Перегляд за Ключові слова "administrative procedures"
Зараз показуємо 1 - 20 з 62
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Comparative legal analysis types of administrative procedure(Юридичний вісник. – 2020. - №6. – С. 29-37, 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У статті автор проводить порівняльне-правове дослідження видів адміністративної процедури, використовуючи досвід США, Франції та Польщі з метою формування концептуального огляду та системного підходу в питанні типології адміністративної процедури. Автор проводить моніторинг процедурного законодавства вищезазначених країн на предмет закріплення видів адміністративної процедури.Документ Review of the state of administrative and procedural regulation in the field of providing administrative services(Європейські перспективи. - 2022. - № 2. – С. 187-193, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Здійснено огляд адміністративно-процедурного регулювання сфери надання адміністративних послуг крізь призму видів неюрисдикційної адміністративної процедури. В рамках неюрисдикційних процедур розглянуто стан регулювання заявної (дозвільної, реєстраційної) в результаті якої приватним особами надаються адміністративні послуги, а також сформовано пропозиції щодо змісту нормативної конструкції Закону України «Про адміністративну процедуру». Проаналізовано його нормативну конструкцію; зазначено, що вона є придатною лише для адміністративних проваджень, які стосуються прийняття адміністративними органами, в межах реалізації ними дискреційних повноважень, рішень, які обмежують права фізичних чи юридичних осіб або створюють для них додаткові обтяжуючи обов’язки. В той самий час зазначена нормативна конструкція є непридатною для адміністративних проваджень, пов’язаних із наданням адміністративних послуг, які формально мають охоплюватися предметом регулювання даного Закону. Визначено, що положення Закону України «Про адміністративну процедуру» в частині звернення приватних осіб мають поширюватися на надання адміністративних послуг незалежно від сфери. В Законі України «Про адміністративну процедуру» запропоновано присвятити окрему главу адміністративному провадження за зверненнями фізичних чи юридичних осіб в якій прямо закріпити вимоги щодо змісту, форми та реєстрації звернення.Документ The essence and types of administrative procedures in the activities of higher education institutions as subjects of the implementation of the educational function of the state(Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. – 2020. – Vol. 23, Spec. Issue 11, 2020) Bezpalova, O. I.; Безпалова, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Abroskin, V. V.; Аброськін, В. В.; Andriiko, O.; Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Yevdokimenko, S.Авторами проведено дослідження сутності та видів адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів як суб'єктів реалізації освітньої функції держави. Проаналізовано норми чинного законодавства України (зокрема, Закону України «Про вищу освіту», деяких рішень Кабінету Міністрів України), які регулюють окремі види адміністративних процедур в сфері вищої освіти. Запропоновано авторське визначення поняття «адміністративна процедура в діяльності вищих навчальних закладів». За результатами дослідження визначено сутність адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів. Адміністративні процедури класифіковані в контексті досліджуваної теми. Особлива увага приділяється виділенню особливостей кожної з встановлених адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів.Документ Административные процедуры осуществления контроля над деятельностью правоохранительных органов в Украине(Legea si viata = Закон и Жизнь : междунар. науч.-практ. журн. – 2014. – № 10/2 (Octombrie). – P. 106-110, 2014) Музычук, А. Н.; Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Сформулировано понятие административных процедур осуществления контроля над деятельностью правоохранительных органов в Украине, определены их особенности, стадии и практически значимые критерии классификации. Под административными процедурами автор предлагает понимать совокупность последовательных и взаимосвязанных стадий, направленных на обеспечение реализации контрольных полномочий субъекта контроля, охрану и защиту прав и законных интересов правоохранительных органов как объектов контроля. The concept of administrative procedures for exercising control over the activities of law enforcement agencies in Ukraine has been formulated, their features, stages and practically significant classification criteria have been determined. The author proposes to understand administrative procedures as a set of sequential and interconnected stages aimed at ensuring the implementation of the control powers of the subject of control, protection and protection of the rights and legitimate interests of law enforcement agencies as objects of control. Сформульовано поняття адміністративних процедур здійснення контролю над діяльністю правоохоронних органів в Україні, визначено їх особливості, стадії і практично значущі критерії класифікації. Під адміністративними процедурами автор пропонує розуміти сукупність послідовних і взаємопов'язаних стадій, спрямованих на забезпечення реалізації контрольних повноважень суб'єкта контролю, охорону і захист прав та законних інтересів правоохоронних органів як об'єктів контролю.Документ Адміністративне право України. Загальна частина у схемах : навчальний посібник(Харків : ХНУВС, 2019. – 236 с., 2019) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Глушкова, Д. Г.; Glushkovа, D. G.; Голуб, М. В.; Holub, M. V.; Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Крикун, В. В.; Krykun, V. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1089-555X; Крут, К. О.; Krut, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-4198; Лобова, Ю. К.; Lobova, Yu. K.; Мельник, В. А.; Melnyk, V. A.; Могілевська, Л. Г.; Mohilevska, L. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3312-9199; Панов, І. О.; Panov, I. O.; Панова, І. В.; Panova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4325-5428; Сенчук, І. І.; Senchyk, I. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0025-8143; Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8923-5639; ResearcherID: B-9017-2018; Стреляний, В. І.; Strelianyi, V. I.; Токарева, К. О.; Токарева, К. О.; Хань, О. О.; Khan, O. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9912-1547; Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5128-0511; Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; ResearcherID: B-9071-2018; Юшкевич, О. Г.; Iushkevych, O. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0024-6070; Сокуренко, В. В. - редакторУ навчальному посібнику у вигляді структурно-логічних схем розкрито зміст норм загальної частини адміністративного права України: сутність публічного адміністрування, його принципи; предмет, метод, принципи і систему адміністративного права; систему суб’єктів адміністративного права; публічну службу та iнше. Для студентів, аспірантів, викладачів закладів різного рівня акредитації, наукових і практичних працівників та всіх, хто цікавиться питаннями адміністративного права.Документ Адміністративно-правове забезпечення контрольно-наглядової діяльності у сфері земельних відносин : автореф. дис.(Харків, 2016) Пахомов, В. В.; Pakhomov, V. V.; Куліш, А. М. - науковий консультантДисертацію присвячено комплексному аналізу актуальних теоретико-методологічних, нормативно-правових і практичних аспектів здійснення контрольно-наглядової діяльності у сфері земельних відносин. Удосконалено методологічні засади контрольно-наглядової діяльності як основного способу забезпечення законності у сфері земельних відносин: визначено особливості контрольно-наглядової діяльності у сфері земельних відносин, проведено аналіз основних видів та принципів її здійснення. Надано адміністративно-правову характеристику земельних відносин як предмета адміністративно-правового регулювання: визначено особливості земельних відносин, розглянуто механізм їх адміністративно-правового регулювання, охарактеризовано адміністративну відповідальність за правопорушення у даній сфері.Документ Адміністративно-правове забезпечення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.; Полянський, А. О. - науковий керівникДисертаційну роботу присвячено визначенню сутності та особливостей адміністративно-правового забезпечення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування, а також розробленню пропозицій та рекомендацій, спрямованих на вдосконалення адміністративного законодавства у відповідній сфері.Документ Адміністративно-правове забезпечення надання освітніх послуг установами Міністерства внутрішніх справ України: питання організації(Юридичний бюлетень. – 2018. – Вип. 7, ч. 2. – С. 133-140, 2018) Сезонова, О. М.; Sezonova, O. M.У статті проаналізовано адміністративне законодавство з питань організації освітньої діяльності закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання МВС України. Визначено та схарактеризовано три групи адміністративних процедур організації надання освітніх послуг такими закладами освіти. Розкрито ключові напрями забезпечення публічних і приватних інтересів у ході відповідної освітньої діяльності.Документ Адміністративно-правове забезпечення територіальної оборони України : автореф. дис.(Харків, 2019) Калгушкін, Ю. Л.; Kalhushkin, Yu. L.; Калгушкин, Ю. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5659-183X; Клочко, А. М. - науковий керівникУ дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності, змісту та особливостей адміністративно-правового забезпечення територіальної оборони, а також напрямків його удосконалення. Визначається сутність та з’ясовуються особливості територіальної оборони України як складової національної безпеки України. Здійснюється характеристика мети, завдань та принципів територіальної оборони України. Характеризується стан правового регулювання територіальної оборони та окреслюється місце у ньому адміністративного законодавства. Узагальнюється зарубіжний досвід територіальної оборони та встановлюються можливості його використання в Україні.Документ Адміністративно-правовий механізм протидії правопорушенням у сфері підприємницької діяльності в Україні : автореф. дис.(Харків, 2019) Васильєв, В. М.; Vasyliev, V. M.; Васильев, В. Н.; Комзюк, А. Т. - науковий консультантДисертацію присвячено визначенню сутності та особливостей адміністративно-правового механізму протидії правопорушенням у сфері підприємницької діяльності в Україні, а також подальших напрямів і перспектив його розвитку та вдосконалення і виробленню на цій основі відповідної концепції. Охарактеризовано підприємницьку діяльність як об’єкта адміністративно-правової охорони, визначено поняття та види правопорушень у сфері підприємницької діяльності, встановлено сутність та структуру адміністративно-правового механізму протидії зазначеним правопорушенням, окреслено його нормативні джерела. Визначено поняття та види суб’єктів протидії правопорушенням у сфері підприємницької діяльності, охарактеризовано їх адміністративно-правовий статус. Здійснено характеристику адміністративно-правових заходів протидії правопорушенням у сфері підприємницької діяльності та адміністративних процедур у цій сфері. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового механізму протидії правопорушенням у сфері підприємницької діяльності.