Перегляд за Ключові слова "economic security"
Зараз показуємо 1 - 20 з 127
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Публікація Ensuring the economic security of Ukraine in the aspect of the association agreement between the EU(European Journal of Sustainable Development. – 2021. – Vol. 10, Issue 2. – P. 171-186, 2021) Mohilevskyi, L. V.; Могілевський, Л. В.; Fursa, V. A.; Фурса, В. А.; Sievidova, I. O.; Сєвідова, І. О.; Komziuk, M. A.; Комзюк, М. А.; Khloponina-Gnatenko, O. I.; Хлопоніна-Гнатенко, О. I.; Pidkopai, D. S.; Підкопай, Д. С.; Вікторія Фурса; Iryna SievidovaДослідження характеризує економічну безпеку як сукупність умов, необхідних для забезпечення нормального економічного розвитку країни та відновлення розриву у розвитку порівняно з країнами Європи під час інтеграції України до ЄС.Документ Implementation of state policy in the field of economic security of the state: administrative and legal aspect(Journal of law and political sciences. – 2022. – Vol. 33, issue 2.– P. 370-382., 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Yefremov, A. O.; Єфремов, А. О.; Riazantseva, I. M.; Рязанцева, І. М.Метою дослідження визначено зміст поняття «адміністративно-правове регулювання» та його складові. Основний зміст. Основною метою адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави є забезпечення реалізації та захисту економічних прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Методологія. Огляд матеріалів і методик на основі аналізу документальних матеріалів для регулювання економічної безпеки держави. Висновки. За своєю сутністю адміністративно-правове регулювання економічної безпеки слід розглядати у двох аспектах: 1) як сукупність адміністративно-правових норм, що регулюють управлінські суспільні відносини у сфері економічної безпеки; 2) як системний організуючий вплив спеціально уповноважених державних органів на економічні і соціальні відносини за допомогою адміністративно-правових норм та інших правових засобів, насамперед адміністративного характеру, з метою їх охорони, поліпшення та створення належних умов для подальшого розвитку в контекст забезпечення національної безпеки України.Документ Investigating the Impact of Structural Changes: The Socio-Economic Security Framework(European Journal of Sustainable Development. - 2023. - Vol. 12, N. 1. - P. 180-198, 2023) Pakhucha, E.; Sievidova, I. O.; Сєвідова, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3703-4610; Romaniuk, I.; Bilousko, T.; Tkachenko, S. O.; Ткаченко, С. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5816-4185; Diadin, A. S.; Дядін, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2277-2795; Babko, N.Показано забезпечення соціально-економічної безпеки країни, яке визначається як сукупність умов, необхідних для забезпечення нормального економічного розвитку. Окреслено аспекти моделювання соціально-економічної безпеки суб'єктів господарювання, проведеного за допомогою кореляційно-регресійного аналізу та шляхом прогнозування майбутнього рівня безпеки за допомогою кількісних показників. Проаналізовано принцип і характеристики інших методів моделювання та прогнозування та розглянуто їх переваги та недоліки. Це дозволяє вважати доцільним використання кореляції та регресії аналізу та його результатів під час прийняття управлінських рішень щодо підвищення соціально-економічної безпеки суб'єктів господарювання.Документ Promising ways to increase the effectiveness of public policy on economic security(Підприємництво, господарство і право. – 2021. – № 8. – С. 52-58, 2021) Koshykov, D. O.; Кошиков, Д. О.Сучасні політичні та економічні процеси, які відбуваються в державі, потребують системних і виважених кроків щодо вдосконалення нормативно-правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення державної політики у сфері економічної безпеки. Метою статті є визначення перспективних шляхів підвищення ефективності державної політики у сфері економічної безпеки. Результати. Аргументовано, що процеси формування й реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки України потребують суттєвого вдосконалення та оптимізації, що стосується як нормативної бази формування й забезпечення системи економічної безпеки держави, так і питань, які належать до компетенції центральних органів виконавчої влади, що мають повноваження з реалізації політики економічної безпеки в окремих сферах суспільнополітичного життя. Основними пропозиціями в цьому напрямі є такі: 1) трансформація нормативноправового забезпечення реалізації державної політики у сфері економічної безпеки в частині: а) удосконалення положень Закону України «Про національну безпеку України»; б) внесення змін до Стратегії національної безпеки України (2020 року); в) оптимізації змісту Стратегії кібербезпеки України; 2) створення при Президентові України Ради з питань забезпечення економічної