Техніка. Технічні науки. Інформаційні технології (Machinery. Engineering. Information Technology)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Техніка. Технічні науки. Інформаційні технології (Machinery. Engineering. Information Technology) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 380
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A neuro-fuzzy expert system for the control and diagnostics of helicopters aircraft engines technical state(ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer: Proceedings of the 17th International Conference (Kherson, Ukraine, September 28 - October 2, 2021). - Volume I: Main Conference, PhD Symposium, and Posters. - P. 40-52, 2021) Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717У роботі висвітлено актуальну науково-практичну проблему побудови нечіткої експертної системи для контролю та діагностики технічного стану двигунів вертольотів авіації в режимах польоту. На основі модифікованого методу діагностичних матриць та нечіткої логіки, який відрізняється від існуючих, за рахунок введення нечітких експертних правил, відповідних до фізичних процесів, що відбуваються в авіаційних двигунах з вільною турбіною, дозволило підвищити коефіцієнт довіри прийняття рішення при наявності дефекту в конкретному вузлі траєкторії повітряних двигунів на етапі льотної експлуатації вертольотів. Запропоновано реалізацію нечіткої експертної системи з використанням нечіткої нейронної мережі Ванга-Менделя, що дозволило на тестовому прикладі визначити наявність дефекту в компресорі, наявність якого вказує на ступінь 1 % підвищення тиску в компресорі.Документ Algorithms for diagnostic and parameter of failures of channels of measurement of TV3-117 aircraft engine automatic control system in flight modes based on neural network technologies(Proceedings of the National Aviation University. - 2020. - N3 (84). - P. 26–37, 2020) Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254Запропоновано розв’язання задачі підвищення надійності системи автоматичного управління авіаційного двигуна ТВ3-117 на основі введення алгоритмічної надмірності. Розроблено алгоритми діагностики та парирування відмов вимірювальних каналів для вхідних параметрів вбудованої в САУ лінійної адаптивної бортової математичної моделі авіаційного двигуна ТВ3-117 (LABEM). Наведено основні співвідношення LABEM. В якості основи статичної моделі двигуна використовується дросельна характеристика індивідуального двигуна, отримана на здавальних випробуваннях або на «гонці» в експлуатації після проведення обслуговування. Динамічна лінійна модель авіаційного двигуна ТВ3-117 нижнього рівня будується за методом простору станів. Технічні і теоретичних проблем практичної реалізації резервування за допомогою моделі пов’язані з високою розмірністю простору станів двигуна, що істотно перевищує розмірність вектору вимірюваних на борту параметрів. Виникає проблема ідентифікації відмови датчика з подальшим заміщенням інформації модельним значенням. Обґрунтовано необхідність побудови алгоритмів виявлення і локалізації відмов вимірювальних каналів двоканальних датчиків, що діють в умовах перешкод. Для підвищення надійності вхідної інформації по контуру витрати палива застосовуються алгоритми Калман-фільтрації з вбудованою логікою виявлення та локалізації відмови вимірювального каналу. Описано алгоритми виявлення та локалізації відмов датчиків в контурі дозуючої голки на основі фільтрів Калмана. Алгоритми будуються на обчисленні сигнатури відмови як зваженої суми квадратів відхилень (WSSR), яку порівнюють з обраним пороговим значенням. Результати випробувань на моторному стенді і моделювання в середовищі MatLab показали, що застосування запропонованих алгоритмів в складі LABEM дозволяє досягти високих показників надійності і якості автоматичного управління.Публікація Analysis of probabilities of differentials for block cipher “Kalyna” (DSTU 7624:2014)(Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2018. – Vol. 4, No. 9 (94). – P. 14–19, 2018) Ruzhentsev, V.; Руженцев, В. І.; Sokurenko, V. V.; Сокуренко, В. В.; Ulyanchenko, Y.; Ульянченко, Ю. А.; Valerii SokurenkoВиконується адаптацiя i застосування методу оцiнювання верхньої межi ймовiрностi двоциклових диференцiалiв для блокового симетричного шифру Калина, який прийнятий в 2015 роцi в якостi українського стандарту ДСТУ 7624:2014. Вiдомi методи або дозволяють отримати тiльки наближене значення даного параметра для цього шифру, або не можуть бути застосованi в явному виглядi через структурнi особливостi цього шифру. Використання наближеного значення ймовiрностi двоциклових диференцiалiв дає ще бiльшу похибку при оцiнюваннi ймовiрностей диференцiалiв з великою кiлькiстю циклiв, а також при оцiнюваннi стiйкостi алгоритму шифрування до iнших видiв диференцiальних атак.