Перегляд за Ключові слова "anti-corruption"
Зараз показуємо 1 - 20 з 86
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Persons authorized to perform state or local self-government functions: categorical and species characteristics as basis for determining boundaries of the subject dissemination of the norms anti-corruption legislation(Challenges and prospects for the development of legal systems in Ukraine and EU countries: comparative analysis : Collective monograph. - Riga : Izdevniecība “Baltija Publishing”, 2019. - Vol. 2. - P. 109-128, 2019) Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Ivantsov, V. O.; Іванцов, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466Охарактеризовані особи, уповноважені на виконання функцій державного або місцевого самоврядування з протидії корупції. Проаналізовано категоріальні і видові характеристики як основа для визначення меж предмета поширення норм антикорупційного законодавства.Документ Police corruption measures in the United States of America and Canada(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 206-208., 2019) Khan, O. O.; Хань, О. О.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9912-1547; Dursunov, R.Розглянуто заходи боротьби з корупцією у поліції на прикладі Сполучених Штатів Америки та Канади. Зазначено, що антикорупційне законодавство вирізняється крайньою суворістю, при цьому воно спрямоване на протидію корупції серед державних службовців. У цьому контексті регулюється антикорупційне законодавство про поліцію, яке, у свою чергу, спрямоване на запобіжні заходи. Важливо, що спочатку поліції надаються значні преференції. Підвищення матеріального стимулювання поліцейських ґрунтується на тому, що низьке фінансування заохочує корупцію.Документ Адміністративна регламентація адміністративних процедур в сфері громадської безпеки – напрям протидії корупції(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 14 трав. 2015 р.). – Харків : ХНУВС, 2015. – С. 247-251, 2015) Шинкаренко, Н. В.; Shinkarenko, N. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4519-879XЗауважено, що з метою зниження рівня корупції в державі необхідно забезпечити розробку і прийняття Адміністративно-процедурного кодексу України, в якому визначити положення щодо розроблення і прийняття адміністративних регламентів, що є перспективним шляхом діяльності ОВС у протидії корупції, і який надасть додаткові гарантії забезпечення прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб.Документ Адміністративно-правові форми та методи діяльності органів прокуратури України щодо протидії корупції(Вісник Чернівецького факультету Національного університету «Одеська юридична академія» . – 2016. – Вип. 1. – С. 165-176, 2016) Храмова, К.; Hramova, K.У статті, з метою виявлення форм і методів діяльності органів прокуратури України з протидії корупції, проаналізовано думку юристів щодо змісту термінів «форма», «метод», «протидія» і «корупція». Сформульовано авторське визначення термінів «форма адміністративно-правової діяльності органів прокуратури України з протидії корупції» та «метод адміністративно-правової діяльності органів прокуратури України з протидії корупції». Визначено ключові нормативно-правові акти, які є основою реалізації конкретних форм і методів досліджуваного питання.Публікація Адміністративні форми та методи запобігання та протидії корупційним проявам у публічній службі(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2023. – № 2 (29). – С. 189-199, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУ статті зазначено, що форми адміністративної діяльності, як і форми управлінської діяльності, знаходять своє втілення у діяльності суб’єктів, наділених державно-владними повноваженнями, які виступають обов’язковими учасниками адміністративно-правових відносин, у межах яких і реалізується адміністративна діяльність. Зазначено, що при визначенні конкретних адміністративних форм доцільно спиратись на особливості діяльності конкретних суб’єктів запобігання і протидії корупції, до кола яких нами віднесено Верховну Раду України, Кабінет Міністрів України, Національне агентство з питань запобігання корупції, органи прокуратури України, Державне бюро розслідувань, місцеві та апеляційні суди, Верховний суд України, Вищий антикорупційний суд України. Сформовано авторський підхід до класифікації методів протидії корупції на публічній службі, зокрема за характером впливу ми поділяємо методи на превентивні заходи, а також репресивні заходи; за критерієм охоплення на ті, що діють на індивідуальному рівні, а також на ті, що стосуються всієї системи публічної служби; за часовими