Перегляд за Ключові слова "administrative and legal principles"
Зараз показуємо 1 - 20 з 64
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Публікація Administrative and Legal Principles of the Digitization of Public Relations(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, No 25. – P. 418-422, 2020) Salmanova, O. Y.; Салманова, О. Ю.; Popovich, E.; Попович, Є.; Nikitin, A.; Нікітін, А.; Tesliuk, I.; Теслюк, І.; Olena SalmanovaРозглянуто сучасний стан правового регулювання діджиталізації суспільних відносин в Україні, а також місце та особливості у ньому адміністративно-правових норм. Надано авторське визначення понять «діджиталізація» та «адміністративно-правове забезпечення» (по відношенню до інституту суспільних відносин, що розглядається). Визначено характерні особливості практичної реалізації діджиталізації (оцифрування) суспільних відносин та застосування заходів адміністративно-правового регулювання по відношенню до них.Документ Modern methods and methodological foundations of the study of the administrative and legal foundations of the activity of public associations in Ukraine(Наше право. - 2023. - № 1. - С. 26-31, 2023) Ilnytskyi, O. M.; Ільницький, О. М.Зазначено, що з метою повного дослідження адміністративно-правової основи діяльності громадських об'єднань в Україні, необхідно визначитися з методами, які буде використано в такому дослідженні. Перш за все, варто встановити, яка методологія дослідження і методи в загальному теоретичному сенсі, які загальнонаукові методи дослідження можуть бути застосованим у визначеній темі, а також які спеціальні методи дослідження дозволять найбільш повно розкрити важливі питання цієї галузі. Мета дослідження полягає в тому, щоб встановити методи, які можна використовувати в вивчення адміністративно-правових засад діяльності громадських об’єднань в Україні.Документ Адміністративно-правове забезпечення громадського контролю у сфері охорони здоров’я : автореф. дис.(Харків, 2017) Крут, К. О.; Крут, Е. О.; Krut, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-4198; Клочко, А. М. - науковий керівникДисертаційна робота присвячена визначенню змісту та особливостей громадського контролю у сфері охорони здоров'я. У роботі розкриваються сутність та значення громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Характеризуються адміністративно-правові засади реалізації громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Систематизуються принципи громадського контролю у цій сфері. З’ясовується система та повноваження суб’єктів громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Визначаються сутність і зміст форм та методів діяльності суб’єктів громадського контролю в означеній сфері. Пропонуються шляхи удосконалення взаємодії суб’єктів громадського контролю і органів державного контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я. Узагальнюється зарубіжний досвід громадського контролю у цій сфері та окреслюються можливості його використання в Україні. Окреслюються напрямки вдосконалення правового регулювання громадського контролю у сфері охорони здоров’я.Документ Адміністративно-правове забезпечення громадського контролю у сфері охорони здоров'я : дисертація(Харків, 2017) Крут, К. О.; Krut, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-4198; Крут, Е. О.; Клочко, А. М. - науковий керівникДисертаційна робота присвячена визначенню змісту та особливостей громадського контролю у сфері охорони здоров'я. У роботі розкриваються сутність та значення громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Характеризуються адміністративно-правові засади реалізації громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Систематизуються принципи громадського контролю у цій сфері. З’ясовується система та повноваження суб’єктів громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Визначаються сутність і зміст форм та методів діяльності суб’єктів громадського контролю в означеній сфері. Пропонуються шляхи удосконалення взаємодії суб’єктів громадського контролю і органів державного контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я. Узагальнюється зарубіжний досвід громадського контролю у цій сфері та окреслюються можливості його використання в Україні. Окреслюються напрямки вдосконалення правового регулювання громадського контролю у сфері охорони здоров’я.Документ Адміністративно-правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Кінзбурська, В. О.; Kinzburska, V. O.; Кинзбурская, В. О.