Основнi етапи методу, що використовується, наступнi: визначення мiнiмальної кiлькостi активних S-блокiв; визначення вида диференцiйної характеристики, що має максимальну ймовiрнiсть; визначення кiлькостi та ймовiрностей додаткових диференцiйних характеристик.В ходi дослiджень адаптований метод дозволив значно уточнити верхню межу ймовiрностi 2-циклових диференцiалiв для шифру «Калина». Ця межа становила ≈2–47,3, замiсть 2–40 при використаннi методу для вкладених SPN шифрiв (Nested SPN Cipher).Уточнене значення верхньої межi ймовiрностi 2-циклових диференцiалiв дозволило уточнити i граничне значення ймовiрностi 4 циклових диференцiалiв. Для Калини-128 (розмiр блоку 128 бiтiв) значення уточнено в 214,6 разiв, для Калини-256 – в 229,2 разiв, Калини-512 – в 258,4 разiв.Основною перевагою адаптованого для шифру Калина методу стала можливiсть iстотного уточнення верхньої межi ймовiрностi 2-циклового диференцiала. Недолiком адаптованого методу є прийнятi допущення, такi як, наприклад, використання однiєї пiдстановки замiсть чотирьох в оригiнальному алгоритмi. Результатом цього припущення може стати те, що в реальному алгоритмi ймовiрностi 2-циклових диференцiалiв будуть ще меншими.Документ Ansys як інструмент розвязання задач проектування та аналізу технічних систем(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 18 трав. 2023 р.). – Кременчук - Харків : ХНУВС, 2023. – С. 485-486, 2023) Орел, В. М.; Orel, V. M.; Павленко, О. В.; Pavlenko, O. V.; Харьков, О. А.; Kharkov , O. A.Відзначено, що технології прямої тривимірної аеродинамічної оптимізації з використанням модулів ANSYS вже зараз дозволяють вирішувати задачі створення криволінійних форм аеродинамічних поверхонь напряму, без застосування поміжних CAD систем.Документ Application of parallel calculations in large scale optimization problems(Протидія кіберзагрозам та торгівлі людьми: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 26 листоп. 2019 р.). – Харків : ХНУВС, 2019. – С. 273-274, 2019) Chuhai, A. M.; Чугай, А. М.; Shekhovtsov, S. B.; Шеховцов, С. Б.; Diaz, R. C.У тезах доповіді аналізується застосування паралельних обчислень та проблеми великомасштабної оптимізації.Документ Application of probability filter for maintenance of air objects(International journal of computer science and network security. – 2021. – Vol. 21, No 5. – P. 31-34, 2021) Piskunov, S.; Iasechko, M.; Yukhno, O. O.; Юхно, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4771-0531; Polstiana, N.; Gnusov, Y. V.; Гнусов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9017-9635; Bashynskyi, K.; Kozyr, A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1888-2553У статті розглядаються можливості підвищення точності оцінок параметрів траєкторії мети при забезпеченні заданої ймовірності сталої підтримки повітряного об'єкта, зокрема при його маневрі.Документ Big data: застосування та можливості(Комп’ютерна інженерія і кібербезпека : досягнення та інновації : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти й молодих учених (м. Кропивницький, 27–29 листоп. 2018 р.). - Кропивницький : ЦНТУ, 2018. - С. 225, 2018) Демидов, З. Г.; Demydov, Z. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2821-8047Розкривається поняття Big Дата, основна ідея цих інструментів. Формулюються принципи роботи з такими даними.Документ Control and diagnostics of TV3-117 aircraft engine technical state in flight modes using the matrix method for calculating dynamic recurrent neural networks(CMIS-2021: The Fourth International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems (Zaporizhzhia, Ukraine, 27 April, 2021). - P. 97-109, 2021) Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583У даній роботі розглянуто один із методів використання динамічних рекурентних нейронних мереж для вирішення прикладних задач контролю та діагностики технічного стану авіаційних двигунів, у тому числі ТВ3-117. Запропоновано метод кодування нейронних мереж у сигнальні графи та показано, що їх матриці суміжності можуть бути використані як асоціативна пам’ять у крокових матричних алгоритмах розв’язування динамічних рекурентних нейронних мереж. Показано, що в повнозв’язаних рекурентних нейронних мережах будь-який нейрон може бути вхідним або вихідним, а один нейрон може бути одночасно вхідним і вихідним. Наведено приклади навчання за алгоритмом еволюційної оптимізації мультиекстремальних задач рекуррентних динамічних нейронних мереж, призначених для контролю та діагностики технічного стану двигуна ТВ3-117.