Юридичні науки. Правоохоронна діяльність (Law sciences. Law enforcement)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Юридичні науки. Правоохоронна діяльність (Law sciences. Law enforcement) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 8796
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ1937 рік в діяльності міліції України(Європейські перспективи. - 2019. - № 1. – С. 5-11, 2019) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та діяльності міліції в Україні у 1937 р. Показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з економічною злочинністю, залізнична міліція, удосконалювалася діяльність паспортних столів, здійснювалася робота щодо зменшення аварійності на шляхах. Висвітлено основні аспекти діяльності міліції щодо протидії злочинності, ролі окремих її підрозділів у цьому процесі, проаналізовано певні досягнення та недоліки даного напряму роботи правоохоронних органів. Розглянуто участь міліції у репресіях у вказаний час. Відзначено, що в цей період помітне політизування злочинності, що було проявом посилення тоталітарного режиму в республіці.
- Документ1938 рік в організації та діяльності міліції України(Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2020. - № 1(11). - С. 124-133, 2020) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто питання, пов’язані зі зміною структури НКВС та основними аспектами діяльності міліції у 1938 р. Висвітлено проблеми про організаційне зміцнення діяльності ДАІ, ідейно-політичне виховання працівників міліції у дусі «відданості ідеям соціалізму і безпощадної боротьби з ворогами народу». Показано, як здійснювалася протидія деяким видам злочинів, зокрема грабежам, крадіжкам. Проаналізовано основні недоліки в роботі міліції. Цей аспект діяльності міліції політизувався, що було характерним для того часу.
- Документ1939 рік в організації та діяльності міліції України як підсистеми НКВС СРСР(Knowledge, Education, Law, Management. – 2021. – Vol. 2, № 1 (37). – P. 89-96, 2021) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178; Козін, С.; Kozin, S.; Россіхін, В.; Rossikhin, V.Визначено, що у 1939 р. міліція в України,як складова частина НКВС, зазнала певної трансформації та змін у структурі. Це стосувалося діяльності Державної автомобільної інспекції, яка посилила роботу щодо убезпечення руху транспорту. Була зроблена спроба удосконалити діяльність карного розшуку шляхом його розділу на оперативно-розшукову та слідчу частини. Чергові зміни відбулися в міліцейському однострої, який намагалися зробити зручнішим. Масштабна робота була проведена щодо створення управлінь НКВС та органів міліції у приєднаних до СРСР регіонах Західної України. Вони повинні були стати, перш за все, опорними пунктами впровадження радянського тоталітарного режиму. Багатоаспектна діяльність проводилась щодо протидії злочинності, в тому числі і у економічної сфері, хоча повністю успішною її назвати не можна.
- Документ1941 рік (довоєнне півріччя): зміни у структурі НКВС УРСР(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2018. – № 3 (82). - С. 9-19, 2018) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та зміни у структурі наркомату внутрішніх справ в Україні у довоєнному півріччі 1941 року. Показано, як відбулося розділення наркоматів державної безпеки та внутрішніх справ, які функції покладалися саме на НКВС. Проаналізовано сутність цих змін, показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з бандитизмом. Узагальнено дані про керівний склад НКВС УРСР і його обласних управлінь, охарактеризовано завдання, які ставилися перед наркоматом внутрішніх справ, відділами та відділеннями боротьби з бандитизмом.
- Документ2014 рік. Харківський національний університет внутрішніх справ на охороні громадського порядку(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 494-496, 2019-11) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті розкриті події щодо захоплення Харківської обласної державної адміністрації представниками проросійських організацій. У ході проросійських виступів в Харкові в 2014 році Харківський національний університет внутрішніх справ спільно з іншими підрозділами міліції ГУМВС України в Харківській області брав участь в охороні громадського порядку.
- Документ25 років підготовки слідчих в університеті: історія становлення та розвитку факультету № 1 (1994–2019 рр.)(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 321-323., 2019) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Автором розглянута 25-річна історія підготовки слідчих в університеті. Зазначено, що відповідно до відомчих нормативних актів факультет № 1 університету був та залишається базовим з підготовки слідчих серед закладів вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України зі специфічними умовами навчання.