короткострокові та довгострокові заходи; за спрямованістю внутрішні, а також зовнішні; залежно від місця та ролі у міжнародній діяльності участь у міжнародних антикорупційних ініціативах, прийняття міжнародних стандартів протидії корупції, співробітництво з іншими країнами у сфері запобігання та протидії корупції; за організаційною ознакою створення незалежних антикорупційних органів або служб, розробку етичних кодексів для публічних службовців, проведення антикорупційних навчань та тренінгів, створення механізмів звітності та перевірки фінансових декларацій, встановлення ефективних інструментів контролю за дотриманням етичних норм. Виокремлено перспективні напрямки вдосконалення адміністративних форм та методів протидії корупційним проявам у публічній службі, до яких віднесено оптимізацію штатів центральних апаратів органів державної влади, впровадження діджиталізованого, прозорого з максимальною фіксацією на всіх етапах конкурсного відбору на посади публічних службовців, впровадження електронного урядування та електронних сервісів.Документ Актуальні питання протидії корупційним злочинам у сфері державного оборонного замовлення(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 110-112., 2019) Наумова, А. О.; Naymova, A. O.; ORCID:https://orcid.org/0000-0002-4273-8068Наведена інформація автора в статті свідчить про відсутність у чинному законодавстві дієвого механізму юридичної відповідальності за зловживання військових службових осіб владою або службовим становищем при виконанні державного оборонного замовлення. Запропоновано внести зміни до законодавства з метою протидії корупції у сфері державного оборонного замовлення.Документ Актуальні проблеми систематизації суб’єктів запобігання і протидії корупції в Національному антикорупційному бюро України(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. - Вип. 6, т. 1. – С. 170-178, 2020) Корнієць, П. Ю.; Korniiets, P. Yu.Розглянуто основні підходи до систематизації та класифікації суб’єктів запобігання і протидії корупції в Україні. Проаналізовано положення ключових нормативно-правових актів, які регламентують діяльність окремих суб’єктів запобігання і протидії корупції у діяльності Національного антикорупційного бюро України крізь призму актуальних проблем їх правового статусу.Публікація Актуальні проблеми та напрямки вдосконалення системи протидії корупції у публічній службі(Форум права. - 2023. - № 3(76). - С. 79-86, 2023) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукВизначено актуальні проблеми і напрямки вдосконалення системи протидії корупції у публічній службі. Показано, що оптимізація системи суб’єктів, які беруть участь у протидії корупції в публічній службі, потребує реалізації конкретних напрямків вдосконалення. Ці заходи спрямовані на досягнення таких важливих цілей, як зменшення рівня корупції та підвищення прозорості та ефективності у функціонуванні публічної служби взагалі. До цих напрямків вдосконалення відносяться поліпшення законодавчої бази, впровадження ефективного механізму міжвідомчої співпраці і координації, а також активне залучення громадськості до процесу протидії корупції. Здійснення цих заходів може суттєво сприяти покращенню боротьби з корупцією в публічній службі та забезпечити більш прозорий та ефективний функціонування державних органів.Документ Аналіз провідного зарубіжного досвіду діяльності спеціальних підрозділів у сфері протидії злочинам, що вчинені державними службовцями високого рангу, працівниками правоохоронних органів і суддями, та можливості його запозичення в Україні(Věda a perspektivy. - 2022. - №12(19). - P. 201-210, 2022) Лісойван, Я. М.; Lisoivan, Ya. M.Надано ґрунтовний аналіз правових засад та досвіду функціонування спеціальних підрозділів провідних країн світу (США, Великої Британії, Німеччини, Франції, Латвії), до діяльності яких віднесено здійснення протидії злочинам, що вчинені державними службовцями високого рангу, працівниками правоохоронних органів і суддями. Розглянуто специфіку структурної побудови та напрямки діяльності Федерального бюро розслідувань США. Досліджено досвід зарубіжних країн в зазначеній сфері та визначено, які напрями є перспективними для впровадження в діяльність Державного бюро розслідувань України. Зазначено, що використання зарубіжного досвіду повинно співвідноситися із національними традиціями і реаліями життя в Україні, особливостями її правової системи, специфікою організаційної побудови правоохоронних органів України тощо, ане сліпо «копіювати» зарубіжні моделі функціонування аналогічних органів.