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДосліджено адміністративно-правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Охарактеризовано сутність та значення взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ, визначено мету, завдання та принципи такої взаємодії. Проаналізовано правові засади взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ та з’ясовано місце в них норм адміністративного законодавства. Окреслено види, рівні та напрями взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Визначено адміністративно-правові інструменти такої взаємодії, систематизовано відповідні адміністративні процедури. Проаналізовано зарубіжний досвід взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ та опрацьовано можливості його використання в Україні. Визначено критерії оцінювання ефективності взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства в процесі здійснення реформ. Сформульовано пропозиції щодо розвитку адміністративного законодавства в частині удосконалення процедур взаємодії.Документ Адміністративно-правові засади діяльності коледжу державної поліції Латвійської Республіки(Актуальні проблеми адміністративного права та адміністративного процесу в Україні : всеукр. наук.-практ. конф. (м. Дніпропетровськ, 29 трав. 2015 р.). – Дніпропетровськ, 2015. – С. 60-63, 2015) Чумак, В. В.; Chumak, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250Проаналізовано адміністративно-правові засади діяльності коледжу державної поліції Латвійської Республіки.Документ Адміністративно-правові засади діяльності кримінально-виконавчої інспекції України : автореф. дис.(Харків, 2016) Капустіна, К. О.; Kapustina, К. O.; Капустина, К. О.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДисертацію присвячено визначенню особливостей адміністративно-правових засад діяльності кримінально-виконавчої інспекції України. Визначається місце кримінально-виконавчої інспекції в системі органів Державної кримінально-виконавчої служби України. Характеризуються завдання, функції та принципи діяльності кримінально-виконавчої інспекції України. Розкриваються особливості діяльності кримінально-виконавчої інспекції України як суб’єкта виконання постанов про накладення адміністративних стягнень. Розглядаються форми та методи діяльності кримінально-виконавчої інспекції України під час виконання постанов про накладення адміністративних стягнень. Опрацьовуються критерії ефективності діяльності кримінально-виконавчої інспекції України. Узагальнюється закордонний досвід діяльності державних органів, які виконують покарання у вигляді громадських та виправних робіт. Формулюються пропозиції щодо вдосконалення діяльності кримінально-виконавчої інспекції України.Документ Адміністративно-правові засади діяльності Національної поліції України щодо запобігання та протидії булінгу(Право і безпека. - 2020. - № 4 (79). - С. 48-53, 2020) Сорочан, Д. А.; Sorochan, D. A.;Наголошено, що значних змін потребують як система освіти, так і адміністративно-правові засади діяльності поліції щодо запобігання та протидії булінгу. Серед інших суб’єктів реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладах освіти виокремлено територіальні органи Національної поліції України. Установлено, що ефективність боротьби з таким явищем, як булінг, найбільшою мірою залежить від стану взаємодії органів поліції (ювенальної превенції) та закладів освіти (дитячих садків, шкіл, гімназій, ліцеїв). It was emphasized that both the education system and the administrative and legal framework of police activities to prevent and combat bullying need significant changes. Among other subjects of response in case of bullying (harassment) in educational institutions, the territorial bodies of the National Police of Ukraine have been singled out. It is established that the effectiveness of combating such a phenomenon as bullying largely depends on the state of interaction between the police (juvenile prevention) and educational institutions (kindergartens, schools, gymnasiums, lyceums). Отмечено, что значительных изменений потребует как система образования, так и административно-правовые основы деятельности полиции по предотвращению и противодействию буллингу. Среди других субъектов реагирования в случае наступления случая буллинга (травли) в учебных заведениях выделены территориальные органы Национальной полиции Украины. Установлено, что эффективность борьбы с таким явлением, как буллинг, в наибольшей степени зависит от состояния взаимодействия органов полиции (ювенальной превенции) и учебных заведений (детских садов, школ, гимназий, лицеев).Документ Адміністративно-правові засади діяльності Національної поліції України щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні : автореф. дис.(Харків, 2019) Галюк, А. В.; Haliuk, A. V.; Сокуренко, В. В. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад діяльності Національної поліції України щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні. Визначено сутність діяльності щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні як об’єкта адміністративно-правового регулювання. З’ясовано місце органів поліції в системі суб’єктів запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні. Розкрито правові засади діяльності органів поліції щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні та з’ясовано місце серед них норм адміністративного законодавства. Окреслено зміст превентивної діяльності територіальних органів поліції у сфері упорядкування обігу наркотичних засобів. Охарактеризовано особливості розгляду територіальними органами поліції справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з незаконним виробництвом, придбанням, зберіганням, перевезенням, пересиланням наркотичних засобів або психотропних речовин. Опрацьовано напрями взаємодії територіальних органів поліції з іншими суб’єктами. Узагальнено зарубіжний досвід діяльності поліції щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні. Розроблено пропозиції щодо розвитку адміністративного законодавства в частині упорядкування діяльності поліції щодо запобігання та протидії наркоманії на регіональному рівні.Публікація Адміністративно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування в Україні у період війни(Проблеми сучасної поліцеїстики : тези доп. IV наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 27 червня 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 65-67, 2024) Попова, С. М.; Popova, S. M.; Мельничук, В. О.; Melnychuk, V. O.; Попова СвітланаПідкреслено, що органи місцевого самоврядування в Україні відіграють ключову роль у забезпеченні життєдіяльності громад та підтримці соціальної стабільності в умовах воєнного стану. Їх діяльність регулюється комплексом адміністративно-правових норм, які адаптуються до викликів воєнного часу. Розглянуто загальні принципи діяльності органів місцевого самоврядування в умовах війни.Документ Адміністративно-правові засади діяльності поліції Грузії, країн Балтії та України: порівняльний аналіз : монографія(Харків : Константа, 2019. - 490 с., 2019) Чумак, В. В.; Chumak, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250Монографію присвячено комплексному дослідженню актуальних теоретико-методологічних, нормативно-правових, організаційних і практичних питань адміністративно-правових засад діяльності поліції Грузії, країн Балтії та України. Визначено основні поняття та ознаки базових категорій, серед яких: поліція, поліцейська діяльність, адміністративно-правові засади, адміністративно-правовий статус та адміністративна правосуб’єктність. Встановлено та визначено європейські принципи діяльності поліції, їх співвідношення з вітчизняними принципами діяльності поліції, на основі їх аналізу запропоновано класифікацію принципів діяльності поліції. З’ясовано особливості реалізації форм і методів діяльності поліції у сучасних державах. Надається змістовна характеристика адміністративноправових засад превентивної та інтервенційної діяльності поліції Грузії та країн Балтії. Удосконалено зміст роз’яснювально-превентивної діяльності як складової соціального управління. Розглянуто актуальні питання зміни сутності інституту дільничного інспектора поліції на офіцера «першого контакту». На основі аналізу й узагальнення зарубіжного досвіду адміністративно-правових засад діяльності поліції Грузії та країн Балтії сформульовано положення, висновки, практичні пропозиції та рекомендації щодо удосконалення адміністративноправових засад організації та діяльності поліції в Україні з урахуванням успішного міжнародного досвіду. Монографію призначено для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, ад’юнктів, слухачів, курсантів і студентів, працівників правоохоронних органів, представників громадськості і широкого кола читачів, які цікавляться актуальними питаннями адміністративного права та правоохоронних органів.Документ Адміністративно-правові засади діяльності приватного підприємства(Право.ua. - 2017. - № 2. - С. 80-85, 2017) Бандурка, С. С.; Bandurka, S. S.Стаття присвячена характеристиці адміністративно – правових засад діяльності приватного підприємства, розглянуті основні складові адміністративно-правових засад. Визначена правова основа та принципи, на яких базується приватне підприємство. Розкрито питання державно-приватного партнерства.Документ Адміністративно-правові засади діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як суб’єкта реалізації державної антикорупційної політики в Україні : автореф. дис.(Харків, 2019) Кізь, С. М.; Kiz, S. M.; Кизь, С. Н.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як суб’єкта реалізації державної антикорупційної політики в Україні. В роботі визначено сутність державної антикорупційної політики. З’ясовано місце Спеціалізованої антикорупційної прокуратури в системі суб’єктів реалізації державної антикорупційної політики в Україні. Розкрито правові засади діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та з’ясовано місце серед них норм адміністративного законодавства. Узагальнено зарубіжний досвід діяльності органів публічної адміністрації щодо протидії корупції та опрацьовано можливості його використання в Україні. Розроблено пропозиції щодо розвитку адміністративного законодавства в частині удосконалення діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Надано рекомендації щодо удосконалення взаємодії Спеціалізованої антикорупційної прокуратури з іншими суб’єктами реалізації державної антикорупційної політики.