- ДокументA cost-benefit analysis of preconditions and predicted effects from e-voting implementation in Ukraine(Trames-Journal of the Humanities and Social Sciences. – 2018. – Vol. 22(72/67), Issue 3. – Р. 257–271, 2018) Sadykova, Y. M.; Садикова, Я. М.; Садыкова, Я. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2841-8324; ResearcherID: D-1543-2018; Starynskyi, M. V.; Horobets, N. O.; Горобець, Н. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2731-9682; Zhornokui, Yu. M.; Жорнокуй, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9669-6062Питання впровадження інформаційних технологій у виборчий процес залишається предметом обговорення і в Україні. Немає чіткої позиції щодо запровадження електронного голосування як елемента електронної демократії. Аналіз існуючої практики впровадження систем електронного голосування та визначення можливих наслідків може бути засобом прийняття рішень. Для цього було обрано параметричний підхід. Такий аналіз здійснюється на підставі даних Естонії, яка вже запровадила систему електронного голосування з відповідною екстраполяцією отриманих даних щодо України. Прогнозовані наслідки впровадження електронного голосування в Україні можуть бути визначені у збільшенні нормативного електорального навантаження на виборчі дільниці, а фактична виборча навантаження зменшується, а рівень довіри та доступу до виборів зростає. Зміни активної участі населення в політичних процесах через впровадження електронного голосування наразі неможливо оцінити.
- ДокументA medical error: does law help or hinder(Wiadomości Lekarskie. - Warsaw, 2019. - Т. LXXII, nr 4. - P. 697-701, 2019) Nikitchenko, N. V.; Никитченко, Н. В.; ; Khankevych, A. M.; Ханькевич, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6897-347X; Slynko, D. V.; Слинько, Д. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7960-615X; Savchuk, T. I.; Савчук, Т. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8024-5136; Lazariev, V. V.; Лазарєв, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497Системи охорони здоров'я та політика охорони здоров'я в Європейському союзі стають все більш взаємопов'язаними, а також більш складними. Цей взаємозв'язок піднімає багато питань політики охорони здоров'я, включаючи якість охорони здоров'я. Помилки в медичної допомоги можуть виникати в будь-якому місці системи охорони здоров'я - в лікарнях, кабінетах лікарів, будинках для людей похилого віку, аптеках - і в будь-якій частині процесу лікування, пов'язаної з неправильним лікуванням. Метою статті є розробка адекватних теоретичних і науково-практичних пропозицій щодо модернізації правового регулювання для захисту прав пацієнтів, спрямованих на дотримання конституційних прав і свобод.
- ДокументA term as a kind of jural facts-states(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 31-36, 2019) Volkova, I.; Волкова, І.Досліджено сутність строків як різновиду юридичних фактів-станів. Здійснено системний аналіз визначення місця строків у теорії юридичних фактів-станів. Висвітлено питання класифікації строків.
- ДокументAbout the need to introduce a presumption of consent for organs transplantation and other human anatomical materials(Cuestiones Políticas. – 2021. – Vol. 39, № 71. – P. 458-471, 2021) Popova, L. M.; Попова, Л. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8255-8363; Popova, S. M.; Попова, С. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3958-4133; Krainyk, Н.; Bandurka, I. O.; Бандурка, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9697-558; Fedosova, O. V.; Федосова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5577-8333Аргументується необхідність внесення змін до законодавства України щодо введення презумпції згоди на трансплантацію органів та інших анатомічних матеріалів людини від людини та доцільність практичної реалізації цих змін, що означатиме суттєве удосконалення та усунення проблем у галузі трансплантології. Визначено, що однією з основних проблем у цьому напрямі є відсутність у законодавстві України презумпції згоди на трансплантацію та водночас відсутність значного фінансування медичної сфери, а також низька поінформованість права суб'єктів, які беруть участь у процесах трансплантації органів.