Функції блоків активації нейронів у динамічних рекуррентних нейронних мережах у цій роботі використовуються різницевими виразами імітаційних моделей лінійних динамічних зв'язків. Показано, що для ідентифікації у часовій області перехідних процесів у динамічних системах третього порядку досягається задовільна точність на виході будь-якого нейрона рекуррентної динамічної нейронної мережі з чотирма нейронами, при цьому виявлено, що корисна інформація про динамічні властивості досліджуваної динамічної системи можна одночасно отримати з виходу будь-якої нейронної мережі.Документ Crypto-resistant methods and random number generators in internet of things (IoT) devices(Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. - 2022. - № 2 (20). - С. 22-34, 2022) Klimushyn, P. S.; Клімушин, П. С.; Solianyk, T. M.; Соляник, Т. М.; Mozhaiev, O. O.; Можаєв, О. О.; Hnusov, Yu. V.; Гнусов, Ю. В.; Manzhai, O. V.; Манжай, О. В.; Svitlychnyi, V. A.; Світличний, В. А.Досліджено криптостійкі методи та засоби генерування та тестування випадкових послідовностей, придатних для використання у пристроях IoT з обмеженими ресурсами. Визначено схемні реалізації апаратних генераторів випадкових послідовностей. Сформовано висновки щодо використання генераторів випадкових чисел в системах криптографічного захисту мережі IoT.Документ Development of a method of completing emergency rescue units with emergency vehicles(Eastern-European Journal of enterprise technologies = Східно-європейський журнал передових технологій. – Kharkiv, Ukraine, 2019. – Vol 4, No 3 (100). – P. 54-62, 2019) Kovalenko, R. I.; Коваленко, Р. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2083-7601; Kalynovskyi, A. Y.; Калиновський, А. Я.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1021-5799; Nazarenko, S. Y.; Назаренко, С. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0891-0335; Kryvoshei, B. I.; Кривошей, Б. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2561-5568; Grinchenko, E. M.; Грінченко, Є. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3973-9078; Demydov, Z. G.; Демидов, З. Г.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2821-8047; Mordvyntsev, M. V.; Мордвинцев, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7674-3164; Kaidalov, R. O.; Кайдалов, Р. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5131-6246Проведено дослідження процесу реагування аварійно-рятувальних формувань на надзвичайні ситуації та небезпечні події, які виникають на території міста з населенням понад один мільйон осіб. Встановлено, що потік викликів, які надходять до підрозділів аварійно-рятувальних формувань, має певну структуру і їх чисельність корелює з показником загальної площі житлового фонду населеного пункту. Названа залежність була описана поліноміальною лінією тренду для якої було складено відповідне рівняння, яке дозволяє визначити чисельність викликів, які можуть надходити у майбутньому до підрозділів аварійно-рятувальних формувань. Ці дані можуть бути також використані для визначення чисельності оперативних транспортних засобів, якими повинні бути забезпечені підрозділи аварійно-рятувальних формувань для ефективного проведення ними дій за призначенням. Запропоновано метод комплектування підрозділів аварійно-рятувальних формувань оперативними транспортними засобами з урахуванням оперативної обстановки в їх районах виїзду, який полягає у виконанні чотирьох послідовних етапів. Перший етап передбачає проведення відбору необхідних показників на основі аналізу статистичних даних, які характеризують процес реагування підрозділів аварійно-рятувальних формувань на різного роду деструктивні події, та побудову прогнозної моделі. Другий етап передбачає проведення розрахунку показника приведеної чисельності автомобілів на виклик з урахуванням різних груп потоків викликів. Третій етап передбачає визначення загальної чисельності оперативних транспортних засобів для аварійно-рятувальних формувань населеного пункту. У зв’язку з тим, що на цьому етапі використовуються математичні моделі, які ґрунтуються на законі розподілу Пуассона, то існує обмеження при використанні запропонованого методу, яке полягає у тому, що потік викликів повинен бути пуассонівським. Четвертий етап розрахунків передбачає перерозподіл раніше визначеної загальної чисельності оперативних транспортних засобів по підрозділам аварійно-рятувальних формувань з урахуванням особливостей оперативної обстановки в їх районах виїзду.