безпеки, продовження дії Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Організацією економічного співробітництва, зокрема, за напрямами протидії відмиванню коштів, реформування податкової системи та системи адміністрування митних зборів і платежів, забезпечення сприятливого інвестиційного клімату; 3) запровадження стратегічного планування у сфері економічної безпеки шляхом прийняття Стратегії економічної безпеки, концепцій і стратегій у межах окремих складників економічної безпеки (фінансової, виробничої, макроекономічної, інвестиційної, зовнішньоекономічної та гуманітарної безпеки); 4) розроблення проєкту Закону України «Про економічну безпеку України». Висновки. Запропоновано створити при Президентові України Раду з питань забезпечення економічної безпеки. У складі такого органу варто сформувати декілька профільних комісій за напрямами (зокрема, з фінансової, макроекономічної, виробничої, енергетичної, зовнішньоекономічної, інвестиційно-інноваційної та гуманітарної безпеки).Документ Subjects of criminological support for economic security of Ukraine(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 5 (Vol. 1). – P. 133-137, 2019) Sazonov, V. V.; Сазонов, В. В.Охарактеризовано суб’єктний компонент кримінологічного гарантування економічної безпеки України. Акцентовано увагу на відсутності чітко визначеного кола суб’єктів здійснення цієї діяльності, невизначеності їхніх завдань і функцій, розпорошеності за різними рівнями і відомствами.Документ The concept and content of public policy on state economic security(Підприємництво, господарство і право. – 2021. – № 9. – С. 52-57, 2021) Koshykov, D. O.; Кошиков, Д. О.Метою статті є визначення поняття та змісту державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави. Результати. Запропоновано державну політику у сфері економічної безпеки розуміти в таких аспектах: як процес ухвалення законодавчих актів або управлінських рішень у сфері економічної безпеки та подальший контроль за їх виконанням; як певний курс (напрям) у сфері економічної безпеки, який визначений керівництвом держави та реалізується уповноваженими суб’єктами публічної адміністрації; як організуючий цілеспрямований вплив уповноважених суб’єктів публічної адміністрації на суспільні відносини у сфері економічної безпеки за допомогою нормативно визначених форм і методів. Мету державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави визначено як створення належних умов для впорядкування та розвитку суспільних економічних відносин, забезпечення реалізації соціальноекономічних прав і свобод громадян, а також створення умов для подальшого розвитку та зростання рівня національної економіки, забезпечення її конкурентоспроможності. Доведено, що у структурі державної політики із забезпечення економічної безпеки держави можна виділити декілька складових елементів: 1) нормативно-правовий, до якого входять законодавчі та підзаконні акти з питань забезпечення економічної безпеки, а також регулювання економічних відносин; 2) інституційний, який становлять уповноважені органи публічної адміністрації та їх посадові особи, які мають нормативно закріплені повноваження щодо забезпечення економічної безпеки держави; 3) організаційний, який містить принципи, форми й методи реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки. Висновки. Встановлено, що з огляду на завдання державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави її підвидами є нормативно-інституційна політика у сфері економічної безпеки, політика забезпечення економічних прав громадян, політика розвитку національної економіки та економічних відносин, політика цифровізації економічних відносин, політика забезпечення економічної та фінансової грамотності населення, правоохоронна політика у сфері економічної безпеки.Публікація The role of economic security in ensuring competitive economic development of agricultural enterprises(Baltic Journal of Economic Studies. – 2023. - Vol 9, № 5. – Р. 73-80, 2023) Volyk, S.; Orel, A.; Senchyk, I. I.; Сенчук, І. І.; Ігор Іванович СенчукThe subject of the research is the study of economic security as one of the factors of competitive economic development of agricultural enterprises. Methodology. The article uses general scientific methods, in particular, theoretical generalisation, methods of analysis and synthesis, statistical analysis, and graphical methods to visualise the results of the study. The aim is to analyse the role of economic security in ensuring competitive economic development of agricultural enterprises. Conclusion. A reliable system of economic security is a crucial condition for the effective functioning of any business entity in a market environment. Ukrainian agricultural enterprises face numerous problems, such as depreciation of resource potential, insufficient financial and information support, and low level of management