- ДокументAdaptation of budgetary legislation of Ukraine to the requirements of the European union and the impact of economic risks on the state budget indicators(Financial and credit activity: problems of theory and practice. - 2018. - Volume 4, No. 27. - P. 390–402, 2018) Mishchenko, L. V.; Міщенко, Л. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4906-8287; Chycha, R. P.; Чича, Р. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3267-2840; Yevdokimenko, S. V.; Євдокіменко, С. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2924-6621Україна перебуває на шляху проведення реформи бюджетних відносин, одним із завдань якої є адаптація чинного законодавства до законодавства Європейського Союзу (ЄС) із метою створення європейських умов розвитку країни і бюджетної системи зокрема. Бюджетний контроль — це вид державного фінансового контролю, комплексна і цілеспрямована система економіко-правових заходів уповноважених суб’єктів контролю, спрямована на забезпечення законності та ефективності дій учасників бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження бюджетів, виконання, внесення змін та ухвалення звітів про виконання бюджетів, що становлять бюджетну систему України. З цих позицій назва глави 17 БКУ «Контроль за дотриманням бюджетного законодавства» визначає не сутність державного фінансового контролю, а його мету. Повноваження суб’єктів контролю, які встановлюються цією главою, мають переважно дублюючий характер, а чинний розділ 5 БКУ, хоч і встановлює види порушень бюджетного законодавства і заходи впливу за ці порушення, містить неточності та пробіли у формулюванні правових норм щодо проведення бюджетного контролю. Нереалізованість на нормативному рівні принципів бюджетного контролю спричиняє вчинення бюджетних правопорушень. За звітами Рахункової палати під час проведення контрольних заходів щодо ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення діяльності та виконання повноважень державними органами було виявлено понад 23 млн грн використаних із порушенням вимог чинного законодавства, і майже 313 млн грн — неефективно. За розрахунками, державним бюджетом недотримано надходжень на суму майже 0,6 млн грн і перераховано до бюджетів із перевищенням установлених термінів — 10,3 млн гривень. Отже, система бюджетного контролю потребує вдосконалення шляхом визначення сучасної концепції його організації і внесення відповідних змін у чинне законодавство. З цією метою було вивчено досвід закордонних країн, який свідчить про доцільність упровадження нової сучасної концепції бюджетного контролю, орієнтованої на попередній і поточний бюджетний контроль.
- ДокументAdministative procedure axiology(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 70-75, 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014У статті автор дослідив аксіологію адміністративної процедури для українського суспільства та держави крізь призму цінностей: адміністративно-правових, політичних, соціальних та економічних. Україна, проголосивши себе демократичною, соціальною і правовою державою, взяла на себе зобов’язання створити для суспільства легітимний механізм реалізації громадянами своїх прав та інтересів у взаєминах із державою через адміністративну процедуру.
- ДокументAdministrative and Legal Framework of Anti-Terrorist Police Units of the Baltic States (on the Case of Estonia and Latvia)(Журнал східноєвропейського права. – 2016. – № 25. – С. 71-73, 2016) Chumak, V. V.; Чумак, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250У статті досліджено особливості діяльності антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії. Проаналізовано функції та завдання антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії. Обґрунтовано доцільність використання досвіду антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії в Україні.
- ДокументAdministrative and legal principles of activity of sports federations in Ukraine: analysis of current problems(Форум права = Forum Prava. – 2019. – Suppl. – P. t42-t47, 2019) Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Dovgan, O. I.; Довгань, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8551-5403The translation into English of the original article published in Ukrainian Zozulia, I. V., & Dovgan, O. I. (2017). Forum Prava, (5). 157–163. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.1198806.
- ДокументAdministrative and Legal Principles of the Digitization of Public Relations(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, No 25. – P. 418-422, 2020) Salmanova, O. Y.; Салманова, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6376-1160; Popovich, E.; Попович, Є.; Nikitin, A.; Нікітін, А.; Tesliuk, I.; Теслюк, І.Розглянуто сучасний стан правового регулювання діджиталізації суспільних відносин в Україні, а також місце та особливості у ньому адміністративно-правових норм. Надано авторське визначення понять «діджиталізація» та «адміністративно-правове забезпечення» (по відношенню до інституту суспільних відносин, що розглядається). Визначено характерні особливості практичної реалізації діджиталізації (оцифрування) суспільних відносин та застосування заходів адміністративно-правового регулювання по відношенню до них.
