситуаціях, що вимагають від поліцейських постійної напруги та стресостійкості. Організаційні стресори включають бюрократію, погані стосунки з керівництвом, низьку зарплату та обмежені ресурси, які додають додаткового стресу до вже існуючих труднощів. Мета статті полягає в дослідженні та аналізі стресових та психологічних чинників, що впливають на поліцейських під час війни, а також у вивченні потенціалу духовності як стратегії для подолання стресу та підвищення психологічного благополуччя. Важливість розуміння специфічних стресових чинників є критичною для розробки ефективних стратегій підтримки поліцейських, що дозволяє зменшити їхній рівень стресу та підвищити їхню ефективність. Останні дослідження вказують на те, що духовність може бути ефективним ресурсом для подолання стресу, покращення психологічного стану та професійної ефективності. Розглянуто різні практики духовності в контексті поліцейської діяльності, а також їхній потенціал у зниженні рівня стресу та підвищенні продуктивності. Особливу увагу приділено гендерним відмінностям у впливі стресорів, що допомагає кращерозуміти специфіку потреб різних груп поліцейських. Висновки свідчать про необхідність інтеграції духовних практик у програми психологічної підтримки поліцейських для забезпечення їхнього психічного благополуччя та ефективності в умовах високого стресу. Це також може допомогти в покращенні їхньої стресостійкості та загальної професійної адаптації. Вплив стресорів може змінюватися в залежності від особистого досвіду, тривалості перебування в зоні конфлікту, віку, гендеру та професійного стажу поліцейських.Документ Взаємозв’язки заздрості зі структурно-функціональними характеристиками відповідальності у засуджених: гендерний ракурс(Право і безпека. – 2016. – № 4 (63). – С. 133–137, 2016) Ламаш, І. В.; Lamash, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9548-4006; ResearcherID: I-7320-2016; Лук’янова, О. С.; Lukianova, O. S.Подано результати дослідження взаємозв’язків заздрості зі структурно-функціональними характеристиками відповідальності у засуджених у гендерному ракурсі. На ґрунті теоретичного аналізу вітчизняних та зарубіжних досліджень феномен заздрості розглянуто в контексті кримінальної поведінки. Емпірично встановлено взаємозв’язки між окремими характеристиками відповідальності та двома видами заздрості: заздрістю-неприязню та заздрістю-смутком. Визначено гендерну специфіку виявлених взаємозв’язків.Документ Взаємозв’язки психологічної готовності до інноваційної діяльності з факторами прийняття рішень поліцейськими: гендерний аспект дослідження(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. – 2021. – Т. 32 (71), № 2. – С. 183-187, 2021) Алексєєнко, Н. В.; Aleksieienko, N. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1975-3745;Стаття містить результати емпіричного вивчення взаємозв’язків психологічної готовності до інноваційної діяльності з факторами прийняття рішень у поліцейських чоловічої та жіночої статей. Надано теоретичний огляд результати психологічних досліджень вітчизняних та зарубіжних учених, котрий розкриває основні особливості прояву психологічної готовності до інновацій та висвітлює специфіку прийняття рішень у поліцейських в умовах невизначеності. Мета статті полягає у встановленні взаємозв’язків між показниками психологічної готовності до інноваційної діяльності та факторами прийняття рішень у поліцейських у ситуаціях невизначеності з урахуванням гендерних розбіжностей. У дослідженні використано методику «Психологічна готовність до інноваційної діяльності» В.Є. Клочка, О.М. Краснорядцевої та «Мельбурнський опитувальник прийняття рішень» Т.В. Корнілової. Для математико-статистичної обробки отриманих результатів використано коефіцієнт рангової кореляції Спірмена. Емпіричну базу дослідження становили 83 працівники поліції, котрі були розподілені на дві групи за гендерною ознакою. До першої групи увійшло – 48 чоловіків, друга група налічувала 35 жінок. У ході емпіричного дослідження встановлено, що в обох групах поліцейських існують статистично значущі взаємозв’язки між показниками психологічної готовності до інноваційної діяльності та факторами прийняття рішень в умовах невизначеності. Отримані результати свідчать, що у групі чоловіків-поліцейських виявлено дві негативні кореляції, у жінок-поліцейських визначено три значущі кореляції, одна з яких має позитивний характер та дві кореляції, що є негативними. З’ясовано, що чоловіки-поліцейські у ситуаціях невизначеності демонструють відповідальність, терпимість та проявляють спокій під час вирішення складних ситуацій у професійній діяльності, хоча не завжди володіють усією необхідною інформацією під час прийняття рішень. Для жінок-поліцейських істотне значення мають питання, пов’язані з усіма обставинами проблемної ситуації, вони на відміну від чоловіків схильні уникати подібних подій та не поспішають приймати рішення, поки не обміркують усі можливі альтернативи, виявляють ініціативність в умовах інноваційної діяльності, що свідчить про їхню готовність до змін та нововведень у професії.