Документ Адміністративно-правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Кінзбурська, В. О.; Kinzburska, V. O.; Кинзбурская, В. О.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДосліджено адміністративно-правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Охарактеризовано сутність та значення взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ, визначено мету, завдання та принципи такої взаємодії. Проаналізовано правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ та з’ясовано місце в них норм адміністративного законодавства. Окреслено види, рівні та напрями взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Визначено адміністративно-правові інструменти такої взаємодії, систематизовано відповідні адміністративні процедури. Проаналізовано зарубіжний досвід взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ та опрацьовано можливості його використання в Україні. Визначено критерії оцінювання ефективності взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Сформульовано пропозиції щодо розвитку адміністративного законодавства в частині удосконалення процедур взаємодії.Документ Адміністративно-правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Птухіна, О. В.; Ptukhina, O. V.; Шатрава, С. О. - науковий керівникДисертацію присвячено дослідженню правової природи, змісту та особливостей діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом опрацювання інституціональної та функціональної складової діяльності останньої.Публікація Адміністративно-правові засади здійснення контролю за якістю вищої освіти в Україні : автореферат дисертації(Суми: Сумський державний університет, 2021) Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; Невядовский, В. О.; Vladyslav Neviadovskyi; Музичук, О. М. - науковий консультантУ дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми – визначення сутності, змісту та розкриття особливостей адміністративно-правових засад здійснення контролю за якістю вищої освіти в Україні, що лягло в основу вироблення відповідної концепції, а також пропозицій і рекомендацій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері. Доведено, що контроль як спосіб забезпечення законності діяльності закладів вищої освіти, – це особливий напрямок роботи уповноважених суб’єктів, який направлено на спостереження, аналіз та перевірку поточного стану функціонування відповідних закладів та її відповідності визначеним законодавством стандартам та вимогам. Встановлено, що предметом контролю за якістю вищої освіти в Україні є діяльність закладів вищої освіти, а також інших уповноважених суб’єктів щодо дотримання законодавчо визначених стандартів, ліцензійних вимог та державної політики в сфері вищої освіти. Узагальнено зарубіжний досвід контролю за якістю вищої освіти та опрацьовано можливості його використання в Україні.Публікація Адміністративно-правові засади здійснення контролю за якістю вищої освіти в Україні : дисертація(Суми, 2021) Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; Невядовский, В. О.; Vladyslav Neviadovskyi; Музичук, О. М. - науковий консультантУ дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми – визначення сутності, змісту та розкриття особливостей адміністративно-правових засад здійснення контролю за якістю вищої освіти в Україні, що лягло в основу вироблення відповідної концепції, а також пропозицій і рекомендацій щодо вдосконалення законодавства у цій сфері. Доведено, що контроль як спосіб забезпечення законності діяльності закладів вищої освіти, – це особливий напрямок роботи уповноважених суб’єктів, який направлено на спостереження, аналіз та перевірку поточного стану функціонування відповідних закладів та її відповідності визначеним законодавством стандартам та вимогам. Встановлено, що предметом контролю за якістю вищої освіти в Україні є діяльність закладів вищої освіти, а також інших уповноважених суб’єктів щодо дотримання законодавчо визначених стандартів, ліцензійних вимог та державної політики в сфері вищої освіти. Узагальнено зарубіжний досвід контролю за якістю вищої освіти та опрацьовано можливості його використання в Україні.Документ Адміністративно-правові засади організації діяльності науково-дослідних установ в Україні : автореф. дис.(Харків, 2016) Манжула, А. А.; Manzhula, A. A.Дисертацію присвячено визначенню сутності адміністративно- правових засад організації діяльності науково-дослідних установ в Україні та шляхів їх удосконалення. Визначено поняття «науково- дослідна установа». Охарактеризовано систему науково-дослідних установ в Україні, окреслено їх завдання та принципи діяльності, з’ясовано проблеми організації зазначених установ. Визначено поняття адміністративно-правових засад діяльності науково-дослідних установ в Україні. Розкрито нормативно-правові основи забезпечення діяльності науково-дослідних установ. Визначено зовнішньо-організаційні засади діяльності науково-дослідних установ. Сформульовано розуміння поняття її фінансового та матеріально- технічного забезпечення. Виокремлено основні проблемні питання інформаційного забезпечення їх діяльності. З’ясовано напрямки реформування системи науково-дослідних установ в Україні. Сформульовано пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення адміністративно-правових засад організації діяльності науково- дослідних установ в Україні.Документ Адміністративно-правові засади реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти в Україні : автореф. дис.