qualifications, which limit their ability to ensure economic security on their own. Identification, avoidance and neutralisation of various threats that can destabilise the functioning of an enterprise and threaten its economic interests are becoming the main tasks for every business entity. The development of an effective system of economic security and the introduction of mechanisms and tools for its management require a systematic study of both theoretical and applied aspects of the management of economic security of agricultural enterprises. The place of economic security in the competitive economic development of agricultural enterprises is decisive for the creation of sustainable and prosperous activities in the conditions of market competition. It becomes a fundamental element of competitiveness, which is the ability of enterprises to operate and develop effectively in an uncertain market environment. The main aspects of the role of economic security in the competitive economic development of agricultural enterprises include protection from external and internal risks, reputation management, support for innovation and technological development, financial stability, participation in market competition and sustainability of production. These aspects are generalised into a single practical system of economic security, which is the basis for the competitive economic development of agricultural enterprises.Документ Theoretical and legal analysis of the category «financial security of the state»(Asia Life Sciences Supplement. 2019. № 21 (2). Р. 135-152. (SCOPUS)., 2019) Shatrava, S. O.; Шатрава, С. О.; ResearcherID: G-8140-2019; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961X; Smolyarova, M.; Harust, Yu.; Kryvosheiev, K.One of the most important components of national security is financial security. Without ensuring financial security, it is almost impossible to solve any of the challenges facing the state. The purpose of the study was to perform a theoretical and legal analysis of the category "financial security" and internal and external threats to the financial security of the country on the basis of generalization of the existing theoretical achievements of the science of administrative law. The study used general scientific and special methods of legal science. In this study, we carried out a thorough theoretical and legal analysis of the category "financial security", its legal nature and historical peculiarities of formation were investigated in the article. The emphasis is on the elements of the financial security system of the state. The basic category is considered as a source of national security and economic security.Документ United States economic security strategy(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 9 груд. 2022 р.). – Вінниця, 2022. – С. 177-179, 2022) Sazanova, L. S.; Сазанова, Л. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3722-2593Розглянуто підходи до визначення поняття «економічна безпека» та стратегію економічної безпеки Сполучених Штатів Америки. Визначено, що стан економічної безпеки держави характеризує рівень економіки країни, наявність та рівень погроз у суспільству. Підкреслено, що початок XXI століття характеризуються подіями, що викликають занепокоєння не тільки в Сполучених Штатах Америки, а в усьому світі. Кризи, епідемії, пандемії завдають фінансової шкоди світовій економіці та суспільству. Американському економічному процвітанню та безпеці загрожують конкуренти та супротивники, які займаються незаконною торгівлею, крадуть інтелектуальну власність і займаються кіберзлочинністю. Наголошено, що економічна безпека є важливою складовою національної безпеки, від якої залежить стан захищеності державної влади, суверенітет, територіальна цілісність та обороноздатність країни.Документ Адміністративно-правові засади діяльності Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України : автореферат дисертації(Херсон, 2015) Бєляков, Р. Г.; Bieliakov, R. H.; Шатрава, С. О. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад діяльності Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України. З’ясовано закономірності становлення та функціонування Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України, встановлено його місце в структурі Міністерства внутрішніх справ України, охарактеризовано принципи та правове регулювання діяльності УБК МВС України, визначено поняття та елементи її адміністративно-правового статусу. Визначено специфіку організації діяльності Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України, форм та методів його діяльності, взаємодії з іншими правоохоронними органами з питань профілактики правопорушень у сфері боротьби з кіберзлочинністю. Особливу увагу приділено профілактиці в діяльності Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України щодо окремих напрямів правопорушень у сфері кіберзлочинності, а саме: у сфері телекомунікацій; у сфері електронної комерції; у сфері шахрайства та легалізації доходів (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Сформульовано конкретні пропозиції та рекомендації, спрямовані на удосконалення адміністративно-правових засад діяльності Управління боротьби з кіберзлочинністю МВС України.