Документ Адміністративно-правові засади діяльності та взаємодії державних та недержавних суб’єктів правоохорони в Україні : автореф. дис.(Харків, 2018) Завальний, М. В.; Zavalny, M. V.; Завальный, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4191-061X; Музичук, О. М. - науковий консультантДисертація є комплексним науковим дослідженням, присвяченим розробленню концепції адміністративно-правового статусу недержавних суб’єктів правоохорони в загальнодержавній системі забезпечення правопорядку, їхньої взаємодії з державними суб’єктами правоохорони, вироблення пропозицій щодо удосконалення адміністративного законодавства та практики його застосування в сфері правоохорони. Визначено теоретичні передумови виникнення феномена недержавної правоохоронної діяльності як потреби суспільства в нових соціально-політичних умовах. Визначено зміст правоохоронної діяльності як нормативно визначеного впливу уповноваженого суб’єкта на ситуацію, що має ознаки протиправності або може спричинити протиправні наслідки, а також на осіб, які вступають у конфлікт із правом. Сформульоване поняття недержавної правоохоронної діяльності як врегульованого нормами адміністративного права вид діяльності, що полягає в наданні громадянам і організаціям послуг, які мають оплачуваний договірний або безоплатний суспільно-публічний характер, з метою захисту і охорони законних прав та інтересів громадян, організацій, суспільства і держави в порядку і формі, встановлених державою. Обґрунтовано введення поняття «суб’єкт правоохорони», що об’єднує в собі державні та недержавні суб’єкти правоохорони. Сформульовано авторське визначення адміністративно-правового статусу недержавних суб’єктів правоохорони як нормативно декларована сукупність повноважень (прав та обов’язків) щодо здійснення недержавної правоохоронної діяльності. Визначено принципи взаємодії державних та недержавних суб’єктів правоохорони. Запропоновано конкретні науково обґрунтовані пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення форм взаємодії правоохоронних органів та недержавних суб’єктів правоохоронної діяльності у сфері протидії адміністративним та кримінальним правопорушенням. Розроблено авторський проект Закону України «Про охоронну діяльність».Документ Адміністративно-правові засади забезпечення дотримання міжнародних стандартів захисту прав людини в умовах воєнного стану в Україні(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24 трав. 2024 р.). – Суми: СФ ХНУВС, 2024. – С. 153-156, 2024) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.Зазначено, що міжнародне право у сфері захисту прав людини має суттєве значення для України, що проявляється в закріпленні відповідних положень у чинному законодавстві, створенні системи суб’єктів, завданням яких є забезпечення дотримання прав і свобод людини, припинення будь-яких їх порушень чи обмежень.Документ Адміністративно-правові засади забезпечення законності і дисципліни в органах державної податкової служби України : автореф. дис.(Харків, 2010) Панасюк, О. В.; Panasiuk, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1621-687X; Комзюк, А. Т. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад забезпечення законності і дисципліни в органах державної податкової служби України. З’ясовано сутність та значення дисципліни в органах державної податкової служби; розкрито поняття законності в органах державної податкової служби України; визначено критерії її відмежування від дисципліни; визначено особливості забезпечення дисципліни та законності в державній податковій службі України; охарактеризовано правові основи забезпечення законності і дисципліни в державній податковій службі України. Окрему увагу приділено гарантіям та засобам забезпечення законності і дисципліни в органах державної податкової служби України. З’ясовано сутність та види гарантій забезпечення законності і дисципліни в зазначених органах; визначено поняття та проведено класифікацію засобів забезпечення в них законності і дисципліни; охарактеризовано елементи організаційної діяльності щодо забезпечення законності і дисципліни в органах державної податкової служби України; сформульовано конкретні пропозиції та рекомендації щодо удосконалення адміністративно-правових засад забезпечення законності і дисципліни в цих органах.Документ Адміністративно-правові засади забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах : автореф. дис.