Документ Development of the approach to proving the security of block ciphers to impossible differential attack(Eastern-European Journal of enterprise technologies = Східно-європейський журнал передових технологій. - 2017. - Vol. 4, No 4 (88). – P. 28-33, 2017) Ruzhentsev, V.; Руженцев В.; Onyshchenko, Y. М.; Онищенко, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7755-3071; ResearcherID J-6857-2016Пропонується метод, який дозволяє обгрунтувати відсутність нездійснених диференціалів. Складність цього методу, на відміну від відомих, в меншій мірі залежить від розміру блоку. Метод застосовується до Rijndael-подібних SPN шифрів та фейстель-подібних шифрів. Обговорюються результати обчислювальних експериментів з пошуку нездійснених диференціалів для зменшених моделей блокових шифрів. Підтверджується справедливість висновків, отриманих за допомогою запропонованого методу обґрунтування відсутності нездійснених диференціалів.Документ Development of the approach to proving the security of groestl-like algorithms of hashing to rebound attacks(Eastern-European Journal of enterprise technologies = Східно-європейський журнал передових технологій. – 2017. – Vol. 6, No 9 (90). – P. 44-51, 2017) Ruzhentsev, V.; Руженцев В.; Onyshchenko, Y. М.; Онищенко, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7755-3071; ResearcherID J-6857-2016; Svitlychnyi, V. A.; Світличний, В. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3381-3350; ResearcherID J-6856-2016Розглядаються дві схеми побудови колізійних rebound атак на groestl-подібні алгоритми ґешування. Пропонується підхід до визначення потрібної кількості циклів для забезпечення стійкості до розглянутих атак. Запропонований підхід застосовується до алгоритму Купина, який прийнято в якості українського національного стандарту ґешування ДСТУ 7564:2014. Доводиться, що наявність 5 і больше циклів в кожному з перетворень P і Q цього алгоритму ґешування робить його стійким до атаки «зміни напрямку» (rebound attack)Документ Devising a procedure for defining the general criteria of abnormal behavior of a computer system based on the improved criterion of uniformity of input data samples(Eastern-European Journal of enterprise technologies = Східно-європейський журнал передових технологій. - 2022. - Vol. 6, No 4 (120). – P. 40-49, 2022) Semenov, S.; Mozhaiev, O. O.; Можаєв, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1412-2696; Kuchuk, N.; Mozhaiev, M.; Tiulieniev, S.; Gnusov, Y. V.; Гнусов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9017-9635; Yevstrat, D.; Chyrva, Y.; Kuchuk, H.Розглянуто процес виявлення аномалій в комп'ютерних системах. Вирішено завдання своєчасного виявлення аномалій в комп’ютерних системах на основі математичної моделі, в основі якої лежать критерії однорідності вибірок вхідних даних. Визначено необхідність і можливість розробки універсального і водночас науково обґрунтованого підходу до відстеження станів системи. Розроблено методологію визначення загального критерію аномалії поведінки комп’ютерної системи в залежності від вхідних даних. Це підвищить надійність виявлення аномалії в поведінці системи, що, в свою чергу, має підвищити її безпеку. Для розв’язання задачі побудовано математичну модель для виявлення аномалій у поведінці комп’ютерної системи. Математична модель відрізняється від загальновідомих можливістю виділення серії спостережень, результати яких показують аномалію в поведінці комп'ютерної системи. Це дало змогу забезпечити необхідний рівень достовірності результатів моніторингу та досліджень. У процесі моделювання досліджено та вдосконалено критерії однорідності вибірок вхідних даних. Доведено доцільність використання удосконаленого критерію однорідності вибірок вхідних даних у випадку істотно нерівномірного розподілу значень від датчиків комп’ютерних систем. Розроблено алгоритм функціонування засобу тестування програмного забезпечення. Результати дослідження показали, що довірча ймовірність того, що значення статистичних значень зсуву за певним критерієм не відхиляється від математичного сподівання більш ніж на 0,05, приблизно дорівнює 0,94. Область застосування отриманих результатів – системи виявлення аномалій комп’ютерних систем. Необхідною умовою використання запропонованих результатів є наявність серії спостережень за станом комп’ютерної системи.