Документ Вивчення граматичної категорії роду іменника в практичному курсі української мови як іноземної(Інновації та традиції у мовній підготовці студентів: матеріали Міжнар. наук.-практ. семінару (м. Харків, 9 груд. 2019 р.). – Харків, 2019. - С. 129-132, 2019) Єльнікова, Н. І.; Ельникова, Н. И.; Yelnikova, N. I.Розглянуто методи вивчення граматичної категорії роду української мови як інозесної, схарактеризовано синтетичний тип флективної української мови, проаналізовано способи реалізації цієї граматичної категорії.Публікація Виклики реалізації гендерної політики в ЗВО сектору безпеки та оборони(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2020. - № 3 (90). - С. 23-30, 2020) Цукан, О. М.; Tsukan, O. M.; Бурдін, М. Ю.; Burdin, M. Yu.; Oksana TsukanРозглянуто проблеми забезпечення принципів гендерної рівності в закладах вищої освіти сектору безпеки та оборони. Для формування гендерно нейтрального середовища надзвичайно важливим є забезпечення реалізації принципів гендерної рівності саме у силовому секторі держави. Цього можна досягти лише в разі використання комплексного підходу для рівних можливостей реалізації однакових прав жінками та чоловіками. Аналіз гендерних підходів, що використовуються у ЗВО зі специфічними умовами навчання на наприкладі Харківського національного університету внутрішніх справ, дав змогу рекомендувати для забезпечення комплексного підходу брати за основу кращі практики закордонного досвіду для прискорення темпів і підвищення якості виконання гендерних спрямувань в університеті.Документ Гендер у психологічних та соціологічних дослідженнях : навчальний посібник(Київ, 2015. - 148 с., 2015) Шевченко, Л. О.; Shevchenko, L. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6117-9134; Кобикова, Ю. В.; Kobykova, Yu. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1268-8397; Ламаш, І. В.; Lamash, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9548-4006; Форотинська, О. В.; Forotynska, O. V.; Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2519-5698; Штриголь, Д. В.; Shtrygol, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7346-2677Навчальний посібник підготовлено з метою висвітлення ключових аспектів гедеру у професійній діяльності співробітників органів внутрішніх справ та сприяння впровадженнюкомплексного гендерного підходу у процесі викладання психологічних і соціологічних досциплін у вищих навчальних закладах МВС України. Посібник містить аналіз гендерних проблем як предмету міждисциплінарних досліджень, а також їх специфіку у різних суспільних сферах. Для курсантів та слухачів вищих навчальних закладів МВС України, а також для студентів вищих навчальних закладів юридичного і психологічного спрямування.Документ Гендерна нерівність у системі соціально-трудових відносин: проблеми та перспективи подолання(Демографія та соціальна економіка. - 2022. - № 4. - С. 136-154, 2022) Петченко , М. В.; Petchenko, M. V.; Глазунова , О. О.; Hlazunova, O. O.; Гиренко, В. О.; Hyrenko, V. O.; Литовченко , Т. А.; Lytovchenko, T. A.Метою статті є вивчення проблеми гендерної нерівності в системі соціально-трудових відносин, визначення перспектив забезпечення рівних прав і можливостей на ринку праці. Проведено статистичний аналіз за основними індикаторами гендерної нерівності на ринках праці Україні та країн світу. Встановлено, що до цього часу має місце шаблонне сприйняття суспільством соціальної ролі жінки, яке обумовлює її високу завантаженість неоплачуваною роботою та створює додаткові бар’єри в системі соціально-трудових відносин. Запропоновано алгоритм розрахунку індексу гендерної рівності на ринку праці за допомогою методу таксономічного аналізу: підхід передбачає узагальнення часткових показників-індикаторів гендерної рівності та надає можливість консолідованої оцінки рівня подолання стереотипів за статевою ознакою в системі соціально-трудових відносин. Результати інтегральної оцінки за цією методикою можуть стати основою для оперативного моніторингу та визначення пріоритетних напрямків подальшої роботи щодо запобігання та подолання наслідків дискримінації за гендерною ознакою. Побудовано узагальнюючу причинно-наслідкову модель гендерної нерівності у вітчизняній системі соціально-трудових відносин. Здійснено короткий огляд державних заходів у напрямку подолання гендерного розриву та забезпечення рівних прав усіх громадян на шляху особистісної та професійної реалізації. У дослідженні використано методи статистичного аналізу, порівняння, аналізу та синтезу, графічний метод. Встановлено, що Україна реалізує заходи щодо подолання гендерних стереотипів у всіх сферах та на всіх рівнях суспільних відносин, ведеться робота зі зміцнення нормативно-правового фундаменту рівних прав і можливостей усіх громадян суспільства, незалежно від їх гендерної ідентичності. Досягнення гендерної рівності в усіх сферах життя суспільства, зокрема, в соціально-трудових відносинах, потребує подальшої розробки та реалізації заходів зі знищення шаблонного сприйняття соціальних ролей чоловіка та жінки, подолання всіх проявів гендерної дискримінації та стереотипізації.Документ Гендерна проблематика в українській та зарубіжній літературах(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кременчуц. льотний коледж, Наук. парк «Наука та безпека». – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 467-469., 2022) Чередник, С. О.; Cherednyk, S. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9067-4505Зазначено, що гендерне питання як соціальний атрибут включене в політику і практику структур безпеки для задоволення потреб усіх громадян. Ідеї фемінізму прийшли до України із запізненням і сповістили про зародження феміністичного руху та продовжилися боротьбою з гендерними стереотипами. Розглянута гендерна проблематика в українській та зарубіжній літературах. Отмечено, что гендерный вопрос как социальный атрибут включен в политику и практику структур безопасности для удовлетворения потребностей всех граждан. Идеи феминизма пришли в Украину с опозданием и известили о зарождении феминистского движения и продолжились борьбой с гендерными стереотипами. Рассмотрена гендерная проблематика в украинской и зарубежной литературах. It is noted that the gender issue as a social attribute is included in the policy and practice of security structures to meet the needs of all citizens. The ideas of feminism came to Ukraine late and announced the birth of the feminist movement and continued to fight gender stereotypes. Gender issues in Ukrainian and foreign literature are considered.Документ Гендерна рівність в steam-освіті: український вимір(Актуальні аспекти розвитку steam-освіти в умовах євроінтеграції = Current aspects of the development of steam-education in the conditions of European integration: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Кропивницький, 21 квіт. 2023 р.). – Кропивницький : ДонДУВС, 2023. – С. 338-339, 2023) Савченко, О. А.; Savchenko, O. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4808-5894Проаналізовано питання ґендерної рівність в українській steam-освіті.Документ Гендерна рівність серед курсантів і студентів авіаційних та технічних вузів(Бізнес Інформ. - 2021. - № 2. - С. 99-103, 2021) Кірюхіна, М. В.; Kiriukhina, M. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2155-8102; Водолазська, Н. В.; Vodolazska, N. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2990-0980У статті досліджується та аналізується проблема гендерної рівності серед курсантів і студентів вищих навчальних закладів, зокрема авіаційних і технічних. Визначаються методи та основні аспекти щодо усунення поставленої проблеми. Окрім цього, наведено різноманітні методи щодо запровадження гендерної рівності в навчальний процес і представлено відповідну роботу викладача під час занять. На сьогоднішній день гендерна рівність серед курсантів і студентів авіаційних і технічних вишів є актуальною проблемою в Україні, адже гуманізація та демократизація сучасного суспільства передбачає орієнтацію нашої держави на встановлення єдиних загальнолюдських принципів і стандартів. Перш за все, гендерна теорія має бути інтегрована до системи наукових знань і навчальних дисциплін. Педагоги повинні впроваджувати в навчання планову виховну діяльність, яка спрямована на виявлення та нейтралізацію гендерних стереотипів, що утворюють базис недотримання гендерного паритету та дискримінації. Таким чином, викладачі повинні забезпечувати гендерну рівність серед студентів вищих навчальних закладів, у тому числі курсантів і студентів авіаційних і технічних вишів. Також варто зауважити, що дотримання прав людини формується як певний ідеал, основним засобом для якого виступає досягнення загальних принципів права, а його основоположним принципом є багатоаспектний принцип гендерної рівності. Однак, враховуючи вищевикладене, рівність статей не означає лише їх біологічну ідентичність чи ігнорування фізичних можливостей та психічних і психологічних характеристик. Навпаки, відмінності не мають відбиватися негативно на умовах життя чоловіків і жінок, спричиняючи тим самим дискримінацію The article explores and analyzes the problem of gender equality among cadets and students of higher educational institutions, in particular aviation and technical. The appropriate methods and main aspects of solving the problem are defined. In addition, various methods for introducing gender equality into the educational process are provided and the relevant work of the teacher during classes is presented. At present, gender equality among cadets and students of aviation and technical universities is an urgent problem in Ukraine, because the humanization and democratization of modern society envisage the orientation of our State towards establishing universal human truths and standards. First of all, gender theory should be integrated into the system of scientific knowledge and educational disciplines. Educators should implement planned educational activities aimed at identifying and neutralizing gender stereotypes that form the basis for non-compliance with gender parity and discrimination. Thus, teachers should ensure gender equality among students of higher educational institutions, including cadets and students of aviation and technical higher educational institutions. It is also worth noting that observance of human rights is being formed as a certain ideal, the main means for which