- ДокументAdministrative-legal means and methods of protection of rights of whistleblowers(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 112-117, 2019) Kosytsia, O. O.; Косиця, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5781-780XРозкрито погляди науковців на поняття правових засобів та способів захисту прав і свобод людини і громадянина. Проаналізовано заходи захисту прав викривачів. Дано визначення адміністративно-правових способів та адміністративно-правових засобів захисту прав викривачів.
- ДокументAdversarial principle under the new civil procedure in Ukraine(Access to justice in Eastern Europe. – 2019. – № 4 (5). – P. 30-41, 2019) Kroytor, V. A; Кройтор, В. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1849-5721; Mamnitskyi, V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7170-7802Дана робота присвячена еволюції принципу змагальності в цивільному процесі в умовах постсоціалістичного регресу та пореформеного цивільного судочинства, а також запровадженню принципів ведення справ та співпраці між судом і сторонами процесу.
- ДокументAnticorruption strategy in the United Kingdom(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 28 жовт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 175-176, 2022) Sazanova, L. S.; Сазанова, Л. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3722-2593Відзначено, що Британія була однією з перших країн, яка прийняла у 1889 році закон о корупції в державних органах. Відтоді країні вдалося досягти високих результатів у боротьбі з корупцією. Корупція не властива Сполученому Королівству, але все ж існує важливі проблеми, які потрібно вирішити. Розглянуто антикорупційна стратегія Сполученого Королівства.
- ДокументAssessing and evaluating the general legal characteristics of war crimes: a basic necessity or a confused platform(Ius Humani. Law Journal. – 2022. – Vol. 11 (1). – P. 43-60, 2022) Bershov, H. Ye.; Бершов, Г. Є.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3439-5544; Hrytenko, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1376-6956; Khashev, V. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2240-0713; Fialka, M. I.; Фіалка, М. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5599-3335Загально-правова характеристика військових злочинів дозволяє всебічно вивчити вказані діяння, зрозуміти їх сутність, що в свою чергу має сприяти та покращувати якість кримінально-правової кваліфікації кримінальних правопорушень проти проходження в установленому порядку строкової служби. Необхідність формування загальної правової характеристики військових злочинів зумовлена тим, що сфера суспільних відносин, пов’язаних з проходженням військової служби, є міжгалузевою, оскільки одночасно регулюється нормами різних галузей права. Автори з’ясували основні ознаки військових злочинів та здійснили їх характеристику шляхом визначення особливостей їх регулювання як кримінальним, так і іншими галузями права.
- ДокументAssessing the scope of legal immunity in modern legal science: the need for questioning under Ukrainian law(Journal of Liberty and International Affairs. – 2023. –Vol. 9, № 1. – P. 265-276, 2023) Sokurenko, V. V.; Сокуренко, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8923-5639; Morhunov, O. A.; Моргунов, О. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Ablamskyi, S. Ye.; Абламський, С. Є.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4716-3985Кожен народжується рівним і очікує, що до нього ставляться однаково перед законом у справах, пов’язаних із злочинною діяльністю та іншими зобов’язаннями. Проблематично мати імунітет до правових наслідків для деяких людей, оскільки вони користуються особливим ставленням в очах законодавства, покликаного їх захищати. Питання, яке ми маємо підняти, є надважливим, оскільки для забезпечення правосуддя завжди є необхідність проводити ретельне розслідування вчинення злочинів. Однак тенденція полягає в тому, що оскільки імунітет поширюється на відповідну особу, це зірвало б процес судового переслідування. У цьому ключі було запропоновано, щоб це дослідження дослідило, як імунітет пов’язаний із сьогоднішнім станом закону. Ми розглянемо аналітичний підхід, щоб визначити, чи змінився статус імунітету через розвиток сучасної юридичної науки. У статті розглядається законодавча база, прийнята в Україні щодо імунітету, наданого певним державним службовцям.