Документ Dynamic modeling of semitrailer trucks equipped by steered wheels(Journal of Mechanical Engineering and Sciences. – 2022. – № 16 (1) . – Р. 8691–8705, 2022) Diachuk, M.; Lykhodii, O.; Leontiev, D.; Ryzhykh, L.; Aleksandrov, Y. V.; Александров, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5871-8344У статті пропонується загальний підхід до створення комплексної розрахункової моделі, яка встановлює зв'язок між динамікою руху автопоїзда та активними системами керування напівпричепом. Ключовим моментом є розроблена математична модель на основі матричної методики, що дозволяє створювати універсальну імітаційну модель серед Simulink. Створений метод із рекомендованим програмним продуктом дозволив підвищити точність моделювання криволінійного шляху автопоїзда на 10% при зменшенні часу на розрахунок приблизно на 50% порівняно з класичним методом. За рахунок експериментальних досліджень підтверджено адекватність запропонованої імітаційної моделі динаміки руху автопоїзда, загальна відносна похибка порівняно з теоретичними дослідженнями становила не більше 5%. Додаткове об'єднання з шасі напівпричепа активної системи керування поворотом зменшує лінійну величину постійного руху автопоїзда по колу на 14,5% порівняно з напівпричепом без цієї системи, що також є позитивним для забезпечення маневреності автопоїзда.Документ Enhancing the performance of distributed big data processing systems using Hadoop and Polybase(Eastern-European Journal of enterprise technologies = Східно-європейський журнал передових технологій. - 2018. - Vol. 4, No 2 (94). – P. 16-28, 2018) Minukhin, S. V.; Fedko, V.; Gnusov, Y. V.; Гнусов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9017-9635; ResearcherID: J-6825-2016Розглянуто пiдхiд до пiдвищення продуктивностi розподiлених iнформацiйних систем на основi спiльного використання технологiй кластера Hadoop та компонента PolyBase SQL Server. Показано, що актуальнiсть вирiшуваної в роботi проблеми пов'язана з необхiднiстю обробки великих даних, що мають рiзний спосiб подання вiдповiдно до рiшення рiзнопланових задач бiзнес-проектiв. Проведено аналiз методiв та технологiй створення гiбридних сховищ даних на основi рiзних даних типу SQL та NoSQL. Показано, що в даний час найбiльш поширеною є технологiя обробки великих даних з використанням середовища розподiлених обчислень Hadoop. Проаналiзовано iснуючi технологiї органiзацiї та доступу до даних в кластерi Hadoop iз SQLподiбних СУБД за допомогою конекторiв. Наведено порiвняльнi кiлькiснi оцiнки використання конекторiв Hive та Sqoop при експортi даних у сховище Hadoop. Проведено аналiз та особливостi обробки великих даних в архiтектурi розподiлених кластерних обчислень на базi Hadoop. Наведенi та описанi особливостi технологiї PolyBase як компонента SQL Server для органiзацiї моста мiж SQL Server та Hadoop даних типу SQL та NoSQL. Наведений склад модельної обчислювальної установки на базi вiртуальної машини для спiльного налаштування PolyBase та Hadoop для рiшення тестових завдань. Розроблено методичне забезпечення установки та конфiгурування програмного забезпечення Hadoop i PolyBase SQL Server з урахуванням обмежень на обчислювальнi потужностi. Розглянуто запити для використання PolyBase та сховища даних Hadoop при обробцi великих даних. Для оцiнки продуктивностi системи запропоновано абсолютнi та вiдноснi метрики. Для тестових даних великих об'ємiв приведенi результати експериментiв i проведений їх аналiз, що iлюструє пiдвищення продуктивностi iнформацiйної системи – часу виконання запитiв i величини тимчасових таблиць, що створюються при цьому. Проведений порiвняльний аналiз дослiджуваної технологiї з iснуючими конекторами з кластером Hadoop, який показав перевагу PolyBase над конекторами Sqoop та Hive. Результати проведених дослiджень можуть бути використанi при проведеннi наукових i тренiнгових експериментiв для вдосконалення бiзнес-процесiв органiзацiй при впровадженнi надсучасних IТ-технологiй.Документ Fuel Consumption of Wheeled Vehicle and Transportation Costs during Highway Construction / Reconstruction(Наука и техника. – 2021. – Vol. 20, № 6. – С. 522–527, 2021) Leontiev, D. N.; Леонтьев, Д. Н.; Ihnatenko, A. V.; Игнатенко, А. В.; Synkovska, O. V.; Синьковская, Е. В.; Ryzhikh, L. А.; Рыжих, Л. А.; Smirnova, N. V.; Смирнова, Н. В.; Aleksandrov, Y. V.; Александров, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5871-8344; Rudenko, N. V.; Руденко, Н. В.