(Харків, 2017) Нижник, О. С.; Nyzhnyk, O. S.; Нижник, А. С.; Шаповал, Р. В. - науковий керівникДисертацію присвячено визначенню особливостей адміністративно-правових засад реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти в Україні. Охарактеризовано державну регіональну політику у сфері вищої освіти в Україні як об’єкта адміністративно-правового регулювання, окреслено її основні завдання, принципи, напрями та правові засади. Визначено систему суб’єктів реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти, проаналізовано їх повноваження та надано характеристику адміністративно-правовим інструментам реалізації останньої політики. Особливу увагу приділено адміністративним процедурам реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти. На основі вивченого зарубіжного досвіду формування та реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти вироблено напрями його впровадження в діяльність відповідних суб’єктів. Сформульовано пріоритетні напрями розвитку адміністративно- правового регулювання реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти в умовах децентралізації, надано конкретні пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення законодавства України, яке стосується цих питань.Публікація Адміністративні договори в діяльності органів місцевого самоврядування(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 11. - С. 359-361, 2023) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.В статті уточнено сутність інституту адміністративного договору, визначено його роль у практичній діяльності органів місцевого самоврядування. Підкреслено, що юридична природа адміністративного договору полягає в тому, що він є актом застосування норм права, у результаті чого реалізуються функції публічної влади. Особливістю адміністративних договорів у діяльності органів місцевого самоврядування є те, що вони, як і сама діяльність муніципальних органів, є договорами організаційного характеру. В якості обов’язкової (основної) ознаки адміністративного договору визнається участь владного суб’єкта, яким може бути орган державної виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи або суб’єкт, який наділений делегованими владними повноваженнями.Документ Адміністративні процедури в діяльності податкових органів : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Костюк, Т. В.; Kostiuk, T. V.; Чорна, А. М. - науковий керівникДосліджено податкові органи України як суб’єкти реалізації адміністративних процедур. З’ясовано сутність поняття, значення та види адміністративних процедур в діяльності податкових органів. Визначено правові засади реалізації адміністративних процедур податковими органами та встановлено місце серед них адміністративно-правового регулювання. Охарактеризовано процедуру адміністрування податків податковими органами. Надано характеристику дозвільним процедурам в діяльності податкових органів. Визначено адміністративні процедури, пов’язані із порушенням норм податкового законодавства. Розглянуто процедури адміністративного оскарження дій/бездіяльності податкових органів. Узагальнено зарубіжний досвід реалізації адміністративних процедур в діяльності податкових органів та опрацьовано можливості його використання в Україні. Встановлено шляхи вдосконалення адміністративного законодавства, нормами якого визначають правові засади реалізації адміністративних процедур в діяльності податкових органів. З’ясовано напрямки покращення процедури прийняття та реалізації управлінських рішень в податкових органах.Документ Адміністративні процедури в органах місцевого самоврядування в Україні : автореф. дис.(Харків, 2011) Щерба, А. В.; Scherba, A. V.; Джафарова, О. В. - науковий керівникДослідження присвячено теоретичним та практичним проблемам здійснення адміністративних процедур в органах місцевого самоврядування в Україні. Застосування наукового підходу «від загального до конкретного» дозволило дійти обґрунтованого висновку про існування окремого інституту адміністративного права – інституту адміністративної процедури, одним із видів яких є адміністративні процедури в органах місцевого самоврядування. Зміст адміністративної процедури полягає в офіційно встановленому порядку прийняття і виконання суб’єктами відповідних адміністративно-правових відносин управлінського рішення та порядок учинення адміністративних дій з метою реалізації й забезпечення прав, свобод, законних інтересів громадян. Виокремлено та охарактеризовано окремі адміністративні процедури в органах місцевого самоврядування, які здійснюються у процесі внутрішньоорганізаційної та зовнішньоорганізаційної діяльності останніх. Особливу увагу приділено юридичним гарантіям законності здійснення адміністративних процедур в органах місцевого самоврядування. Окреслено напрямки вдосконалення чинного законодавства, що регулює здійснення адміністративних процедур в органах місцевого самоврядування.Документ Адміністративні процедури виконання судового рішення в адміністративному судочинстві: питання сьогодення(Право і безпека. – 2014. - № 2 (53). – С. 75-80, 2014) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961XВиокремлено адміністративні процедури виконання судового рішення в адміністративному судочинстві, спрямовані на захист прав, свобод, законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Надано власне розуміння терміна «виконання судових рішень в адміністративному судочинстві» та виокремлено особливості зазначених процедур. Доведено, що із запровадженням адміністративного судочинства судова практика виявила недостатність положень Закону України «Про виконавче провадження» для ефективного виконання судових рішень в адміністративних справах, оскільки виконання судових рішень адміністративних судів вимагає вироблення спеціальних процедур у виконавчому провадженні. Наголошено, що механізм виконання судових рішень в адміністративних справах потребує ґрунтовної розробки та відповідного законодавчого врегулювання.