Документ Адміністративно-правові засади застосування форм реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників III Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 черв. 2020 р.) . - Харків: НДІ ППСН, 2020. – С. 98-101, 2020) Кошиков, Д. О.; Koshykov, D. O.Зазначено, що форми реалізації державної політики у сфері забезпечення економічної безпеки держави виявляються у адміністративній діяльності держави та її органів з метою забезпечення та захисту економічно важливих інтересів держави та суспільства, а також прав і свобод громадян у відповідності із законом.Документ Адміністративно-правові засади надання дозвільних послуг суб’єктами публічної адміністрації : автореф. дис.(Харків, 2010) Сіверін, В. І.; Siverin, V. I.; Сиверин, В. И.; Бандурка, О. М. - науковий керівникДисертацію присвячено теоретичним та практичним проблемам надання дозвільних послуг суб’єктами публічної адміністрації. У роботі досліджено поняття публічної послуги, узагальнено її розуміння в науці та практиці. Визначено поняття та ознаки дозвільної послуги та її місце серед інших публічних послуг. Проаналізовано чинне в Україні законодавство, яке регулює порядок надання дозвільних послуг, встановлено ознаки адміністративно-правових відносин у сфері надання дозвільних послуг на основі загальних ознак адміністративно-правових відносин, конкретизовано їх відповідно до специфіки тієї сфери, у якій вони виникають. На основі комплексного дослідження запропоновано класифікацію дозвільних послуг, які надаються суб’єктами публічної адміністрації, та з’ясовано сутність й особливості дозвільних процедур у сфері забезпечення окремих напрямків національної безпеки. Особливу увагу приділено адміністративній відповідальності та механізму застосування адміністративних стягнень за вчинення правопорушень у сфері надання дозвільних послуг, який регулюється поряд із Кодексом України про адміністративні правопорушення іншими нормативними актами, більшість із яких є підзаконними, та мають відомчу спрямованість, що ускладнює процедуру їх реалізації. Обґрунтовано науково-теоретичні висновки та практичні пропозиції, спрямовані на удосконалення законодавства, норми якого регулюють відносини у сфері надання дозвільних послуг суб’єктами публічної адміністрації.Документ Актуальні питання фінансової безпеки держави(Харків : ХНУВС, 2014. – 308 с., 2014) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal AffairsЗбірник містить тези доповідей, які присвячені проблемам фінансової безпеки держави та оприлюднені під час проведення Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні питання безпеки фінансової системи держави» у Харківському національному університеті внутрішніх справ.Документ Актуальні проблеми сучасної науки і правоохоронної діяльності(Харків: Вид-во Харк. нац. ун-ту внутр. справ, 2009. – 352 с., 2009-05-16) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal AffairsУ збірці знайшли відображення наукові розвідки курсантів та студентів Харківського національного університету внутрішніх справ та інших ВНЗ з багатьох галузей правоохоронної та правозастосовчої діяльності.Документ Аспекти економічної безпеки електронної комерції(Економіка. Фінанси. Право. – 2021. – № 4. – С. 28-30, 2021) Виганяйло, С. М.; Vyhaniailo, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5350-0728Статтю присвячено дослідженню проблеми економічної безпеки електронної комерції в Україні. Розглядаються та аналізуються інструменти реалізації економічної безпеки, які впливають на формування економічної стратегії українських підприємств (у методах реалізації продукції присутні елементи електронної комерції) та підприємств, основним напрям діяльності яких є електронна комерція. Пропонуються заходи стосовно ефективного впровадження інструментів забезпечення економічної безпеки інформаційних систем українських підприємств. Метою роботи є визначення процесу розробки стратегії досягнення економічної безпеки. Особливе місце відведено інструментам визначення міри захищеності інформаційної системи електронної комерції.Документ Безпека бізнесу під час військового стану(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 9 груд. 2022 р.). – Вінниця, 2022. – С. 183-184, 2022) Світличний, В. А.; Svitlychnyi, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3381-3350; Шимко, А. О.; Shymko, A. O.