Пропонується спосіб визначення витрати пального колісного транспортного засобу в залежності від швидкості його руху, рівності дорожнього покриття та ухилу дороги у поздовжньому напрямку. Мета досліджень – вивести математичні залежності для розрахунку витрати палива транспортних засобів, що є одним із факторів транспортних витрат під час будівництва/реконструкції або капітального ремонту автомобільної дороги. Запропоновані поліноміальні залежності для розрахунку витрати палива, крім швидкості руху автомобіля, рівності дорожнього покриття та поздовжнього ухилу дороги, враховують масогабаритні параметри транспортних засобів, що беруть участь у дорожньому русі. Нові математичні взаємозв'язки між швидкістю руху колісного транспорту, рівністю дорожнього покриття та поздовжнім ухилом дороги дозволяють моделювати зміну величини витрати палива колісного транспортного засобу при зміні швидкості руху транспортного потоку або ухилу дорожнього покриття у прямому або зворотному напрямку руху автомобіля. У графічному вигляді представлено вплив ухилу дорожнього покриття на величину витрати пального як завантаженого, і спорядженого колісного транспортного засобу. При визначенні транспортних витрат, пов'язаних із будівництвом, реконструкцією чи капітальним ремонтом автомобільної дороги, пропонується використати емпіричні математичні залежності, що дозволяють отримати витрату палива з точністю до 5% та заощадити до 15% бюджетних (приватних) інвестицій. Виконано аналіз наукових публікацій існуючого підходу визначення транспортних витрат, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією або капітальним ремонтом автомобільної дороги. Наведений спосіб визначення витрати палива колісних транспортних засобів малої та великої вантажопідйомності підвищує точність встановлення транспортних витрат та знижує рівень фінансових витрат на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт автомобільних доріг.Публікація Hardware support procedures for asymmetric authentication of the Internet of Things(Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. - 2021. - № 4 (18). - С. 31-39, 2021) Klimushyn, P. S.; Клімушин, П. С.; Solianyk , T. M.; Соляник, Т. М.; Mozhaiev , O. O.; Можаєв, О. О.; Nosov, V. V.; Носов, В. В.; Kolisnyk, T. P.; Колісник, Т. П.; Yanov, V. V.; Янов, В. В.; Колісник Тетяна Петрівна; Vitalii NosovДосліджено способи потенційного застосування криптографічних мікросхем для забезпечення безпечної автентентифікації вузлів Інтернет речей з використанням процедур асиметричної криптографії. Проаналізовано апаратні засоби підтримки технологій асиметричної криптографії Інтернет речей. Визначено безпечні процедури асиметричної автентифікації вузлів Інтернет речей та їх складових елементів: створення сертифікатів, верифікація відкритих та закритих ключів. Запропоновані структурно-функціональні схеми для реалізації процедур асиметричної автентифікації вузлів Інтернет речей з використанням криптографічних мікросхем надають користувачеві легку можливість реалізувати криптографію без експертних знань в цій галузі. У цих мікросхемах застосовується апаратний блок обчислення і перевірки цифрового підпису ECDSA з перевагами криптографії на еліптичних кривих, як перевірений і надійний алгоритм автентифікації, та блок генерування сеансових ключів симетричного шифрування ECDH. Надані схеми та процедури підтримують три складові інформаційної безпеки, а саме: конфіденційність, цілісність та автентичність даних.Документ Identification of rear model of TV3-117 aircraft engine based on the basis of neuro-multi-functional technologies(Innovative technologies and scientific solutions for industries = Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. – 2019. – № 1 (7). – С. 43-49, 2019) Vladov, S. I.; Владов, С. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8009-5254; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Derevyanko, I. H.; Дерев’янко, І. Г.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0116-1378; Dieriabina, I. O.; Дєрябіна, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5164-2976; Chyzhova, L. I.; Чижова, Л. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4105-1520Предметом статті є авіаційний двигун TV3-117 і методи визначення його технічного стану. У статті було вирішене завдання ідентифікації зворотної багаторежимної моделі авіаційного двигуна TV3-117 з використанням нейронних мереж.