is the achievement of the general principles of law, and its fundamental principle is the multi-aspect principle of gender equality. However, given the aforesaid matters, equality of genders does not mean only their biological identity or ignoring physical capabilities along with the mental and psychological characteristics. On the contrary, differences should not be negatively reflected in the living conditions of both men and women, thereby causing discrimination В статье исследуется и анализируется проблема гендерного равенства среди курсантов и студентов высших учебных заведений, в частности, авиационных и технических вузов. Определяются методы и основные аспекты по устранению поставленной проблемы. Кроме этого, представлены разнообразные методы по внедрению гендерного равенства в учебный процесс и представлено соответствующую работу преподавателя во время занятий. На сегодняшний день гендерное равенство среди курсантов и студентов авиационных и технических вузов является актуальной проблемой в Украине, ведь гуманизация и демократизация современного общества предполагает ориентацию нашего государства на установление единых общечеловеческих принципов и стандартов. В первую очередь гендерная теория должна быть интегрирована в систему научных знаний и учебных дисциплин. Педагоги должны внедрять в обучение плановую воспитательную деятельность, направленную на выявление и нейтрализацию гендерных стереотипов, образующих базис несоблюдение гендерного паритета и дискриминации. Таким образом, преподаватели должны обеспечивать гендерное равенство среди студентов высших учебных заведений, в том числе курсантами и студентами авиационных и технических вузов. Также стоит заметить, что соблюдение прав человека формируется как некий идеал, основным средством для которого выступает достижение общих принципов права, а его основополагающим принципом является многоаспектный принцип гендерного равенства. Однако, учитывая вышеизложенное, равенство полов не означает лишь их биологическую идентичность или игнорирование возможностей и психических и психологических характеристик, а наоборот, различия не должны отражаться негативно на условиях жизни мужчин и женщин, вызывая тем самым дискриминациюДокумент Гендерна специфіка взаємозвʼязку конфліктності та толерантності до невизначеності у працівників патрульної поліції(Особистість, суспільство, закон : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 24 квіт. 2020 р.). – Харків, 2020. – С. 203 - 206., 2020) Горяінов, А. В.; Horiainov, A. V.Наведено результати дослідження звʼязку конфліктності та толерантності до невизначеності у працівників патрульної поліції у гендерному ракурсі. Приведены результаты исследования связи конфликтности и толерантности к неопределенности у сотрудников патрульной полиции в гендерном ракурсе. The results of a study of the relationship between conflict and uncertainty tolerance among patrol police officers from a gender perspective are presented.Документ Гендерний аспект у сучасному українському ретродетективі(Вісник науки та освіти. - 2024. - № 3(21). - С. 406-419, 2024) Чорний, І. В.; Chornyi, I. V.У статті розглядаються особливості створення образів жінок-детективів у сучасних українських ретродетективах, зокрема в циклах Андрія Кокотюхи «Київська сищиця», Лори Підгірної «Інеса Путс. Панянка-детектив із Проскурова» та «уманському» циклі Дмитра Безверхнього. Показано різноманіття підходів цих авторів до проблеми, чи враховують вони історичні реалії, стан гендерного питання в Російській імперії межі XIX-XX ст., адже існувала низка обмежень/заборон на ті або інші професії для жінок. В деяких творах поряд з вигаданими персонажами діють реальні історичні особи і практично в усіх відтворено місцевий колорит локацій, на яких відбуваються описувані події.Публікація Гендерний підхід у процесі підготовки кадрів для Національної поліції(Міжнародна та національна безпека: теоретичні і прикладні аспекти : матеріали VІІІ Міжнар. наук.- практ. конф. (м. Дніпро, 15 берез. 2024 р.) : у 2-х ч. – Дніпро : ДДУВС, 2024. – Ч. І. – С. 349-350, 2024) Бобро, Н. В.; Bobro, N. V.; Бобро Наталія ВалеріївнаХарківський національний університет внутрішніх справ є провідним закладом вищої освіти МВС України, саме тому не може залишатися осторонь гендерної проблематики. Одним із пріоритетних напрямів в організації діяльності університету щодо підготовки кадрів для Національної поліції є забезпечення гендерної рівності. Порушена тема передбачає комплексний аналіз впровадження гендерного підходу у діяльність закладу вищої освіти.Документ Ґендерно-обумовлене насильство(Право і суспільство. - 2017. - № 2, ч. 2. - С. 14-17, 2017) Качинська, М. О.; Kachynska, M. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7319-4470У статті розглянуто проблему ґендерно-обумовленого насильства. Автор детально проаналізував поняття «Гендер». Звернено увагу на початок досліджень указаної категорії у вітчизняній правовій науці. Розглянуто види дефініції «Гендер», а саме соціальний та біологічний. Розкрито сутність терміна «ґендерно-обумовлене насильство». Автором запропоновано класифікацію означеного правопорушення.