Підкреслено, що без ефективної економіки неможлива перемога у війні, про що постійно наголошує уряд, який вжив низку заходів щодо підтримки бізнесу, в тому числі зменшення податкового тиску та запровадження численних програм підтримки малого та середнього підприємництва, а також інформаційного характер. Звернено увагу на перехід на електронний документообіг та на забезпечення фізичної безпеки людей та активів компанії, можливе використання державної програми релокації – переміщення підприємств із територій, наближених або розташованих у зоні бойових дій, у безпечні регіони Західної України.Публікація Безпека життєдіяльності та охорона праці : підручник(Харків: ХНУВС, 2021. – 308 с., 2021) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; Ананьєва, Є. А.; Ananieva, Ye. A.; Власенко, І. В.; Vlasenko, I. V.; Внукова, Н. В.; Vnukova, N. V.; Денисов, А. І.; Denysov, A. I.; Добровінський, А. В.; Dobrovinskyi, A. V.; Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; Матвеєв, С. П.; Matveiev, S. P.; Могілевський, Л. В.; Mohilevskyi, L. V.; Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; Подорожній, А. Ю.; Podorozhnii, A. Yu.; Садиков, М. А.; Sadykov, M. A.; Сєвідова, І. О.; Sievidova, I. O.; Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; Сядриста, І. І.; Siadrysta, I. I.; Фомін, Г. Ф.; Fomin, H. F.; Фурса, В. А.; Fursa, V. A.; Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; Чорноус, О. В.; Chornous, O. V.; Valerii Sokurenko; Serhii Bortnyk; Оксана Брусакова; Гетманець Ольга Петрівна; Артем Добровінський; Кирєєва Ірина Валеріївна; Кириченко Юлія Миколаївна; Коробцова Дар'я; Сергій Матвеєв; Артем Подорожній; Олена Юхимівна Синявська; Сядриста (Гришина) Ірина Ігорівна; Сокуренко, В. В. - редакторУ підручнику визначено теоретичні основи безпеки життєдіяльності та охорони праці, розкрито зміст основних понять і проаналізовано сучасне національне законодавство та міжнародні нормативно-правові акти з організації безпеки життєдіяльності та охорони праці. Підручник поділяється на дві частини, що складаються з одинадцяти тем, у яких досліджено такі види національної безпеки, як громадська безпека, соціально-демографічна, інформаційна, кібербезпека, економічна, екологічна та воєнна безпека. Підручник призначено для курсантів, студентів ЗВО системи МВС України і для всіх, хто цікавиться питаннями організації безпеки життєдіяльності та охорони праці в Україні.Документ Боргова безпека України та проблеми її забезпечення(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 162-163, 2021) Петровська, С. А.; Petrovska, S. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1992-4161Наголошено на розробленні найбільш оптимальної державної стратегії по залученню кредитних ресурсів, ефективного управління державним боргом та, відповідно, забезпечення високого рівня боргової безпеки України, оскільки це сприятиме соціально-економічному розвитку країни.Документ Внутрішні загрози економічній безпеці держави як суттєвий дестабілізуючий фактор(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 100-106, 2020) Сазонов, В. В.; Sazonov, V. V.Проаналізовано основні внутрішні загрози економічній безпеці країни. Досліджено причини їх виникнення та сутність. Запропоновано комплексне бачення кримінологічної моделі загроз економічної безпеки. Зроблено висновок про необхідність правильного визначення спрямованості внутрішніх загроз економічній безпеці країни як основи для підвищення ефективності діяльності по їх нейтралізації. The article is focused on the analysis of the main internal threats to the country’s economic security. The causes of their origin and essence have been studied. A comprehensive vision of the criminological model of threats to economic security has been suggested. It has been concluded that it is necessary to correctly determine the direction of internal threats to the country’s economic security as the basis for increasing the effectiveness of the activities to neutralize them. Проанализированы основные внутренние угрозы экономической безопасности страны. Исследованы причины их возникновения и сущность. Предложено комплексное видение криминологической модели угроз экономической безопасности. Сделан вывод о необходимости правильного определения направленности внутренних угроз экономической безопасности страны как основы для повышения эффективности деятельности по их нейтрализации.Документ Вплив митного права ЄС та норм міжнародного митного права на зміст адміністративно-правового регулювання реалізації державної митної політики в Україні(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2018. - Вип. 1, ч. 1. - С. 194-200, 2018) Іванов, С. В.; Ivanov, S. V.У статті з’ясовано значення впливу норм митного права ЄС та норм міжнародного митного права на зміст адміністративно-правового регулювання реалізації державної митної політики в Україні. Це втілюється у створенні передумов для членства України в ЄС та участі її в зовнішньоекономічних відносинах, а також забезпеченні економічної безпеки держави.