Документ Investigation of Powerful Electromagnetic Radiation Influence on Receiving Antenna Systems with Superconducting Protective Devices(Problemele Energeticii Regionale. - 2022. - № 3 (55). - P. 140-155, 2022) Yeromina, N. S.; Єрьоміна, Н. С.; Kravchenko, I. I.; Кравченко, І. І.; Kurylov, M. N.; Курилов, М. Н.; Borysenko, V. P.; Борисенко, В. П.; Borysenko, T. I.; Борисенко, Т. І.; Kyvliuk, V. S.; Кивлюк, В. С.; Kryvosheiev, V. V.; Кривошеєв, В. В.; Pribyliev, Y. B.; Прибилєв, Ю. Б.; Gnusov, Y. V.; Гнусов, Ю. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9017-9635; Radchenko, V. V.; Радченко, В. В.; Kaliakin, S. V.; Калякін, С. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3946-0189Досліджено вплив потужного електромагнітного випромінювання ультракороткої тривалості на надпровідний пристрій захисту, як навантаження антенно-фідерного тракту радіоелектронних систем, що використовуються в системах моніторингу земної поверхні на користь сільського господарства, геодезії, картографуванні, моніторингу поверхні землі та океану, а також шарів атмосфери, у системах дистанційного керування в машинобудуванні та суміжних галузях промисловості. Найбільш суттєвим результатом є запропонований підхід до визначення зв'язку реакції довільної антени на вплив випромінювання з її характеристиками як випромінювання. Показано, що при визначенні шуканого зв'язку такими характеристиками антенних систем є вхідний імпеданс антени та комплексна діаграма нормованої спрямованості в режимі випромінювання на довільній частоті. Значимість отриманих результатів полягає в отриманні аналітичних співвідношень для оцінки впливу випромінювання, що розглядається, на захисний пристрій, що знаходиться в надпровідному, змішаному і нормальному фазових станах. Особливість отриманих результатів полягає у можливості врахування ступеня узгодження антеної системи з пристроєм захисту на основі надпровідної тонкої плівки, а також перетворення енергії випромінювання в енергію наведених струмів, що є основою для вибору та конструктивного розрахунку пристроїв захисту радіоелектронних засобів від впливу потужного електромагнітного випромінювання на основі мікросмужкових ліній передачі. Новизна роботи полягає в тому, що набула подальшого розвитку теорія захисту радіоелектронних засобів, що використовуються в різних галузях народного господарства та оснащені антенними системами з надпровідними захисними пристроями в умовах впливу потужного електромагнітного випромінювання, практичне застосування якої забезпечить надійність функціонування цих систем.Документ Means of improving the quality of service of the computer network of the forensic information system(Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. - 2020. - № 2 (12). - С. 57-65, 2020) Mozhaiev , M. O.; Можаєв, М. О.; Melashchenko, O. P.; Мелащенко, О. П.; Roh, V. Ye.; Рог, В. Є.; Usatenko, M. V.; Усатенко, М. В.Розглянуто підвищення якості діагностики параметрів комп'ютерних мереж передачі інформації на базі використання розробленої методики обробки сигналів в акустооптичних аналізаторах спектра, яка дозволяє підвищити роздільну здатність АОАС за рахунок підвищення роздільної здатності по частоті двох неодночасних радіоімпульсів великої тривалості. Проведено аналіз впливу частотних параметрів комп'ютерної мережі на забезпечення виконань відповідних вимог по якості обслуговування. Проведено дослідження можливих шляхів підвищення роздільної здатності АОАС по частоті. Вивчено нелінійні характеристики АОАС, що дозволяють проводити модернізацію методів підвищення роздільної здатності по частоті. Використана класична методика обробки радіолокаційних сигналів, що дозволяє визначати час запізнювання приходу досить довгого імпульсу з точністю, що значно перевищує розміри імпульсу. При аналізі роботи АОАС враховується, що потік сигнальних фотоелектронів в акустооптичному аналізаторі спектра, як відомо, описується розподілом Пуассона. Але однією з основних властивостей випадкових величин, розподілених за законом Пуассона, є відсутність взаємної кореляції складових Пуассонівського потоку. Це допущення дозволяє суттєво підвищити роздільну здатність АОАС по частоті. Наведено аналітичні співвідношення для дисперсії виміру частоти сигналу. Запропонована методика обробки сигналів в АОАС, яка дозволяє підвищити роздільну здатність АОАС за рахунок підвищення роздільної здатності по частоті двох неодночасних радіоімпульсів великої тривалості.