(Харків, 2019) Шевченко, Т. В.; Shevchenko, T. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0366-7217; Шатрава, С. О. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах. Визначено поняття, зміст та адміністративно-правові засади забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах. Сформульовано визначення екстремальних умов під час виконання повноважень поліцейськими та їх вплив на забезпечення особистої безпеки. Окреслено правове регулювання та принципи забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах. Особливу увагу приділено розкриттю особливостей забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах. Проаналізовано зарубіжний досвід забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах. Обґрунтовано науково-теоретичні висновки та практичні пропозиції, спрямовані на удосконалення адміністративно-правового регулювання забезпечення особистої безпеки поліцейського в екстремальних умовах.Документ Адміністративно-правові засади забезпечення прозорості в діяльності Державного бюро розслідувань(Наше право. - 2023. - № 4. - С. 154-160, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.Визначено адміністративно-правові засади забезпечення прозорості в діяльності Державного бюро розслідувань. Розкрито сутність прозорості як такої; розглянуто співвідношення прозорості з секретністю на рівні їх змістовного порівняння, розкладання на системні елементи, виокремлення специфічних ознак та детермінант. Визначено реальні та потенційні виклики, пов’язані з екзистенційною сутністю прозорості. Досліджено нормативно-правові, а також цифрові та науково-технічні основи забезпечення прозорості в діяльності правоохоронних органів. Розглянуто нормативно-правове підґрунтя забезпечення прозорості Державного бюро розслідувань, зокрема «інтерактивної прозорості» та «прозорості у сфері забезпечення культури якості».Документ Адміністративно-правові засади запобігання домашньому насильству щодо дітей(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки, відзначення Дня Європи та 70-річчя заснування Ради Європи (м. Харків, 16 трав. 2019 р.). - Харків, 2019. - С. 132-135, 2019) Петрова, Д. Г.; Petrova, D. H.Зазначено, що протидія домашньому насильству щодо дитини є сьогодні важливим напрямом діяльності державних органів і розглядається не лише як соціальна проблема, а як проблема захисту прав дитини як людини, що вимагає вироблення належних правових засобів її розв’язання.Документ Адміністративно-правові засади запобігання та протидії мобінгу: питання сьогодення(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - 2023. - Вип. 15. - С. 56-60, 2023) Кікінчук, В. Ю.; Kikinchuk, V. Yu.; Рязанцева, І. М.; Riazantseva, I. M.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.Досліджено нормативно правові засади боротьби з цькуванням на роботі. Проведено порівняльну характеристику методів протидії мобінгу та домашньому насильству. Розглянуто досвід боротьби з цькування інших країн світу. Доведено, що психологічне насильство на роботі є серйозною проблемою котра своєю небезпечністю і соціальною значущістю не поступається домашньому насильству, саме тому необхідно впровадити наступні зміни та доповнення до законодавства України спрямовані на боротьбу з ним: 1) надати офіційного статусу «мобера», особам котрі вчиняли мобінг, і вносити їх в загальнодоступний реєстр моберів. Це дало б змогу роботодавцям перевіряти кандидатів на працевлаштування на причетність до психологічного насильства. Також дана міра впливала б і превентивно, так як мобер утримувався б від вчинення цькування розуміючи, що це зіпсує його ділову репутацію і може зашкодити в побудові кар’єри; 2) зобов’язати осіб, що вчиняли мобінг систематично, в обов’язковому порядку проходити програми перевиховання; 3) запровадити кримінальну відповідальність за вчинення систематичного цькування на роботі, в разі вчинення 3 і більше разів на протязі року; 4) розширити статтю 173-5 (Мобінг) КУпАП додатковим адміністративним стягненням, а саме адміністративним арештом на строк до 7 діб за частиною першою статті і на строк до 15 діб згідно з частиною другою; 5) уповноважити окрему службу в Управлінні державної служби з питань праці, на протидію виключно мобінгу, за прикладом того, як функціонує служба протидії домашньому насильству в Національній поліції; 6) розробити та прийняти окремий закон про запобігання та протидію психологічному насильству на роботі; 7) вести активну профілактичну роботу шляхом залучення ЗМІ, радіо, вебресурсів спрямовану на протидію цькуванню на роботі. Впровадження вищевказаних пропозицій в чинне законодавство вивело б Україну в лідери щодо боротьби з мобінгом в Європі та світі, і забезпечило б працівникам захищеність від свавілля під час трудової діяльності, позитивно вплинуло б на формування корпоративної культури в трудовому середовищі.