Документ Антикорупційна перевірка ділових партнерів при укладанні договорів закупівлі(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 3 груд. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 63-66, 2021) Зайцев, О. Л.; Zaitsev, O. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9530-3941Зазначено, що з метою оцінки наявності корупційних ризиків, сторони договору про закупівлю досягають згоду через проведення процедури закупівлі, обтяженою антикорупційною перевіркою ділових партнерів.Документ Вплив корупції на сепаратистські процеси в Україні(Кримінально-правові та кримінологічні засади протидії корупції : зб. тез доп. V Міжнар. наук.практ. конф. (м. Харків, 31 берез. 2017 р.). – Харків : ХНУВС, 2017. – С. 52-53, 2017) Вітрова, Д. В.; Vitrova, D. V.Наголошено, що корупція та сепаратизм взаємопов’язані між собою явища. Корупція є не тільки умовою та засобом розповсюдження сепаратистських тенденцій, сепаратистські тенденції сприяють розповсюдженню корупційних процесів, продукуючи їх як засіб досягнення своєї мети. Тому політика протидії корупційним процесам в Україні має бути пов’язана з протидією такому явищу як сепаратизм.Публікація Вплив побутової корупції на економічну безпеку України(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХII Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 1 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 113-115, 2023) Парфентій, Л. А.; Parfentii, L. A.; Кочура, В. С.; Kochura, V. S.; Людмила ПарфентійУзагальнено, що корупція залишається реальною загрозою економічній безпеці України. Побутова корупція є таким же негативним і небезпечним явищем, як і корупція на вищих рівнях публічної служби та великого бізнесу. Боротьба з корупцією має здійснюватися шляхом проведення реформ і удосконалення законодавства. Однак найважливішим чинником ефективної протидії побутовій корупції є особисте несприйняття корупції кожним окремим громадянином України.Документ Деякі аспекти віктимологічної профілактики корупції(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 192-194., 2019) Шевчук, Т. А.; Shevchuk, T. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0162-7011Автор зазначив, що віктимологічна профілактика корупційної злочинності повинна носити комплексний характер, бути різнорівневою, залежно від заходів, що застосовуються, та осіб, на яких вони спрямовуються. Слід пам’ятати, що корупція є соціальним явищем і за її поширеність можна покласти відповідальність не лише на державні органи, а і на низьку правосвідомість громадян, їх правовий нігілізм, толерантність до проявів корупції та ін.Документ Деякі аспекти протидії корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС України, через застосування до них примусових заходів кримінально-правового характеру(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 202-205., 2019) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Автор зазначив, що протидія корупції юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС України, забезпечується шляхом застосування низки загальносоціальних і спеціально кримінологічних заходів кримінально-правового характеру, важливу роль серед яких відіграють саме заходи кримінально-правового характеру. В окремих випадках до юридичної особи, що належить до сфери управління МВС України, може бути застосований виключно такий захід кримінально-правового характеру як ліквідація і, як наслідок, конфіскація майна цієї юридичної особи. В інших випадках застосування штрафу як заходу кримінально-правового характеру унеможливлюється.Документ Деякі питання організації діяльності правоохоронних органів країн Європи у сфері протидії корупції(Особливості застосування антикорупційного законодавства: від розслідування до вироку суду : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 жовт. 2019 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Кримінол. асоц. України ; Громад. спілка «Центр запобігання та протидії корупції» ; Громад. рада при МВС України. – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 208-210., 2019) Галкіна, О. М.; Halkina, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9095-9463Автор зазначив, що організація взаємодії та координації правоохоронних органів у сфері протидії корупції в країнах Європи відрізняється за суб’єктами, уповноваженими на протидію корупції, їх підпорядкованістю між собою, переліком функцій, які такі суб’єкти уповноважені здійснювати. Виділено два принципово розбіжні варіанти побудови механізму протидії корупції.Документ Досвід Норвегії у запобіганні корупції(Реалізація державної антикорупційної політики в міжнародному вимірі: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 7 груд. 2018 р.) : у 2 ч. – Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2018. – Ч. 2. – С. 251-253, 2018) Селюков, В. С.; Seliukov, V. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6690-6484У доповіді охарактеризовано основні завдання та специфіку роботи Норвезького національного управління з розслідування і кримінального переслідування злочинів у сфері економіки і навколишнього середовища. Акцентовано увагу на низькому рівні корупційних ризиків, що виникають в країні. Окреслено специфіку діяльності вказаного органу і рівень впливу на стан антикорупційної політики в Норвегії.Документ Е-декларування в Україні: основні питання(Кримінально-правові та кримінологічні засади протидії корупції : зб. тез доп. V Міжнар. наук.практ. конф. (м. Харків, 31 берез. 2017 р.). – Харків : ХНУВС, 2017. – С. 203-204, 2017) Черевко, К. О.; Cherevko, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3384-8388Розглянуто питання електронного декларування в Україні. Подання е-декларації – безумовна вимога антикорупційного законодавства. Умисне неподання декларацій передбачає адміністративну та кримінальну відповідальність. Наголошено, що, в цілому, нова система декларування – це дійсно дуже потужна превентивна антикорупційна нововведення для протидії та боротьби з корупцією.Документ Економічні наслідки корупції в Україні та чинники їх подолання(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 3 груд. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 52-54, 2021) Сапич, В. І.; Sapych, V. I.; Сапич, Н. М.; Sapych, N. M.Проаналізовано економічні наслідки корупції в Україні. Наголошено, що основними чинниками подолання корупції є досконале антикорупційне законодавство і дієві антикорупційні органи, які зможуть забезпечити реалізацію закладеного у них потенціалу лише при умові завершення судової реформи і збереженні у вищого керівництва держави політичної волі щодо боротьби з корупцією.Документ Загальні засади протидії корупції в країнах Вишеградської четвірки: досвід Чехії(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2022. – № 4 (99). – С. 311-322, 2022) Макаренко, В. C.; Makarenko, V. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3310-0684Досліджено загальні засади протидії корупції в Чеській Республіці. Визначено часові періоди розвитку Чехії на шляху до подолання корупції. Надано визначення корупції в Україні та Чехії. З’ясовано місце Чехії та України у світовому рейтингу сприйняття корупції у 2021 році. Розглянуто напрями протидії корупції, визначені урядом. Наведено дві групи основних державних та недержавних організацій у Чеській Республіці, діяльність яких спрямована на запобігання та протидію корупції.Документ Закордонний досвід протидії корупції на прикладі особливого адміністративного району Гонконг(Юридичний бюлетень. - 2018. - Вип. 7, ч. 2. - С. 218-224, 2018) Кізь, С. М.; Kiz, S. M.Статтю присвячено дослідженню успішного досвіду подолання тотальної корупції на прикладі Особливого адміністративного району Китайської Народної Республіки – Гонконгу. Розглянуто основні моделі створення спеціалізованих органів по боротьбі з корупцією. Проаналізовано правову основу діяльності, повноваження, організаційну структуру та сфера діяльності Незалежної комісії проти корупції у Гонконзі, на підставі цього з’ясовано що інституції, створені для боротьби з корупцією, дійсно можуть ефективно впливати на зменшення рівня проявів цього негативного явища у сфері публічного адміністрування, та для цього необхідна наявність деяких умов, а саме: повна незалежність та відсутність важелів впливу на таку інституцію, наявність органів, що контролюють та перевіряють звітність антикорупційної комісії, підтримка уряду країни. Наголошено, що Департамент із запобігання корупції проводить детальні до слідження практики та процедур організацій державного сектору та допомагає їм в ефективному виконанні рекомендацій щодо запобігання корупції. Департамент також надає експертні консультації організаціям державного сектору, при розробці нових процедур або політики або коли існує потреба в наданні швидких рекомендацій щодо запобігання корупції. Звернуто увагу, що департамент запобігання корупції надає безкоштовні та конфіденційні консультації з питань запобігання корупції організаціям приватного сектору за запитом. Зроблено висновок про доцільність розширення окремих повноважень Національного Антикорупційного Бюро України в частині доступу до інформації, матеріалів у справі, тощо. Крім того, необхідно імплементувати до положень національного антикорупційного законодавства норми, що стосуються захисту особистості особи, яка повідомляє про факти виявлення корупції.